ZIM Müügis.
#1

http://www.auto24.ee/used/713380 . Selline kuulutus jäi silma. Kas keegi selle isendi ajalugu teab? Ja kas ZIM-i rool ongi selline? GAZ 21- omaga sarnane? Smile
Vasta
#2

Rool on õige.
Kunagi üks sarnaste tagumiste tuledega isend seisis Tallinas Õismäel "Hiina seina" juures. Väga ammu, tõepoolest.

See auto on korduvalt ilmunud erinevatel üritustel, selle number ei ole ka saladus, aga kui omanik seda varjanud, siis hoian seda enda teada.

Hind muidugi on imelik, eks see ZIM ka selline haruldus ka pole. Eestis need tosinkond säilinud. Ja Lätis juba tükk maad müüakse sarnane isend ca 100 000 eek eest.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#3

Selline hind lõhnab küll selle järele, et müük on suunatud välismaale... või siis vähemalt Soome!
“Docs”is on need tuunduvalt odavamaid olnud, st. hind on väga kõvasti üle eurokeskmise.

Oma isiklikest kurbadest kogemustest võin ehk lisaks öelda, et kui sellel isendil on originaalmootor, siis see ei kannata eriti tänapäevase bensiiniga sõita. (näit.pidevalt pulmasõite teha) Need mootorid tehti ikkagi 72 – 76 oktaanarvuga bensiinile ja umbes 1000km sõidu järel põlevad klapid lihtsalt ära.

...aga minu postituse eesmärgiks polnud mingil juhul selle müügi torpedeerimine... :-)
Vasta
#4

(27-04-2010, 18:56 PM)denis23 Kirjutas:  Rool on õige.
Kunagi üks sarnaste tagumiste tuledega isend seisis Tallinas Õismäel "Hiina seina" juures. Väga ammu, tõepoolest.
Ei olnudki väga ammu, viis aastat tagasi. Kadunud ta sealt tõesti on.
Vasta
#5

Mina mäletan need aastast 1984, seisis kaks autot kõrvuti

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#6

(27-04-2010, 21:56 PM)samodelkin Kirjutas:  Oma isiklikest kurbadest kogemustest võin ehk lisaks öelda, et kui sellel isendil on originaalmootor, siis see ei kannata eriti tänapäevase bensiiniga sõita. (näit.pidevalt pulmasõite teha) Need mootorid tehti ikkagi 72 – 76 oktaanarvuga bensiinile ja umbes 1000km sõidu järel põlevad klapid lihtsalt ära.
Samas nt. GAZ 52 tüüpi masinad on Eestis siiamaani mõnel pool veel igapäevakasutuses ja sõidavad sellesama 95 bensiiniga? Iseenesest on ju ZIM-il ja GAZ 51/52-l sama mootor. Tõsi, ZIM-i oma küll 90 hj-ni forsseeritud. Kas pliiasendaja võiks sellises olukorras aidata?

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#7

Kui palju ja millise bensiiniga keegi sõidab, ei oska öelda.
Mul oli see sõiduk - http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=32875
Gaz 12/51 mootoriga.
Tol hämaral ajal tuli sõita selle bensiiniga mida oli võimalik h a n k i d a , mitte bensujaamast osta. Kuna minul oli võimalus sõita tolleaegse Ai-93, siis ka sõitsin. Kui juba teist korda pidin klappe vahetama-soveldama, siis pidasin nõu ka mõne elupõlise motoristiga. Põhjuseks peeti liiga äkilist bensiini, mitte minu klappide soveldamise/paigaldamise/reguleerimise viga, ega klappide kehva materjali. Peale seda, kui hakkasin sõitma 76 bensiiniga enam klapiprobleeme polnud, kuid hiljem jäi masin, minust mitteolenevatel põhjustel seisma ja läks lõpuks hoopis müüki.
Klapid suutsin ära põletada ka oma tolleaegsel tööautol Gaz-52-l! Ikka selle sama asja pärast, et tollel, “üleminukuajal” polnud saada 76 bensiini ja sõitsin 93-ga. (saadavus olenes talongidest)
Seetõttu ei saanud ma lihtsalt mainimata jätta neid ohte, mis tunduvalt kõrgema oktaanarvuga bensiini kasutamisel nendes mootorites sündida VÕIB, aga mitte ilmtingimata ei pea.
Vasta
#8

Bensiini-teema lõpetuseks soovitan lugeda ühte vanemat postituste-seeriat samal teemal:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=3350&page=1
Eriti tähelepanelikult tuleks jälgida Tõnu Piibur -i soovitusi teise lehekülje lõpus Smile
Vasta
#9

See on auto Raplast, mida on ennegi suurema summa eest müüa pakutud või vähemalt öeldud, et väikese raha eest ära ei anta. Samuti on olnud autot sageli näha Kurtnas. Sellegipoolest on tegemist ühega vähestest , ehk umbes kümnekonnast ,autost, mis hetkel liikumisvõimeline.
Mis puudutab Õismäe autosid, siis nendest üks , mis tõsiselt ümberehitatuna hiljutigi veel linnas liikus, enam ilmselt zim-i nime kandma ei sünni. Teine, valge on aga peale pikaajalist seismist jõudnud lõpuks Hüüru meeste õuele.
Vasta
#10

(29-04-2010, 16:17 PM)lauri1 Kirjutas:  Bensiini-teema lõpetuseks soovitan lugeda ühte vanemat postituste-seeriat samal teemal:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=3350&page=1
Eriti tähelepanelikult tuleks jälgida Tõnu Piibur -i soovitusi teise lehekülje lõpus Smile

Kindlasti on lugupeetud kaasfoorumlased nõus sellega, et kõik siin kirjapandud/postitatud arvamused/seisukohad/kogemused on siiski isiklikud ja ei pretendeeri absoluutsele tõele.
Arvamuste ja just enda kogemuste avaldamine ning seisukohtade väljaütlemine peakski ju selle foorumi ülesanne olema. Mida rohkem ja laialdasem on info, seda parema pildi saab kokku!
Ma ei kahtle sugugi sm. Väravamehaaniku kompetentsuses, kuid julgen kahelda tema kogemuses kahe analoogse mootoriga, pikema aja jooksul, samaaegselt.
Minu kirjapandu oli siiski minu isiklik kogemus ja nii oli see ka kirja pandud!
Targad õpivad teiste vigadest, rumalad enda omadest!
Mina olen rumal. Targematel jääb üle õppida eelpoolmainitet http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=3350&page=2
lk.2. Viimases lõigus antud õpetustest.

Tulles tagasi algteema, ehk Zim'i juurde, siis tekib küsimus – kas huviline peaks ostma vanasõiduki endale gaaraaþi lihtsalt omamise eesmärgil, pühapäeval temalt tolmu pühkides ja teiste eest varjul hoides? Teades, et aja jooksul tema hind ei lange, vaid tõuseb...
Või tuleks selle uunikuga sõita ringi, käia üritustel, teha pulma,- lõbu- ja läbusõite, et võimalikult paljud inimesed teda näha saaksid ja vanast sõidukist rõõmu ja sõidumõnu tunda saaksid?
Ise olen tugevalt just viimase variandi pooldaja ja seda sugugi mitte raha “tagasiteenimise” eesmärgil. (Edevus?) Kuid oma k o g e m u s e s t lähtuvalt ei julgeks sellist sõidukit liialt ekspluateerida ja seisma/tolmu koguma teda jälle ei tahaks.
Aga see oli nüüd jälle minu isiklik arvamus. Alati on ka teisi arvamusi.
Kuna arvamuste paljusus on teretulnud nähtus, siis küsiksin, et m i d a siis võiks, sellist sõidukit (ja sellise hinnaga) omades, temaga kaasfoorumlased ette võtta?
Vasta
#11

Lp. Samodelkini viimase postituse peale kostaks, et kõike tuleks teha, kuid mõõdukalt! Hoida korralikus garaazis, kus tolmu pühkida , sõpradega juures Värskat rüübates tarka juttu puhuda. Nädalavahetusel heal tuttava tütrel pulmasõit teha ning suvistest üritustest osa võtta. Talveralli? See on juba kõvemate tegijate rida ning selle koha pealt ma parem vaikin.
Kõik taandub muidugi rahakoti olemasolul selle paksusele. Võib ju pürgida rahvusvaheliste veteranrallidele või ringrajale. Tühja sellest, kui mootor kokku jooksis või üle katuse käisid! Kusagilt maailma teisest otsast tellid varuosad ja sõit seisma ei jää.
Lisandub veel selline moment, et kui üks uunikum on valmis saanud, tahad edasi oma järgmise projekti kallale minna ning eelmisega tegelemiseks ei taha aega raisata. Seepärast hoidud seda " lammutamast"ja kasutad " mõistlikult"Valik on sinu!

Tervitab Veteran.
Vasta
#12

Imestan isegi milline vanakooli huumorimees ma 2005. aastal olen olnud. Arvestades senist tagasisidet siinsest foorumist - ma enam nalja teha ei julge. Aga kütuste osas jään muidugi enda juurde, et kõrge oktaanarvuga kütus sobib väga hästi vanemasse mootorisse, kui on tagatud täpne süütemoment ja muud vajalikud reguleeringud, alustades klapivahedest ja lõpetades segu koostisega. Varsti juba kümme aastat on meie peres sõidetud iganädalaselt erinevate nõukogude "püstklappidega" kõrge oktaanarvulise kütusega ja vigu ei ole täheldatud.

Aga nimetatud ZIM-i tehaseoriginaali viimine on paras peavalu, sest alumise osa keevitused on üsna vabakäelised ja sisustus on üsna originaalikauge. Samas ei pea kõiki maailma asju viima tehaseoriginaali ja taotlema "musta numbrit". Niisama ZIM-i maailmasse sisseelamiseks soovitan aga pigem seda eksemplari, kui mingit mittesõitvat, sest algosadest ZIM-i komplekteerimine on oluliselt kulukam ettevõtmine. Kui mul juhtumisi katus ära sõidaks ja ma veel ühte ZIM-i juurde tahaks, siis mina teeks sellest takso-replika. Mulle tundub, et see on ka kunagi takso olnud, aga see on esialgu ja vaatluse alusel ainult tunne, mitte reaalne teadmine. Hind on ebareaalne taskurahal elavale koolinoorele, kuid mingi äritehinguga tekkiva komakoha järgse papi olemasolu korral soovitaks mina küll hobiautoks pigem sõitev ZIM soetada, kui lihtsalt raha ööelu peale ära raisata.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne