IŽ-Jupiter '62
#1

Naabrimehe käest sain siis seukse asja. Mootor on soojas ja kuivas olnud ning käib ringi ja puha. Masin on üle 25 aasta seisnud ning mõned aastad ka õues. Naabrimees rääkis veel, et see oli Saaremaa esimene Jupiter. Mõttes on ikka võimalikult originaalilähedaseks ta taastada. Mõtlesin pihta hakata sellises järjekorras:

Raam > rattad > mootor > paak, porikad jne...

Selle korvi saadan pensionile, vaatab mingi kus põhi all on...

Pildid: http://www.zone.ee/reinum2gi/Jupiter/

Paar küsimust on ka:
1) Kas kodarad on tsingitud ning millega on kaetud nende pingutamise niplid?
2) Kas ka ketipingutajad peaks olema tsingitud?
3) Kas mootori peal on praegu Jupiter 2 silindrid ja silindripead?
4) Kas mootorikaaned ja alumiiniumist karburaatorikatted tulid tehasest poleerituna või värvituna ja üldse mida mootoril peaks poleerima ja mida mis värvi värvima?
Vasta
#2

Kodarad ja niplid on tsingitud.
Ketipingutajat ei tohiks tal küll olla.
Uurin seda silindrite asja kodus veidi lähemalt.

Üks esimesi oli ta tõenaoliselt küll, aga ku aastaarv tõele vastab, siis kindlasti mitte kõige esimene.
Vasta
#3

N2O Kirjutas:2) Kas ka ketipingutajad peaks olema tsingitud?
jah.
N2O Kirjutas:3) Kas mootori peal on praegu Jupiter 2 silindrid ja silindripead?
Ю ja Ю2 silindripead peaks olema identsed, alates Ю3 tulid nurga all olevate ribidega variandid.
N2O Kirjutas:4) Kas mootorikaaned ja alumiiniumist karburaatorikatted tulid tehasest poleerituna või värvituna ja üldse mida mootoril peaks poleerima ja mida mis värvi värvima?
Karburaatorikaaned ja piduritrumli kaas peaksid olema hõbevärviga värvitud.
Poleeritud alumiiniumdetaile ei tohiks Ю-l üldse olla, ikka selline poolmatt puhas alumiiniumpind.
Vasta
#4

See ratas, mis neilpiltidel ei kuulu kindlasti jupiterile. Üleüldse on need pildid väga vähe ülevaatlikud ja liiga suured. Tee pilte kogu kremplist, paak, raam, sadulad, kaugemalt ja väiksemaid.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#5

Tekkis ka üks küsimus kas nn esimese seeria jupiteril see kaan mis kahe kruviga maha käib(mille küljes õlivarras).On kaetud musta värviga orginaalis? Kuna minu 63a rattal võib leida sealt kaane servast musta värvi.

Aitäh.
Vasta
#6

Aitäh.

Madeinussr, see ratas, millest sa räägid, on korviratas. Pilte teha praegu ei saa, aga paak on selline nagu oleme harjunud 56-l nägema(lagunes nats laiali kui lapakad maha tõmbasin, aga uute tegemine pole eriti suur vaev), esiporikas on see kõrge ja tagant laienev, mis oli hilistelt 56-lt kuni 3. seeriani. Sadul on 56lt tuttav "seenekas" + tagumine nahatatud(all poroloon ja vedrud) sadulajupp.
Aga silindrid tunduvad mulle küll uuema omad miskipärast, võibolla isegi 3. seeria omad silma järgi. Aga noh, see polegi oluline mis tal praegu seal on.


Mulle ei anna rahu ikka see Saaremaa esimese Jupiteri jutt, see mees tavaliselt jama ei aja...

Nüüd sain paar pilti juurde pandud.
Vasta
#7

N2O Kirjutas:Aitäh.


Aga silindrid tunduvad mulle küll uuema omad miskipärast, võibolla isegi 3. seeria omad silma järgi.

JUP3 silindrid on kogult suuremad ja leegitoru mutrid on pealekeeratavad,JUP ja JUP2 on leegitoru mutrid sissekeeratavad nagu sinu piltidel.
Vasta
#8

Ehk on abiks mõned pildid minu jupiterist.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta
#9

renxx Kirjutas:Tekkis ka üks küsimus kas nn esimese seeria jupiteril see kaan mis kahe kruviga maha käib(mille küljes õlivarras).On kaetud musta värviga orginaalis? Kuna minu 63a rattal võib leida sealt kaane servast musta värvi.

Aitäh.
Minu käes oleval Ю2 õlivardakaanel on must värv säilinud, usun, et esimesel Ю-l oli samuti värvitud.
Kusjuures sellel kaanel oleva logo järgi on päris hea eristada Ю ja Ю2-e mootoreid.
Vasta
#10

Silindrid on ikka 1. seeria omad mul.

Piltidest abi ikka, ilus masin, üldiselt samadest tükkidest kokku pandud nagu mul.

Tundub, et mul läheb suureks jupiotsimiseks, nt. küljekarbid-kaaned, summutid, veljed, korv jpm...
Vasta
#11

huvitav, minu 63a jupiteril on ühes pikas tükis sadul.Kas see oli siis nn aastaga edasi läninud areng? Või pole orginaal sadul. - http://www.omamees.org/juu.jpg
Vasta
#12

Uuem sadul jah, kuigi isegi 56-d tulid minuteada sellise sadulaga. Mulle tundub, et paak on kah teine kui mul ja kultzil. Aga eks sellel teemal mis juppidega IŽid tehasest välja tulid, on klaabu teadja mees.
Vasta
#13

Vabandused, minu viga. Ketipingutaja all mõtlesid ilmselt silmusega polte (mis tõepoolest on tsingitud). Mul lihtsalt viskas silme ette kohe pildi krossirataste rullikust.

See on küll õige, et Jupiter-3 tuli nurga all kaaneribidega, aga olen näinud ka kahesuguseid varasemaid silindripeasid. Erinevus oli ribide arvus (muu oli silma järgi sama - kuju, põlemiskamber jne). Pole aga vajadust olnud süveneda, millisel mudelil siis milline ribide arv oli. Seda enam, et ka Eestisse jõudsid mootorrattad mudelitähisega Izh-58 (Jupiteri eellane) ja nende kohta on infot kole vähe liikvel.

Siiski on ka Jupiteril poleeritud mootorikaasi esinenud. Kindlasti olen ma näinud neid Avtoexpordi plakatitel, aga nende tõepärasus on muidugi küsitav. Välisturu ja eriti plakatite jaoks tehti ju igasuguseid asju - osaliselt kroomitud paak, teised värvilahendused jne. Siseturu jaoks nii palju vaeva ei nähtud.

PS. N2O - üks pilt oli ka birkast tehtud. Kas ma võin seal esinevaid andmeid oma kataloogis kasutada (ainult arhiveerimise eesmärgil)? See on väärt info.
Vasta
#14

Kõik Jupiterid tulid beežina tehasest või oli ka teisi värvitoone?

Aa ja äkki keegi seletaks kus ja kui palju porolooni selles tagumises sadulajupis on ja kas seal sees peab olema 6 vedrut? Pildid teeks kah head.

Vasta
#15

Minu teada oli kaht tooni sinist ja beez, seda vanemate jupiteride kohapealt.Ehk klaabu oskab sellele kõigetäpsemini vastata.
Vasta
#16

renxx Kirjutas:huvitav, minu 63a jupiteril on ühes pikas tükis sadul.Kas see oli siis nn aastaga edasi läninud areng? Või pole orginaal sadul. - http://www.omamees.org/juu.jpg

Sellega on nii, et juba 56 tuli tehasest mõlema versiooniga. Mõlemad sadulad olid olemas ka detailikataloogis ja tehasepassides. Sama lugu ka Jupiteriga.
Vasta
#17

Suht OT aga mis jupiteri kolvi mõõt on?
Vasta
#18

61.75.

Nii, uurisin mootorit seestpoolt. Seisukord on väga hea, kolvid näevad peaaegu uued välja, rõngapilud viitavad kah hiljutisele kapitaalremondile, või lihtsalt väikesele läbisõidule. Lõtke ei ole. Peale selle on nuudid nagu uued.

Aga kuidas saada puhtaks paksu õlise mögaga kaetud silindrid?
Ja nende peale läheb siis hõbedane värv?
Vasta
#19

N2O Kirjutas:Ja nende peale läheb siis hõbedane värv?
Väidan, et Jupiteri silindrid ei olnud värvitud.
Vasta
#20

Minu teada jupiteril rohkem detaile mootori küljes värvitud ei ole(vanemal vähemalt) kui, õlivarda kaan(must).Ja ilma lisanumbrita jupiteril ka summutid peaks olema tehase poolt värviga kaetud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne