Ikka ja jälle seda automaksu!

on neid skeeme olnud meil ju alati ja on neid ka tulevikus
ja kindlasti ei ole see ainult meie eripära ehk kindlasti on seda ka mujal

autod ettevõtte nimel
maasturid mis tehti "kaubikuteks"
tsehhi registris "odavad" autod
läti/leedu registris autod
üks number mitme haagise peal
jms.
küll ka tulevikus mingid skeemid hakkavad olema kui midagi meil jälle muutub selle autondusega
Vasta

(13-08-2023, 22:13 PM)Külahull Kirjutas:  Kellelgi ehk rohkem infot, kuid kilulinnas kilomeetreid mõõtes tuli hulgikaupa Bolti rendikärusid vastu, mis LV numbritega. Arvestades seda, et Bolti Villig on suur automaksu apologeet, siis valmistutakse aegsasti tulevikuks? Olen varem ka sama asja märganud, kuid mitte nii massiliselt. Millegipärast kahtlen, et niisama neid siia kümnete kaupa eksinud on.
Ega nõukogude ajal ju ka talusid vägisi kolhoosidesse sunnitud, maksustati surnuks ainult. Mingeid paralleele võib praegu ka leida või tõmmata, kuigi Villig eitab, et oleks seaduse ostnud või tema kõrvad sealt paistaksid.


kliendid ei peaks saama üle piiri kulgeda aga ettevõte ise toob autosid üle piiri kui on "vajadus"


https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/mi...te-juurde/
Vasta

(14-08-2023, 08:45 AM)MeelisV Kirjutas:  Vaadates kuidas meie lennundus on saanud pappi rohkem kui putru ja tegeleikult pole eesti inimene sellest midagi saanud peale kahju.
Siis hakkab tundumaate kui ka see raudtee saab pappi nagu putrus saab vähemalt sellega ka eesti inimene sõita - vähemalt see kasu nagu oleks ?
Kui lennudus niikuinii meil kärbub siis vähemalt saab rongiga kuhugi euroopasse mida hetkel see auku kukkunud nordica ju meile ei võimaldanud
Teisalt vaadates igal suvel seda metsikut veokite voorimist mööda ViaBalticut ja Poolas siis on see maht kasvav ja ütleme, et enam varsti ei mahu teedele ära
Kui sealt ka 25% rongile kolib on see maanteede mõttes jälle kasu
Kõiki asju ei saa teha nii nagu ärimees, et ainus mis loeb on kasum, mõnele asjale peab peale ka maksma.
Selle sama nahka on läinud ju meie maapiirkondade elu.
Koolid, lasteaiad, postkontorid, valla ametnikud jms. kõike seda on vaadatud nagu ärimehe pilguga, et kui "kasumit" pole paneme kinni.
Samas on need ju riiklikud teenused ja need on ju inimestele ehk kodanikele ehk riigile ju vajalikud teenused.
Kujutate ette kui sama loogikaga pannakse riiklikud rahakraanid kinni bussiliiklusele ja praamiliiklusele - et sõitja maksab täie rauaga pileti ise kinni ?
See meie isiklik kahjumiga lennundus on selline väga huvitav nähtus.
Pole ühtki valitsust mille ajal pole seal mingit probleemi olnud mida võiks uurida karistusseadustiku valguses.
Pakun täiesti tasuta välja plaani, et müüme selle mõnele teisele lennundusfirmale maha kes sellega majandada oskab!
Uskuge-Ryanair paneb selle kasumit teenima hiljemalt aastaga ja kui Eesti riigil on vaja lennata siis meil on lennujaam, angaarid ja kõik vajalik.
Ostke omale 10 kohaline kahemootoriline ärilennuk mis suudab Atlandi ookeani ületada ja saavad kõik riigitegelased käidud üle maailma kõvasti soodsamalt kui praegu.
Tavainimene aga läheb Riias lennukile kui maailma tahab ja 100 aastat ei sõida ta sinna rongiga vaid autoga!
Kujutate ette, et pere tuleb Egiptusest puhkamast, lennuk saabub 23:40 ja see rong tuleb sealt mööda hommikul kell 9:45.
Võtavad omale hotelli toa ja ootavad rongi et sõita sellega Pärnuni ja sealt autoga Tartusse edasi???
Selle raudtee kaudu hakkavad meie ressursid lahkuma siit maalt ja asemele tuuakse asju millele saame lisaväärtust anda ja reklaamida oma edulugu maailmas kui mürkrohelised me oleme.
Põlevkivist kütust ja elektrit enam teha ei tohi aga Saksamaal aetakse sütt ahju ja Sakslased on Poola peale näppu vibutamas kui nad sama teevad aga selle vastu aitab kui Poola teeb seda kahekordselt ja pool elektrist annab Sakslasele.
Meeletu transiit maanteedel?
Need autod on lendu ehmatanud rahatrükk ja sõda aga nad on lendamisest väsinud ja otsivad kohta kuhu maanduda ning transiit meilt itta on läbi lõigatud.

Riigisisese ühistranspordi toetus on väga levinud üle maailma ja ilma selleta ei taha riik töötada.
Saartele käimine aga üle maailma kipub olema vajaduspõhine ehk saarte elanikele on kõvasti soodsam.

Mis Soome meditsiiniabi puutub, siis tõsise asjaga saab abi väga kiirelt.
Sõber näiteks kohas nimega Ivalo kaevas kraavi ja libastus mahatulles nii halvasti et kukkus käeluu katki.
Peale helistamist kohast millel nimegi pole tuli helikopter 10 minutiga, tehti tuimestus ja viidi 150 km kaugusele haiglasse.
Seal ei ole talvel nalja, inimesed külmuvad ja 30 minuti pärast pole mõtet enam kohale tullagi.
Koole muide on Soomes üsna hõredalt aga käivad bussid ning lapsed saavad käidud sest see on ette ennustatav, et Pekka käib 9 aastat koolipäevadel hommikul kooli ja pärast koju.
Kui aga Pekka isal on vaja jõuda arstile või poodi võtab ta oma jõuvankri ning käib ära.
Juhuslikke maainimesi bussidesse püüda on ilmselge raiskamine ja kui hommiku saab linna ja õhtul tagasi on juba hästi.
Ametnikke aga on küladesse vaja milleks?
Jälle Soome näitel on postkontoris postitädi asjaajaja ning kui Pekka ema tahab lastetoetuseks avaldust teha siis tädi võtab selle vastu ning annab edasi.
Ei istu külas eraldi elektrifirma, veefirma ja telefonifirma esindajaid ja kui inimese mure nõuab välist sekkumist võtab tädi kontaktid ning ametnik käib läbi.

Uudis aga ütleb, et automaksu vastu on antud juba üle 50 000 allkirja.
Kui paljude asjade vastu on olnud nii konkreetne vastuseis Eestis?

Näoraamatust ka tsitaat: 
"Kaks imeilusat ilma ja tuhandeid kohtumisi Antslas, kus toimus Hauka Laat. Inimesed said nautida ilma, veeta aega ning leida endale meelepärast ning vajalikku ja seda seinast seina. Korraldajatele tänu, asjad sujusid suurepäraselt suurtest inimhordidest sõltumata.
Olime telgiga väljas ning uurisime koos Ain Pent, Tarmo Piirmann, Marit Sepma, Anti Nõlvik, Riho Terras, Sirle Rosenfeldt-Koop, Olle Koop, Karl Sander Kase, Lars Piirmann inimeste meelsust planeeritava automaksu osas. Isamaa erakond ei toeta uue maksu kehtesestamist, millest valimistel vaikiti ning nüüd segaste sõnumite ja eesmärkide saatel püütakse riigikassat täita täiendava 120 miljoni euroga, mis on ka planeeritava maksu ainus arusaadav ja tegelik eesmärk. Automaksu vastu kogusime üle 1900 allkirja, viis inimest soovis anda ka maksule toetusallkirja.
Inimesed on pettunud, kõige enam oli kuulda seda, et see on täiendav koormis maainimsele, kus ilma autota ei olegi võimalik oma elu korraldada.
PS. Armas pillimees, kes sa laadaliste meelt lahutasid ja oma allkirja meile andsid ning oma annetuste trumli-pillimehe leib, meie laua alla unustasid loodan, et oled selle nüüdseks tagasi saanud. Kui veel ei ole, siis korraldajate käest saab selle kindlasti kätte, sest just nende kätte ma selle viisin.
Suur tänu kõigile, kes tulid ja suhtlesid, oma meelsust väljendasite ning toetust meile avaldasite. Järgmiste kohtumisteni."

Kohalik küsitlus aga on suhtega 1797:51 mis ei ole päris mukikaki.
Vasta

(13-08-2023, 23:16 PM)spitfire Kirjutas:  
(13-08-2023, 08:31 AM)raulex Kirjutas:  Lihtne näide, kui sul ei ole 100% taastuvenergia sertifikaati (ja seda ei nõua täna ei Eesti ega EL), siis on sinu toodetele kogu põhjamaade turg suures osas suletud.
No mitte päris, mõnes väikses kioskis mingi marginaalne müük on võimalik teha. 

Kuhu jäi lubatud näide ? Lubasid näidet, toodagu näide.
Minul pole volitust ettevõtte nime avaldada. Keskmise suurusega metallitööde ettevõte, kuus potensiaalset edasimüüjat keeldusid konkreetselt, kaks olid kõva allahindluse korral nõus kaupa tegema. Suurtest tegijatest on serdi viimasel ajal hankinud nt A le Cog joogitootmisele ja Respo , vaevalt ainult kontori kaunistamiseks.
Eesti Energia kiirlaenukontori hinnaga laen põlevkivijaamadele on meediast ka läbi käinud.
Kõigepealt kaovad turud ja finants, edasi tulevad otsesed ja kaudsed sanktsioonid. 
"Ladvaõun" on ca 200 milline kulu Co2 kvoodi ostmiseks (kui tänase kursiga edasi lasta) Eestile 2030 aastal.
Vasta

(14-08-2023, 15:50 PM)raulex Kirjutas:  
(13-08-2023, 23:16 PM)spitfire Kirjutas:  
(13-08-2023, 08:31 AM)raulex Kirjutas:  Lihtne näide, kui sul ei ole 100% taastuvenergia sertifikaati (ja seda ei nõua täna ei Eesti ega EL), siis on sinu toodetele kogu põhjamaade turg suures osas suletud.
No mitte päris, mõnes väikses kioskis mingi marginaalne müük on võimalik teha. 

Kuhu jäi lubatud näide ? Lubasid näidet, toodagu näide.
Minul pole volitust ettevõtte nime avaldada. Keskmise suurusega metallitööde ettevõte, kuus potensiaalset edasimüüjat keeldusid konkreetselt, kaks olid kõva allahindluse korral nõus kaupa tegema. Suurtest tegijatest on serdi viimasel ajal hankinud nt A le Cog joogitootmisele ja Respo , vaevalt ainult kontori kaunistamiseks.
Eesti Energia kiirlaenukontori hinnaga laen põlevkivijaamadele on meediast ka läbi käinud.
Kõigepealt kaovad turud ja finants, edasi tulevad otsesed ja kaudsed sanktsioonid. 
"Ladvaõun" on ca 200 milline kulu Co2 kvoodi ostmiseks (kui tänase kursiga edasi lasta) Eestile 2030 aastal.

Raadios oli paar kuud tagasi mingi serdi müüja reklaam saade. Kuulasin poole pealt ja  ma ei saanud tõesti algul aru, kas tegemist on huumori või päris eluga. Isegi saatejuht ei suutnud mingil hetkel enam naeru pidada.
Lühidalt: sina küsid oma kliendi käest kui suur on sinu produkti jalajälg? Saad vastuseks neli. Sa ei küsi kuidas see number tekkis, (aga see oleks võinud olla ka 0,4).  Nüüd sa pöördud serdi müüja poole, et mul on vaja kustutada 400 ühikut co-d (kuna saa ostsid sada jubinat, siis 4*100). Vastu saad arve, 1 ühik= 20 euri , ehk siis maksad 8000.- krt teab kellele mitte millegi eest. Väidetavalt, hakkab serdi müüja nüüd hoolega sinu jalajälge kustutama. Ta saadab terve kotitäie seemneid aafrikasse, kus siis must mees need maha külvab. Valge mees, (loomulikult lõvijahi käigus) käib siis ja kontrollib, et seeme kannab vilja ja rohepesu õitseks. Sellise lühikese stsenaariumi pinnalt vormistati mingi tunnine raadiosaade, nalja sai kõvasti, a üks mees rääkis jumala tõsiselt, et ainult nii see planeet ära päästetaksegi. Kui küsiti konkurentide kohta, siis olevat ka kontor, kust paberi saab kümme korda odavamalt, a seda ta ei soovitanud, kuna see pidi lõhnama juba pettuse järele. Eesti nokia.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

DPD saadab teate süsinikneutraalsest pakiveost milline käib diiselmootoriga kaubikutega .
Vasta

(14-08-2023, 19:22 PM)edvard Kirjutas:  DPD saadab teate süsinikneutraalsest pakiveost milline käib diiselmootoriga kaubikutega .
Kontrollisin üle, viimane sõnum nendelt ütles, et "keskkonnasõbralikult". Sellele eelnes tõesti "süsinikuneutraalselt" (mis on muidugi naljakoht, võimalik et sai ise ka aru).
Vasta

(14-08-2023, 09:43 AM)deus Kirjutas:  
(14-08-2023, 08:56 AM)MeelisV Kirjutas:  
(13-08-2023, 21:11 PM)klemm Kirjutas:  Rääkis hiljutisest juhusest kus metsatööline pidi ise läbi telefoni teel juhendamise endal jalahaava kinni õmblema kuna lähem medasutus asus ca 250 km kaugusel jne. 

Kipsi noaga väiksemaid lõikusi olen endal teinud sellest ajast saati kui  see võlunuga eestisse tekkis. Õmblemas käind  traumapunktis a niite võtan ikka ise välja. Maniküür käärid ja hammastega muudkui tõmbad.
Pole kl 250km a 100 edasi/tagasi ikka ei viitsi selliste väikeste asjade pärast sõita. 
Ega ma mingi lödipüks pole Toungue


Ma ei saanud heasti aru mis see esimene lause tähendab ?
Kuskil Eestis on koht mis asub 250 km kauguse esimesest meditsiiniasutuseset kus saaks haava ravida/õmmelda ? või käis see jutt kuskil mujal toimuvast ....
vb on teksti vahelt kustutatud, ei viitsi otsida. Sündmus iseloomustas Soomes juhtumit, kus kohalikud haiglad jne asjad kinni pandud on nagu meil umbes. Meil vähemalt on kiirabide sõlmpunktid jäetud kohalikele kasutada. Soomes on vahemaad natukene suuremad.
Tegevus toimus Soomes, kus sakslane  on suvilas käinud juba paarkümmend aastat Põhja-Karjalas. Ta hakkas oma krundil metsa tegema uue saega, mida katsetada tahtis aga ei kasutanud turva varustust. Saag libises käest ja tekitas põlve korraliku haava. Mees ise otsustas et kiirabi pole vaja kutsuda kuid haav on piisavalt tõsine, et vajaks õmblemist. Ta võttis ühenust Juuka tervisekeskusega, kust vastati,et koha peal ei ole arsti ega ka õde, kes saaks haava õmmelda. Lähima arsti leiaks 50 km kauguselt Nurmesest või ss 100 km kauguselt Joensuust. ja siis mees otsustais ise asja korda ajada...sellist uudist lugesin hommikul lehest. Kiirelt otsides ei leidnud üles seda uudist, see mille leidsin oli maksuline. aga 250 km ei olnud juttu seal vähemalt.
Vasta

Loodetavasti saab nüüd  sakslase haav lõpuni selgeks ja lähme eluga edasi. 
Vasta

(14-08-2023, 08:45 AM)MeelisV Kirjutas:  Teisalt vaadates igal suvel seda metsikut veokite voorimist mööda ViaBalticut ja Poolas siis on see maht kasvav ja ütleme, et enam varsti ei mahu teedele ära
Kui sealt ka 25% rongile kolib on see maanteede mõttes jälle kasu


Kuidas sa need autod rongile saad?  Ükski auto ei lähe vabatahtlikult rongiga sõitma.. Selleks on vaja mingeid keelde mis segavad veoautode liiklust alles siis ta läheb rongile aega viitma.  Eesti ei saa veoautode maantemaksu maksmise kontrolligi  kehtestatud korralikult siis nüüd ta suunab veoautod rongile.

Kuidas austerlane autod rongile sai? (Autod koos haagisega.) Kõigepealt ta pani ööseks riigi kinni. Siis tekitas kunstlikult oma rohelise mõtteviisiga piirkondlikud liikluskeelud. Siis tekitas mingid kellaajalised keelud.  Laupäeva kella 15.00 on veoka liikluskeeld kuni esmaspäeva hommikul kella viieni. Siis sulges osadesse tanklatesse sissesõidu väites, et see segab turiste. Ühesõnaga elu tuleb kibedaks teha siis otsitakse alles alternatiive.
Ja et auto rongi läheks peab se sõit olema ka mõistliku suuna ja pikkusega.  

Kui Soomest tulevad autod kasutavad eestis transiidina ühte kindlat marsruuti  siis peale eestit nad hargnevad laiali. Aga kuhu se trein baltica läheb?   Riia -Varssav.  Aga autole see suund ei sobi.  200km pärast lihtsalt sellepärast keegi rongi ei roni, et Pärnu tee hõredama liiklusega oleks.

Nüüd kindlasti tullakse välja väitega, et mujal maailmas sõidetakse rongiga.  Jah, sõidetakse.

Kuidas soomlane oma haagised rongi paneb?  Suuna järgi. Üks rong Lüübek Itaalia, kaks sihtpunkti. Teine rong Lüübek Šveits, Basel. Kolmas rong Lüübek lõuna saksa.  Saksas käib rong kahte linna ja mahalaadimiskohad eriti üle saja kildi ei ole kaugel raudteejaamast.
Vahemaad on pikad mida rongiga kaetakse.  
Aga kuidas te saate rongi Ungarlase või Tsehhi kui rong läheb Varssavisse. Need ei lähe relvaähvardusel ka sinna. Või mis kasu on sellest rongist eesti firmadele mis teevab Balkanimaade suunalisi vedusid?  

Muidugi  Rail Balticat õigustavates ariklites räägitakse mingitest müstilistest konteineritest. Kõik kaup ei sobi konteineritesse. 
See aga tähendab, et eesti transpordifirmad annavad oma töö käest ära. Teises rongi otsas peab keegi selle kauba ju maha ka laadima. Kas võtame tööle kaks juhti üks Eestis teine euroopas kes kauba maha laeb. Arulage kulutus. 
Jääbki variant, et meie paneme kauba Pärnus rongile aga euros laeb mingi karvajalg selle maha. Väga jätkusuutlik stsenaarium eesti transpordifirmadele.

Ainult küsimused. Vastuseid ei ole.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Fail pooltiku otstarbekusest: https://avalikultrailbalticust.ee/index.php?id=958

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Airbaltic on rahamasin. Riigiabi saanud aastatega a,la miljardi.
Nordica juht Erki Urva: AirBaltic sai mullu 250 miljonit riigiabi, kahjum oli 264 miljonit.
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/95200...tsegi-teha
Vasta

Kas siin võib nüüd ükskõik mis teemasse ükskõik mida kirjutada?
Ma olen end pikka aega sundinud eemal olema, aga nüüd on asjad juba väga halvasti.
Ja siis tuleb omanik, svenson, ja räägib et tootke sisu ja kustutab mu mõttetuid postitusi. 


siiamaani ootan vastust küsimusele, millised postitused mõttetud olid....

Päikest kõigile! Tehke riik korda! Minge võtke Siimult see 10 miljonit ära ja jagage laiali! See on tal elutoas diivani all vasaku jala taga kui istudes käelisust määrata.

Oli kena foorum 10+ aastat tagasi....

PS tegelikult saab ka paremini sõnastada. Tasakaalu leidmine mula, pläma ja restaureerimise kajastuse vahel on udupeen teadus. Siin ilmselgelt on sellest oskusest puudus.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Foorumi omanik on tark , ta teab , et laiemat pilti vaadates on "odavam" lubada siin protestimeeleolusi  väljendada , kui seda teeksid foorumlased tänavatel ehk liikluses , lisaks on siin ühe huvigrupi tegevus kompaktselt koos ning veebikonstaablitel mugav jälgida .
Vasta

Nüüd on ka E200 rääkiv pea moodustanud lause et tegemist on rumalusega ja ehk isegi lollusega.

Kiimaministeeriumi ametnik aga tegi enneolematu avastuse:

Sealt saame teada, et kiimaministeeriumil on eraldi keskkonnakorralduse osakond millel on veel nõunikud (ilmselt selleks et selle ministeeriumi eelarve on kerkinud kui pärmitaigen ja et natukenegi ajumahtu omada).
See selleks aga üks neist on teinud suure avastuse:
Seisev auto sisaldab vedelikke!

Selle avastuse kallal nad veel töötavad mismoodi seisev auto keskkonda saastab aga ilmselt kaasatakse veel nõunikke ja mõeldakse välja kuidas.
Ilmselt nad leiavad et seisval autol vahetatakse regulaarselt vedelikke nagu sõitval autolgi ja vedeliku leke on võimalik ainult seisval autol aga täiesti välistatud sõitval autol.

Mis puudutab aga väidet et seisvad autod vedelevad linnades siis siin on absurd karistada neid kelle sõidukid ei vedele linnades vaid asuvad nende valduses.
See pole riiklik probleem sest seda kaebavad omavalitsuse ametnikud ja omavalitsustele on antud voli reguleerida parkimist oma halduspiirides.
Piisab kui võtta vastu määrus et peatatud registrikandega sõidukite parkimine avalikus ruumis on tasuline ja need kaovad sealt järgmisel kuul.

Selleks pole 100 aastat vaja riigil autosid maksustama hakata!
Vasta

(15-08-2023, 00:39 AM)Marko Kirjutas:  Kas siin võib nüüd ükskõik mis teemasse ükskõik mida kirjutada?
Ma olen end pikka aega sundinud eemal olema, aga nüüd on asjad juba väga halvasti.
Ja siis tuleb omanik, svenson, ja räägib et tootke sisu ja kustutab mu mõttetuid postitusi. 


Oli kena foorum 10+ aastat tagasi....

PS tegelikult saab ka paremini sõnastada. Tasakaalu leidmine mula, pläma ja restaureerimise kajastuse vahel on udupeen teadus. Siin ilmselgelt on sellest oskusest puudus.

Hommik!
Milleks küll see pidev virisemine, nutt ja hala foorumi üle?  Sad 
Just alles saime vabaks ja tõesti võime siia "ükskõik mida" kirjutada ja Sulle ikka ja jälle ei meeldi?  Rolleyes
Ja Marko, kas Sul üldse projekt on olemas? Vaata peeglisse ......
(selles postituses on kasutatud siinses foorumis ksf! M varemavaldatud materjale)

tervitades ja automaksuvaba Eestit soovides, Priit Näljakülast
Vasta

(15-08-2023, 08:40 AM)2715 Kirjutas:  Kiimaministeeriumi ametnik aga tegi enneolematu avastuse:

Automaksu mõju on selgelt laiem ja tulem produktiivsem kui isegi loodeti. Kui uskuda ülal viidatud artiklit, siis Annelinnas jäävad nüüd automaksu tulemina kodutud, oma kodust ilma ! 

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(14-08-2023, 19:22 PM)edvard Kirjutas:  DPD saadab teate süsinikneutraalsest pakiveost milline käib diiselmootoriga kaubikutega .
Nalja pole kusagil: Jäätmetest valmistatud (sh äsja seakatku surnud sigade rasvast) saadud diislikütus ongi (päriselt ka, mitte ainult paberil) CO2 neutraalne. Ainus probleem( hinnale lisaks muidugi) on sobiva toorme nappus. Palmiistandustest saadava rasva muundamine kütuseks on puhas rohepesu.
Vasta

(15-08-2023, 10:24 AM)raulex Kirjutas:  Nalja pole kusagil: Jäätmetest valmistatud (sh äsja seakatku surnud sigade rasvast) saadud diislikütus ongi (päriselt ka, mitte ainult paberil) CO2 neutraalne. ...

Kas ma pean seda nii mõistma, et jäätmetest kütuse valmistamine mitte kopka eestki süsinikdioksiidi ei tekita?
Vasta

Kas kusagil tanklas on post ehk tankur, kust rohelise mõtteviisiga indiviid saab katkusigade rasvast tehtud diislit tankida? Kas sellise diiselkütusega on ikka lubatud sigalate ümbruses sõita?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne