Postitused: 65
Teemad: 10
Liitus: Jun 2006
Maine:
0
Kas Gaz 52 mootrile sobib 21 sidurikoda ?
Tahtmine Pobile panna 52 mootor aga jätta 20-e kast. Seega sobitamisse lähevad kõik variandid nende kahe vahele , (hooratas, sidurikorv, koda).
Ain
5033576
Postitused: 5,870
Teemad: 746
Liitus: Apr 2002
Maine:
37
Kas Sa oled võrrelnud 51/52 mootori kaalu ja Pobeda originaalmootori kaalu? Äkki sünnib sellest kombinatsioonist sõiduk, mille nina igas kurvis ennast raskusjõu mõjul väljapoole tirib? Mida ütleb Pobeda käigukast kuuese mootori pöördemomendile?
Ma mõtleks umbes üheksa korda enne, kui sellise kombinatsiooni loomisele läheks. Ja kui Sa mõtled luua selle kuuesilindrilse prototüüp-Pobeda replicat, siis teadaolevalt oli see jõuallikas midagi muud kui GAZ-51/52 oma.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 65
Teemad: 10
Liitus: Jun 2006
Maine:
0
Mootori kaalud:
(Soovidele vastutulles kaalusin üle, täpsusega 0,5 kg)
M-20:
Mootor+sidur+käigukast+õlid sees-generaator-karburaator-õhufilter=240 kg
Gaz52:
Mootor+sidur-generaator-karburaator=240 kg
Õlid ja käigukast nüüd ka niipalju ei kaalu, et Pobi kurvis otse sõidaks.
Küsimus endine, 52 mootor ja 20 kasti kokkusobitamisest.
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
Aspelund Kirjutas:Kas Sa oled võrrelnud 51/52 mootori kaalu ja Pobeda originaalmootori kaalu? Äkki sünnib sellest kombinatsioonist sõiduk, mille nina igas kurvis ennast raskusjõu mõjul väljapoole tirib? Mida ütleb Pobeda käigukast kuuese mootori pöördemomendile?
Ometi sellised masinad olid! Mind huvitaks kuidas oli mootori ja käigukasti küsimus lahendatud jälitus-Pobedadel? Neile paigaldati ju ikkagi Gaz 51 forsseeritud mootorit koos sidurikoja ja käigukastiga. Või äkki kasutati Pobi käigukasti kinnitamiseks mingit vaheflantsi?
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 805
Teemad: 47
Liitus: Jan 2003
Maine:
1
Kõige lihtsam viis on Gaz51-52 sidurikojale keevitada külge Gaz 20,21,24,2410 sidurikoja taga ots.Teine viis on selline et teed shablooni ja keerat Gaz 51-52 siduri koja sisse tikkpoldid,nii,et käigukast otsa sobib.Samas soovitan teha seda Gaz51 sidurikorviga kuna siis sobib sisse Gaz 21 siduriketas (vastuväited on teretulnud).Selle kogemuse sain kui proovisin Nõuka ajal iseehitatud traktorile sobitada külge rihmülekandega käigukasti.Segane jutt aga kuna teadsin ,et tegu antud masinal 52 käigukasti jms. siis läksin poodi ostsin kõik ära aga ... vola siduriketas ei sobinud kaasasolnud korviga.
Postitused: 65
Teemad: 10
Liitus: Jun 2006
Maine:
0
Võtsin just 20-e mootoril käigukasti maha ning siis ka sidurikorvi.
Ning jõudsin sama järelduseni: 52 kojale tükk külge ning saabki 20 kasti otsa panna. 21 (469) koda ja ketas juba küljes.
56-ndal kui seda Pobi tehti, polnud ju 21 ollagi. Kuna igasugune info puudub, siis olemasolevate detailide põhjal võiks järeldada, et need masinad olid Zim-i mootoriga koos hüdromuhviga või siis manuaalkasti puhul 51-e kastiga.
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
AinP Kirjutas:Kuna igasugune info puudub, siis olemasolevate detailide põhjal võiks järeldada, et need masinad olid Zim-i mootoriga koos hüdromuhviga või siis manuaalkasti puhul 51-e kastiga.
Ilmselt ikka hüdromuhvi ei kasutatud-Sa vaata pildil Gaz 12 mootorit koos kojaga- kogu "kupatuse" Pobedasse mahutamine, kui lisada "pikkusele" ka käigukast ja radiaator, tundub ületamatu ettevõtmisena.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 65
Teemad: 10
Liitus: Jun 2006
Maine:
0
Leidsin pildimaterjali Vene off-road lehelt. Sama probleem kui Gaz V8 Uaz-i peale upitada.
Kaasfoorumlase Agaa pakutud variant shabloon ja tikkpoldid ning ei mingeid vaheplaate. Uaz sidurikorv ja ka ketas.
Tikkpoldi aukude tegemiseks vaja täpne shabloon teha ja puurimiseks sidurikoda maaha võtta (eelnevalt siis korv ja hooratas, starter).
Annan tulemusest teada.
Postitused: 219
Teemad: 54
Liitus: Mar 2005
Maine:
0
30-05-2007, 12:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-05-2007, 12:46 PM ja muutjaks oli
rainer.)
Muideks, vbl on seda ka eelnevalt kusagil lahatud, aga olen lugenud, et ühele Pobi prototüüpidest (kui mitte koguni esialgsele) orgunniski sm Liphart (mitte Lipgart vaid Liphart! :-) ) " Molotovi " mootori peale. Auto oli vist ka pikem hilisemast seeriatoodangust mõni toll - nina olla olnud tuleseina ja esirataste vahelises tsoonis pikem. Huvitav oleks teada, mis k.kast sel peal oli? äkki oligi hilisema seeria-Pobi kast?
(Ja see on ka veel huvitav, et Liphart ju ka Eestiga seotud baltisaksa liini kaudu :-) )
Postitused: 5,870
Teemad: 746
Liitus: Apr 2002
Maine:
37
Minu teada oli prototüübi mootor 2700 cm3. Seega pole tegu Molotovi mootoriga. Jah, hiljem väidetavalt kasutati GAZ-51/ZIM-i jõuallikat. Samas pole keegi suutnud näidata ühtegi elusat eksemplari.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
AinP Kirjutas:Mootori kaalud:
(Soovidele vastutulles kaalusin üle, täpsusega 0,5 kg)
M-20:
Mootor+sidur+käigukast+õlid sees-generaator-karburaator-õhufilter=240 kg
Gaz52:
Mootor+sidur-generaator-karburaator=240 kg
Õlid ja käigukast nüüd ka niipalju ei kaalu, et Pobi kurvis otse sõidaks.
Küsimus endine, 52 mootor ja 20 kasti kokkusobitamisest.
"Atlas konstruktsii sov. avtomobilei" annab tõesti Gaz 20 mootori "suhaja massa" 240 kg, Gaz 51 mootori kaaluks 310 kg.
Atlase jooniseid lehitsedes jõudsin järeldusele, et tollastest 6-silindrilistest mootoritest võis jälistuspobedale külge minna ka Gaz 11 mootor, mille sidurikojale kinnitub "emka " käigukast-kaal kokku 290 kg.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 65
Teemad: 10
Liitus: Jun 2006
Maine:
0
Pobi käigukasti kinnitusavade vahekauguse mõõdud on tulnud toll-mõõtudest: horisontaalvahe 152,4 mm= 6", vertikaalvahe 108 mm=4 1/4".