Ajalooline Eesti sõiduk?
#21

miniest Kirjutas:Kas Russo-Baltiaid Baltikumis säilinud ja kui palju.

Üks tuletõrjeauto Riia Biekernieki muuseumis. Väidetavalt palju detaile järele tehtud (kuigi üliprofessionaalselt), st säilinud oli nigelas seisus.

Rohkem ei tea terveid autosid - kardan, et Eestis ja Lätis alles ei ole. Detaile võib siin-seal olla, aga võta Sa kinni iga pisijupi korral, mille oma see just on. Mõningate väidete kohaselt olevat 1980tel hr Talmari taastatud DUXi esisild olnud Russo-Balti oma (ka DUX oli paljus replika, kuna säilinud oli ta vaid osaliselt). Aga mine võta kinni...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#22

eno Kirjutas:Samas pole aga ka aeg ainumäärav. Vähemalt minu arvates on mingist Arnold Rüütlile kuulunud Volgast Eesti autonduse ajaloole märksa olulisem Marko Märtini „Ford”, millega ta esimese eestlasena autoralli MM etapi võitis või „Williamsi” F1, mille roolis Marko Märtin esimese eestlasena istus või Tõnis Kasemetsa vormel Indy etappidelt. Neid aga me ilmselt kunagi üheski muuseumis ei näe.
Parandaks paar pisikest sisse lipsanud näpuviga: sa vist mõtlesid Marko Asmerit, kes tegi Williamsiga paar tiiru. Ja rallisõitja Märtini eesnimi kirjutatakse kahe k-ga ehk Markko.

Ja üldiselt eno jutuga nõus, et ajalooline sõiduk EI ole ikkagi see, millega mõni kohalik rokikuulsus ühe korra viina järel on käinud. Ja igati nõus ka sellega, et tuleks väärtustada praeguste meistrite kätetööd. Aga eks aeg anna arutust, mis on paarikümne aasta pärast oluline ning mäletamisväärne ja mis mitte. Iseasi muidugi, kas arusaam, et mõni kindel sõiduk on säilitamist väärt, jõuab kohale õigel ajal või liiga hilja.
Vasta
#23

Arvatavasti peaks olema Eesti üks ajalooline automark Zaz, sest enamus, kes vanematest põlvedest oma sõitmist alustasid, omasid just sellist sõiduriista.
Vasta
#24

Parandaks paar pisikest sisse lipsanud näpuviga: sa vist mõtlesid Marko Asmerit, kes tegi Williamsiga paar tiiru. Ja rallisõitja Märtini eesnimi kirjutatakse kahe k-ga ehk Markko.

Ma siis parandaks tagasi. Markko Märtin testis F-1 vormelit enne, kui seda tegi Marko Asmer.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#25

Aga Valdo mille järgi tehti neid Mudeleid mis kaupluses müügis oli, kust vöeti need andmed, et just selline nägi see Russo-Baltia masinad välja? Ma isiklikult olen näinud kolme erinevat automudelit.Palju erinevaid masinaid suuteti kokku toota?

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#26

peeterpaul Kirjutas:Ma siis parandaks tagasi. Markko Märtin testis F-1 vormelit enne, kui seda tegi Marko Asmer.
Vot see on vähemalt minu jaoks juba midagi uut. Sellisel juhul vabandan eksimuse pärast. Aga huvitav, et selline sündmus mul siis kahe silma vahele on jäänud...
Vasta
#27

Vot see on vähemalt minu jaoks juba midagi uut. Sellisel juhul vabandan eksimuse pärast. Aga huvitav, et selline sündmus mul siis kahe silma vahele on jäänud...

See käis kodumaisest telekast ka läbi - proovis vormelit ja siis juhendas vist? Fisichellat, kuidas wrc käitub.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#28

Et mina selle segaduse esimesest eestlasest F1-s tekitasin, siis proovin nüüd ka õiged andmed paika saada.

Esimese eestlasena testis F1 autot ikkagi Marko Asmer. See juhtus 6. mail 2003 Itaalias ning tema sõiduvahendiks oli BMW-Williams. 2003. aasta Williamsi mudeli tähiseks oli FW25 ning mootoriks BMW V10 P83.

2003. aastal sõitis F1 autoga ilmselt ka Markko Märtin ja seda 27.-29. juunini toimunud Euroopa GP-l Nürnburgringil. Vähemalt pidas Ford RS direktor Jost Capito Eddie Jordaniga läbirääkimisi, et "Markko saaks Jordani rooli istuda". Ning korra juba rooli saanud, Markko ilmselt mingi tiiru autoga ka tegi. Sõidukiks oli tal Jordan-Ford EJ13 ning üritus sai teoks tänu sellele, et tol ajal oli Ford ainus tootja, kes osales nii F1-s kui WRC-s ning Märtin hetkel Fordi esipiloot. Tõele vastab ka fakt, et mõned päevad varem sõitsid samas Nürnburgringi lähedal Märtini Ford WRC-ga tolleaegsed Jordani piloodid Giancarlo Fisichella ja Ralph Firman, kusjuures Märtin oli nii piloodi kui kaardilugeja rollis.

Need peaksid olema senini kaks ainukest eestlast, kes F1-ga sõitnud. Kindlasti on märksa rohkem neid, kes F-1 autos istunud. On meil ju mõnel Motorexil ilma mootorita "Ferrarid", "McLarenid", "Renault'd" ja võib olla veel mõned autod rahvale vaadata-katsuda olnud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne