indrek1000 Kirjutas:*kust saada uut esi ratast(mul velg k6ver ja mantel nats katki,s6ita saab aga suure hoo pealt viskab, kas velge v6imalik otseks saada kh)
Velg peaks kõikidel IŽidel alates pealesõjaaegsest esimeset 350st (1940ndad) olema sama, st 3.25x19" rehvile. Neid liigub ülipalju, vaata nt suvalisel Kurtna laadal ringi või pane kuulutus siia turuplatsile. Mis puudutab "viskava" ratta taastamisse, siis oleneb sellest, mis on veljega juhtunud ja kui "järsud" jõnksud tal sees on.
Kui lihtsalt ajapikku on osa kodaraid järele andnud ja velg ise enamvähem sirge, siis saab kodaratest vast paika reguleerida. Vähegi tõsisemate veljedeformatsioonide korral aga ei ole velge spetsiaalsete rakiste/presside abil mõtet õgvendama hakata, kuna kuna tegu on ülimass-kogustes toodetud veljega ja õgvendustöö on üsna mahukas. Sel juhul on velg mõistlik vahetada - tööks jääb sel juhul vaid kodarate sisseladumise/rihtimise vaev. Kui saad endale aga uue ratta täpselt sama tüüpi rummuga, siis langeb seegi töö ära.
indrek1000 Kirjutas:*2 käik jamab(1pealt teisele ei taha minna aga 3 pealt teisele läheb hästi,kas viga hammasratastes?)
Võta kast lahti ja vaata käiguvahetusmehhanism üle. Põhjus selgub kasti sisu (iseäranis lülitusmehhanismi) inspekteerides - esialgu võib veakirjelduse järgi oletada võib kas kulissmehhanismi piirkulumist ja/või fiksaatorite vigu (nt nende kinnikiilumisi mingil põhjusel teatud asendis). Kordan üle - need on vaid võimalikud veapõhjused, tegelik põhjus selgub lahtivõetud kasti mehhanisme ja selle detaile uurides.
Muidugi, kui kast juba korra laiali, siis soovitan kõik osad seal sees kriitilise pilguga üle vaadata - hammasrataste seisukord, laagrite seisukord, pukside seisukord, lülitusmuhvide seisukord jne.
indrek1000 Kirjutas:*spidomeetritross(puruks on kust saab uut osta)
Eeldatavalt Kloostrimetsa ja/või Tondi. Ja muidugi, võibolla pakub Sulle keegi kusagil pruugitut ka, kui otsa juhtud.
indrek1000 Kirjutas:*silindrites kl6bin(arvatavasti kepsu puksid, aga pole veel vaadanud)
See võib viidata juba tõsisemale veale. Lihtsam variant on kolvisõrm -
kui lõtk on kolvisõrmepuksis, siis tuleb vahetada arvatavasti sõrmepuksid ja/või sõrm, milleks ei pea mootoripooli laiali kiskuma.
Samas võib põhjuseks olla aga ka lõtkuline kepsu kuullaager. Igatahes pead Sa silindrid maha võtma ja veenduma kolvisõrme ja kepsulaagrite olukorras - üldiselt on igasugune tuntav lõtk nii kolvisõrme/puksi vahel kui ka kepsu alumises laagris lubamatu. Mugavaim on on seda kontrolli koosoleva mootori korral teostada ÜSS asendis - käte vahel on selles asendis ideaalselt tuntav igasugune lõtk kepsu ja kolvi vahel kui ka igasugune lõtk kepsulaagris kepsu üles alla loksutamisel väntvõlli suhtes.
Kui tõesti on loks alumises kepsulaagris, siis on töö VÄGA PALJU suurem - väntvõll vaja laiali kiskuda, kepsulaager vahetada ning uuesti kokku panna. Viimasena nimetet töö vajab erivahendeid kokkusurumiseks ja täpseks reguleerimiseks ning on ülimõistlik oma ala spetsil teha lasta - kasuta otsingut foorumis, sellest töös on siin ka varem juttu olnud. Rääkimata juba sellest, et mootor on vaja täiesti laiali kiskuda väntvõlli kättesaamiseks.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel