Krossi Minsk
#1

Esitlen oma järgmist projekti. Eesmärgiks on teha endale mingi vähenõudlik riistapuu Pranglis sõitmiseks. Patsient vedeles ühes Prangli taluõues ja oli üsna trööstitus olukorras. Sealt ma ta ära päästsingi, peremehele jakobson pihku ja kaup tehtud.
Patsient tabureti otsa istutatud, algas molekulideks lammutamine, mille käigus selgus, et jäigas tagaotsas polegi süüdi IZ jupiteri amordid, vaid kinnijäänd kiigepuksid. Õigupoolest võis rattal ka ilma amortideta peal istuda ilma, et kiige grammigi liiguks. Ühesõnaga, eemaldasin kõik, mis eemaldada andis. Kiige sai lahti MoS2 õli ja tungraua abil. Esihargis oli üks sisemine toru samuti kinni, ka selle sain lahti. Amorditorud on ütleks mitte kõige viletsamad, krossi IZ-il oli hullem. Raam on sel rattal ikka jube raske...torud igal pool sadula all jne. Aga Pranglisse igapäevasõitudeks ideaalne.
Mootor on sel tavaline Minsk 125 ja nii see ka jääb. Võib-olla aitan natuke kaasa ka. Suurematest täiustustest tuleb Renthal alu lenks, kuna originaal on üsna roostes. Tagumised amordid tahaks panna vähe võimekamad ning esiamortidele tulevad liiva eest kaitsed peale. Ning loomulikult kogu kupatusele liivaprits ja korralik värvimistöö.
[Pilt: 070297211d222f_l.jpg]
[Pilt: 07029557b9b358_l.jpg]
[Pilt: 0702957177db38_l.jpg]
Vasta
#2

Projekt on kindlasti huvitavBig Grin
Minski mootoriga ka varem krossikaid nähtudBig Grin,mootor pidas kauem vastu kui raamBig Grin
Kas see masin on tehase org või ise valmis tehtud?
Vasta
#3

Tundub, et raam oleks nagu tehase oma. Rattad üks tuttav väitis, et cz omad ja esihargil oleks nagu Planeta Spordi jupid
Vasta
#4

Esihargi juurde - amordi alumised otsad pole kindlasti Planeta Spordi omad. Alumised prillid ka Spordikat ei meenuta, ülemised on küll alumiiniumist nagu PS-ilgi, kuid ei näe pealtpoolt nende täpset kuju ja jääb lahtiseks.

Mulle pakuti kunagi krossi-Minskit müüa, too nägi küll veidi liiga tsetilik välja - CZ paak ja porikad ütlesid kõik, ka rattad ja amordid kuulusid CZ-le. Kuna ise ei ole ühtki CZ-d omanud ja pole ka võõraid teravalt uurinud, ei oska maCZ raami identifitseerida, seega raami küsimuses jään alati vastuse võlgu, kui just mõünd tuttavat masinat (ehk IZ-i) ei meenuta.

Tehase poolt peaksid Minski krossikad täitsa eksisteerima, aga päris oma silmaga sõitmas/seismas pole näinud.
Vasta
#5

Leidsin netist veel krossi minskist:
[Pilt: minsk_red-racer.jpg]
Eile sai jälle maal käidud ning jälle rattaga tegeletud; monteerisin maha veel viimasedki jubinad ning puhastasin raami saastast. Värvi all oli ka birka, millelt karukeelega hõõrudes sain ka andmed nähtavale. Tegelesin ka esiamortide puhastamisega, karukeelega jällegi amorditorud üle, ehk siis rooste maha. Edasi motopoest osta kaitselutid amortidele, siis saab hakata esiharki koostama. Järgmise nädala jooksul üritan raami ja paagi üle värvida.
Korraks lipsas peast mõte läbi, et see raam tahab saada tõsisemat mootorit kui Minsk 125, idee nimelt oleks panna sinna mõni 4T kone (suzuki Dr125 näiteks), peab ebay-st uurima. Kui midagi ei saa, siis kergelt viilitud minsk.
Pilte töö käigust:
[Pilt: 07130581470254_l.jpg]
[Pilt: 07130583696663_l.jpg]
[Pilt: 07130585a0eb90_l.jpg]
[Pilt: 071305873fa175_l.jpg]
Vasta
#6

Krdi kalliks läheb mootori toomine ju..
Vasta
#7

Ma arvan samuti, et mõttekas oleks tänavasõidu minskist nats vihasem mootor peale panna.
Endalgi sarnane projekt käsil, ainult mootoriks läheb 250CZ. Raam tundub sama olevat.
Kuigi ma ei saa aru, mis täpselt teisiti, aga endal on iste mõnusalt kausikujuline, võib-olla petab pilt ära. Sel netiavarustest leitud isendil on paak ju miski muu. Või on öötundidel mu pilk juba ähmane Big Grin
Muide, üks vanem mees rääkis, et krossi minski raamid olid tollal tasemel. Pidasid hästi vastu.
Vasta
#8

Sain eilse seisuga raami + pudinad värvitud. Kloostrimetsast õnnestus saada esituli koos "maskiga".
Kuramuse kaamera telefon ei käsitle värve õieti, tegelikkuses on hoopis tumedam värv. Umbes nagu toore muna kollane.
[Pilt: 072334558343af_l.jpg?1218704509]
[Pilt: 07233453636f42_l.jpg]
[Pilt: 072334515f18c7_l.jpg]
Vasta
#9

Nii vahepeal on üle poole aasta mööda läinud ilma, et midagi liigutanud pole.
Võtsin end kokku ja pahteldasin-lihvisin ratta paagi ära. Kummaline oli, et seda oli vist enne (paagi ümber keevitamisel) tinapahtliga silutud, millest tulenevalt on see suht raske. Krossiratta kohta küll jama lugu, mul külavahel töristamise jaoks vahet pole. Maal on valmis vaadatud ka üks doonor-mootor, sellel mis ratta peal oli, haigutas käigukasti allosas auk. Doonori pealt saan korralikud karteripooled. Plaanis on see mootor teha nii korralik kui suudan ning veidike ka mineku poolest kaasa aidata - ülevoolud ja väljalase freesiga üle käia.
Pilt tänasest tööst:
[Pilt: 109180275a465b_l.jpg]
Vasta
#10

Igati väärt ettevõtmine sul JÄLLE! Wink
Ma olen ka pigem uue mootori poolt, sest ega see minski oma pidev remontimine odav lõbu pole. Sama hinna eest saaks ebay'st mingi vana kawasaki mootori http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2003-2004...240%3A1318


Okei. Mootori piltidelt lähemalt uurimine tõi kerge muige näole kuid pole midagi. Saabki vunki juurde ( piltide pealt näeb, mida ma mõten Toungue )

Fiat 127 0.9l
Vasta
#11

(07-06-2009, 18:04 PM)noottaur Kirjutas:  Igati väärt ettevõtmine sul JÄLLE! Wink
Ma olen ka pigem uue mootori poolt, sest ega see minski oma pidev remontimine odav lõbu pole. Sama hinna eest saaks ebay'st mingi vana kawasaki mootori http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2003-2004...240%3A1318


Okei. Mootori piltidelt lähemalt uurimine tõi kerge muige näole kuid pole midagi. Saabki vunki juurde ( piltide pealt näeb, mida ma mõten Toungue )

Selline elukas väänab raami ära. Big Grin

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#12

Ei tea.. raami torud pole nii õhukese seinaga midagi, kui irmraske pidi olema see Toungue

Fiat 127 0.9l
Vasta
#13

Rahu, härrased Smile
Pole kavatsust sellest mingit monstrumit ehitada, millel mootor mõlemalt poolt 30cm raami vahelt välja ulatuks.
Peale läheb ikka Minski mootor, ainult et natuke korralikumaks tehtud. Kui olen suutnud sääreka mootori korralikult käima saada, siis Minsk peaks olema kordades lihtsam. Seda enam, et mul pole vaja mingit krossirajal paugutamise pilli, vaid tavalist punktist a punkti b sõitmise ratast.
Vasta
#14

Sain nüüd pikemalt maal olla ja ratast edasi ehitada. Ladusin raamile alla amordid ning rattad, kruvisin külge esitule koos maskiga. Paagi ja porilauad peab veel üle värvima. Viimati sai värv otsa...
Lisaks võtsin algosadeks ka mootori, mis oli seest väga heas korras. Ütleks isegi nagu uus. Nüüd oleks vaja leida korralikud karteripooled, millele see kõik külge laduda, ning natuke silindrit tuunida.
[Pilt: 11302995079e33_l.jpg]
[Pilt: 113030016174e7_l.jpg]
[Pilt: 11303007c37873_l.jpg]
Vasta
#15

Esitule gondel võiks natuke rohkem esihargi küljes. Oleks vähe kenam väljanägemise poolest kuid usun, et oma tööd hakkab see seal hästi tegema. Keep up the good work Big Grin

Fiat 127 0.9l
Vasta
#16

Progress - alustasin mootori kokku ladumist. Kohe ka probleeme - kasutan vana tüübi väntvõlli (võllikaelad peenemad), millega siduri poolel on kõik ok, kuid geneka poolel simmerling võlli jaoks liiga suur. Vanal tüübil teadupärast on seal eraldi plaadike, mis kinnitub 3 väikese poldiga karteri külge. Uuel ainult simmerlingi pesa. Mõlemat tüüpi simmerlingid on ka olemas. Idee on treida simmeri pessa alumiiniumist võru, mille sisse paneks omakorda siis vana tüübi simmerlingi.
Teine probleem on seotud sidurikaanega - olemas on vana tüübi kaan (kickstarteri tagant ümar), kuid karter on uue tüübi oma (kickstarteri taga väljalõige).
Silindrit aitasin natuke järele, ehk siis väljalaske ajasin laiemaks (ovaalsemaks) ning töötlesin ka ülevoolud ja aknad kokku.
Vasta
#17

Uusi pilte, tegelesin veel värvitöödega:
[Pilt: 11833057e3d762_l.jpg]
[Pilt: 11833075ab1d41_l.jpg]
Vasta
#18

Kena, lapsepõlv meenub, alustasin ise sama rattaga, kogemus missugune. See punane krossiminsk oli siis minu oma kunagi, millest pilt ka siia pandud. Paagilt oli keegi tüki välja lõiganud, et sadulat vist selle võrra pikendada. Porilauad olid originaal, alumiiniumist. Sõiduasend oli üllatavalt mugav, lenks oli pisut kõrgemal, ja sadul madalamal. Mootor sai sinna pandud kardi pealt. Sõitis hästi. Masin sai tõstetud kaalule, ja näitas ilma mootorita 70kg kui õigesti mäletan. Mäletan et oli kerge ratas, metsas oli seda hea välja sikutada kui asi päris lootusetuks muutus. Juhitavus oli hea, isegi talvel. Panin ka originaalmootori kokku ja sinna vahele kuid käima sain ta cz karbussiga, ja vaid mõned korrad, edasi läks teravalt. võrdselt 125cz'ga. Mootor seisab veel tänini keldris, olen teda juab palju aastaid säilitanud kui haruldust.

   

chevy 1940
Vasta
#19

Väike update üla pika aja. Mootor peal.
[Pilt: 15667447d374d9_l.jpg]
[Pilt: 156674433ff792_l.jpg]
[Pilt: 15667441e7093a_l.jpg]
Vasta
#20

Miks ei võiks krossi minske leiduda samapalju kui võrre? Smile

Ülinormaalne masin. Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne