Tere
Oleks siis selline küsimus et mis oleks roostele kõige parem lahusti.
Postitused: 631
Teemad: 84
Liitus: Aug 2002
Maine:
1
Kõigepealt küsiks mis asi on roostelahusti?
Kui on mõeldud roostemuundurit, millega saab enam-vähem puhastatud detaili sügavamatest pooridest kätte roostejäägid siis kas lätlaste "Buvanols" või kohalik "Flora roostemuundur".
Kui on aga vaja avada roostetanud polte-mutreid-muid liiteid siis Mos2 eraldusõli, WD-40 ja muud analoogid.
Kasutades otsingus sõna "roostemuundur" saab kah väga palju targemaks.
Terv,
Valts
1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Postitused: 1,268
Teemad: 25
Liitus: May 2006
Maine:
37
Omast kogemusest ütleks niipalju, et see WD-40 küll ei sobi roostes poltide lahtisaamiseks... See tähendab, et, hääkene küll, parem kui mitte midagi, aga spets.vahendid (saadaval suuremates autotarvete kaupluses) on ikka hulga paremad. See WD-40 sobib rohkem peente kohtade kergeks määrimiseks vms.
Postitused: 664
Teemad: 40
Liitus: Oct 2003
Maine:
10
Mõlemal juhul ongi tegu juba mainitud eraldusõli MoS2-ga
Aga kas need mõlemad sobivad ka tugevama roostega kruvide ja poltide lahti keeramiseks?
Postitused: 439
Teemad: 156
Liitus: Mar 2005
Maine:
0
Kasutamise poole pealt ei ole sidrunhappest paremat rooste eemaldus vahendit veel leiutatud.
Ärge unustage neutraliseerida pärast eemaldust!
Ja nüüd VII klassi keemia raamat kätte ja lugema(kaanest kaaneni)
:I M Back
Ise kasutasin ka sidrunihappet kuid kitsastest kohtadest at eriti läbi ei tungi ja neutraliseerige soodaga.
Postitused: 439
Teemad: 156
Liitus: Mar 2005
Maine:
0
Kui asetate tervikliku(mitte demonteeritud isendi) sidrunhappe lahusesse,siis oleks soovitav(iga poole tunni järel segada) vedelikku!
Vahekord lahuse kontsentraadist ei kuulu avalikustamisele!
NB! Paluks edaspidi provokatiivseid küsimusi mitte esitada!
:I M Back
Postitused: 4,169
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
56
Roostet muundab peaaegu igasuguses vahekorras sidrunhappe lahus. Just sai vanad supernäpitsad puhastatud, mis poiss kogemata õue unustas... aastaks. Ei ole kanget vajagi, lihtsalt aega läheb kauem.
Postitused: 772
Teemad: 12
Liitus: Jun 2005
Maine:
3
Kui tegu tõsiselt kinniroostetanud poltidega, siis parema tulemuse võrreldes tavalise "rost off"-iga annab "rost off ice" st. aine, mis lisaks õlile ka külmutab, tekitades avatava keerme vahele mikropagusid, kuhu õli vahele tungib. Muidugi võib kasutada ka kahte pudelit korraga külmaspary+rost off, saab ka kiiremini poldi lahti, kui ainult õliga.
Kõige parema tulemuse annab muidugi kuumutamine, paraku ei saa seda meetodit igal pool kasutada.
`73 Hanomag-Henschel F46KA
Tänud teile kes te olite abiks.
Postitused: 64
Teemad: 11
Liitus: Apr 2006
Maine:
0
Oblikhappe on parem jätab värvi ka alles aga sidrunhappe on kena värvi vötma.Köige parema tulemuse annab asja keetmine happe lahuses.Iga 15 mini tagant asi välja vötta ja puhtaks pesta ja uuesti potti tagasi.Happe neutraliseerimine käib söögisooda lahusega.
Aga kui teha nii nagu soovitad siis mitu lahust tuleks teha?
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Minu meelest tuleks omavahel eristada kaks teemat, mis siin on läbisegi nagi Kört-Pärtli särk:
1. Kus on vaja detaililt pindrooste eemaldada selle hilisema töötlemise (pahtel+värv, vask+galvaanika vms) eesmärgil;
2. Kus on vaja kinniroostetanud koost (nt keermesliide) avada nii, et detailid terveks jääksid ja edaspidi kasutatavad oleksid.
Eesmärgiks 1 olen kasutanud (peale mehaanilist roosteeemaldust) ortofosforhappe derivaate. Võimalik on kasutada ka soolhapet jt happeid, aga see vajab eriteadmisi. Soolhappe kohta on nt juttu Märt Aarne (kaasfoorumlane autorestauraator) juttudes unicweb'is. Eesmärgiks 2 olen kasutanud MoS2 eraldusõli. Olen kuulnud jutte BSK-piduriõlist, kokakoolast jt - võibolla toimivad, proovinud ei ole.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Oleks vaja eemaldada roostet ühelt teise maailmasõja aegselt relva raualt millel on küljes ka päästik ja oleks vaja et päästik ei saaks restaureerimisel kahjustada.