24-02-2008, 15:40 PM
kusagil 2005a. sügisel rääkis üks sõber õlleklaasitaga, et üks tema tuttav soetas endale "emexi" väravas korralikult keevitatud pobeda kere. Kuna minu peas oli juba mõnda aega olnud mõte soetada omale gaz 21, siis algul ei pakkunud mulle see pobi lugu erilist huvi, kuid käisin ikkagi pool vastumeelselt seda masinat uurimas. Tegu oli täiesti sõitva pobi kerega (mootor pärit nysalt, sillad volga ja käigukast gaz69),poritiivad kapotid uksed olemas ja see oli ka kõik. olles täielik võhik pobeedanduses, ei taibanud ma otseloomulikult,et all on valed sillad ja pagasnikupõhi tundmatuseni muundatud.
Seekord jäi see pobi kere ostmata,kuid ei andnud rahu kuni KB-st leidsin kuulutuse kus müüdi pobit,käisin kohapeal asja uurimas ja selgus,et see masin oli 90% komplektne,kuid kerest on korralik vaid katus. Pisut mõtlemist ja otsustasin nad mõlemad ära osta
garaazina võtsin kasutuselt vanemate juures asuva ja paar aastat tühjanaseisnud lauda, uks 2x suuremaks ja pobi mahtus sisse, vaatmata sellele,et puudus põrand alustasin auto demonteerimisega
mõned pildid algusest http://fotoalbum.ee/photos/heiki12/sets/375031
vahepeal sai ennast auto lammutamise käigus kurssi viidud pobi originaal ja mitteoriginaalsete detailidega. Seilgus et emexist päästetud pobi on kerenumbriga 7143, mis justkui nagu viitaks 1-põlvkonnale,kuid tegelikuses on tegu pigem 3-põlvkonna kerega (õlifilter tulemüüril ja antenniauk katuses) taastamise keevitasin antenniaugu kinni ja eemaldasin õlifiltri kanduri tulemüürilt, et masin maksimaalselt viia vastavusse oma kerenumbriga.
pobi sai algosadeks laiali lammututud (kõik mutrid poldid lahti keeratud), kere puhastatud roostest, krunditud ja asusin uuesti autot kokku panema, kuid puudu oli orig.esi ja tagasild ning pagasniku põhi oli tundmatu meistrimehe poolt nii valeks keevitatud, et isegi ettekujutust ei olnud,milline see algselt välja võis näha ja nii oli mõlemi autoga.
Peale kuulutamist Rapla kohalikus lehes helistas üks vanapapi,et temal on emexisse saatmist ootamas täiesti uus pobi esisild,mis on saadaval vanaraua hinnaga,sama päeva õhtuks oli see sild mul pobi kõrvale veetud, koos hunniku igasugu muu pudi padiga,mille "uue elu saamisest" päästa otsustasin. Foorumi vahendusel õnnestus nysa mootor vahetada pobi tagasilla vastu,kuid see oli nii halvas seisus,et seda polnud pobile võimalik alla panna (pooltelg pragudega ja mõlemal sukal olid vedru kunnituskohad keevitatud u. 10 mm sissepoole,kaubas pettununa jätkasin pagasnikupõhja ja tagasilla otsinguid,millede saamiseks olin sunnitud veel ühe pobi soetama.
Millel allpool klaase oli ainus kõva koht seesama pagasniku põhi,mis oli u. 1cm paksuse õlikihi all ja seetõttu eraldus ka tagasild juba siis kui ülejäänud auto kraanaga maasest välja sai tõstetud,
http://fotoalbum.ee/photos/heiki12/21457331 (uskumatu,et see pasnikupõhi läks kasutusse)
sillale uued laagrid ning piduridetailid ja sai ta omale kohale paigaldatud
Seekord jäi see pobi kere ostmata,kuid ei andnud rahu kuni KB-st leidsin kuulutuse kus müüdi pobit,käisin kohapeal asja uurimas ja selgus,et see masin oli 90% komplektne,kuid kerest on korralik vaid katus. Pisut mõtlemist ja otsustasin nad mõlemad ära osta
garaazina võtsin kasutuselt vanemate juures asuva ja paar aastat tühjanaseisnud lauda, uks 2x suuremaks ja pobi mahtus sisse, vaatmata sellele,et puudus põrand alustasin auto demonteerimisega
mõned pildid algusest http://fotoalbum.ee/photos/heiki12/sets/375031
vahepeal sai ennast auto lammutamise käigus kurssi viidud pobi originaal ja mitteoriginaalsete detailidega. Seilgus et emexist päästetud pobi on kerenumbriga 7143, mis justkui nagu viitaks 1-põlvkonnale,kuid tegelikuses on tegu pigem 3-põlvkonna kerega (õlifilter tulemüüril ja antenniauk katuses) taastamise keevitasin antenniaugu kinni ja eemaldasin õlifiltri kanduri tulemüürilt, et masin maksimaalselt viia vastavusse oma kerenumbriga.
pobi sai algosadeks laiali lammututud (kõik mutrid poldid lahti keeratud), kere puhastatud roostest, krunditud ja asusin uuesti autot kokku panema, kuid puudu oli orig.esi ja tagasild ning pagasniku põhi oli tundmatu meistrimehe poolt nii valeks keevitatud, et isegi ettekujutust ei olnud,milline see algselt välja võis näha ja nii oli mõlemi autoga.
Peale kuulutamist Rapla kohalikus lehes helistas üks vanapapi,et temal on emexisse saatmist ootamas täiesti uus pobi esisild,mis on saadaval vanaraua hinnaga,sama päeva õhtuks oli see sild mul pobi kõrvale veetud, koos hunniku igasugu muu pudi padiga,mille "uue elu saamisest" päästa otsustasin. Foorumi vahendusel õnnestus nysa mootor vahetada pobi tagasilla vastu,kuid see oli nii halvas seisus,et seda polnud pobile võimalik alla panna (pooltelg pragudega ja mõlemal sukal olid vedru kunnituskohad keevitatud u. 10 mm sissepoole,kaubas pettununa jätkasin pagasnikupõhja ja tagasilla otsinguid,millede saamiseks olin sunnitud veel ühe pobi soetama.
Millel allpool klaase oli ainus kõva koht seesama pagasniku põhi,mis oli u. 1cm paksuse õlikihi all ja seetõttu eraldus ka tagasild juba siis kui ülejäänud auto kraanaga maasest välja sai tõstetud,
http://fotoalbum.ee/photos/heiki12/21457331 (uskumatu,et see pasnikupõhi läks kasutusse)
sillale uued laagrid ning piduridetailid ja sai ta omale kohale paigaldatud