Opel Rekord 2.2i `86.a 85kW
#1

Tere!

Kuna ajavahemikul 1995-2002.aastal omasin esimese E-seeria Rekordit, siis
tuli vana hea aeg meelde ja ei saanud muretsemata j?a.Selle eelmisega sai pea 100000km kulgetud.Kere l?s sai otsa.

Eelmise omaniku jutu j?i on v?kem isend igap?akasutuses olev auto.
Sai tegelikult valitud nelja pakkumise seast. Kere altpoolt pole j?dki p?likumalt kaeda, kuid ? v?mus nii vana auto kohta on ?tuste
enam kui rahuldav. Roostet on, kuid Opeli kohta v?. Siis ikka osati ?st plekist autosid teha. Tegelikult on garaazhis seisnud kogu aeg.
Lisadest pole autol rohkem kui rooliv?ndi, ?lla reguleeritav juhiiste ja tehase poolt katuseluuk.
Kesklukku, ?urven?ikut ja tahhomeetrit ei ole. 4-k?uline.Nendel isenditel, millel rohkem lisasid olid ?iru kerega v??uosaga(veermikuga). Mootor oli tegelikult see peamine faktor, mis meelitas. Tegu on viimastele Rekorditele pandud suurima kolvik?uga ja momendiga mootoriga. Ja see on tegelikult t?i tuntav, sest kere on raske, mis n? v?amat s?See selleks. Masinal on kehtiv T?

Vead t?suse j?ekorras, mida olen avastanud:
1) sidur kohati libiseb;
2) tagasilla kandist tulenev undamine (rattalaager v?aagrid);
3) v? m?dunud hele(!) salong, mida olen juba puhastanud;
4) mingid kobinad esisillas;
5) kerge leke bensiinitorustikus;
6) juhi k?listuja alumine uksehinge tihvt vist pooleks kulunud.

Rohkem ei oska nagu midagi ?a, sest autoga on ?lt heaperemehelikult ?k?ud. M? v?iparandused on tehtud.
V?etavalt on k?tud talvel esinurgaga lumehange.
Ahjaa. Keegi tarkpea on unustanud lansekaid keevitades vihmavee ?vooluavad alles j?a. Enamus vett j?autosse, kuid see on vist ka
n?s peatatud. P?d pole enam m?aks l?ud. Loodame, et nii ka j?.
T? sai hangitud 100kr(ainult) eest ?ituleklaas , mis oli vist kivi saanud ja niiskusepoiss oli juba hakanud reflektorit korrodeeruma.
Tulevikus ootab siis siduri remont ja p?likum ?tus ning plaanide tegemine. Mingil ajal tuleb ustel polstrid eemaldada ja plekk ? m?da.
Varsti teen ka kl? !

vanakooli austaja
Vasta
#2

päris tore tundub . Rekord on üle kõige ikka .
Pilte tahaks väga näha Smile
Vasta
#3

Tehtud tööd:

1) hooratta ja korvi vahetus (üks spetsialist oli ainult ketta uue pannud, kuid hoorattal oli juba rant tekkinud ja korvi hõõrdepind ka väga kahtlaselt lainjas) tänud siinkohal ryblik1-le
2) üks tagaratta laager
3) uksetihvtide vahetus (peaaegu oleks auto põlema läinud, sest pitsiga
soojendades tulid vanad tihvtid väga visalt välja)
4) õhufiltri vahetus
5) bensiini tagasivoolu torustiku väike uuendus (loe:rooste, mis muud)

Plaanitavad tööd:

1) sharniiri vahetus (paras k...p)
2) tagumiste pidurite silindrite vahetus
3) CO ja tühikäigu kontroll, sest eelsüütenurga panin kõrva järgi paika
4) vahesummuti vahetus vist
5) elektrijuhtmestiku kontroll, sest salongi tuulutuse korral laadimistuli hõõgub (reostaat on korrastatud)

Juhtumised:

Naabrimees "otsustas" tagurdama hakata just Rekordi suunas ja tabas oma
uuema Seati stangenurgaga tagumisse tiivaserva : tagajärjeks oli hunnik
plastmassitükke asfaldil ja minu autol vaevu märgatav mõlk ilma värvikahjustusteta.Tehke omad järeldused, milline auto on tugevam. Vedas, et keset ust või tagatiiba mats ei tulnud.
Auto on igapäevases kasutuses endiselt.
Pildid.Varsti tuleb seeria.

Kalle

vanakooli austaja
Vasta
#4

tere Kalle,

kui norida, on masina tüüp "Rekord 2E":
http://risk2000.narod.ru/history/rekord.htm

selle masina teine nimi on tõesti "aukude hirm" Smile

soovitan (kuigi ilmselt tead seda...) esilanseronidele strutbari panna - ning kui soovid, võid plaanitava tegevus nr 3 asemel / eel mult strobo võtta Wink

terv,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#5

Tolle auto sünnimaal kutsutakse facelifti-eelset Rekord E1 ja selle järgset Rekord E2 Wink
Vasta
#6

Värv on tal suhteliselt matiks kulunud, kuid eks vanust ole ju ka.
Ostes oli märgata, et palju sõidetud tolmustel maateedel.
Selle lansekate vajumisega olen nõus, kuid tundub, et eelmine omanik on selle suutnud pidama saada. Sellest alljärgnevad pildid.
http://foto.inbox.lv/kalletuuning/OPEL-REKORD-2-2i
Kahetsen, et oleks võinud olla automaatkast, kuid nüüd juba hilja. Esialgu on plaanis sõita lobjaku tulekuni, sest mingit korrosioonitõrjet sellele aparaadile tehtud ei ole... Kevadel lasen vähemalt uksed tõrva kindlasti täis.

vanakooli austaja
Vasta
#7

eile-täna sai pikem ots Pärnusse ja tagasi tehtud;
auto oli praktiliselt täislastis (ilma käruta;küll aga katuseraamiga) selle tormi käes; ikka päris jube kuidas küljelt-küljele autot ka metsavahel liigutas; pidevalt pidi rooliga korrigeerima; panin paagi silmini (ca 41 l ) Tallinnas täis ja eks vaatab palju kütusekulu tuleb; muidu töötab mootor nagu loom ; sellise raske kere jaoks on jõudu-kiiendust piisavalt Cool

vanakooli austaja
Vasta
#8

Kalle1 Kirjutas:sellise raske kere jaoks on jõudu-kiiendust piisavalt Cool
Raske kere? Miski 1200 kilo ehk nagu Astra... Wink
Vasta
#9

sai jebitud ühe sharniiriga;
vajalikud ühendused tulid küll kohe lahti, kuid koonusest ise tuli tegelane välja kolkida (samal ajal kangiga survet avaldades);
läksime nii hoogu, et kui töö valmis tuli alles meelde, et pilte teha;
leivanumbriks kujunes väljapressimine peale keeviõmbluste eemaldamist;
kuna gaasikeevituse pitsi polnud (kuumaga lahti ehmatada), siis ketaslõikuriga sharniiri polt pooleks ja pressi vahele ning käes ta oligi; polt tui sellepärast poolitada, et õõtsa mugavamini pressi alla asetada; siis jälle uus jupp asemele, keevitus ja koostamine vastupidises järjekorras

jõle teoreetiline jutt sai Cool

kuid nüüd on teha veel:
1) üks sisemine rooliots
2) pidurid
3) summuti
4) märtsis uus ülevaatus

vanakooli austaja
Vasta
#10

Omasin 5 aastat Record E 78-aasta väljalaset. Peale korralikku ülekäimist kestis ja kestis ta oma eksistentsi lõpuni väga truult. Teele jättis (teeäärde 15 minutiks seisma) kõigest 1 korra ja seda gaasitrossi purunemise tõttu. Kirutagu seda Opelit palju tahes, kunagi osati ikka autosi teha.
Vasta
#11

Nõus,omanud ja peres kokku olnud 7 opelit,ei üht halba sõna nende kohta.
Nagu mu sõbrad naeravad et opeleid panid kokku pimedad,ma selle peale,et forde panid kokku üldse orbikud.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#12

eile installisin parempoolse aknapihusti ette klapi, mis idee kohaselt vedelikul
paaki tagasi ei lase voolata; tulemus oli kohe märgatav; ennem pidi ootama kahe sortsu vahel natuke, kuid nüüd larista järjest kasvõi terve paak tühjaks; suhteliselt keskpärane hind, kuid seda siis tegijalt firmalt nagu Trico, 35 krooni; väike aga tubli

vanakooli austaja
Vasta
#13

et siis jälle aeg edasi läinud ja eile oli päev millal oli viimane aeg pidurid korda teha:

taha läksid kahe liitrise silindrid, mis teoreetiliselt ei tohiks nii suurt
pidurdusjõudu tekitada, kui originaalsed (a 400kr/tk, mõttetu investeering) ;
ülevaatusel mu meelest võrreldakse silla eri rataste pidurdusjõudude erinevust mitte aga suurust (parandage mind kui eksin); klotsid ja trumlid jäid samad, kuigi need olid ka igaks juhuks ligi

ette panin uued ventileeritavad kettad ja ka klotsid sai vahetatud , mingil põhjusel eelmine omanik seda polnud teinud ja andis lihtsalt kaasa

summuti keskmise osaga oli põhiline peavalu , sest tõenäoliselt on kataloogis viga kuna torude jämedused olid erinevad.... ühtlasi tänud Aimarile WinkWink, kes üleminekud ringi aitas ehitada

KÜSIMUS SUURELE RINGILE:

olen tähele pannud, et külmalt on kuulda esimeste pidurduste korral imelikku kahinat nagu käiks trummel vastu klotsi metallserva vms;
see aga hiljem kaob; pole Opelitega sellist asja ennem kohanud ;
samas üritasin pidurid reguleerida võrdselt, kuid mine tea...nagu imelik tunne on; äkki keegi teab kaasa rääkida midagist

vanakooli austaja
Vasta
#14

kui klotsid valesti paika saand siis võib klotsi serv küll vastu trummlit hakata käima
Vasta
#15

ei saa nagu olla, sest siis oleks trummel ja ka klotsi serv värskelt kulunud (olgugi , et piduritolmu täis läheb)

mingi minimaalne ellips on, kuid siis oleks ka jonksat-jonkast tunda; mul on pedaalile vajutades kahin...........Sad

vanakooli austaja
Vasta
#16

aga kas klotisd said uued??
või on trummel suht roostes/ebaühtlaselt seest kulunud ning klots ei ulatu vastu korralikult
Vasta
#17

to roodla:

kõik peale silindrite ja paigalduskomplekti (vedrud) jäid alles; trumlid omavahel (vasak-parem) vahetusse ei läinud; huvitav, kas siis tõesti paigaldusvedrud nii kõvasti klotse vastu plekki tõmbavad, et nad ei ühti vana asendiga; mõõtsin ära trumli sisemõõdu , mis erines mingi 0,2 mm lubatust (ranti polnud peaaegu üldse); sellepärast ei hakanudki ringi viskama;
kõig huvitavam on see, et hääl tuleb sealt poolt, kus klots vähem kulunud oli;
ei ole välistatud ju tegelikult ka see, et klotside hõõrdkatted on mingi kahtlase tootja päritoluga, mis kahinat tekitavadki; samas olin täheldanud häält ka ennem remonti Rolleyes

automaatregulaatorid võtsin lahti, määrisin ja paigaldasin ilusti nagu peab

mida sellest ülevaatuse värgist arvad ?

AHJAA
laadimine korras, st tühikäigul 14,85 V ja täistuledega, tagaklaasisoojendusega jms-ga 14,65V

seega nagu alguses arvasin peab hakkama otsima kehva massi ühendust; seda aga soojemate ilmade tulekuga
loe eestpolt

vanakooli austaja
Vasta
#18

pesin autu puhtaks....
tuli täna edvistamise tuju kui Tallinna Rallilt koju tulin ja otsustasin, et
tiibadele on vaja kirjad ja üks liist peale kleepidaCoolCoolCoolCool

vanakooli austaja
Vasta
#19

uus mure
pidurdamisel roolis vibra
kas siis tõesti on uued kettad liiga kuuma saanud ?! ei tahaks hästi uskuda,sest ikkagi ventileeritavad ; võimalik, et ka rattad tasakaalust väljas

ainus asi, et pole aega kontrollida

hea uudis on see, et salongi põranda küürisin puhtaks ja tundub , et sai hea, kuna nüüd sellist läppand haisu enam tunda pole....lõhnakuuse ostsin ka

vanakooli austaja
Vasta
#20

Kunagi meil peres rekord 2,2 oli siis sai vennaga rallitud ja pidurdades 140kmh pealt nulli olid kettad kõverad,aga noh pold päris uued ka

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne