rooliv6imendi undab
#21

valdo Kirjutas:. Aga võtame näiteks olukorra, kus mingi veermiku (nt rooliotsa) mutter ei ole "viitsitud" kinni keerata ning sellepärast sööstab juhitavuse kaotanud auto linnas kõnniteele ühe või paar inimest surnuks. Sel juhul on minu arvates loomulik, et hooletu remondimees peab järgmised 5-15 aastat vangis istuma ja oma tegude järgi (tapmine ettevaatamatusest) järele mõtlema. Ja kui ei tuvastata remondimeest, istub õigusega vangis autojuht, sest tema vastutab ju lõppkokkuvõttes,

oled mingi kylakese miinimumpalgaga remondiluksepp , rygad puhkamata päevad läbi , ylemus peksab päev otsa jalaga p**, tempo taga....
k6ik laabub aastaid , ja ...juhtub...(muidugi peaks nagu selleks ajaks see asi nagu käe sisse olema kulunud , et ikka sharniirid ja muu sihike kraam, et ikka kontrolliks yle )
juhtub ju k6igil ...see on loomulik.(pea muresid täis ja tähelepanu hajus)...
Kohtunik Valdo(ära otseselt v6tke)paneks selle 6nnetu inimese
15 aastaks kuhugi kinni..Sad
Muide kes pole istunud , see ka ei m6ista sellise karitstuse väärtust..
(korra LE eest 4 päeva saanud ja enam ei sylita selle pihta nii avalikult)

v6i samas , no milles sis autojuht syydi ,et s6idab kehvasti remonditud autoga v? Et enne s6itu kohustuslikku kontrolli ato yle käigus ka korra alt läbi ei roninud ja k6ikide mutrite kinnisuse ei veendunud?`

f*** vähe muudaks oma teksti selgemaks ja parandaks s6nastust , aga mul nagu kirjutab vanad tähed yle , aga peaks nagu teksti edasi lykkama...

Pole midagi targemat teha
Vasta
#22

rollfix Kirjutas:... kuigi Hr. Valdo kindlasti täpsustab-Lada on 60-date mudel.

On. Lada 1200 baasmudel (Þiguli VAZ-2101) on Fiat-124 veidi moderniseeritud variant - tagumised ketaspidurid asendati N.Liidu põhjatutel teedel sobivamate trumlitega, mootoril toodi nukkvõll alt üles, muudeti käigukasti sünkronisaatoreid jms. Masstoodang algas 01del ehk "kopikatel" Togliatti tehase baasosa valmides augustis 1970, kuigi Lenini sajaseks juubeliks aprilliks 70 valmis kuus käsitöönduslikku "pokazuhha"-masinat.

2101 prototüübi - Fiat-124 - tootmine algas Itaalias Torinos aga 1966. aastal. Järgmisel aastal - 1967 - valiti ta aga Euroopa autoks, mis sai ka üheks põhjuseks, miks ta võeti N.Liidus Þiguli prototüübiks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#23

rollfix Kirjutas:. Jahutusvedelik võib ka läbi summuti kaduda või õlitaset suurendada......... Kipuvad kõveraks kiskuma küll kui kuivemale jäävad. / Hr. Valdo kindlasti täpsustab-Lada on 60-date mudel.

no kui moto juba nii läbi on , siis pole ka kahju enam eriti suur kui ta l6plikult otsad annab , lihtsalt ei saa paratamatut(remonti)enam edasi lykata..../ei maksa ju tähte närima hakata...pmsl 70 tealgul ta laiemalt levima hakkas...

lada ajalooga metsa ei pane ,vähemalt on ajajärk 6igeSmile

Pole midagi targemat teha
Vasta
#24

Kui plokikaane tihendis pisike kanal/uure/leke on-ei ole ju mootor vist veel läbi? Ja ainus viis mõista sõna ,,moto,, on see et teema selline. ÕS annab talle teise tähenduse. Kaatrit võiks ka ju ,,kate,, ks kutsuda-aga millist katet keegi selle all mõtleb?
Vasta
#25

rollfix Kirjutas:Kui plokikaane tihendis pisike kanal/uure/leke on-ei ole ju mootor vist veel läbi? Ja ainus viis mõista sõna ,,moto,, on see et teema selline. ÕS annab talle teise tähenduse. Kaatrit võiks ka ju ,,kate,, ks kutsuda-aga millist katet keegi selle all mõtleb?

sulle vist meeldib vaielda? mulle kaBig Grin
Lepin sellega , et teiloli 6igus: oleks pidanud kohe sinna
plännergusse (loodame et pole & õs-i vaja)vaatama ja 6li lisama..

oleks säästnud nii seda foorumit , kui ka mitut ,mitte napis6nalist kaasam6tlejatBig Grin

Pole midagi targemat teha
Vasta
#26

KILLER666 Kirjutas:oled mingi kylakese miinimumpalgaga remondiluksepp [...]
k6ik laabub aastaid , ja [...]
juhtub ju k6igil ...see on loomulik.(pea muresid täis ja tähelepanu hajus)...
Kohtunik Valdo(ära otseselt v6tke)paneks selle 6nnetu inimese
15 aastaks kuhugi kinni..Sad
Muide kes pole istunud , see ka ei m6ista sellise karitstuse väärtust..
(korra LE eest 4 päeva saanud ja enam ei sylita selle pihta nii avalikult)

Mina isiklikult ei paneks kinni - aga mina pole ka kohtunik ja seadustega olen isiklikult kokku puutunud vaid niipalju, et olen koostöös juristidega mõnede EV seaduste IT osa ehk siis mõningaid tükke kirjutanud Smile

Aga kui tõesti oli rooliotsa mutter pingutamata, siis tuleb see ekspertiisis ju kohe välja - mikroskoobi all uurides on selgelt näha, mida on keermesliitega tehtud ja/või tegemata jäetud ja et koost on enne õnnetust läinud lahti. Ja kui autoomanikul on olemas arve, et töökojas X lukksepp Y vahetas Z päeva tagasi sel autol rooliotsa, siis ei jää ju pikalt mõtlemist - lukksepp on süüdi, sest on olemas kausaalne ehk põhjuslik seos.

Minu arvates ei ole isegi ei ole vahet, kas sellele järgneb vangla või ei, sest igasugusest formaalsest karistamisest palju rängem on moraalne ja emotsinaalne karistus. Kui mina näiteks isiklikult tunneksin, et minu poolt kinnikeeramata mutri tõttu on keegi inimene surma saanud, siis ma küll ei kujuta ette, kuidas ma selles maailmas edasi elada saaksin. Ja kuidas ma saaksin vaadata hukkunu lähedastele silma...

See on eeltoodu kõrval juba pisiasi, et tõenäoliselt peaksin ma lukksepakarjääriga kas terveks eluks või väga pikaks ajaks hüvasti jätma, sest Eesti-suguses väikeses korporatiivses ühiskonnas teavad kõik: "... aa, see on see mees, kelle kinnikeeramata mutri pärast N surma sai."

Inimene, kes on valinud oma elukutseks "mutrite keeramise", peab seda vastutust pidevalt ühiskonna (ja Jumala) ees tunnetama ja teadvustama. Muidu ta sellele tööle lihtsalt moraalselt ja emotsionaalselt ei sobi.

KILLER666 Kirjutas:v6i samas , no milles sis autojuht syydi ,et s6idab kehvasti remonditud autoga v? Et enne s6itu kohustuslikku kontrolli ato yle käigus ka korra alt läbi ei roninud ja k6ikide mutrite kinnisuse ei veendunud?`

Samasugune vastutus ja vastutuse teadvustamine, mis lasub elutähtsa seadme (a la auto) remondimehel, lasub ka selle kasutajal ehk juhil. Seda nii valede juhtimisvõtete kasutamise eest kui ka mittekorras auto kasutamise eest, mis mõlemad võivad liikluses kaasa tuua (ja iga päev toovadki) üliraskeid tagajärgi.

Loomulikult, kui juht (auto omanik) kasutab remondiks/hoolduseks (pealtnäha) usaldusväärseid firmasid ning hiljem juurdluse käigus selgub, et süüdi olid siiski pealtnäha usaldusväärse firma lohakad remondimehed, siis valdav enamik vastutusest läheb juhi pealt ära. Aga kui remont on tehtud ammu-ammu ja juht teab, et sõidab loksuva-koliseva autoga ringi, siis lasub (vähemalt moraalne) süü temal - ta ei teinud kõike endast olenevat õnnetuse ärahoidmiseks, sest oleks pidanud KOHESELT peale kolksu-loksu ilmnemist kas selle põhjuse ja ohtlikkuse ise kindlaks määrama või esimesse remonditöökotta selleks sisse põikama.

Oletame, et näiteks mingi noname rehvivahetusfirma X on kunagi õudammu mul rattapoldid kinni keeranud ning ei ole seda teinud piisavalt tugevalt, mis on võimaldanud tugevalt treppis kruusateel 80ga kihutades poltidel vibratsiooni tõttu lahti keerduda. Kui nüüd juht tunneb auto juhitavuses midagi imelikku ja kuuleb vahel kolksu, kuid ei "viitsi" koheselt auto veermikku teel olles kontrollida ning lõplikult lahtikeerdunud rattapoldid lasevad rattal alt ära veereda ning teepervel kõndivale lapsele otsa, kes surma saab, on süüdi kindlalt juht. Esiteks - ta ei oleks tohtinud treppis kruusateel 80ga kihutada - ta oleks pidanud seal 20-40ga sõitma, mis oleks rattapoldid kinni jätnud. Teiseks - kahtlase käitumise (teel ujumise ja kolksu) ilmnedes oleks pidanud juht auto KOHESELT tee ääres seiskama ning kontrollima käepäraste vahenditega veermikku. Lahtiläinud poldid oleks ta niiviisi kohe avastanud.

Ehk siis kokkuvõttes - kui juht ei suuda tõestada, et tegi kõik võimaliku oma auto hoidmiseks tehnilises tippkorras (korralikud hooldused korralikes firmades, pidev jälgimine jms), siis jääb tehnilise vea tõttu põhjustanud õnnetuses süüdi juht. Vähemalt moraalselt - ma päris täpselt ei tea, kuidas see asi EV õigusruumis lahendatud on, kuna ma juuravaldkonnaga leiba ei teeni.

Ma ikka väga loodan, et kaasaja autokoolid sellist ellusuhtumist ka veidikenegi sisendavad. Mtte nii, et sõidan niikaua, kui "käula" koos seisab, kui laiali laguneb, tellin firmalt "täisteeninduse" ja siis "käulan" jälle edasi...

Toon siia lõppu paar sobivat võrdlust. Esiteks - ma ostan kelleltki mitte eriti usaldusväärselt isikult pruugitud ja soss-seppade poolt parandatud püstoli, mis mul taskus olles mingi tehnilise vea tõttu iseenesest, ilma päästikule vajutamata lahti läheb. Juhuslikult tapab läbi mu tasku lennanud kuul sõbra, kes mu kõrval seisab. Ma jään süüdi.

Teine näide. Tõmban "itikauge inimesena" arvutiga võrgust mingi programmi - pealtnäha "süütu mängu", - mis oma tegelikult olemuselt on lapsporno levitamise illegaalvõrgustiku (nn botnet'i) klient ning kogu maailm näeb võrgutsi, et mina oma arvutiga lapspornot ise just levitangi. Ma jään süüdi. (See viimane näide on tegelikust elust ühe Lõuna-Eesti vallavalitsuse veebiserveri kohta, kus asi õnneks nii kaugele ei läinud; nime jätan targu nimetamata.)

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne