Tulekustutid autos
#21

valdo Kirjutas:
Jesper Kirjutas:Paljude kustutitega saab kaasa ka kinnituskronsteini, mille abil on võimalik see põhja külge aheldada. Maitseasi siis, kas juhi või kaassõitja istme ette.

Kui ma avastan põlengu ja see on vaja sekunditega kustutada, siis jõuan ma küll seda sealt lahti kruvida, liiatigi veel olukorras, kus võib põleda minuenda auto armatuurialune juhtmepundar...

Kruvida seal pole vist suurt midagi tarvis. Kustuti on raami küljes kinni rihmakesega, mis tõmmates ilusti kergelt lahti tuleb. See raam võib ju ise omakorda tooli raami külge kinnituda...

Chevrolet Astro '96
Chrysler Grand Voyager '97
Vasta
#22

valdo Kirjutas:
Jesper Kirjutas:Paljude kustutitega saab kaasa ka kinnituskronsteini, mille abil on võimalik see põhja külge aheldada. Maitseasi siis, kas juhi või kaassõitja istme ette.

Kui ma avastan põlengu ja see on vaja sekunditega kustutada, siis jõuan ma küll seda sealt lahti kruvida, liiatigi veel olukorras, kus võib põleda minuenda auto armatuurialune juhtmepundar...
Arvatavasti on see ikka lihtsamini avatav niimoodi, et pole vaja mitte midagi "kruvida"... Minu kustutiga oli küll kaasas, kui mälu mind ei peta, mingi plastmassist aretis, millega põhimõtteliselt pidi justkui ka saama kustuti kuhugi kinnitada, aga enda auto puhul (tookord "kandilise" kerega Opel Kadett, aga see polegi vast põhimõtteliselt oluline) ei osanud ma sellega mitte midagi peale hakata ja niimoodi see jäi...

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#23

nojah... lahtine kustuti on nagu pomm - endal juhus, kus 2kg kustuti lendas "läbi" tagaistme (lõi istme alla) ja piki juhiistme seljatuge... kuna polnud enda auto, siis võttis ikka mõtlema (tee ääres, värske õhu käe Smile) küll, eriti veel see, et kiirus oli u 70 ja kurv ei olnud mingi eriti järsk...

aga paigutusest siis ka - nagu ütlesin, on mul asi pakiruumi pandud maaletooja poolt ja salongis ei ole võimalik kasutada ühtegi eelpool mainitud kohta - uksel on nn. "tasku" mis on kuni istmeni, istme all on laegas, kuhu ei mahu vist isegi 1kg kustuti ja kõik muud sopid ja augud on väga ratsionaalselt seadmeid või panipaiku juba täis pikitud...

Nii et jääbki üle vaid loota, et aega jätkub uksest väljumiseks, pagasiluugi avamiseks ja siis kuskilt seina orvast kustuti õngitsemiseks...

(Arvuti)vanaraualadu -> www.hot.ee/hqs

Vasta
#24

eelmisel suvel sai siis ka kontrollitud , et ikka kõikides autodes oleks ilusti töötav vahukustuti ... pooldan seda 2kg varianti ... selgus siis , et igapäeva sõidukisse võiks uue muretseda ...
otsustasin paigutada selle käepärasesse kohta ... kõrvalistuja jalge juurde keskkonsooli külge ... mõeldud tehtud ... Big Grin
ei läinudki palju aega mööda kui autos hakkasid mingid elektrilised anomaaliad ilmnema ... nimelt kippus kõrvalistuja poolne aken peale süüte välja keeramist praokile jääma ... kinni nõustus minema alles peale pikka pusimist kuni ühel päeval otsustas üldse mitte avaneda ... Sad
viisin siis autoelektriku kätte kes asja korda ajas ja aken töötas nagu muiste ... Big Grin
läks jälle nats aega mööda kui sama jama hakkas juhipoolse aknaga ... urrrr ... ja asi läks aina hullemaks ...
ühel heal päeval tööle jõudes keerasin autol süüte välja kuid mootor töötas rahumeeli edasi ... Rolleyes
keerasin siis tuled maha ja mootor seiskus ... panin tuled põlema ... süüde jälle sees ... nonii nüüd aitas ... sai esindusse aeg kirja pandud ...
auto võeti vastu hommikul ja kätte sain alles õhtul peale esinduse sulgemist ... vangutati ainult pead ja öeldi , et ei suuda viga tuvastada ... leppisime siis uue aja ...
teise päeva õhtuks tuvastati viga ...

olin oma suures agaruses vahukustuti paigaldamisel keeranud ühe kruvi läbi keskkonsooli läbiva juhtmekimbu ... Big Grin
kooliraha oli valus ...
Vasta
#25

valdo Kirjutas:
Jesper Kirjutas:Paljude kustutitega saab kaasa ka kinnituskronsteini, mille abil on võimalik see põhja külge aheldada. Maitseasi siis, kas juhi või kaassõitja istme ette.

Kui ma avastan põlengu ja see on vaja sekunditega kustutada, siis jõuan ma küll seda sealt lahti kruvida, liiatigi veel olukorras, kus võib põleda minuenda auto armatuurialune juhtmepundar...
Valdo, kogu austuse juures on see väga lapsik jutt. Ega mina ei sunni sind nii ega naa tegema, igaüks ise teab, ma jagan informatsiooni mille põhjal saab otsuseid vastu võtta. Fakt on, et kinnitamata rasked esemed sõitjateruumis on õnnetuse korral ringi lennates potentsiaalselt surmatoovad ning arvatavasti ei võta kustuti "lahti kruvimine" (ehk siis üks tõmme klambrist) määravalt palju aega.

Ja lõppkokkuvõttes, kui mul on valida kas potentsiaalselt maha põlenud auto või potentsiaalselt murtud jalad/selg/kael/pea, siis valin ma mahapõlenud auto. Rääkimata sellest, et igasugu "kõkse" juhtub reaalselt liikluses oluliselt tihemini kui juhtmete süttimist, mis, olgem ausad, on normaalse, "aretisteta" elektrisüsteemi puhul üsna haruldane asi. Teiste inimeste valikud võivad olla teistsugused.
Vasta
#26

Asukoht juhiistme esiserva juures on mõistlik kindlasti, ma tean ka tootjat, kes seda sinna paneb (kui inimene nii tahab)- pilt, teine pilt, aga muidugi peaks see sinna kinni kruvitud olema. Õnnetus teatavasti ei hüüa tulles ja viimane, mida sa siis teha jõuad, on paarikilose palvanka taga ajamine.
Vasta
#27

Esiteks on välja mõeldud sellised tänuväärsed asjad nagu metallklambrid, kasutati suure sõja ajal kõikvõimalike ohtlike asjanduste (kirved, labidad jne) kinnitamiseks, tõhus aga kulukas, odavam (ja laisemate persoonidele) on kasutada 1" laiust koormarihma, avamine kiire ja kinnitamine ka pole suurem probleem. See kinnitamise probleem on rohkem pseudoprobleem, arutletakse teoreetiliste targutuste üle kuidas ja kuhu, kuivõrd kindel on see, et kui vaja leitakse lahendus, kas kruvi, keevituse, tõmbeneedi vms. Ja 2kg kustuti EI KUSTUTA tänapäevaseid plastikpunne ... minule sai see selgeks, kui Annas põles noor naine(või oli koos lapsega) avariilisesse autosse ja mu sõber üritas seda tulutult pisikeste "nõuetekohaste" tulekustutitega kustutada.

Ja veel, peale kustuti peaks olema autos ka tulekindel kinnas (hästivarustatud ahjupoest), sest mootori põlema mineku korral palja käega kapotti lahti saamine on suht võimatu.

Dad.
Vasta
#28

Mossel on kustuti asukoht muidu kaassõitja jalgade ees seinal. Mina panin oma kustuti sellisesse kohta,nagu pildil paremal paistab.

Olen poolt,et vanal autol peab kindlasti kustuti olema. Mis teed,kui elektrisüsteemi rikke tõttu lähevad juhtmed põlema?
Ma ei saa sammuti mitte üldse aru uutest autodest,millel paikneb kustuti pagassis! Kas tehas mõtleb,et tema autod on tulekindlad või?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#29

Soojalt soovitan vähemalt 2kg kustutit, nagu eelpool mainitud. kui reaalseks kasutuseks läheb siis olete ise ka üllatunud, kui kähku see 1kg purgike tühjaks saab.
Kindlasti olgu kustuti varustet voolikuga, sest pahatihti vaja kustutust kitsamatesse kohtadesse suunata. Manomeeter kah soovitav.
Enda autos 2kg ja kahjuks pakiruumis, kuna sobivat kinnitust ei ole suutnud istme alla välja mõelda. asi selles, et juhtide isteasendid on kahes äärmuses ja kustutile see pidev istmega seljaselamine ei sobinud.

Nb lahtistest asjadest salongis.
Kas teate, et keskmist kasvu õun, on suuteline ekstreempidurduse korral bussi põrandal saavutama sellise energia, millest piisab keskkonsoolis asuva raadio/audiokeskuse paneeli osaliseks purustamiseks. Täpne hoovõtumaa teadmata. Milline kinnitus peaks siis kustutit kokkupõrkehetkel kinni hoidma? kindlasti mitte need traadist painutatud klambrid, mis originaalis kaasas.


Vasta
#30

enne magamaminekut ja õudusunenägude vältimiseks - kõik mehed kas uusi jaapanlasi ostma (esimesed kolm aastat ülilollikindlad)
Aga tõsisemalt rääkides, peale kustuti võiks olla ka tuletõrje/tõkke tekk autos.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#31

EdR Kirjutas:Olen poolt,et vanal autol peab kindlasti kustuti olema. Mis teed,kui elektrisüsteemi rikke tõttu lähevad juhtmed põlema?

Ootan millas karp maha jahtub!!! Cool

Ise päästnud traktori hävingust polditangidega. Säuhti akukaablid pooleks ja mure murtud...

loll on loll olla.
Vasta
#32

Loen ja loen ja mõtlen, et siin teemas peaks just muuseumipapa või keegi Kärneritest sõna võtma - pritsumeeste dünastia ikkagi ju Smile

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta
#33

Salongis kustuti hoidmisega veel see häda, et kui see on liiga nähtaval, võib seda seal ühel ilusal hommikul enam mitte olla...

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#34

Mossemees Kirjutas:Salongis kustuti hoidmisega veel see häda, et kui see on liiga nähtaval, võib seda seal ühel ilusal hommikul enam mitte olla...

Abiks uksed lukku panna siisSmile
aga jah, endal õnneks autos kustuti kasutamise kogemused puuduvad, aga siinset foorumit lugedes tundub, et peaksin ka naese Ibizal ballooni pagassist salongi tooma. Koht, kuhu nii väiksel masinal kustuti seal kinnitada, on omaette ooper muidugi.
Vasta
#35

Eks ta olegi mitme otsaga asi. Tulekustutid peavad olema töökorras ja asuma kättesaadavas kohas ning olema kättesaadavalt kinnitatud. Kuhu keegi selle oma autos paneb on rohkem nagu maitse asi. Ühtegi õnnetust ei oska ju keegi ette näha, kus kustutit vaja võib minna. On olnud ka Eestis ju mitmeid juhtumeid, kus liiklusõnnetuse tagajärjel on inimene autos kinni ja auto põlema süttinud. Mitmel korral on lõppenud õnnetus surmaga. Selliseks puhuks oleks tõesti parem kui kustuti oleks autos ja võimalikult juhi lähedal.
Samas nagu eelpool mainitud ei tee 2kg kustutiga suurt midagi. Peab ütlema, et teemaalgatajalt vedas meeletult, et suutis kiiresti tule ära kustutada. Päästekoolis panime harjutusväljakul ise auto põlema ja proovisime seda 30 sek hiljem kustutada 6kg pulberkustutiga - auto põles maha.
Enda autosse olen ka mõelnud 6kg kustuti muretseda, kuid häda selles, et ta võtab ikka palju ruumi ära. Kustutit hoian pagasnikus, sest on ka paaril korral kustuteid vedades juhtunud, et need lahti läinud. Aga et koristamisest pääseda oleks mõtekam ehk kasutada süsihappegaaskustutit.
Keegi eespool mainis ka vahtkustutit. Need nagu autosse hästi ei sobi, sest talvel külmuvad need ära ja siis pole neist kasu midagi.

Ja veel ... kindlasti on ka neid, kellel pole veel üldse kustutit autos - kindlasti muretsege endale kustuti, sest need on mõeldud ikka teie enda ja teie kaasliiklejate kaitseks.
Vasta
#36

Mul sõidab autos lisaks kustutile ka busside klaasipurustajat meenutav haamer, mille lisandiks on turvavööde läbilõikamist võimaldav nuga. Seda juhuks, kui on vaja kedagi mõnest tossavast või muidu kortsus sõiduvahendist kätte saada. Siian (ptüi-ptüi-ptüi) on õnneks läinud.

Ja et suurem osa tulekahjudest autos on tingitud probleemidest elektrisüsteemiga, siis parim variant on üritada vool juhtmetest välja saada. Mõnel juhul piisab süüte väljakeeramisest, vahel aitab vaid massijuhtme lahtiühendamine (või siis olemasolu korral masslüliti näppimine). Aega on muidugi napilt...sulav juhe suudab umbes 30 sekundiga leegi kätte saada..ja siis jääb loota vaid sellele, et kustuti päästab.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#37

Kas siis selline lahendus ei oleks hea, et 2 KG salongi 6 KG pagassi. Ega vast küll külale liiga tee.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#38

Paluks mitte kallale tulla, aga huvitaks selline aspekt, et kui ma juhtuksin oma 6 kg tühjendama tossava objekti peale, kas objekti kindlustus hüvitaks mulle täitmise või mitte?

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#39

palun vabandust natuke offtopic´ pärast, aga ohutuse huvides siiski -  vähemasti elektrisüsteemi riketest ja sellega tekkinud tuleohtlikust olukorrast  päästab hästi ka M A S S I L Ü L I T I (enese kogemusest tean rääkida), soovitaksin seda soojalt panna kui elektrisüsteemi keerukus vähegi võimaldab, mind on massilüliti päästnud 2 korda tõsisest jamast - peale mootori väljasuretamist ja massi väljalülitamist rahunesid need kurjad lühiseolukorrad maha ja kustutit ei läinudkivaja. aga mõlemal juhul juhtme vinüül juba põles ja oi oi oi mis vastik mürgine hais ja paks kollakas suits, väga ära ehmatab.
(esimene juhtum oli tingitud iseenda rumaluse ja inimfaktori koosmõjust, teine aga odavast suvalisest 54-kroonisest sigaretisüütaja voolupesast mis otsustas mingil x hetkel, kuu peale paigaldust, plussi lahti visata ja kõksti massi paisata). Aga tulekustuti krabamise ja kasutamisega tasub vahepeal  ka "kuiva trenni" teha - harjutuse mõttes, nagu piloodid imiteerivad avariiolukorda :-)

R
Vasta
#40

rainer Kirjutas:pvähemasti elektrisüsteemi riketest ja sellega tekkinud tuleohtlikust olukorrast päästab hästi ka M A S S I L Ü L I T I

Ja vene osi armastavad kodanikud - nn. libliklülimisega ja mustast plastist nupuga lüliti pole mitte massilüliti, vaid naljanumber. Vaadake alumiselt küljelt maksimum amperaashi ja saate ise ka aru.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne