Tulitsa TMZ T-200 1979a.
#41

(03-07-2017, 08:03 AM)overspeed Kirjutas:  Nokitsesin siis pisut seda laadimise ergutusvoolu takistit. Proovisin ostetut ahelasse. Algul korra töötas, läks aga suht soojaks ... ja vist andis siis otsad. Laadimine kadus. 

Pildi järgi polnud see jubin takisti, vaid diood. Mis peaks küll ka andma vajaliku pingelangu (üks diood 0,7V) järjestikühenduses. Kui sa teda metallradiaatorile (keremassist isoleerituna) ei paigaldanud , siis ilmselt kuumeneski üle ja kõrbes läbi. 
Dioodi eelis takisti ees ongi stabiilne pingelang, sõltumata temperatuurist. Kui vaja suuremat pingelangu, võib panna ka mitu dioodi järjest.
Vasta
#42

(03-07-2017, 13:27 PM)aavu Kirjutas:  
(03-07-2017, 08:03 AM)overspeed Kirjutas:  Siis proovisin kaks H4 järjestikku ... nii on hea. Normaalsete pööretega hoiab 12,5V. Kui eriti tuure anda, siis venitab 13,0 V peale ja kui tühikäigul tuksib, siis laadimistuli örnalt höögub. Otsin siis sellises mahus takisti ja proovin uuesti.

Voolu läbimisel need kaks järjestikku pirni muudavad oma takistust suuremaks. Soojem hõõgniit on suurema takistusega. Külmalt mõõdetud hõõgniitide takistusesest tasuks võtta 1,5-2 korda suurem takisti ja võimas kindlasti. Katsetada võiks mõne traadist reostaadiga alguses, et leida õige takistus. Näiteks antiikse el. pliidi spiraaliga.


Üldiselt on relees miski kontakt kinni sulanud või muu viga seal. 55W-seid pirne ei tohiks mitte läbi põletada. Otsi ikka viga üles. Skeemidel on ikka kaitsmed, mitte takistid, järelikult on viga kusagil sinu tulitsa küljes.

Eks ma nuputa edasi. Mötlesingi just, et mis see takistuse muutumise koefitsent vöiks olla külma ja sooja höögniidi vahel.
Releed kontrollisin üle, vaatan uuesti. Samas pean leidma parema el. skeemi ka, originaal on kuhugi "jalutama" läinud.

(03-07-2017, 14:14 PM)TeeTL Kirjutas:  
(03-07-2017, 08:03 AM)overspeed Kirjutas:  Nokitsesin siis pisut seda laadimise ergutusvoolu takistit. Proovisin ostetut ahelasse. Algul korra töötas, läks aga suht soojaks ... ja vist andis siis otsad. Laadimine kadus. 

Pildi järgi polnud see jubin takisti, vaid diood. Mis peaks küll ka andma vajaliku pingelangu (üks diood 0,7V) järjestikühenduses. Kui sa teda metallradiaatorile (keremassist isoleerituna) ei paigaldanud , siis ilmselt kuumeneski üle ja kõrbes läbi. 
Dioodi eelis takisti ees ongi stabiilne pingelang, sõltumata temperatuurist. Kui vaja suuremat pingelangu, võib panna ka mitu dioodi järjest.

Dioodil kas mitte suund pole oluline ? See originaal käis üks-köik kumba pidi sinna pulk-korpusesse sisse.
Kui pea 7 aastat tagasi manualist selle kohta veerisin, siis räägiti seal Amprite muutmisest selle detailiga. Dioodi puhul räägid sa aga Voltidest. Ma pean manualist uuesti uurima täpsemalt, mis ahel see on ja mis detail tegema peab. Eelmises postituses rääkisin ergutusvoolust ... vöimalik et see on juba laadimisvool, mida otse piiratakse mehhaanilise takistiga.
Paigaldasin metallradikale küll, keremassist radikat ei isoleerinud.
Aga ma vöin ka miskit väga segamini ajada. Pean asjasse uuesti süvenema.

Arrogance diminishes wisdom ! 

Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee


Club Citroen
Vasta
#43

https://www.youtube.com/watch?v=wFqAzZPrQ-0
Kui originaalsus pole kõige tähtsam (must nr), siis venelased teevad asja ringi. Üks video ringitegemisest ja see järgneb. Vene keeles küll.

Инвалид информационной воины.
Vasta
#44

(03-07-2017, 16:08 PM)overspeed Kirjutas:  
(03-07-2017, 14:14 PM)TeeTL Kirjutas:  Pildi järgi polnud see jubin takisti, vaid diood. 
 Pean asjasse uuesti süvenema.

Dioodi asjus eksisin mina,  selles osas ei pea süvenema Smile See jubin oli sul ikka ilusti takisti TO-220 korpuses, vaatasin vale pilti liiga pealiskaudselt, kusagil teemas eespool oli pikem jutt ka puha, et 50W ja 1Oom takististi. Mida ma läbi väikse nutiekraani siis muidugi ei märganud.
50W/1Oom takisti, rääkimata H4 lambist samal kohal, saavad motoliikuri pardapinge 12V puhul läbi kärsata ainult ühel juhul - kui nad on ühendatud otse + ja massi vahele ja pinge tegelikult tõuseb veel kõrgemale kui 12V.
Oletaks, et midaiganes sa selle ettenähtud abinõu "kohale" ühendad, see toimib pinge vähendajana sedavõrd, et ta on täiendav tarbija, mis pinge maha tõmbab.
Vasta
#45

Laadimine siiani lahtine. Uuri ja "puuri" manualist ja netist, kuid kindlat vastust pole ikkagit veel saand. Netis antakse köigile toda tüüpi vene rolleritele ühesugune elektriskeem, kuid mul pole mitte niipalju juhtmeid nagu seal. Tundub ikkagit nagu, et laadimine on lihtsalt peale genekat piiratud koormustakistiga, et mootoril jöudu säästa ja akut mitte löhki lasta.
Hetkel ootan koormustakistit, mis sai proovimiseks ostetud:
- 100 W 1 oom
- 100 W 2 oom
- 100 W 1,5 oom
Eks siis näis. Höögniitidega sain löpuks möödetud 120W ja 1,6 oomi, sellist takistit aga ei leidnud.

Kuna juhitavus natukse imelik söitmisel on, siis proovin ette tänapäeva kumeramat rehvi. Sai üks vana niisama saadud, prooviks sobib küll. On küll pisut väiksemas möödus ja kulund, kuid annab mulle vastuse, kas üldse teeb juhitavuse paremaks. Kui jah, siis ostan öiges möödus uue.

   



Rolleril olid siiani originaal käekummid sarvedel. Vasem püsis kinni aga oli maru köva kumm juba. Parempoolne aga oli löhki ja paigatud liimuva kahaneva kaablirüüga. See kokku aga tegi parempoolse käepideme nii paksuks, et käsi väsis kiirelt. 
Liimisin uued kummitupikud. Natukse "karjub" see Suzuki kollane sellel küll, kuid muud mul kodus vötta polnud. Krossikate omad tagavaraks vaid. 
Nüüd palju mugavam sarvedest kinni hoida:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 

Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee


Club Citroen
Vasta
#46

(18-07-2017, 23:48 PM)overspeed Kirjutas:  Laadimine siiani lahtine. Uuri ja "puuri" manualist ja netist, kuid kindlat vastust pole ikkagit veel saand. Netis antakse köigile toda tüüpi vene rolleritele ühesugune elektriskeem, kuid mul pole mitte niipalju juhtmeid nagu seal. Tundub ikkagit nagu, et laadimine on lihtsalt peale genekat piiratud koormustakistiga, et mootoril jöudu säästa ja akut mitte löhki lasta.
Hetkel ootan koormustakistit, mis sai proovimiseks ostetud:
- 100 W  1 oom
- 100 W  2 oom
- 100 W  1,5 oom
Eks siis näis. Höögniitidega sain löpuks möödetud 120W ja 1,6 oomi, sellist takistit aga ei leidnud.

Kuna juhitavus natukse imelik söitmisel on, siis proovin ette tänapäeva kumeramat rehvi. Sai üks vana niisama saadud, prooviks sobib küll. On küll pisut väiksemas möödus ja kulund, kuid annab mulle vastuse, kas üldse teeb juhitavuse paremaks. Kui jah, siis ostan öiges möödus.

Ei ole seal süsteemis mingit koormustakistit vahel. need skeemid kust Sa võisid näha koormustakisti kasutamist on mõeldud dynastarteri kontrollimiseks peale selle kapremonti. See jubin eelmise lehe pildil on tavaline (nõuka) sulakaitse 10a mis on mõeldud süütesysteemi kaitseks. Mu turistil oli kah selline vahel ja võid vabalt asendada tänapäevase veekindla pesa ja kaitsmega. Laadimist ise kontrollib relee kandilises karbis mis aku ees on.. PP121 vist oli nimetus. seal 3 klemmi, laadimise eest vastutab parempoolne. st kui akut ei lae piisavalt või laeb üle siis seda saab tegelt relee klemmide painutamisega regullida.. (kui uuem elektrooniline blokk pole..) Siiski kui käed õigest kohast ei kasva on suur võimalus miski p..e keerata, eriti kui unustada kogu süsteemi eripära et see ei lae tühikäigul..  Cool 
kui sulakaitse lööb pidevalt läbi tasub viga otsima hakata, mitte võimsamaid kaitsmeid toppima hakata või koormustakisteid  Big Grin (nokin niisama)
üldiselt on 2 kergemat põhjust miks see kaitse läbi läheb, esimene on see koht kust juhtmed mootorist välja lähevad, sealt kipub isolatsiooni maha hõõruma nii vastu massi kui juhtmete vahel puntras. teine teema on see et dynastarteril on 4 harja mis kulub aga tolmul pole sealt kusagile minna ja nii see koguneb seal sees ja hakkab asju lühistama. aitab kui võtad selle maha ja pesed bena ja pehme lapiga puhtaks kõik. (dynastarteri mahavõtmisel suur võimalus seda rikkuda et ettevaatust) lisaks saab ka uusi harju panna ja yldist seisukorda kontrollida..
lihtne yldine skeem.
[Pilt: hqdefault.jpg]
parem skeem
[Pilt: Elektroskema-muravej-mototsikl.jpg.pages...TIlCeb.jpg]



http://vse-o-moto.com/shemy-mototsiklov/...ra-muravej

P23 on sulakaitmed.
el. skeemid tihti erinevad ka selleparast et esimestel tuuladel polnud suunakaid, hilisematel aga lisati kaugtule indikaatorgi. seeparast võibki olla et sul juhtmeid vähem kui skeemil. a see pole probleem, põhi on kõigil tmz rolleritel sama nii et lihtsalt ignoreeri yleliigseid juhtmeid  Toungue

Juhitavus aga neil masinatel ongi imelik... pisikesed rattad ja proovi midagi raskemat taharaamile panna ja kohe tekib paadi tunne parimal juhul.. tehas yle 5kg ei soovita midagi sinna peale panna..
kui amordid pole tyhjaks jooksnud siis saad vedru pingetega ehk juhitavuse paremaks veidi..

igatahes edu nokitsemisel Smile
Vasta
#47

(20-07-2017, 15:46 PM)nuffik Kirjutas:  ...
igatahes edu nokitsemisel Smile

Tänud info eest.
Uurin asja pöhjalikumalt.
Mul manali järgi pinge on öiges vahemikus, laadimisvool aint paljuvöitu.

   


   

Arrogance diminishes wisdom ! 

Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee


Club Citroen
Vasta
#48

(20-07-2017, 15:46 PM)nuffik Kirjutas:  Laadimist ise kontrollib relee kandilises karbis mis aku ees on.. PP121 vist oli nimetus. seal 3 klemmi, laadimise eest vastutab parempoolne. st kui akut ei lae piisavalt või laeb üle siis seda saab tegelt relee klemmide painutamisega regullida..
Parandav täpsustus: alalisvoolu generaatori pinget reguleeritakse mitte kontaktide painutamise, vaid vedru pinguse reguleerimisega pingeregulaatori releel. Või , noh, painutama küll peab, kuid mitte kontakte, vaid vedru mitteklemmipoolset otsa hoidvat kõrvakest. PP121 puhul siis ainus relee karbis, millel on kontakt ümber lülituv. Tagasivoolureleel ja starteerimisreleel on lihtsalt kontaktipaar on/off, pingeregulaatoril ümberlülitus ühelt klemmilt teisele. Pinge reguleerimse eelselt peab olema kindel, et süsteemis mingit muud viga ei ole, st juhtmed on terved, hea ühendusega ja õigesse kohta ühendatud, regulaator on ise töökorras, tema kontaktid puhtad ja samuti ka testri olemasolu pinge mõõtmiseks. Ei tohi muidugi, nagu eelpool mainitud, unustada, et alalisvoolu generaator ei peagi tühikäigul laadima, ta on niimoodi loodud. Peen-nüanss: paljudel alalisvoolu regulaatoritel muutub pinge pärast kaane paigaldamist, ehk siis reguleerid paika, paigaldad kaane ja mõõdad uuesti üle.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#49

(18-07-2017, 23:48 PM)overspeed Kirjutas:  Kuna juhitavus natukse imelik söitmisel on, siis proovin ette tänapäeva kumeramat rehvi. Sai üks vana niisama saadud, prooviks sobib küll. On küll pisut väiksemas möödus ja kulund, kuid annab mulle vastuse, kas üldse teeb juhitavuse paremaks. Kui jah, siis ostan öiges möödus uue.

Ei olnud juhitavuses mitte mingit erinevust. Panin originaalrehvi tagasi ... ongi julgem muru-peal söita kuna originaalil väheke käredam muster.
Uue panin ka bensiinivooliku, klambritega. Madalatel ja keskmistel pööretel on kütusesegu kena. Täiskiirusel testinud spetsiaalselt ei ole, ei ole ka otsest vajadust. Kuid kui 90 km/h söites korra tooreklappi tömmata, siis tömbab segu kohe väga rikkaks. Seega lahja ei tohiks olla.

Arrogance diminishes wisdom ! 

Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee


Club Citroen
Vasta
#50

Kahju ikka vaadata, kuidas masin lihtsalt kuuris seisab. Ajasin siis välja.

Tegin kerge hoolde: määrisin lülitid, liikuvaid osi, panin uue öli öhupuhastisse, jne.

   


Tahtsin ka sidurit regullida, et see täielikult lahutaks kui kohapeal seisab masin. Hetkel vedas örnalt kaasa.

   


Igaks juhuks harjutasin ühe vana mootori peal, mis mul kuskil vedeles, kuidas sidur lahti käib ja kuidas töötab.

   


Kahjuks aga sellel rollul sidurit reguleerida ei saa, vedru pingsus on fikseeritud.

Panin aga tähele, et siduri survetaldrik ei liigu päris ühtlaselt kui sidur lahutada. Seetöttu kaasa kergelt veabki, kuna üks serv vähem liigub. Vanal mootoril aga liigub sidur ühtlaselt.

Proovisin leida kiskumise vea pöhjust, kuid kahjuks ei leidnud. Kuna teisel mootoril on sidur ühtlaste ja paremate ketastega, siis vahetasin kogu siduri.

   


Käigukasti panin tänapäeva märgsiduriga käigukasti öli 0,7 ltr.

   


Sidur läks ühtlaseks, paremaks kui ennem, kuid päris ideaalne ei ole, ikkagi ei lahuta täielikult. Vanemad mehed räägivad, et nii oligi, pidid ennem ristmiku arvestama et käik on vaja välja saada, sest kui hoog 0 siis ei saa enam. Loodan siiski, et peale pisut ühtlast kulumist hakkab sidur ka täielikult lahutama, kuid hetkel on parem kui varem.

Laadimise asjus enam ei mäletagi täpselt, mis tegin. Viimati kui masin väljas oli, siis reguleerisin seal seda vedru pingsust ja seadistasin laadimise paika, kus tühikäigul örnalt höögub ja max pööretega ei lae üle.

   

   


Söidab kenasti, kuid kahjuks pole mul aega temaga söita:

KuldneBörs

Arrogance diminishes wisdom ! 

Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee


Club Citroen
Vasta
#51

Viimati lappasin oma jawa sidurit ümber, terve hunnik sidurikettaid ja vaheplaate sai peegli peal üle kontrollitud, peegel on sile, kettad kõverad, kui näpuga serva peale vajutad, tõuseb teine ots ülesse.
Sellised kettad hakkavadki kaasa vedama.

Teine kaasavedamise põhjus on see, et ketas sööb korvile sakid sisse, kus nad omavahel kokku puutuvad, need võid viiliga sirgu ajada kuid kõiki vahesid tuleks samapalju viilida.
Vasta
#52

(05-04-2020, 18:09 PM)tõnn Kirjutas:  Teine kaasavedamise põhjus on see, et ketas sööb korvile sakid sisse, kus nad omavahel kokku puutuvad, need võid viiliga sirgu ajada kuid kõiki vahesid tuleks samapalju viilida.

Sakke olen oma krossikatel näind küll. Ühel sai maha freesitud, teisel viilitud, kuid tollel rolleril on korvi ääred kenad siledad. Tundub, et lihtsalt käik väike vöi vedrude pingsus ebavördne. Kui kettad öhemaks kuluvad, ehk siis hakkab ka täielikult lahutama.

Arrogance diminishes wisdom ! 

Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee


Club Citroen
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne