Mtz82 käivitamine
#1

Ehk siis oskab keegi öelda,mis temperatuurini peaks veel käima minema?
Peal on Magnetoni starter ja uus 120 ah 900a.Aku.-10 ga läheb suure vaevaga ja peab tõrvikut kasutama.Kas peaks hakkama mootori remondile
mõtlema?
Vasta
#2

Kas mootor käib kiirelt või aeglaselt?
Vasta
#3

Kui mootor õli ei söö, siis pole vaja vast kapremondiga kiirustada. Võimalik, et pihusti otsad pole enam kõige paremas seisus. Kui sooja ilmaga käivitub muidu hästi, siis võiks plokisoojendusele mõelda. Mtz-le paigaldati Türil lisavarustusena veel mõned aastad tagasi selliseid "tsainiku" moodi elektrilisi plokisoojendeid. Võimalik, et neid siiani saada ning sellise paigaldamine suht lihtne toiming.
Teine variant on kasutada "õuhkat". Näiteks 70-ndate alguse MB508 kaubikul, millel pole ette nähtud ühtki eelsüüteküünalt, on juba tehase poolt pandud kabiini selline väike täidetav topsik "õuhkaga" ja selle küljes väike käsipump. Enne käivitamist lööd matsu "õuhkat" sisselaske kollektorisse ja käivitub matsust. Doseerimisega ei maksa muidugi liialt hoogu sattuda, siis ei juhtu miskit hullu.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#4

Pihustid said sügisel ära remonditud.Õli läheb kahe õlivahetuse vahel ehk 3-4 mm alla.Starter veab mõne auto starteriga võrreldes pisut aeglasemalt küll.Soojendus on peal,aga paraku pole metsas kuskilt voolu võtta.Eelmine traktor oli käivitusmootoriga ja -30 ei olnud probleem.
Vasta
#5

Käivitusmootor muidugi äratab ka surnu ellu lõpuksSmile Kui voolu pole jääb üle ainult "õuhka" ja mitte õhupuhastisse, vaid kuhugi mootorile lähemale ning piisab väikesest sutsust. Osad spraypudelid on koos peene toruga, mille saab kuhugi lõdvikusse otsapidi lükata. Hommikul korraks pudel toruotsa ja käima.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#6

Aku natuke väikesevõitu ka, originaal ju 215Ah
Vasta
#7

215Ah peaks tal kuskil tõesti olema originaal aku. Samas starter on ka tasemel. Kuigi siin tuleks mainida, et käivitusmootori starter vajab suht väikest akut käimatõmbamiseks. Tahan vihjata, et suure starteriga ja suure akuga võib just aku ära "külmuda" ning tahab vahepeal sooja saada. Mul maal väikse kabiiniga rusil on kohe tehtud kabiinist väike ava aku juurde, ning kabiini ka eraldi soenduspuhur, mis kütab nii kabiini kui akuruumi.

Ise käiks korra pihustid üle, just seetõttu, et sa enda masina pihustid lasid ära teha. Oman kogemust rusiga, et talvel olid pihustid väheke "umbes" ja ei tahtnud kohe ilusti tööle hakata. Peale korraliku pihusti pesu ja reguleerimist kadus viga.
Metsameeste käest olen kuulnud, et nemad lasevad ämbritäie õli õhtul välja enne külmasid, ning hommikuni viskavad kanistriga ahju peale soojenema. Käivitamisel kallavad uuesti sisse.
Samas soovitaks soojalt mootori katted üle vaadata. Talvel ei ole nalja kapotile kate peale ning mingi vatikuub veel eraldi radikale ja see teeb imet.

Mälu järgi olen kuulnud, et kapitalremonti pidi masin minema alles peale seda, kui näidik näitas 6000 töötundi. Samas pumpa reguleeritakse tavaliselt iga 1,5-2tuh töötunni tagant.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#8

Eks ikka gaasilambiga karter ja kütusepump soojaks ja siis proovi. Ettevaatust - nn. õuhkat siis küll kasutada ei tohiks....

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#9

kes tahab russi /jumz!i katteid ??vedelevad niisama jalus!!
Vasta
#10

niih! tänu unimütsile ,kes targem ja identifitseeris need katted , ütles, et kuuluvad jumzile!!
Vasta
#11

Ma nüüd russi kohta täpselt ei oska öelda, aga ma olen praktiseerinud t 16 puhul ölise kaltsuga ajand karteri kuumaks ja kütusefiltri samuti ja käivitub ka natuke kesisema aku käes nagu nalja.

Natuke teemaväline aga oskab keegi rääkida, olen russiga küll vähe sõitnud aga olen kuulnud et talvel ja üldse külmaga pidi russ paremini käivituma kui seal roolisamba all mingit klappi tõmma et siis käib mootor kergelt ringi ja pärast lased larts lahti ja käivitub, pidi aitama väiksemate külmade puhul. Oskab keegi mulle selle lahti seletada mismoodi seda klappi kasutada?
Vasta
#12

Shander Kirjutas:Natuke teemaväline aga oskab keegi rääkida, olen russiga küll vähe sõitnud aga olen kuulnud et talvel ja üldse külmaga pidi russ paremini käivituma kui seal roolisamba all mingit klappi tõmma et siis käib mootor kergelt ringi ja pärast lased larts lahti ja käivitub, pidi aitama väiksemate külmade puhul. Oskab keegi mulle selle lahti seletada mismoodi seda klappi kasutada?

See on õhuklapp ja kui sa selle kinni tõmbad, siis ei pääse õhk silindritesse ja tänu sellele ei ole seal ka midagi oluliselt kokku suruda ning mootoril kergem ringi käia.
Vasta
#13

Aga kas see õhuklapp peaks siis toimima ka hädasuretina, kui midagi kipub nihu minema ja vaja mootor kähku suretada siis see klapp peaks seda otstarvet täitma kas ma eksin?
Vasta
#14

Ei eksi.
Vasta
#15

Omast kogemusest võin öelda,et klapiga saab käima kuni -5c.Toimub nii,
et tõmmata päris kinni enne starteri andmist.Starteri andmisel,kui mootor
juba kiiremini käib,lasta mm kaupa tagasi,kuni hakkab lubama-ehk siis
on parim pöörete ja kompressiooni kompromiss.Kuni-15c saab käima tõrvikuga.Mul on leeksüüte asemele pandud korgiga toru,kust on hea
tuld anda.Kuidas alla-15 soojendamata käima saab,ei tea.Mootoris on
Addinoli 5w30 õli.Diisliõliga ei ole vist mõtet proovidagi.Muide,pidi olema olemas eelsüüteküünaldega plokikaas.Teab keegi,millel seda kasutati?
Vasta
#16

2715 Kirjutas:Muide,pidi olema olemas eelsüüteküünaldega plokikaas.Teab keegi,millel seda kasutati?

Kas selline plokikaas mitte E302 niidukil polnud?




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#17

Igal silindri kohta 1 küünal.Sellised kaaned on enamasti lühikese pihustiga st vanematel mootoritel.Minu Russidel (Soomest) on mõlemil sellised kaaned. Plokisoojenduś järgi ja läheb käima küll. -15 ga diiselmootori käivitamine ilma eelsoojendamatta on lõhkumine!

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#18

Käivitusmootorist hoidke küll kaugele, see ju möödunud sajandi trend.
Parim lahendus on 24 volti starter, kogemustest ütlen ,et see magneton ei ole just külmaga parim, ei kannata pikka käivitust. Õiged akud ja halli värvi 24v. starter pööravad töösooja mootorit tühikäigu pööretest kiiremini ringi. Start-gaasi soovitan küll, kuid lase õhupuhasti tsükloni alla ,mine rahulikult kabiini, keera mass sisse, ... ja siis käivita.
Uuematel Belarussidel on plokikaanes iga kolvi kohta üks eelsüüteküünal. Aitab kaasa küll. Kas vanadele kaantele (D-240) on võimalik neid panna ,pole uurinud.
Vasta
#19

Janek32 Kirjutas:Käivitusmootorist hoidke küll kaugele, see ju möödunud sajandi trend.
Parim lahendus on 24 volti starter, kogemustest ütlen ,et see magneton ei ole just külmaga parim, ei kannata pikka käivitust. Õiged akud ja halli värvi 24v.  starter  pööravad töösooja mootorit tühikäigu pööretest kiiremini ringi. Start-gaasi soovitan küll, kuid lase õhupuhasti tsükloni alla ,mine rahulikult kabiini, keera mass sisse, ... ja siis käivita.
Uuematel Belarussidel on plokikaanes iga kolvi kohta üks eelsüüteküünal. Aitab kaasa küll. Kas vanadele kaantele (D-240) on võimalik neid panna ,pole uurinud.
Pole sel käivitusmootoril häda midagi,sellega on vähemalt kindel pauk,et käima saadWink Ja nagu eelpool vist mainitud oli,siis see äratab pea iga surnu ülesToungue
Vasta
#20

Janek32 Kirjutas:Käivitusmootorist hoidke küll kaugele, see ju möödunud sajandi trend.

Ei ole Russimehed ennegi trendidest miskit arvand..... ;-)

loll on loll olla.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne