unic-härra Kirjutas:Peab assja nats mõtlema . Musta numbri auto oleks päris seff .
Paar küsimust:
Mis aastast hakati paigutama turvavöid , Millal tuli nn uus armatuur ?
Turvavööde valmidus Moskva (!) mossedel oli juba 1967 ehki vöösid endid küljes ei olnud, selle asemel oli keskmise ukseposti pehme polsterdusega katetel (elite) aukude sulgemiseks ümardatud peaga kroomitud kuuskantpoldid, millel all kroomitud seib. "Lihtsa" mosse kerevärvi plekist katetel aga aukude sulgemiseks kummikorgid. Ka sisemismist küljekarpi kattev tagumine alumiiniumliist oli ilma auguta, kuigi kerel selle all keevismutter vöö kinnitamiseks olemas. Vöödega hakkas tehas autosi varustama vist alles 1972
Uus armatuur 1973
Musta numbri tarvis tuleks otsida originaaldetaile ja võib-olla oleks abiks mõningad minupoolsed märkamised (loe:näägutused) "valedest" asjadest Sinu auto juures. Kuigi see pole nii väga oluline aga siiski täiuslikuse poole püüeldes peaks mudel ja mark olema vastavalt aastaarvule siis tänapäevaselt mitte AZLK-412 (alates 1970) vaid MZMA-412, tähed ka võre embleemil. Autoregister on isegi vanemad mudelid kõik enamalt AZLK-deks ekslikult tituleerinud, mõnedel juhtudel isegi Iþ tehase toodang.
Mingil on ajal on toimunud ristamine IZ tüüpi mossega ja just salongiosas. Originaalse kerevärvi plekist plastliistdega armatuurlaua asemele paigaldatud pehme armatuur (see siin juba ilma pika kroomliistuta, 1979 või hilisem) ja ka IZ spidoplokk, uste punased polstrid on õiged, lingid- käepidemed kõik uuemad, ka aknaalune äärisserv on must pehmest materjalist, peaks aga olema plekist ja kerevärvi. Istmete kohta ei oska midagi kosta, kuna kattete all. Ka originaalne ja jällegi kerevärvi salongipeegel on väljavahetatud hilisema musta peegliga. Salongiosas võib vabalt juhinduda kasutaja Martti mosse piltidest.
Mootoriruumis hakkas silma "valedest" asjadest kõigepealt elektripumbaga klaasipesvedeliku anum, ka kaitsmeploki kaas oli vanematel mossedel mustaks värvitud, mitte tsingitud. Ka mootor võibolla komplektselt vahetatud samuse IZ mosselt. Seda reedab hilise aja punased kõrgepingejuhtmed, astmelise servaga õlikork (vanal ümar), ka uuem karburaator ja õhupuhasti. Mootori väljalaske aasta on stantsitud mootorinumbri järgi peale viisnurkset tärni.
Väliselt tundub olema originaal, klaasipuhasti luuad on kaasaaegsed musta värviga ja peegli kändu uksel ka ei peaks olema.