Mis auto see on? (eestimaised isetehtud autod)
#41

Päris põnev aparaat! Ega ei ole teada, mis põhjustas nende kupeede sünni? Ega auto algselt mitte mahakantud \"pirukas\" polnud? (uitmõte)
Vasta
#42

Alts Kirjutas:Päris põnev aparaat! Ega ei ole teada, mis põhjustas nende kupeede sünni? Ega auto algselt mitte mahakantud \"pirukas\" polnud? (uitmõte)
Seda ma ei tea miks ta otsustas ise ehitada, mitte osta autot. Küll aga tean, et auto on nullist ülesehitatud e. doonorks ei olnud ükski teine sõitev või mahakantud auto.
Vasta
#43

nymmik Kirjutas:Seda ma ei tea miks ta otsustas ise ehitada, mitte osta autot. Küll aga tean, et auto on nullist ülesehitatud e. doonorks ei olnud ükski teine sõitev või mahakantud auto.

Tundub, et... Seeriadetailidest kokkupandud (seeria)autot ei olnud võimalik registreerida, ju siis oli see põhjuseks, miks nii läks...
Vasta
#44

Elva lähedal illil on üks mosse ja sigla juppidest ehitatud universaalkerega auto 2004 suvel oli veel alles. Mäletan seda masinat kuskilt 80-ndate lõpust elva vahel sõitmas
Vasta
#45

riko12 Kirjutas:Elva lähedal illil on üks mosse ja sigla juppidest ehitatud universaalkerega auto 2004 suvel oli veel alles. Mäletan seda masinat kuskilt 80-ndate lõpust elva vahel sõitmas
Äkki viitsid kasvõi privas selle auto kordinaadid anda? Soov oleks seda masinat piltide näol säilitada
Vasta
#46

mrali Kirjutas:Aga põllumajandusmasinaist oskan öelda,et isegi mõnes \"Sotsialistlikus Põllumajanduses\" ilmus nende pika heksli masinate kirjeldusi,kuid aretati neid enamasti DDRi liikurhekseldeist E280/281.Ammusest ajast mäletan ühte korda kui sai ühe sellise aparaadi peal turnida,kabiin oli sel igal juhul E-lt,mootor Belaruss ja saagi laadimiseks viis pikk konveierlint taha.Kuulus Läänemaal kunagisele Linnamäe kolhoosile.
Vabandan küll OT eest, aga tean, et enamus E-xxx seeria põllumajandusmasinad olid juba tehasest välja tulles D240 (belarussi) mootoriga. N Liidul oli sõbraliku SDV\'ga suheldes miski diil, et mootorit rändasid siit sinna ja sealt täiskomplektsuses masinad tagasi - ju nii oli odavam.
nn silokombainist andis ehitada ka pika haljasmassi niidukit - selle tarbeks paigaldati jämedam toru ja eemaldati hekseldi rullid.



Vasta
#47

Hmmm..ma ei ole kindel, et enamus mootoreid D-240 oli, kunagi 70-ndate lõpus välja antud liikurniiduki remondi raamat räägib küll ainult saksa mootoritest.

Küll üritasid venelased ise liikuriniidukit luua, olid sellised pruunraam/valge kabiin elukad. Ära tunneb neid värvi järgi (E-d olid tehasest sinised/valged), lisaks on tagasild sirge talaga, mitte tagurpidi U.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#48

riko12 Kirjutas:Elva lähedal illil on üks mosse ja sigla juppidest ehitatud universaalkerega auto 2004 suvel oli veel alles. Mäletan seda masinat kuskilt 80-ndate lõpust elva vahel sõitmas

Üht halli värvi iseehitatud universaali oli kaheksakümnendatel näha ka Tartus, omanik elas Jaama tänaval. Kirjeldus on väga sarnane - mosse ja vazi jupid, universaalkere, aga eks nad kõik olid sellised, polnud ju muid juppe võtta. Mis ta\'st nüüdseks saanud on, eitea.
Vasta
#49

see kollane kupee, millest siin läbivalt on kirjutatud kuulub endisele päästeameti/tuletõrje ülemale Reimile. mees elab minu majas ja seda autot olen ma ikka suht pidevalt näinud(neid 4 või kuute tuld millest vahepeal räägiti, neid ma pole küll elusees sellel autol näinud)

tehnilise poole pealt ei oskagi midagi selle masina kohta öelda, pole ise seda niimodi näppida saanud, vähemalt hääle järgi peaks lada mootor olema.

masin peaks siiani suht eduliselt ringi liikumaBig Grin
Vasta
#50

Anloogseid masinaid tehti Järvamaal vist 3 tk ühtede vormide järgi. Topelttuledega tumepunane peaks ka veel ühel omanikul alles olema ja kollektsiooni täiendama.
Vasta
#51

kogu oma elu jooksul pole ma paides teisi analoogse kerega masinaid liikumas kohanud, kuid kui see kuskil kaugemal asub, siis suht loogiline, et see paides eriti liikunud pole
Vasta
#52

Punane ja valge auto valmisid Türil. Seal tehtud teisigi autosid, lennukeid ja muud nipet-näpet, näit. sääreväristaja mootor 4-taktiliseks jms. Vot selline koht on Türi, mitte kaugel Paidest!
Vasta
#53

kass Kirjutas:Vot selline koht on Türi, mitte kaugel Paidest!
tõsijutt, aga see 15Km on siiski piisavalt pikk maa, et sinna igapäev ei satuksBig Grin
Vasta
#54

Zoig Kirjutas:see kollane kupee, millest siin läbivalt on kirjutatud kuulub endisele päästeameti/tuletõrje ülemale Reimile. mees elab minu majas ja seda autot olen ma ikka suht pidevalt näinud(neid 4 või kuute tuld millest vahepeal räägiti, neid ma pole küll elusees sellel autol näinud)

tehnilise poole pealt ei oskagi midagi selle masina kohta öelda, pole ise seda niimodi näppida saanud, vähemalt hääle järgi peaks lada mootor olema.

masin peaks siiani suht eduliselt ringi liikumaBig Grin

Kollane kupee mis kuulub hr.Reimile on ikka totaalselt erinev nendest \"Türi kloonidest\" (eest 4 ümmarguse tulega tagant \"niva\" luugi ja \"06\" tuledega)
Viimati nägin ca nädal tagasi Paides kollast värvi eelpool kirjeldatud isendit.

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#55

http://www.pilt.ee/photo/266463/8365857/

Omaniku sõbra järgi pidavat tehtud olema klaasplastist ja vaigust. Pidavat natukene väiksem olema mõõtudelt.
Vasta
#56

Ise olen 90-date algul näinud Tallinnas liikumas valget Mosse 403 baasil ehiatud autot. Mäletan,et esituled olid veel süvistatud mosse originaalplekkidesse, umbes samamoodi nagu Res R-102-l
Vasta
#57

vootele Kirjutas:Ise olen 90-date algul näinud Tallinnas liikumas valget Mosse 403 baasil ehiatud autot. Mäletan,et esituled olid veel süvistatud mosse originaalplekkidesse, umbes samamoodi nagu Res R-102-l

See vist ei ole iseehitatud, vaid tuunitud lihtsalt. Kuskil teises teemas sellest juttu olnud. Pilte oli ka.
Vasta
#58

Kollase paide kupeega olen lähemalt tuttav.
Ehk vana Reimi lapselaps sõber ja tema uhas siin mõned ajad tagasi sellega ringi.
Kokku pakitud VAZ, väheke ka mosse juppidest.
Mootor VAZ-i lahjeim (1.3 vist)
Möödumiskiirendus maanteel on olematu. Auto tahaks kergelt kohendamist ja seest uuemate ja korralike materjalidega katmist.
Sooja ei pdanud kahjuks üldse...talvel pidi sonisallis olema ja näppudele sooja puhuma, kuigi soojapuhur oli maksimumi peal.
Soovitasin siis sõbral autot putitada ja see selgelt jõuetu mootor Lada äkilisema vastu vahetada. Kutil aga huvi tehnika vastu puudus ja asi siis sinnapaika jäigi.
Kerge vaevaga ja vähese eelarvega saaks sellest äärmiselt stiilse ja korraliku hobiauto.
Vasta
#59

ei teagi kohe kus selle masina kohta kysida, aga n2gin paar kuud tagasi rakveres masinat, mis kangesti meenutas moskvichi 412 siis...aga hirmus palju kroomi, tagaosa oli teine..st tulede kuju jne. ..masina pagasnikuluugil ilutses kiri Tapas ...ons mingi margiga tegu v6i ymberehius?

kahjus digikat polnud kaasas ja ei saanud pilte tehaSad

Varuosad, uued ja kasutatud rehvid! maario@carbox.ee 5659502
Vasta
#60

Alts Kirjutas:Päris põnevaid masinaid on Eestimaal omal ajal ehitatud. Kuulsin just Saue ARK-s ülevaatusi teostavalt ametnikult, et hiljuti oli läbi käinud kaks klaasplastist kerega iseehitatud masinat, millet üks pidi kollast värvi ja kupee olema.
Iseehitatud masinatest mida olen näinud:

Tartus tammelinnas seisis veel rublaaja lõpus aastaid ühe maja ees halli värvi isend, mille ehitamiseks oli kasutatud Pobeda, Gaz 21 ja paljude muude masinate juppe. Tundus, et masin kuuekümmnendatel kokku pandud. Lahe elukas aga läks arvatavasti vanarauda.

Tartus variku linnajaos seisis aastaid mosse 401 ja 407 tehnikale aretatud hübriid. - praeguseks juba vist paar aastat kadunud.

Olen Paides käies korduvalt üht kollast kupee kerega masinat sõitmas näinud ja see liigub vist siiani ringi. Tundus mosse ja siksi juppidega tehtud olevat.

Äkki on kellelgi analoogsetest masinatest veel pilte ja informatsiooni, sellist infi peaks koguma.
Need kaks klaasriidest autot on täitsa alles,aga momendil lahti võetud.Neid autosid tehti kolm tükki ja kaks on alles.Esimene mis tehti ehitati 4a umbes 75a jõudis ta teedele ja see on täiesti originaal kupee kollast värvi teine on keskelt pooleks lõigatud ja plekist tagaots tehtud ja kolmas oli vist kunagi lihtsalt tükkideks lõigatud.Kollast värvi autol oli vahel sigulli mootor,ringraja karpad,torukollektor ja viiene kast teisel autol on fiati mootor kahe nukkvõlliga.Esimese auto tegemist alustas kuus venda ja lõpuks valmis sai kaks venda.Auto on tehtud eesti vormeli torudest ja seal peal klaasriie.Auto on jagatud kuueks osaks ja igal osal oma sabloon kui kellegil on äkki mõni sabloon alles paluks teatada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne