Postitused: 73
Teemad: 20
Liitus: Oct 2007
Maine:
0
Eelmise teema jätkuks (tagasild.) esitan kohe uue küsimuse. Kas
käigukast ja vahekast hakkavad korralikult tööle, kui nad pöörlevad
teistpidi? Ja kas keegi oskab infot anda mootori UMZ -5 kohta.
Ei leia selle kohta kusagilt mingit infi.
Postitused: 716
Teemad: 11
Liitus: Feb 2007
Maine:
11
Kui kastides kaldhammastega hammasrattad, siis võibolla tõesti muutub lülitus raskemaks, või hakkab rohkem kulutama. Aga ega täpselt ei tea ka ...
Postitused: 3,187
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
64
Tcumen, kas sa kirjeldaksid täpselt seda, kuidas hammastataste kuju mõjutab lülituse täpsust? Mul on väga karvane tunne, et sa ei tea käigukasti ehitusest just eriti midagi...
Minu pakkumine oleks, et pöörlemise suund ei mõjuta midagi. Proovinud muidugi pole, aga ma ei suuda välja mõelda ühtki komponenti, mis seal suunatundlik oleks.
Postitused: 3,187
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
64
26-11-2007, 20:25 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-11-2007, 20:28 PM ja muutjaks oli
Jesper.)
Ma nats kahtlen, sest muidu oleks ju mootoriga pidurdamine kastile kahjulik. Täpselt muidugi jälle ei tea, pole ühtki kasti selle pilguga vaadanud. Vastu teist serva muidu toetab küll jah.
Postitused: 1,296
Teemad: 50
Liitus: Nov 2006
Maine:
17
26-11-2007, 20:29 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-11-2007, 20:38 PM ja muutjaks oli
CORRADOg60.)
Siksi kasti kohta kindlalt väita ei tea,aga veokate (GAZ-51/53 ja Uaz)kastid ei tee sellest küll numbrit. Millist infot sa selle mootori kohta leida tahad? Selle mootori vanema "venna" ZID-4,5e kasutus/hooldusjuhendi leiaks kindlasti.
Aga kas sa pole mõelnud hoopis mootorit teist pidi peale panna? Siis jääks kogu see jõuõlekande "pööramine" ära...
Postitused: 73
Teemad: 20
Liitus: Oct 2007
Maine:
0
Mootori kohta tahaks teada näiteks tehnilisi andmeid,õlimarki,mis
käib karterisse,kas õhupuhastisse käib õli jms... Millist otsingusõna
peaks kasutama,et leida selle mootori kohta infi? Mootorit ei saa
teistpidi pöörata, sest kõik ülejäänud jupid on enamvähem valmis ja
just käigukastipoolse otsa jaoks tehtud. Ja kuhu üldse teise otsa
ülekanne paigutada.See läheb kole keeruliseks,sest hooratast
on ju tihti vaja maha võtta kontaktide puhastamiseks.
Postitused: 686
Teemad: 87
Liitus: Mar 2006
Maine:
6
Jesper Kirjutas:Ma nats kahtlen, sest muidu oleks ju mootoriga pidurdamine kastile kahjulik. Täpselt muidugi jälle ei tea, pole ühtki kasti selle pilguga vaadanud. Vastu teist serva muidu toetab küll jah.
Mnjah, ma ei tahaks muidugi Jesperi pahameelt jälle ära teenida, aga mootoriga pidurdades töötab mootor ja k.kast ikkagi samas suunas. Võta või jäta, Isiklikult olen nõus esimesele vennale kodukootud nobeli preemia andma, kes tõestab ära, et lülides sisse madalama käigu, muutub kas mootoris väntvõlli või k.kastis vedava võlli pöörlemise suund võrreldes suundadega, mida eelpool mainitud võllid teevad kõrgema käigu sisselülimisel.
Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Postitused: 618
Teemad: 85
Liitus: May 2006
Maine:
1
Peeterpaulile: Mitte, et ma sellest käigukastindusest suurt teaks, aga võttes aluseks füüsika seadused, siis käiguga pidurdades muutub ju hammasrataste kiirendus negatiivseks, st teist pidiseks. Pmst avaldab survet nendele kohtadele, kuhu kiirendades ei avalda survet...
Need siis minu algteadmised füüsikast =)
(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas: Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.
Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Postitused: 686
Teemad: 87
Liitus: Mar 2006
Maine:
6
Tambets Kirjutas:Peeterpaulile: Mitte, et ma sellest käigukastindusest suurt teaks, aga võttes aluseks füüsika seadused, siis käiguga pidurdades muutub ju hammasrataste kiirendus negatiivseks, st teist pidiseks. Pmst avaldab survet nendele kohtadele, kuhu kiirendades ei avalda survet...
Need siis minu algteadmised füüsikast =)
Tambets - ma olen tipis teor.meh. kursuse läbinud. K.kasti konstrueerijad on sellised asjad arvesse võtnud, vastasel juhul lendaksid kastid laiali ning laulaksid veel jubedamalt kui lada nukklülimisega kastid, millel on sirghambad ja kodusel eestimaal tehtud termiline töötlus.
Hammasrataste kokkupuutepinnad on samuti hoolika arvutuse ja seadistuse tulemus - seega ei põhimõtteliselt ega põhimõttelagedalt ei avalda nad survet käiguga pidurdades (ega järsult kiirendades) kusagile, kuhu nad muidu ei avaldaks. Kui sinu definitsioonis avaldavad hambad survet mingitele äärtele, on tegemist kulunud k.kastiga ja teoreetilisse arutellu see ei puutu.
Ja ma jään ikkagi enda juurde - käiguga pidurdades võllide suund ei muutu.
Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Postitused: 618
Teemad: 85
Liitus: May 2006
Maine:
1
27-11-2007, 16:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-11-2007, 16:08 PM ja muutjaks oli
Tambets.)
Võlli liikumise suund muidugi ei muutu. Muutuvad jõudude suurused.
Edit: ja jõudude suunad.
(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas: Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.
Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Postitused: 73
Teemad: 20
Liitus: Oct 2007
Maine:
0
Hea küll,jätame nüüd selle vaidluse ja läheme konkreetsemaks.Kas oskab keegi infi anda UMZ-5 kohta.
Postitused: 73
Teemad: 20
Liitus: Oct 2007
Maine:
0
Kui vähegi viitsimist on,saada mailile.Mootori pööramisest niipalju,et raam on kah juba valmis ja selle ümbertegemine
on juba suurem töö.St. et tuleb jälle nullist alustada.
Postitused: 2,005
Teemad: 234
Liitus: Jan 2003
Maine:
3
Ei pea ju kasutama kõige uuemat kasti, pealegi on uuemad masinad juba esisilla veoga ja selle kasti peale "tavapärase" traktori tegemine on paras keemia, kui aga teha 4x4 keskelt pööratav "kiirovets", siis on paras kasutada juba esiveolise mootorit koos kastiga, mis aga ei ole antud teemas määrav. Hetkel on kõige mõtekam kasutada mõnda "vene" kasti a'la 69/51 ja sellele kastile ei mõjuta tagurpidi ringikäimine suurt midagi, õlipumpa tal ju pole ja madalatel pööretel ei vea tihendite vahelt ka suurt midagi välja. Ma pead ei anna, aga osadel simmeritel olid "õlivindid" sees ja seega ainuke häda, et teistpidi ekspluatatsioonis veab õli kastist välja mitte sisse.
Dad.