Taunuse saamise lugu
#1

Ühel 2006 aasta septembri kuu õhtul rääkis vanamees, et oli Avinurmes ühe maja juures Ford Taunust näinud, just Mk3 kerega, mida otsisin. Läksingi siis järgmine hommik kohe vaatama. Pika otsimise peale sai see maja ka üles leitud. Seal elas mingi vanamees. Küsisin ta käest, et kas auto on ka müüa. Vanamees vastas, et on küll, 2000 ja vii minema, et poja oma ja too tahab vanarauda viia, samuti olid ka dokid puudu. Oli teine 7 aastat seal juba vedelenud. Vaatasin auto üle ka. salong komplektne, klaasid kõik terved, puudus ainult bensiinipaagi luuk, pagassi lukk, soojendusradikas, esimene parem rattarumm koos kettaga ja esimene vasak suunatuli. Katki oli ka üks tagatuli. Kere oli üllatavalt heas korras. Karbid olid vähe siit-sealt roostes, aga kandvad osad ja sillakinnitused olid head.
Sai siis vanamehega kokku lepitud, et võtan treileri ja tulen autole järele. Jõudsin koju, mis asub Jõhvi lähedal, võtsime siis treileri ja läksime tagasi. Vahepeal pidin ka rattaid kokku ajama, mis alla kruvida, et treilerile saaks.
Esimesest külaskäigul oli möödas umbes 4 tundi kui tagasi jõudsime. Siis aga tabas meid halb üllatus: Tagatuled puruks pekstud, samuti ka esiklaas, salong seest kangiga välja rebitud. Vanamees aga nina täis tõmmanud, ega saand enam suurt midagi aru. Pobises, et poeg tegi auto puhtaks, et järgmine päev vanarauda viia. Saime siis vanamehe niipalju nõusse, et ta juhatakse meid poja juurde, et seal siis edasi arutada. Jõudsime siis poja juurde, ta ei teadnud aga meie ostuplaanist midagi. Tuli välja, et vanamees tahtis kähku viina raha saada. Et poeg oli kohe peale minu lahkumist Tallinnast tulnud ja kohe auto peeneks teinud. Teepeal tuli mulle veel vastugi. Auto oli 7 aastat oma kohapeal olnud ja siis, kui mina seda ostma hakkasin, tehti ta peeneks Sad Hind jäi samaks, aga selle eest sain 4 valuvelge pealekauba.
Kogu selle jama juures oli aga õhtu kätte jõudnud ja väljas oli juba pime. Kruttisime 3 ratast alla ja otsisime käsikaudu kogu auto ümbruse läbi. Ei leidnud sealt enam suurt midagi. Aga puudus 1 esiratas ja see tegi auto treilerile tirimise päris keerukaks. Pinnas oli pehme ja treileril puudus vints. Sikutasime ta siis koormrihmadega peale ja hakkasime kodupoole tulema. Tulek oli ka päris vaevaline, sest auto sai tagumine ots ees peale tõmmatud ja treiler kipus autot kõigutama. Aga saime ikka poole öö peal koju. Järgmine hommik vaatasin siis Taunuse veel üle ja vaatasin, et milliseid asju mul vaja läheks. Tegin ka mõned pildid.

   
Praeguse seisuga läheb veel vaja tagumiste tulede aluseid koos klaasidega, esiklaasi, vasakpoolset suunatuld, parempoolset suunatule klaasi ja tagaklaasi tihendit. Hetkel ajan dokumente taga, mis peaksid kuskil soomes asuma. Kohe, kui auto minu nimel, hakkan ka tegema. Peale läheb 2,9 v6, välimus jääb aga originaaliks.

3D modeleerimine.
Vasta
#2

Ma lihtsalt huvi pärast küsin,et kas sa ostsid selle lihtsalt soodsa hinna töttu, vöi on kere ise väga heas seisukorras? Nende kuskil mujal asuvate dokumentidega kipub paraku tavaliselt nii olema, et neid ei pruugi enam kunagi välja ilmuda.

Edu ka, loomulikult.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#3

Ostsin sellepärast, et kere on üllatavalt heas korras, hind oli ka soodne, valud sain 1500 maha müüdud, nii et praktiliselt 500 saadud. Dokumentidega on jah kurb lugu, aga püüan mingigi dokumendi saada. Juttude järgi pidi aitama isegi mingi ületoomisleht või midagi sellist.

3D modeleerimine.
Vasta
#4

Mis asi on ületoomisleht? Laevapilet vöi? Sellega saadetakse sind arkis kohe pikalt.Vaja on ikkagi teh.passi,originaali mitte koopiat.Kuid nagu arvata vöib niikaua seisnud auto puhul,on see ammu töenäoliselt registrist kustutatud ja sel juhul on sul otsad vees.Üks variant on veel otsida üles eelmine omanik soomes,et äkki on tollele jäänud mingist vanast ajast möni pass,ja siis sellega proovida.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#5

Mu sõbral oli üks vana vw scirocco ja sai saksa tollipaberitega auto ära registreeritud, Paberid olid mingi 15 aastat vanad ja samuti puudusid autol numbrid ja dokumendid. Praegu tegelengi omaniku otsimisega. Soome ARK küll andmeid ei anna, aga ehk viitsivad nad ise omanikuga kontakti võtta, siis ta täidaks selle müügilepingu ära ja sealt ARKist saaks ehk tõendi, et ta on tõesti selle auto omanik. Ja siis saaks siin juba esmase registreerimise teha.

3D modeleerimine.
Vasta
#6

Tuttav masinBig Grin
Mäletan veel, kui see mingi 7 a tagasi avinurme vahel ringi vuras....
Toona olid veel valukad all ja ilgelt seff pill tundus siis....
Ja juhipoolne suund vist niikaua juba katki ,kuimina seda mäletanBig Grin
korra oleks ise selle ära ostnud (väga odavaltSad) aga toona olid juba veljed kadunud ja nii
äri soiku jäiSad
Minumeelest olid veel hiljaaegu sel eesti nrid kylles..
Mulle igatahes tundub see soome jutt mingi hämamisena...
Vaevalt siis sellega valede nridega s6ideti...

Pole midagi targemat teha
Vasta
#7

Ma ostes küsissin selle vana käest, et kas dokumendid ka on. Ta ütles, et see oli Soomes viimati arvel ja Eestis ta ei registreerinud seda. Arvatavasti sellepärast, et sel ajal oli veel tollimaksu vaja maksta. ARK-is käisin ka kerenumbri järgi jälgi ajamas. Sealt aga ei leitud midagi. Võibolla olidki tal valed numbrid ees?
Vasta
#8

Panen veel mõned pildid, et milline ta oli.
               

Suve jooksul sain esiratta alla ja paraja tagaistme.
   
Vasta
#9

Tänaseks nüüd asi sealmaal, et dokumendid olemas. Sain ka pea terve Taunuse jagu juppe. Esiklaasi veel vaja. Ka tagaklaasi tihendit. Korralikud tulede klaasid ei teeks kah paha, sest praegused üpris pleekinud ja suunadel nurgad ära. Ootab siis kevadet, sest praegu vaja koolis lõputööga ühele poole saada. Auto pandud ilusti talvekorterisse, st. ei vedele kusagil poolenisti mulla sees lageda taeva all.
Vasta
#10

Klaaside vastu leiad rohtu minu poolWink,mul peaks olema terve klaasiring vedelemas.
Vasta
#11

tarko Kirjutas:Tänaseks nüüd asi sealmaal, et dokumendid olemas. Sain ka pea terve Taunuse jagu juppe.
õnnitlen! Kui tohib pärida, siis kas dokumentide tekkimisel oli Soome poolt abi ja/või oli ARK sõbralik (minulgi vale kerenumber, kuid vanatehnika puhul on ARK arusaaja ning "pirka" number on piisav) või pidi masin identiteeti muutma?

terv,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#12

Käisin ARK-is, seal öeldi kohe, et kuidas sa ostad sellist autot, millel dokumente pole ja kuidas eelmine omanik tõestas, et see talle kuulus? Soome registrisse nad ligi ei pääsenud. Tuttav käis soomes ka kerenumbri järgi sealses ARK-is omanikku otsimas, kuid ei saanud mingit vastust. Lõpuks sain ühe dokumentidega kere ja korras Wink
Vasta
#13

Nüüd siis esiklaas kah olemas, suured tänud siinkohal Mesamehele Smile
Vasta
#14

Nii,et siis ikkagi sobisCool
Vasta
#15

Sobis jah täpselt. Tagaklaas ei oleks läinud, oli liiga kõrge, aga õnneks mul neid 2 tk juba kogunenud.
Vasta
#16

Võibolla kellelgi vedeleb selline esivõre? Just ümmarguste tulede jaoks. Mul on ta natuke kõver ja katki. Vastu võin pakkuda kandiliste tulede oma koos tuledega.
Vasta
#17

Taunuse foorumist oled uurinud? www.fordtaunus.net/foorum , seal on sulle hulgaliselt m6ttekaaslasi!
Vasta
#18

Seal ma ka kasutaja, aga peab ikka mitmel rindel korraga asju ajama Wink
Vasta
#19

Nonii, sikutasin Taunuse eile kuurialt välja. Isegi rehvid ei olnud paari aastaga tühjaks läinud.

Siin siis pildid vahetult peale väljatõmbamist:
   
   

Tegin ka esimese ülevaate kere olukorrast. Tagumised ja külgmised karbid tuleb välja vahetada. Põhi ja muud kandvad osad paistavad päris heas korras olevat.
Mõni pilt ka:
   
   
   
   
Siia oli mingi tegelane pesa ka sisse teinud.

Kleepisime esiklaasi kleeplindiga ette ja lohistasime nööriotsas koju. Pidureid ei olnud, aga kokkujooksnud mootorist oli palju kasu. 4. käiguga pidurdades võttis tagarattad kenasti loha.

Kodus katkusin esiotsa lahti. Kunagi on see juhipoolsesse nurka paugu saanud ja paistab, et lausa 2 korda. Esimene kord on nurk ilusasti ära vahetatud, aga teise korra taastustööd on fotodelt näha. Või siis on asi lihtsalt katki jäänud või isu otsa saanud.
   
   

Stange tuli üllatavalt hästi maha, keegi hea inimene oli selle poldid vasemäärdega kokku teinud. Smile Teiste kruvikestega nii lihtsalt ei läinud. Mõni tuli välja puurida.

Esitulede taga olevad kausikesed on ideaalsed kohad muda kogumiseks, eriti veel, kui suunatule juhtme kummitihend puudu on.
Mõned fotod ka:
   
   

Õhtuks sain mootoriruumi sodist natuke puhtamaks. Hetkel on siis sellises seisus:
   
   
   
   
   

Nüüd vaja karbid muretseda ja saab keretöödega algust teha. Sügiseks tahaks uuesti ratasetele ja uue värvikihi ka selga saada.

P.S. Kui kellelgi mineid juppe hea hinnaga pakkuda oles, siis võite postkasti kirjutada.
Vasta
#20

Vahepeal kiskusin esisilla alt, tegin kapotialuse puhtaks ja lasin selle liivapritsiga üle, lappisin ühe augu pedaalide all ja kiskusin ka doonorsilla laiali.

Tuleb välja, et 73. ja 75. a on juba niivõrd erinevad, et 75. a esisilla tala niisma ei lähegi 73. a Taunusele alla. Ülemised kinnitused on uuemal 5mm laiemad. Saaks muidugi seibe vahele toppida, aga minumeelest jääb porno. Aga kuna originaalil on parem õõts kivi otsas käinud, siis läheb 73. a tala ja 75. a õõtsad, käändmikud ja rummud. Lisaks on uuem juba stabikaga. Selle jaoks tekitan kerele sobivasse kohta kinnitused. Praegu on seal nagunii tühjus. Uuemal sillal on ka tehase poolt needitud sarniirid küljes, mis on hetkel veel täiesti korras. Vahetuast vajavad vaid amordid ja alumised kummipuksid. Ka need olid veel originaalid. Vanal seevastu on üks õõts kõver, amordid erinevad, sarniirid vahetatud ja läbi kah juba ning puksid on ka omadega õhtal. Piduriteks tulevad ette Ford Focuse ventileeritavad kettad ja Escort RX3-e supportid.

Uuem tagasild on ka juba stabikaga, seega läheb ka see alla, koos Focuse ketaste ja Scorpio supportitega.

Vasak esimene stangetagune nurk tuleb veel korralikult ära teha, enne oli seal mitu mm pahtlit peal. Lõikan lahti ja panen ilusasti ots-otsaga, nagu käib.

Hetkel on kõik liivapritsiga ülekäidud kohad happekruni all. Talveks tahaks esiotsa alusvärvi alla sada ja korraliku silla kokku ning külge monteerida. Siis võtan tagaotsa ja põhja käsile.

Panen siis asjade käigust mõned pildid ka:
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

Esipõll on kole hädine. Igatepidi kõver ja mitmest jupist kokku lapitud, ei teagi kohe, mis sellega teha. Õiguda vast ei maksa, pigem uus teha.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne