Ikka ja jälle seda automaksu!

Korra võtaks veel analüüsida "Kümnemiljonivõtja" soovi korjata autoomanikult kilo raha aastas ehk nõks alla 3 euro päevas ja pankade maksustamisest.

Esiteks miljonivõtja testib meelsust ja neid teste tuleb veel kuskilt et katsetada kas rahvas võtab hangud ja läheb linnust piirama.
Kui tuleb selline piiripealne olukord tullakse välja kavaga võtta iga jõuvankri pealt nagu väljatöötamise kavas oli ja rahvas läheb kergendusohkega koju et oleks võinud minna hullemini.
Kui aga rahvas väga vastu pole töötatakse välja hoopis teistsugune kava kus jõuvankri eest võimegi hakata maksma näiteks 800 aasta.

Peatudes teemal, et autoomanikud peaks täielikult kinni maksma teed millel liiklus toimub on täis pullikaka ja demagoogia.
Kui nüüd pooled autoomanikud autodest loobuks oleks teedega asi käpuli aga riik ilma teedeta ei töötanud juba ajast kui hobusele vanker taha pandi.
Ärme siis ka unustame, et kütuseliitrilt maksame endiselt aktsiisi ja "Kümnemiljonivõtja" arust peaks autoomanik kahekordselt maksma siis.

Nüüd aga pangandusest ka pisut kui alternatiivist maksukoormuse ühtlasemaks jaotamiseks.

Nüüd on kirjutama hakatud, et Läti tahab Leedu eeskujul sealt võtta raskete aegade leevendamiseks raha.

Ja kohe on kirjutanud pankur vastu miks seda ei tohiks teha.

Kommentaariks, et kuipalju reaalselt on õhku majanduses siis pank seaduse järgi saab tegutseda kui temal on 8 eurot iga väljalaenatud 100 euro kohta.
Nüüd jälgige mängu:

Kui ma võtan kodulaenu SEB pangast ja laenu saajal on ka SEB pank siis saab laenatud raha uuesti välja anda nii, et 8% jääb panka. 
Ehk nt võtsin laenu 100k pangal pidi jääma kapitali 8k, laenu saaja jättis selle raha ka SEB panka ja nüüd on pangal 108k millega laveerida, millest 8% peab likviidsuse jaoks panka jääma.
Ehk välja laenatud 100k eest saavad anda laenu juba 1250k.
Ja kui seda korrata veel paar korda siis ongi p... 
8k on likviidsust ja välja on laenatud 3000k.

Nüüd veel korra peatuda sellel kellele seda laenuandmise võimekust on pangal vajalik säilitada?
Me oleme väga usinalt pannud investeeringuid tootmisesse ja nüüd tuleb esialgu veel hiilivalt ja salamisi uudiseid et see ja too ettevõte on raskustes ja läheb pankrotti-lõpetab tegevuse.
See kõik jääb nüüd seisma ja üle ning selle hind kukub järkude võrra ning selle ostab järgmine ettevõtja kes saab selle niipalju odavamalt et ta saab tegeleda sellega mis enne polnud rentaabel.
Tõusma hakkab ka tööpuudus ja mingi hetk saab töömehe tööle 5 eur tund, isegi soodsamalt kui ta on pannud küprokit, muud ei oska ja on istunud 6 kuud oma laenuga ehitatud majas ja maksnud automaksu 30 eur kuu ning nüüd on ta väga õnnelik kui saab 5 eur tunnist kasvõi tikkima narrimütsikesi valitsuse liikmetele.

Näitena kui kiirelt see kõik alla sööstmas on siis tuttavad plekksepad, teevad korstnakraesid ja ääreplekke ning eelmine aasta oli neil tööjärg 1,5 kuud ning polnud lootustki lasta autole küljekarp keerata.
Nüüd aga astud sisse, kohe tullakse uksele vastu, et mis mureks?
Annad üle šablooni, ütled pikkuse ja saad 15 minuti pärast 2 küljekarpi mis maksavad 20 eur.
Eelmine aasta oleks see ulme olnud.
Vasta

Probleem on selles et oma kodumaal annavad needsamad pangad hoopis leebematel tingimustel laenu, teenustasud on teised ning koraanipõletajate lemmikriigis ei oska keegi und ka näha sellistest kasumitest, mis ülemere banaanivabariikidest sisse kasseeritakse. Nagu üks ajakirjanik mainis siis ei elaks sealne moraalne kompass ühiskonnas seda uudist üle, kui pangad deklareeriksid miljardilisi kasumeid. Laari valitsuse aegsed erikokkulepped pankadele neile soodsa kasvupinnase andmiseks toovad vilju.
Üheöö deposiit kontodele mis lõpetati kuskil viisteist aastat tagasi on vähemalt ühes pangas taaskehtestatud (küll olematu intressiga), vaikselt kerkib ka hoiuse intress aga see on kõik köömes suure mängu kõrval.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(02-08-2023, 17:47 PM)jaan mmc Kirjutas:  See on üsna selge jah, et igast lisandunud riigimaksust jääb plekkseppadest või toitlustajatest eraettevõtjate käive väiksemaks ja kui kohvikupidaja ka tahaks kaotatud raha tagasi teenida siis kui pole kliente siis oma ametis ei teeni kuidagi.
Mu meelest on rõhk põhjendamatult läinud maksu tagajärgede arutamiseks aga arutleda võiks selle põhjus(t)e üle ja asi saab palju lihtsam. Kuna põhjust lisa maksudeks pole. Või kui nt. koalitsiooni arvates ka on siis maksku oma soovid ise kinni. Mu meelest pole maksuküüru kaotamine või relvastuse ostu vajadus kumbki põhjendatud. Kui ilma mingi rahva arvamuse kaasamiseta need otsused tehti siis ärgu rahvalt ka nende tarbeks raha nõudku. A kui asjad käivad nii, et ei huvitagi rahva arvamus neid otseselt puudutavates küsimustes siis vastupidine, st. riigi vajadused peaks rahvast huvitama või?
Veelkord kui on tunne, et homme on relvastust (tagasi) vaja siis vutt-vutt toodagu see tagasi või vastutagu oma otsuste eest. Nõrkemiseni sai kuuldud kuidas eesti kaitsevõime ühegi järjekordse saadetise valguses ei vähene. A milles siis probleem kui kaitsevõime ei langenud ? Või on vajadus Eesti N. Liidu stiilis uuesti silmini militariseerida, umbes nii, et lõpuks mereäärde, saartele, jne., asja enam pole ? Tänan ei, kui see on plaan siis on see haige plaan.
Üks töenäolisematest plaanidest on köik inimesed maalt linnadesse saada ja siis nende maad odavalt kokku osta ning osa välismaalastele maha müüa, osas teha kaevandused/ karjäärid  fosforiidi, uraani jaoks jne jne. Selleks seda Raudtee Baltikat vaja ongi ja mitte väga reisjate veoks.  

Aga mul tekkis küsimus, et millal auto-ostu lube hakkatakse väljastama ja kas ainult parteipileti alusel?  Big Grin

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta

Polegi nagu midagi lisada, justkui mõttekaaslane või nii...
   
Vasta

https://www.err.ee/1609051169/president-karis-astus-automaksu-kriitikute-ridadesse 

Kui juba president ei saa aru milleks seda jama vaja on siis on kommentaarid liigsed...
Vasta

Vanad inimesed ei peagi aru saama. Noored ju saavad aru, et on vaja sõidukimaksu.
Vasta

(03-08-2023, 09:17 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Vanad inimesed ei peagi aru saama. Noored ju saavad aru, et on vaja sõidukimaksu.
Ma väga ei kahtleks Karise võimes mõelda pisut laiemalt kui vaid penskarite vaatenurgast.
Pigem eeldaks ta IQ olevat kõrgem kui kallaste perekonnal kokku.

Eestis on küllalt valdkondi mis on vähem maksudega koormatud kui autondus.
Vasta

(03-08-2023, 18:07 PM)jaan mmc Kirjutas:  Sellele oleks küll vastu, et Eestis on küllalt valdkondi mis vähem koormatud kui autondus. Mu meelest on Eesti igast otsast ülemaksustatud ja ainuvõimalik oleks makse mitte tõsta, mitte ühestki otsast. Kärpida tuleb, lõpmatuseni ei saa kulusid kasvatada, rahvas ei ole mingi investor kes  ebaõnnestunud idufirmale muudkui uusi rahasüste teeb. Näidaku oma lubatud tasakaalus eelarvet mitte ärgu valetagu, et on tasakaalus kui tegelikult on muudkui lisa vaja.
Kui kohe taevas alla kukub, keegi kallale tuleb või viirus ründab siis tuleb lihtsalt adekvaatsem juhatus valida, mitte selline kellel üks häda, teist taga ajab. Või kui juhatus on osutunud mittevalitavaks siis arvestada muutustega.

Peatu esimese lause juures ja keri paar lehekülge tagasi, neljandat korda juba ütlen, et Eesti jõuab koos selle automamaksuga+ tulumaksu + käibemaksutõusuga esikohale kogu EU's hoolimata sellest, et üks noor naga nimega Hendriks üritas siin musta valgeks rääkida või oli keegi teine pimedusega löödud tegelane...   Ei ole sinu meelest ainult ega minu meelest, päriselt rahaasjadega tegelaste meelest on ka. Keda aga valida, see on juba siin teiste teemade jutuosa.
Vasta

Vaikselt hakatakse ka rääkima, et asi on keeranud nina lõplikult langusele aga veel on tagarattad teisel pool tõusul mis pisut kinni hoiab.
Kas sel vankril pidureid on ei tea praegu veel keegi kuid mägi on järsk.

Ehk kui täna võib tunduda see automaks väike siis kas ta seda 1,5 aasta pärast ikka on?
Töötus kasvab 15% ja ka päikesevalitsus mõistab, et kulusid on vaja otsustavalt kokku võtta.
Kellele tööd veel jätkub saavad veel natuke aega kõrget palka aga mingi hetk pressivad need peale kes on tööta jäänud ning kodus kalli energiaga talve üle elanud makstes oma uue maja laenu ja kevadel on nad nõus töötama ka 5 eur tund.
Loomulikult on ettevõtjal kiusatus võtta tööle teda mitte mind, kes saab praegu 10 eur tunnist.

Aga noh mäe otsast pealinnas paistabki asi teisiti kui teisest Eestist oru põhjast vaadatuna.
Teine Eesti ootaks mittevajalike kulude kärpimist.
Pole vaja maksta ja endiselt loota, et kõrgepalgaline juht välismaalt muudab meie lennufirma rahamasinaks.
Kui Eestlane lennata tahab saab ta kas bussi või sellesama autoga Riiga sõita ja lennata.
Selle suure raudtee paneks ka pausile ja seoks ära majanduse tõusuga.
Teede ehitamise neljarajaliseks paneks pausile kuni riik kosub ja suunaks raha külateedesse.
Põhimaanteed on meil piisavalt head ja ühest riigi otsast teise on võimalik jõuda mõistliku ajaga ning eesmärk võiks olla, et igast kodust mustkattega teeni poleks üle 5 km.
Toetusi riigi eelarvest ei saa igasugu idufirmad kes tahavad hakata Lotte kuukivi leiutama ja 5G vastaseid kive.
Meil on olnud küll eredaid sähvatusi nagu Skype aga sellega juhtus see asi, et ta müüdi maha ja ma hetkel ei jõua otsida kas meile ka sellest midagi jäi.
Mina isiklikult reformiks firmade ja varade kasumi maksustamist ja seoks selle töötajate arvuga.
Eestit ei peaks tuntama maailmas kui kosmoseriiki ja päikeseauto asjatundjat vaid riiki kes ei muretse kuidas nad maailmale paistavad vaid kuidas nad elanikule paistavad.
Vasta

Ma lugesin kutseõppereformi plaanist , mõtted on muidugi vahvad , kas see kõik hea ja ilus teoks saab , tahan loota , ehk tekib hea haridusega kuldsete kätega töötegijaid juurde , siiani on toodetud kõrgharidusega magistertibisi kelle panus tootmises ehk rikkuse loomises on null .
Vasta

(04-08-2023, 22:05 PM)edvard Kirjutas:  Ma lugesin kutseõppereformi plaanist , mõtted on muidugi vahvad , kas see kõik hea ja ilus teoks saab , tahan loota , ehk tekib hea haridusega kuldsete kätega töötegijaid juurde , siiani on toodetud kõrgharidusega magistertibisi kelle panus tootmises ehk rikkuse loomises on null .

Läheb küll maru offtopicuks, aga ei suuda sellist jama lugeda ja vait olla.

Muidugi- kogu tootmise väärtus luuakse ainult töökojas, kus musta näoga "õige töö tegija" midagi lõikab või keevitab. Oleks selliste töötegijate teha, siis võiks ju kogu kontori ja muu paberimajandusega tegelevad inimesed lahti lasta ja palga õigete meeste vahel laiali jagada. Reaalsus on midagi muud- selleks, et midagi oleks üldse nö töökojas teha, on vaja kogu tarneahela juhtimist, müüki ning välja mõelda, mida teha. Kogu see osa on tihti suurema lisandväärtusega kui see lõplik tootmine.
Vasta

(05-08-2023, 09:43 AM)t4rio Kirjutas:  
(04-08-2023, 22:05 PM)edvard Kirjutas:  Ma lugesin kutseõppereformi plaanist , mõtted on muidugi vahvad , kas see kõik hea ja ilus teoks saab , tahan loota , ehk tekib hea haridusega kuldsete kätega töötegijaid juurde , siiani on toodetud kõrgharidusega magistertibisi kelle panus tootmises ehk rikkuse loomises on null .

Läheb küll maru offtopicuks, aga ei suuda sellist jama lugeda ja vait olla.

Muidugi- kogu tootmise väärtus luuakse ainult töökojas, kus musta näoga "õige töö tegija" midagi lõikab või keevitab. Oleks selliste töötegijate teha, siis võiks ju kogu kontori ja muu paberimajandusega tegelevad inimesed lahti lasta ja palga õigete meeste vahel laiali jagada. Reaalsus on midagi muud- selleks, et midagi oleks üldse nö töökojas teha, on vaja kogu tarneahela juhtimist, müüki ning välja mõelda, mida teha. Kogu see osa on tihti suurema lisandväärtusega kui see lõplik tootmine.
Tootmine on Hiinas-Indias.
Seal pole mingeid saastekvoote ja rahvas on nõus oma kätega töötama.
Lükkavad aga kalosse ahju ja sulatavad meie jäätmed ümber ning müüvad meile tagasi.
Meie oleme aga kõrge elatustasemega mürkrohelised ja muidu edukad kel ei sobigi käsi määrida.
Tegeleme hoopis kosmonautika ja päikeseautoga ning võtame ületada igasugu rohenõudeid.
Sõnum, et maa atmosfäär on meil nendega ühine ei ole moodne ja edukas ning ei löö läbi.

Seda ei tule nii mõista, et juhtimine ja sebimine pole vajalik tegevus-on küll ja eraettevõtluses ei saagi ette kirjutada palju juhte on ühe töölise kohta.

Kõik see tegevus taandub töötundideks.
Kui ma kasvatan 100 kg kartulit ja kulutan selleks 10 töötundi ning tahan selle vastu porgandit saada aga ei tunne ühtki porgandikasvatajat vaid vahendajat kes tunneb siis ma annan talle kartuli ja tema mulle porgandi vastu.
Temagi kulutas aega ühe tunni sebimisele ja seega minu kartul maksab porgandikasvatajale 11 tundi.
Kõik oleks justkui korras aga paneme siia ahelasse veel 5 vahendajat juurde ning kartul maksab juba 16 tundi.
Nii kallist kartulit keegi ei ostaks ja mina pean selle ära andma 5 tunni eest et porgandikasvataja saaks selle kätte 11 tunni eest.
Sama peab tegema ka porgandikasvataja sest talle on kartulit vaja ja edulugu juba paistab.
Majandus on suur aga tootlikkus madal ja väärtust kuskilt ei sünni...
Vasta

Automaksu jõustumine on Eestis planeeritud järgmise aasta 1. juulil. Liiklusregistris olevatel peatatud kandega sõidukitele hakkab automaks kehtima kaks aastat hiljem.

Planeeritava mootorsõidukimaksu alla kuuluvad nii aktiivsed, kui peatatud kandega sõidukid. Viimaseid on liiklusregistris umbes 220 000 ja neile plaanitakse kahe aastast üleminekuaega.


Allikas Delfi / Kliimaministeerium
Vasta

(05-08-2023, 17:33 PM)denzu Kirjutas:  Automaksu jõustumine on Eestis planeeritud järgmise aasta 1. juulil. Liiklusregistris olevatel peatatud kandega sõidukitele hakkab automaks kehtima kaks aastat hiljem.

Planeeritava mootorsõidukimaksu alla kuuluvad nii aktiivsed, kui peatatud kandega sõidukid. Viimaseid on liiklusregistris umbes 220 000 ja neile plaanitakse kahe aastast üleminekuaega.


Allikas Delfi / Kliimaministeerium
Eestist saab siis esimene totalitaarne riik, kus maksustatakse auto kui eraomandi OMAMIST.
Ühtegi teist sellist meetodit kasutavat demokraatliku riiki hetkel ei meenu. Isegi vist "diktaatorite" poolt juhitavates riikides pole?
Riiki juhivad psühhopaadid, kes astuvad jõuga vastu oma rahvale. 

Seisev auto ohtlik keskkonnale?
Liikluses osalevad autod lekivad sammuti, ning kui sellistel vedelikutase langeb alla normi, siis valatakse peale, kuni järgmise korrani. Loomulikult võiks juurdevalamise asemel auto korda teha, aga rikkeid ikka juhtub.
Mõne arust sammalduv auto lekib lõputult, ning tühjaks saades täitub imejõul uuesti, et jätkata jälle lekkimist?
Vasta

Kui luuakse pretsedent ja võetakse suund vallasvara maksustada hakkab päris suur hulk rahvast kaaluma kas siin elamine on ikka hea mõte.
Minu tutvusringkonnast kuus peret peavad juba plaani minna väiksema maksukoormusega riiki.
Kaks peret otsivad Hispaaniasse maja, Üks pere sebib Ameerikasse tööviisat ja kaks tahavad minna Soome jäädavalt elama.
Oleme niigi maksukoormuselt auväärsel kohal ja selle eest vastu saab täpsemalt mida sellist mis teistes riikides madalama maksukoormusega saadaval ei ole?

Eks hakkame siis ka skeemitama.
Kel perliikmed eraldi elavad saavad soetada kaks ja isegi enam sama värvi sõidukit mis liiklevad eri linnades.
Seisvad autod millel sentimentaalne või ajalooline väärtus müüakse välismaale, näiteks Lätlane Valdis Besmaksas on heameelega välmis teie auto ära ostma ühe euroga ja saate teatada, et see on riigist välja müüdud.
Kui tõsine vajadus tekib teeb ta uue lepingu kus müüb selle ühe euroga tagasi.
See on kasulik kui plaanite seda mitte kasutada kauem kui esmaregistreerimise tasu ei ületa makstavat summat.
Ilmselt hakkan ma omale ehitama Mitsubishi traktorit mis koosneb L200 osadest ja omab jõuvõtuvõlli ning rippsüsteemi.
Maal ja linnaümber sõita on see väga kuluefektiivne sest kõigi rataste piduritega on valmistajakiirus 70 km/h.

Igatahes kui seda jaburust hakatakse hääletama ma kavatsen minna sündmuskohale ja vastava plakatiga anda teada et olen selle vastu ja seda võiks teha kõik vastased.
Vasta

(05-08-2023, 19:26 PM)2715 Kirjutas:  Kui luuakse pretsedent ja võetakse suund vallasvara maksustada hakkab päris suur hulk rahvast kaaluma kas siin elamine on ikka hea mõte.
Nii on! Mina olen üks nendest. 5/7 siit ära olla tundub üha mõistlikum. Residentsus tuleb veel läbi mõelda aga hetkel tundub ikka Eesti õigem ja südamelähedasem olevat.
Vasta

Kuhu kolida ?

 Soovitused ...
Vasta

Taigasse.
Maamunal on selleks kaks kohta. Alaska või Siber.
Vasta

(03-08-2023, 18:07 PM)jaan mmc Kirjutas:  Sellele oleks küll vastu, et Eestis on küllalt valdkondi mis vähem koormatud kui autondus. Mu meelest on Eesti igast otsast ülemaksustatud ja ainuvõimalik oleks makse mitte tõsta, mitte ühestki otsast. Kärpida tuleb, lõpmatuseni ei saa kulusid kasvatada, rahvas ei ole mingi investor kes  ebaõnnestunud idufirmale muudkui uusi rahasüste teeb. Näidaku oma lubatud tasakaalus eelarvet mitte ärgu valetagu, et on tasakaalus kui tegelikult on muudkui lisa vaja.
Kui kohe taevas alla kukub, keegi kallale tuleb või viirus ründab siis tuleb lihtsalt adekvaatsem juhatus valida, mitte selline kellel üks häda, teist taga ajab. Või kui juhatus on osutunud mittevalitavaks siis arvestada muutustega.
Valisite ju adekvaatsema juhatuse, Kaja, aga viirus ründas siiski abiratta valitsemise ajal Toungue abiratas oli see kellel "mitte selline kellel üks häda, teist taga ajab"
Vasta

Siin teadjad koos , millega kaja Jüri  täies koosseisus valitsuse tagasiastuma sundis , kees küll M. Repsi kohvimasina saaga , see nüüd põhjuseks polnud
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne