Mikuni vm32 töötamise põhitõed..
#1

Kas keegi omab mingit infi kuidas reguleerida Mikuni VM32 karpat(sport iz) ja hinnata selle korrektset töötamist .
Olen varem kasutanud vene karpat k62m. Kuid selle seisukord ja töökindlus polnud just kiita (gaasi kasutamine oli suht kange, tühikäik nagu jumal juhatab jne.
Lootus Mikuniga parandada olukorda aga ei ole täitunud. ( Mikunil ei toimi mul õigesti külmkäivitus. Mootor töötab ainult sisselülitatud külmkäivitusega. Lülitades selle välja sooja mootoriga, sureb ka mootor välja. Püüdes olukorda päästa gaasiga mängimimisel hakkab "pooma" ja plärtsuma (ilma õhufiltrita oli näha ka tagasilööke karpasse) ning sureb ikkagi välja. Lülitades külmkäivituse uuesti sisse, peale 2-3 vändaandmist käib jälle. Vaatamata suht suvalisele reguleerimisele oli tühikäik stabiilne ja ühtlane. Veerandi ja poolgaasiga on käik ka suht stabiilne, edasi hakkab jälle pooma. 1. ja 2. käiguga annab täiesti normaalselt liigelda (enamat ei ole hetkel võimalik väljaspool hoovi proovida.) Mikuni küljel (segusiibri kohal) oleva ava otstarve on minule seni selgusetuks jäänud. Netis sobrades on piltidelt näha sinna kinnitatud tavaline lahtine voolikujupp. Proovides tühikäigul töötamisel seda ava sulgeda - tulemuseks pöörete tõus teatud tasemele (pigem liiga kõrged tühikäigu pöörded).
Kas on probleem võib olla kulunud düüsides või vales kokkupanekus või millegis muus?
Oleks tänulik kui saaks mingi hea vihjegiSmile))
Vasta
#2

Planeta Spordiga kogemused puuduvad, aga oma Suzuki T500 peal olen neid karpasid piisavalt näppinud. Esimene asi oleks kindlasti ujuki tase paika seada, mis peab kummuli karpa puhul ujukivanni tihendipinna ja ujuki kõige kõrgema osa vahel olema 27,3mm.
Tühikäigukruvi tuleks alguseks keerata nii 1 1/4 pööret lahti, käivitada mootor ja üldjuhul saab normaalse tühikäigu kätte tühikäigukruvi maks. 1/4 võrra sisse- või väljapoole keerates.
Vaata korra peadüüsi number üle, põhimõtteliselt töötab karpa ka 97,5-se peadüüsiga, aga kõige paremini peadüüsi puhul vahemikus 130 kuni 150.
Samas, kui mootor töötab ainult sisselülitatud külmkäivitusega, siis võib arvata, et karpa on umbes. Eriti just tühikäigusüsteem.
Mikuni on VM32 pidevalt täiustanud ja nende erinevaid variante on palju. Uuemad variandid tunneb ära selle järgi, et neil on mõlemal küljel voolikud ja siibriosa esiküljel kruvikinnituse võimalus. 70-ndate alguse VM-karpadel mingit lahtist küljeava pole silmanud ...
Vasta
#3

argo1974 Kirjutas:Planeta Spordiga kogemused puuduvad, aga oma Suzuki T500 peal olen neid karpasid piisavalt näppinud. Esimene asi oleks kindlasti ujuki tase paika seada, mis peab kummuli karpa puhul ujukivanni tihendipinna ja ujuki kõige kõrgema osa vahel olema 27,3mm.
Tühikäigukruvi tuleks alguseks keerata nii 1 1/4 pööret lahti, käivitada mootor ja üldjuhul saab normaalse tühikäigu kätte tühikäigukruvi maks. 1/4 võrra sisse- või väljapoole keerates.
Vaata korra peadüüsi number üle, põhimõtteliselt töötab karpa ka 97,5-se peadüüsiga, aga kõige paremini peadüüsi puhul vahemikus 130 kuni 150.
Samas, kui mootor töötab ainult sisselülitatud külmkäivitusega, siis võib arvata, et karpa on umbes. Eriti just tühikäigusüsteem.
Mikuni on VM32 pidevalt täiustanud ja nende erinevaid variante on palju. Uuemad variandid tunneb ära selle järgi, et neil on mõlemal küljel voolikud ja siibriosa esiküljel kruvikinnituse võimalus. 70-ndate alguse VM-karpadel mingit lahtist küljeava pole silmanud ...

Ujuki kõrgus võib tõesti jummala suva olla. Tänud selle vihje eest. Pole ju kusagilt neid parameetreid ja mõõte vaadata. Karpa peaks eeldatavasti olema 75 a. alates.
Kummuli karpa st. põhi ülespidi, vann küljest ära ja kõrgus paika seada? Seda tühikäigu süsteemi sai igati läbi puhutud ja ei näind ühtegi ava, mis läbi ei käind. aga tsekkan ka selle veelkord üle.
Vasta
#4

Tänud argo1974-le hea vihje eest, mis puudutas mikuni karpa ujukikõrgusti. See probleem igathes lahenes.
Tõstsin karpa teisele mootorile, süüte regull, mõne laksud "kuivalt" ette ja mootor käis. Kui külmkäivituse välja lükkasin keris kohe pöörded teatud tasemele üles. Tühikäigu segukruvi oli täpselt nii paigas nagu sa soovitasid. Lasin segusiibrid natuke allapoole, mispeale olukorda normaliseerus ja mootor töötas normaalselt edasi. kui korraks proovisin külmkäivitust sisse lülitada, hakkas jälle ära koolema. Kas sellel karpal käib ka tühikäigu seadistamine sarnaselt kui vene K62m-l, tühikäigu segukruvi asendi ja siibri kõrguse paika panekuga või on sellel mikunil teised võtted tühikäigu regulliks?
Mis puudutab peadüüsi numbrit, siis see oli üle 200 kas 30 kopikat peale.
Ja see mainitud avavus mikuni korpusel, segusiibri silindri keskpaigas on eraldi kanaliga ühenduses ujukikambriga, ilmselt rõhuvahede tasakaalustamiseks. Uuematel paistab neid olevat lausa 2 tk kahelpool. piltidel ripuvad voolikud küljes.
Vasta
#5

(02-06-2008, 22:37 PM)argo1974 Kirjutas:  Planeta Spordiga kogemused puuduvad, aga oma Suzuki T500 peal olen neid karpasid piisavalt näppinud. Esimene asi oleks kindlasti ujuki tase paika seada, mis peab kummuli karpa puhul ujukivanni tihendipinna ja ujuki kõige kõrgema osa vahel olema 27,3mm.
Tühikäigukruvi tuleks alguseks keerata nii 1 1/4 pööret lahti, käivitada mootor ja üldjuhul saab normaalse tühikäigu kätte tühikäigukruvi maks. 1/4 võrra sisse- või väljapoole keerates.
Vaata korra peadüüsi number üle, põhimõtteliselt töötab karpa ka 97,5-se peadüüsiga, aga kõige paremini peadüüsi puhul vahemikus 130 kuni 150.
Samas, kui mootor töötab ainult sisselülitatud külmkäivitusega, siis võib arvata, et karpa on umbes. Eriti just tühikäigusüsteem.
Mikuni on VM32 pidevalt täiustanud ja nende erinevaid variante on palju. Uuemad variandid tunneb ära selle järgi, et neil on mõlemal küljel voolikud ja siibriosa esiküljel kruvikinnituse võimalus. 70-ndate alguse VM-karpadel mingit lahtist küljeava pole silmanud ...
Mainisid, et sul T500 suzuki, mis kasutab samuti vm32 mikunisid. Sain ma õigesti aru, et sul ju 2 pütiga ratas ja 1 karpa per kärss nö.
Et olen lugenud ka venekeelsest netist, et see VM32 tüüp kipub algstaadiumis ikka lahjaks jääma, ehk madalalt kiirendus on kehvavõitu. Samas on sel hea ökonoomika stabiilsel kiirusel kulgemisel maanteel. Kuid kas oleks mõistlik otsida sinna natuke suuremat VM32 venda, näiteks VM34-VM36?

Olen huvitatud IZ Planeta Spordi summutist, raamist.
Vasta
#6

Just, 2 silindrit, 2 karpat.
Samas, suurem karpa peaks olema teoorias madalatel pööretel veelgi rohkem vastunäidustatud ...
Tõsi ta on, et Suzuki tehaseseades (peadüüs ümar 97,5, nõeladüüs P-4, nõel 5FP17-3, tühikäigudüüs 30 ja siibri väljalõige 2,5) VM32SC toodab madalatel pööretel liiga lahjat segu. Ma küll ei tea, mis komponendid on PS-i karpasse paigaldatud, aga kuuldu põhjal tundub valitsevat sama probleem.
Väljamaa foorumites on lugeda, et paljud on leidnud lahenduse väiksema väljalõikega siibris, nt 2,5 asemel 2,0. Mul seisab oma Suzukiga vist sama töö ees, sest keskmistel pööretel tundub segu rikas, nõela alla lastes asi paraneb, aga vahemik üle tühikäiku läheb hirmus lahjaks. Odav variant 2,0 siiber saada on 2,5 siibril alt 0,5mm maha treida.
http://www.mikuni.com/pdf/vmmanual.pdf Fig. 17 on näha, et väljalõike muutmine ainult ühe astme võrra teeb segu siibri 0-25% asendis kuni 10% rikkamaks. Muidugi võib eksperienteerida ka erinevate nõeltega: http://www.sudco.com/vol33/56-59.pdf
Sudcost olen kaupa tellinud, aga ainult USA aadressile, ei tea, kas Eestisse saadavad. Euroopas saab Mikuni jubinaid nt siit: http://www.mikuni-topham.de/
Nõeltega on muidugi mõistlikum mängida, sest ühe siibri hinna eest saab u 4 nõela.

P.S. Düüs suurusega üle 200 tundub olevat kuuskant.
Vasta
#7

Ma pole küll konkreetselt kokku puutunud nende karburaatorite ehitusega kuid kas mõtekam poleks lihtsalt kasutada mõne muu masina või üldse universiaalkarburaatorit? Kui sul on löör enamvähem sama suure ristlõikega ning düüsid on vahetatavad või üldse siis täis-pool reguleeritavat+kiirenduspump. On ka nö 3 düüsiga karpasid olemas,mis väldib segu lahjendemislt kiirendamisel.

Ideeliselt on ainult natukene sobitamist.
Vasta
#8

(30-11-2010, 17:38 PM)Gravity Kirjutas:  Ma pole küll konkreetselt kokku puutunud nende karburaatorite ehitusega kuid kas mõtekam poleks lihtsalt kasutada mõne muu masina või üldse universiaalkarburaatorit? Kui sul on löör enamvähem sama suure ristlõikega ning düüsid on vahetatavad või üldse siis täis-pool reguleeritavat+kiirenduspump. On ka nö 3 düüsiga karpasid olemas,mis väldib segu lahjendemislt kiirendamisel.

Ideeliselt on ainult natukene sobitamist.
Tänud kaasamõtlemast!
On jäänud vahepael uut infot jagamata. Sai proovitud uut, ebay-st tellitud Mikuni VM32-33 karpat. Jooksis tunduvalt paremini kui minu taastamist vajav Mikuni. "Vanaga" sai ikka oma tuhatkond km. suvejooksul ära sõidetud. Kuid nagu ennegi mainitud sai, siis see paigaltvõtt ja algus -tahaks paremat. Uuel karpal sujus töö igas asendis suht stabiilselt. Ilmselt ongi plaanis ka endale uus hankida. Kuid kui taotled originaalsust, siis pole see 100% originaal. Ajajooksul on uus karpa natuke muudetud ja pole väliselt täiesti sarnane aasta 73-74' Mikunidele, mis Iz planeta spordile paigaldati. Lisaks minu "suuremale õhufiltri poolsele avaga" Mikunile on olemas ka väiksema õhuvõtu avaga karpa kasutuses. Kui erinevalt nad sama IZ-i juures kätuda võiks , pole veel õnnestunud proovida.
Iseenesest mõistetav, et aretada peale midagi uut mis töötaks paremi kui vana ja originaal, oleks põnev ja mingil juhul ka lihtsam. Kuid jään ikkagi võimalusel IZ planeta Spordile paigaltatud Mikuni juurde. Igatahes on tegu 32mm lõõriga, Roundslide. Edasi vaadates pole eriti suuri valikuid.



(29-11-2010, 22:59 PM)argo1974 Kirjutas:  Just, 2 silindrit, 2 karpat.
Samas, suurem karpa peaks olema teoorias madalatel pööretel veelgi rohkem vastunäidustatud ...
Tõsi ta on, et Suzuki tehaseseades (peadüüs ümar 97,5, nõeladüüs P-4, nõel 5FP17-3, tühikäigudüüs 30 ja siibri väljalõige 2,5) VM32SC toodab madalatel pööretel liiga lahjat segu. Ma küll ei tea, mis komponendid on PS-i karpasse paigaldatud, aga kuuldu põhjal tundub valitsevat sama probleem.
Väljamaa foorumites on lugeda, et paljud on leidnud lahenduse väiksema väljalõikega siibris, nt 2,5 asemel 2,0. Mul seisab oma Suzukiga vist sama töö ees, sest keskmistel pööretel tundub segu rikas, nõela alla lastes asi paraneb, aga vahemik üle tühikäiku läheb hirmus lahjaks. Odav variant 2,0 siiber saada on 2,5 siibril alt 0,5mm maha treida.
http://www.mikuni.com/pdf/vmmanual.pdf Fig. 17 on näha, et väljalõike muutmine ainult ühe astme võrra teeb segu siibri 0-25% asendis kuni 10% rikkamaks. Muidugi võib eksperienteerida ka erinevate nõeltega: http://www.sudco.com/vol33/56-59.pdf
Sudcost olen kaupa tellinud, aga ainult USA aadressile, ei tea, kas Eestisse saadavad. Euroopas saab Mikuni jubinaid nt siit: http://www.mikuni-topham.de/
Nõeltega on muidugi mõistlikum mängida, sest ühe siibri hinna eest saab u 4 nõela.

P.S. Düüs suurusega üle 200 tundub olevat kuuskant.
Jah, sinu lingitud info on juba kunagi ka minu silmade eest läbi käinud. Mõtet ergutav ülevaade.
Tean hetkel peast tulistada, et siibri väljalõige faas on mul 3.0, tühikäigu segu 35, peadüüs vist 210 kuuskant peaga. Nõela düüsi ja nõela pean üle vaatama. Minu valduses on 2 erinevat karpat ja kõik sarnaste siibrite ja muuga. ainult pea düüs on erinev. Ühel kuuskant ja teine kruvipeaga ümar


Olen huvitatud IZ Planeta Spordi summutist, raamist.
Vasta
#9

Kas peadüüs on Amal tüüpi kõrge kuuskant või Mikuni tüüpi madal kuuskant?
3.0 siiber sobib rohkem kõrge pöördega sportmootorile ja toodab madalatel pööretel töörežiimist (tühikäik/kiirendus/aeglustus) sõltuvalt ebaühtlasemat segu. PS-le selgelt liiast, kui arvestada, et tollastel tänavasõidu-sportratastel (max 9000 p/min) olid siibrid max 3.0 ja rinkamootoritel 6.0. Kusjuures, kui japsid hakkasid oma kahetaktilistele 70-ndate alguses/keskpaigas kombeid õpetama (et ei ole ilus 14L/100-le rüübata ja ainult digitaalsel režiimil [tühikäik-täisgaas] töötada, muudeti 3.0 siibrid 2.0 peale ning peadüüse vähendati samuti kuni 25%.

Alustuseks peaks muidugi välja selgitama, kas madalate pöörete auk on tingitud rikkast, lahjast või ebaühtlasest segust. Nõela standardasend on keskel, sealt edasi tõstad/langetad. Kui õnnestub auk ära kaotada, siis on lihtne vana nõela pealt ofset-mõõdud võtta (mujal läheb ju segu paigast ära) ja tabelist uus sobiv leida.
Vasta
#10

Mnjah üldiselt ma ei saagi sinu tervest teemast absoluutselt aru. Kas sul mootor on ikka ideaalses korras?

Sest nii kui sinul on väikseimgi õhuleke karteris,sisselaske juures siis pole lootustki tühikäiku paika saada. Täisgaasil see niiväga tunda ei anna kuna mootori enda poolt tekitaud õhu pumpamine on vb sada korda suurem kui see lekkeõhk.

Ja kui oled juba karburaatori viimase pulgani lahti võtnud ning kõik ilusti ära puhastanud/kontrollinud ja ikka ei tööta siis pigem soovitan külma südamega uue karpa osta. Sest vanal sa jäädki kotermanne taga ajama. Düüsid ei pruugi enam õiges mõõdus olla,igast tühikäigu õhukanalid/düüsid samuti. Lisaks kulub ära gaasisiiber ja nõel oma düüsipesas. Kuna kõige rohkem sa sõidad ikka poole gaasiga siis sealt kulub nõel rohkem ning sul läheb segu alt/ülevalt ka seetõttu paigast ära.

Usun ,et siibri ning korpuse kuludes võib juba hakata sealt vahelt ka õhu lekkima,mis ajab segu ebaühtlaseks. Samuti ülevalt kaane ning gaasitrossi juurest.

Samas võib olla ka täitsa konstruktsiooni viga kus näiteks millegipärat pannakse liiga suure diameetrise lõõriga karpa mootori otsa mis ei tekita piisavalt vaakumit/õhuvoolu kiirust ja siis hakkabki tühikäik ujuma ja pole head pöördesse minekut kuna segu ei suudeta piisavalt rikastada.




/Olen teinud hästi palju väikeste mootorite karburaatoreid.
Vasta
#11

Mikuni reguleerimise kohta ajakirjast Moto, 1994, number 8

[Pilt: 70254559.th.jpg]

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#12

(01-12-2010, 16:14 PM)Gravity Kirjutas:  Mnjah üldiselt ma ei saagi sinu tervest teemast absoluutselt aru. Kas sul mootor on ikka ideaalses korras?

Sest nii kui sinul on väikseimgi õhuleke karteris,sisselaske juures siis pole lootustki tühikäiku paika saada. Täisgaasil see niiväga tunda ei anna kuna mootori enda poolt tekitaud õhu pumpamine on vb sada korda suurem kui see lekkeõhk.

Ja kui oled juba karburaatori viimase pulgani lahti võtnud ning kõik ilusti ära puhastanud/kontrollinud ja ikka ei tööta siis pigem soovitan külma südamega uue karpa osta. Sest vanal sa jäädki kotermanne taga ajama. Düüsid ei pruugi enam õiges mõõdus olla,igast tühikäigu õhukanalid/düüsid samuti. Lisaks kulub ära gaasisiiber ja nõel oma düüsipesas. Kuna kõige rohkem sa sõidad ikka poole gaasiga siis sealt kulub nõel rohkem ning sul läheb segu alt/ülevalt ka seetõttu paigast ära.

Usun ,et siibri ning korpuse kuludes võib juba hakata sealt vahelt ka õhu lekkima,mis ajab segu ebaühtlaseks. Samuti ülevalt kaane ning gaasitrossi juurest.

Samas võib olla ka täitsa konstruktsiooni viga kus näiteks millegipärat pannakse liiga suure diameetrise lõõriga karpa mootori otsa mis ei tekita piisavalt vaakumit/õhuvoolu kiirust ja siis hakkabki tühikäik ujuma ja pole head pöördesse minekut kuna segu ei suudeta piisavalt rikastada.




/Olen teinud hästi palju väikeste mootorite karburaatoreid.
Olen sinuga mitmes osas nõus. Mootor on laiali arutatud, uued tihendid tehtud, laagrid-zimmerid vahetatud. Sisselaske hermeetilisuse kontrollisin ka üle. Ainsaks veaks võib pidada karpa kaane kinnitust. Võibolla ka mingi korpuse kulumis teema. Igatahes on plaan osta ka uus karpa.



Olen huvitatud IZ Planeta Spordi summutist, raamist.
Vasta
#13

Minu T500 VM32-l on teflonkattega siibrid ja need näevad isegi pärast 50 TKM läbimist välja nagu uued. Ülejäänud kuluvad komponendid nagu ujukinõel/pesa, segunõel/pesa, düüsid jne on kõik vahetatavad. Kulumine on VM Mikunidel pigem kolmandajärguline probleem ... Võib-olla tuleks muuta mõtteviisi, et Mikuni pole lihtsalt karburaator, vaid peaaegu piiramatult seadistatav karburaatorisüsteem - seadistustabelid, tuhanded erinevad komponendid jms pole põhjuseta välja mõeldud. Probleem on pigem nende tehaseseadistuses, sest tsiklitootjad ajasid tollal segu täisgaasil liigrikkaks (mootori sisemise jahutuse huvides) ja kompenseerisid suurenenud kütusekulu madalatel pööretel lahja seguga.
Vasta
#14

Ei ei ei.....

Hermeetiline peab olema KOGU sisselase alates õhusisenemise lõõrist karburaatorisse kuni summuti otsani.

Näiteks kui kontrollid karteri rõhupidavust mingi flantsiga ja selle järgi nagu oleks korras siis võib olla on karburaatori äärik hoopis ebatiheduse põhjustaja ning sul mootor ei käi normaalselt jälle!

Tean kuna olen ise sellisse vea otsa sattunud ning pool päeva "vea" otsingut taandus 10 kroonisele metalliplaadile mis oli karpa ning sisselaske lõdviku vahel. Alati kui mõõtsin karteri ebatihedust siis kasutasin flanti mis läks karpa ning selle metallplaadi asemel ning alguses ei taibanud ära,et KÕIK on eraldi kontrollides 100% korras ja uued kuid mootor käib halvasti tühikäigu.


Vasta
#15

Pl spordil oligi nagu selle jahutusega probleem.See ei paistnud küll kuidagi väljastpoolt välja kuid kolvid kippusid sulama.Kuna surveaste ka oli suurem siis millegi pärast läksid nässu ka süütepoolid,säde oli kuid hädapärast käis ainult tühikäigul.
Vasta
#16

(10-12-2010, 21:03 PM)Gravity Kirjutas:  Ei ei ei.....

Hermeetiline peab olema KOGU sisselase alates õhusisenemise lõõrist karburaatorisse kuni summuti otsani.

Näiteks kui kontrollid karteri rõhupidavust mingi flantsiga ja selle järgi nagu oleks korras siis võib olla on karburaatori äärik hoopis ebatiheduse põhjustaja ning sul mootor ei käi normaalselt jälle!

Tean kuna olen ise sellisse vea otsa sattunud ning pool päeva "vea" otsingut taandus 10 kroonisele metalliplaadile mis oli karpa ning sisselaske lõdviku vahel. Alati kui mõõtsin karteri ebatihedust siis kasutasin flanti mis läks karpa ning selle metallplaadi asemel ning alguses ei taibanud ära,et KÕIK on eraldi kontrollides 100% korras ja uued kuid mootor käib halvasti tühikäigu.
Ausalt öeldes on see Mikuni mul sõitnud ka sellises asendis kus karpa kaan oli pealt lahti nii, et vedru paistis välja...ja enne ei saanud hästi arugi kui koju jõudes. Hiljem avastasin, et kaan irvitab.


Olen huvitatud IZ Planeta Spordi summutist, raamist.
Vasta
#17

(11-12-2010, 00:19 AM)Kaits74 Kirjutas:  
(10-12-2010, 21:03 PM)Gravity Kirjutas:  Ei ei ei.....

Hermeetiline peab olema KOGU sisselase alates õhusisenemise lõõrist karburaatorisse kuni summuti otsani.

Näiteks kui kontrollid karteri rõhupidavust mingi flantsiga ja selle järgi nagu oleks korras siis võib olla on karburaatori äärik hoopis ebatiheduse põhjustaja ning sul mootor ei käi normaalselt jälle!

Tean kuna olen ise sellisse vea otsa sattunud ning pool päeva "vea" otsingut taandus 10 kroonisele metalliplaadile mis oli karpa ning sisselaske lõdviku vahel. Alati kui mõõtsin karteri ebatihedust siis kasutasin flanti mis läks karpa ning selle metallplaadi asemel ning alguses ei taibanud ära,et KÕIK on eraldi kontrollides 100% korras ja uued kuid mootor käib halvasti tühikäigu.
Ausalt öeldes on see Mikuni mul sõitnud ka sellises asendis kus karpa kaan oli pealt lahti nii, et vedru paistis välja...ja enne ei saanud hästi arugi kui koju jõudes. Hiljem avastasin, et kaan irvitab.

Oleneb kui palju sul sealt lekkis sest kui gaasisiiber istub tihedalt st pinnad on üksteise suhtes kulunud siis võib olla see sama tihe kui tihendiga! Lisaks jällegi kõige enam mõjutab õhuleke tühikäiku,näiteks see õhuleke mis on tühikäigul võib sootuks ära kaduda täisgaasil kuna siis on vaakum väiksem.

Oeh üldiselt kisub see teema mingiks vägikaika veoks ära.

Kui tihe sul üldse näiteks kolb/silinder on? Jällegi kui mootor lihtsalt lahja siis ka ei taha käi õigesti kuna tekkivad surved/vaakumid on väiksemad.



Vasta
#18

(27-11-2010, 01:36 AM)Kaits74 Kirjutas:  
(02-06-2008, 22:37 PM)argo1974 Kirjutas:  Planeta Spordiga kogemused puuduvad, aga oma Suzuki T500 peal olen neid karpasid piisavalt näppinud. Esimene asi oleks kindlasti ujuki tase paika seada, mis peab kummuli karpa puhul ujukivanni tihendipinna ja ujuki kõige kõrgema osa vahel olema 27,3mm.
Tühikäigukruvi tuleks alguseks keerata nii 1 1/4 pööret lahti, käivitada mootor ja üldjuhul saab normaalse tühikäigu kätte tühikäigukruvi maks. 1/4 võrra sisse- või väljapoole keerates.
Vaata korra peadüüsi number üle, põhimõtteliselt töötab karpa ka 97,5-se peadüüsiga, aga kõige paremini peadüüsi puhul vahemikus 130 kuni 150.
Samas, kui mootor töötab ainult sisselülitatud külmkäivitusega, siis võib arvata, et karpa on umbes. Eriti just tühikäigusüsteem.
Mikuni on VM32 pidevalt täiustanud ja nende erinevaid variante on palju. Uuemad variandid tunneb ära selle järgi, et neil on mõlemal küljel voolikud ja siibriosa esiküljel kruvikinnituse võimalus. 70-ndate alguse VM-karpadel mingit lahtist küljeava pole silmanud ...
Mainisid, et sul T500 suzuki, mis kasutab samuti vm32 mikunisid. Sain ma õigesti aru, et sul ju 2 pütiga ratas ja 1 karpa per kärss nö.
Et olen lugenud ka venekeelsest netist, et see VM32 tüüp kipub algstaadiumis ikka lahjaks jääma, ehk madalalt kiirendus on kehvavõitu. Samas on sel hea ökonoomika stabiilsel kiirusel kulgemisel maanteel. Kuid kas oleks mõistlik otsida sinna natuke suuremat VM32 venda, näiteks VM34-VM36?
To Gravity:
Tegu pole mingite kaigastega.
Minu mitmeaastataguse teema soojendamine oli seotud ülalpool kirjutatud tähelepanekuga. Oli plaanis endale uut karpat soetada. Seetõttu otsustasin igaks juhuks üle küsida, enne kui oma valiku teen.
Järgnevates vastustes kirjutasin ka, et proovisin ka ebayst ostetud karpat. Töötas vägagi hästi. Kuid internetist ja vene foorumeid uurides kohtasin ikka ja jälle seda tühikäigust üles minekul tekkivat nõrkusehetke. Seda oli tunda ka uuel karpal.
Siit ka oli huvi, et mis aitaks olukorda paremaks muuta. Argo 1974 jagas väga palju asjaliku infot, millest jäi hetkel silma segusiibri faasi-väljalõike nurga suuruse muutmine.
Kui saad tehnilise venekeelega hakkama siis lisasin manuse antud teemal vene meestelt.
...kaikad ahju!


Manustatud failid
.doc Карбюратор Mikuni.doc Suurus: 305 KB  Tõmbamised: 924

Olen huvitatud IZ Planeta Spordi summutist, raamist.
Vasta
#19

(11-12-2010, 21:36 PM)Kaits74 Kirjutas:  
(27-11-2010, 01:36 AM)Kaits74 Kirjutas:  
(02-06-2008, 22:37 PM)argo1974 Kirjutas:  Planeta Spordiga kogemused puuduvad, aga oma Suzuki T500 peal olen neid karpasid piisavalt näppinud. Esimene asi oleks kindlasti ujuki tase paika seada, mis peab kummuli karpa puhul ujukivanni tihendipinna ja ujuki kõige kõrgema osa vahel olema 27,3mm.
Tühikäigukruvi tuleks alguseks keerata nii 1 1/4 pööret lahti, käivitada mootor ja üldjuhul saab normaalse tühikäigu kätte tühikäigukruvi maks. 1/4 võrra sisse- või väljapoole keerates.
Vaata korra peadüüsi number üle, põhimõtteliselt töötab karpa ka 97,5-se peadüüsiga, aga kõige paremini peadüüsi puhul vahemikus 130 kuni 150.
Samas, kui mootor töötab ainult sisselülitatud külmkäivitusega, siis võib arvata, et karpa on umbes. Eriti just tühikäigusüsteem.
Mikuni on VM32 pidevalt täiustanud ja nende erinevaid variante on palju. Uuemad variandid tunneb ära selle järgi, et neil on mõlemal küljel voolikud ja siibriosa esiküljel kruvikinnituse võimalus. 70-ndate alguse VM-karpadel mingit lahtist küljeava pole silmanud ...
Mainisid, et sul T500 suzuki, mis kasutab samuti vm32 mikunisid. Sain ma õigesti aru, et sul ju 2 pütiga ratas ja 1 karpa per kärss nö.
Et olen lugenud ka venekeelsest netist, et see VM32 tüüp kipub algstaadiumis ikka lahjaks jääma, ehk madalalt kiirendus on kehvavõitu. Samas on sel hea ökonoomika stabiilsel kiirusel kulgemisel maanteel. Kuid kas oleks mõistlik otsida sinna natuke suuremat VM32 venda, näiteks VM34-VM36?
To Gravity:
Tegu pole mingite kaigastega.
Minu mitmeaastataguse teema soojendamine oli seotud ülalpool kirjutatud tähelepanekuga. Oli plaanis endale uut karpat soetada. Seetõttu otsustasin igaks juhuks üle küsida, enne kui oma valiku teen.
Järgnevates vastustes kirjutasin ka, et proovisin ka ebayst ostetud karpat. Töötas vägagi hästi. Kuid internetist ja vene foorumeid uurides kohtasin ikka ja jälle seda tühikäigust üles minekul tekkivat nõrkusehetke. Seda oli tunda ka uuel karpal.
Siit ka oli huvi, et mis aitaks olukorda paremaks muuta. Argo 1974 jagas väga palju asjaliku infot, millest jäi hetkel silma segusiibri faasi-väljalõike nurga suuruse muutmine.
Kui saad tehnilise venekeelega hakkama siis lisasin manuse antud teemal vene meestelt.
...kaikad ahju!

Mhm. See ongi see,et kui karburaatoril puudub kiirenduspump või siis "middle area" rikastus düüs. Avades järsku gaasiklapi siis väheneb vaakum ning vähem kütust imetakse läbi düüside mis tekitab omakorda lahjema küttesegu mis on halb nähe intensiivsel kiirendamisel.

Tundub ,et antud karburaator on lihtsalt üledimensoneeritud segulõõriga kuna tekkiv vaakum on puudulik.Väga ei aita ka suurema "ülemise otsa" düüsi panek kuna siis lihtsalt täisgaasiga sõites tekiks ülerikastamine.

EHK: Antud karburaator ei sobi töötamaks mootori kõikidel tööreziimidel.

Vasta
#20

Uko vihje peale tuhnisin natuke venekeelses netis ja PS-i kolbide sulamine tundub olevat tõepoolest probleem. Ehk tasuks tellimisel arvestada ka paari astme (üks aste on 2,5) võrra suuremate peadüüsidega. Lisaks sellele oli oiginaal Mikuni mõeldud PS-il töötama koos õlipumbaga, st läbi düüside voolas ainult puhas bensiin. Bensiin+õli on aga kõrgema viskoossusega ja nõuab sama bensiinikoguse läbilaskmiseks suuremaid düüse. Kui tuua võrdluseks nt Jawa Oilmasterid, siis varieerub peadüüsi ja tühikäigudüüsi suurus u 10%.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne