Ikka ja jälle seda automaksu!

DPD saadab teate süsinikneutraalsest pakiveost milline käib diiselmootoriga kaubikutega .
Vasta

(14-08-2023, 20:22 PM)edvard Kirjutas:  DPD saadab teate süsinikneutraalsest pakiveost milline käib diiselmootoriga kaubikutega .
Kontrollisin üle, viimane sõnum nendelt ütles, et "keskkonnasõbralikult". Sellele eelnes tõesti "süsinikuneutraalselt" (mis on muidugi naljakoht, võimalik et sai ise ka aru).
Vasta

(14-08-2023, 10:43 AM)deus Kirjutas:  
(14-08-2023, 09:56 AM)MeelisV Kirjutas:  
(13-08-2023, 22:11 PM)klemm Kirjutas:  Rääkis hiljutisest juhusest kus metsatööline pidi ise läbi telefoni teel juhendamise endal jalahaava kinni õmblema kuna lähem medasutus asus ca 250 km kaugusel jne. 

Kipsi noaga väiksemaid lõikusi olen endal teinud sellest ajast saati kui  see võlunuga eestisse tekkis. Õmblemas käind  traumapunktis a niite võtan ikka ise välja. Maniküür käärid ja hammastega muudkui tõmbad.
Pole kl 250km a 100 edasi/tagasi ikka ei viitsi selliste väikeste asjade pärast sõita. 
Ega ma mingi lödipüks pole Toungue


Ma ei saanud heasti aru mis see esimene lause tähendab ?
Kuskil Eestis on koht mis asub 250 km kauguse esimesest meditsiiniasutuseset kus saaks haava ravida/õmmelda ? või käis see jutt kuskil mujal toimuvast ....
vb on teksti vahelt kustutatud, ei viitsi otsida. Sündmus iseloomustas Soomes juhtumit, kus kohalikud haiglad jne asjad kinni pandud on nagu meil umbes. Meil vähemalt on kiirabide sõlmpunktid jäetud kohalikele kasutada. Soomes on vahemaad natukene suuremad.
Tegevus toimus Soomes, kus sakslane  on suvilas käinud juba paarkümmend aastat Põhja-Karjalas. Ta hakkas oma krundil metsa tegema uue saega, mida katsetada tahtis aga ei kasutanud turva varustust. Saag libises käest ja tekitas põlve korraliku haava. Mees ise otsustas et kiirabi pole vaja kutsuda kuid haav on piisavalt tõsine, et vajaks õmblemist. Ta võttis ühenust Juuka tervisekeskusega, kust vastati,et koha peal ei ole arsti ega ka õde, kes saaks haava õmmelda. Lähima arsti leiaks 50 km kauguselt Nurmesest või ss 100 km kauguselt Joensuust. ja siis mees otsustais ise asja korda ajada...sellist uudist lugesin hommikul lehest. Kiirelt otsides ei leidnud üles seda uudist, see mille leidsin oli maksuline. aga 250 km ei olnud juttu seal vähemalt.
Vasta

Loodetavasti saab nüüd  sakslase haav lõpuni selgeks ja lähme eluga edasi. 
Vasta

(14-08-2023, 09:45 AM)MeelisV Kirjutas:  Teisalt vaadates igal suvel seda metsikut veokite voorimist mööda ViaBalticut ja Poolas siis on see maht kasvav ja ütleme, et enam varsti ei mahu teedele ära
Kui sealt ka 25% rongile kolib on see maanteede mõttes jälle kasu


Kuidas sa need autod rongile saad?  Ükski auto ei lähe vabatahtlikult rongiga sõitma.. Selleks on vaja mingeid keelde mis segavad veoautode liiklust alles siis ta läheb rongile aega viitma.  Eesti ei saa veoautode maantemaksu maksmise kontrolligi  kehtestatud korralikult siis nüüd ta suunab veoautod rongile.

Kuidas austerlane autod rongile sai? (Autod koos haagisega.) Kõigepealt ta pani ööseks riigi kinni. Siis tekitas kunstlikult oma rohelise mõtteviisiga piirkondlikud liikluskeelud. Siis tekitas mingid kellaajalised keelud.  Laupäeva kella 15.00 on veoka liikluskeeld kuni esmaspäeva hommikul kella viieni. Siis sulges osadesse tanklatesse sissesõidu väites, et see segab turiste. Ühesõnaga elu tuleb kibedaks teha siis otsitakse alles alternatiive.
Ja et auto rongi läheks peab se sõit olema ka mõistliku suuna ja pikkusega.  

Kui Soomest tulevad autod kasutavad eestis transiidina ühte kindlat marsruuti  siis peale eestit nad hargnevad laiali. Aga kuhu se trein baltica läheb?   Riia -Varssav.  Aga autole see suund ei sobi.  200km pärast lihtsalt sellepärast keegi rongi ei roni, et Pärnu tee hõredama liiklusega oleks.

Nüüd kindlasti tullakse välja väitega, et mujal maailmas sõidetakse rongiga.  Jah, sõidetakse.

Kuidas soomlane oma haagised rongi paneb?  Suuna järgi. Üks rong Lüübek Itaalia, kaks sihtpunkti. Teine rong Lüübek Šveits, Basel. Kolmas rong Lüübek lõuna saksa.  Saksas käib rong kahte linna ja mahalaadimiskohad eriti üle saja kildi ei ole kaugel raudteejaamast.
Vahemaad on pikad mida rongiga kaetakse.  
Aga kuidas te saate rongi Ungarlase või Tsehhi kui rong läheb Varssavisse. Need ei lähe relvaähvardusel ka sinna. Või mis kasu on sellest rongist eesti firmadele mis teevab Balkanimaade suunalisi vedusid?  

Muidugi  Rail Balticat õigustavates ariklites räägitakse mingitest müstilistest konteineritest. Kõik kaup ei sobi konteineritesse. 
See aga tähendab, et eesti transpordifirmad annavad oma töö käest ära. Teises rongi otsas peab keegi selle kauba ju maha ka laadima. Kas võtame tööle kaks juhti üks Eestis teine euroopas kes kauba maha laeb. Arulage kulutus. 
Jääbki variant, et meie paneme kauba Pärnus rongile aga euros laeb mingi karvajalg selle maha. Väga jätkusuutlik stsenaarium eesti transpordifirmadele.

Ainult küsimused. Vastuseid ei ole.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Fail pooltiku otstarbekusest: https://avalikultrailbalticust.ee/index.php?id=958

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Airbaltic on rahamasin. Riigiabi saanud aastatega a,la miljardi.
Nordica juht Erki Urva: AirBaltic sai mullu 250 miljonit riigiabi, kahjum oli 264 miljonit.
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/95200...tsegi-teha
Vasta

Kas siin võib nüüd ükskõik mis teemasse ükskõik mida kirjutada?
Ma olen end pikka aega sundinud eemal olema, aga nüüd on asjad juba väga halvasti.
Ja siis tuleb omanik, svenson, ja räägib et tootke sisu ja kustutab mu mõttetuid postitusi. 


siiamaani ootan vastust küsimusele, millised postitused mõttetud olid....

Päikest kõigile! Tehke riik korda! Minge võtke Siimult see 10 miljonit ära ja jagage laiali! See on tal elutoas diivani all vasaku jala taga kui istudes käelisust määrata.

Oli kena foorum 10+ aastat tagasi....

PS tegelikult saab ka paremini sõnastada. Tasakaalu leidmine mula, pläma ja restaureerimise kajastuse vahel on udupeen teadus. Siin ilmselgelt on sellest oskusest puudus.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Foorumi omanik on tark , ta teab , et laiemat pilti vaadates on "odavam" lubada siin protestimeeleolusi  väljendada , kui seda teeksid foorumlased tänavatel ehk liikluses , lisaks on siin ühe huvigrupi tegevus kompaktselt koos ning veebikonstaablitel mugav jälgida .
Vasta

Nüüd on ka E200 rääkiv pea moodustanud lause et tegemist on rumalusega ja ehk isegi lollusega.

Kiimaministeeriumi ametnik aga tegi enneolematu avastuse:

Sealt saame teada, et kiimaministeeriumil on eraldi keskkonnakorralduse osakond millel on veel nõunikud (ilmselt selleks et selle ministeeriumi eelarve on kerkinud kui pärmitaigen ja et natukenegi ajumahtu omada).
See selleks aga üks neist on teinud suure avastuse:
Seisev auto sisaldab vedelikke!

Selle avastuse kallal nad veel töötavad mismoodi seisev auto keskkonda saastab aga ilmselt kaasatakse veel nõunikke ja mõeldakse välja kuidas.
Ilmselt nad leiavad et seisval autol vahetatakse regulaarselt vedelikke nagu sõitval autolgi ja vedeliku leke on võimalik ainult seisval autol aga täiesti välistatud sõitval autol.

Mis puudutab aga väidet et seisvad autod vedelevad linnades siis siin on absurd karistada neid kelle sõidukid ei vedele linnades vaid asuvad nende valduses.
See pole riiklik probleem sest seda kaebavad omavalitsuse ametnikud ja omavalitsustele on antud voli reguleerida parkimist oma halduspiirides.
Piisab kui võtta vastu määrus et peatatud registrikandega sõidukite parkimine avalikus ruumis on tasuline ja need kaovad sealt järgmisel kuul.

Selleks pole 100 aastat vaja riigil autosid maksustama hakata!
Vasta

(15-08-2023, 01:39 AM)Marko Kirjutas:  Kas siin võib nüüd ükskõik mis teemasse ükskõik mida kirjutada?
Ma olen end pikka aega sundinud eemal olema, aga nüüd on asjad juba väga halvasti.
Ja siis tuleb omanik, svenson, ja räägib et tootke sisu ja kustutab mu mõttetuid postitusi. 


Oli kena foorum 10+ aastat tagasi....

PS tegelikult saab ka paremini sõnastada. Tasakaalu leidmine mula, pläma ja restaureerimise kajastuse vahel on udupeen teadus. Siin ilmselgelt on sellest oskusest puudus.

Hommik!
Milleks küll see pidev virisemine, nutt ja hala foorumi üle?  Sad 
Just alles saime vabaks ja tõesti võime siia "ükskõik mida" kirjutada ja Sulle ikka ja jälle ei meeldi?  Rolleyes
Ja Marko, kas Sul üldse projekt on olemas? Vaata peeglisse ......
(selles postituses on kasutatud siinses foorumis ksf! M varemavaldatud materjale)

tervitades ja automaksuvaba Eestit soovides, Priit Näljakülast
Vasta

(15-08-2023, 09:40 AM)2715 Kirjutas:  Kiimaministeeriumi ametnik aga tegi enneolematu avastuse:

Automaksu mõju on selgelt laiem ja tulem produktiivsem kui isegi loodeti. Kui uskuda ülal viidatud artiklit, siis Annelinnas jäävad nüüd automaksu tulemina kodutud, oma kodust ilma ! 

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(14-08-2023, 20:22 PM)edvard Kirjutas:  DPD saadab teate süsinikneutraalsest pakiveost milline käib diiselmootoriga kaubikutega .
Nalja pole kusagil: Jäätmetest valmistatud (sh äsja seakatku surnud sigade rasvast) saadud diislikütus ongi (päriselt ka, mitte ainult paberil) CO2 neutraalne. Ainus probleem( hinnale lisaks muidugi) on sobiva toorme nappus. Palmiistandustest saadava rasva muundamine kütuseks on puhas rohepesu.
Vasta

(15-08-2023, 11:24 AM)raulex Kirjutas:  Nalja pole kusagil: Jäätmetest valmistatud (sh äsja seakatku surnud sigade rasvast) saadud diislikütus ongi (päriselt ka, mitte ainult paberil) CO2 neutraalne. ...

Kas ma pean seda nii mõistma, et jäätmetest kütuse valmistamine mitte kopka eestki süsinikdioksiidi ei tekita?
Vasta

Kas kusagil tanklas on post ehk tankur, kust rohelise mõtteviisiga indiviid saab katkusigade rasvast tehtud diislit tankida? Kas sellise diiselkütusega on ikka lubatud sigalate ümbruses sõita?
Vasta

On ikka.

https://www.neste.ee/ee/nestemy
Vasta

EVEA arvamus teema kohta, neil on organisatsioonina ikkagi veidikenegi kaalu:
https://arileht.delfi.ee/artikkel/120223...ema-korgem
Pealkiri ei kajasta sisu objektiivselt. Kes kõike lugeda ei näe, siis paar tsitaati.

Eesti väike- ja keskmiste ettevõtjate assotsiatsioon (EVEA) ei pea kavandatud kujul automaksu mõistlikuks.

Assotsiatsiooni president Ille Nakurt-Murumaa märgib oma pöördumises rahandusministeeriumi poole, et peamiselt tarbeväärtusega ning inimeste baasvajaduste rahuldamiseks hädavajalikku vara ei ole mõistlik maksustada nii väikese rahvaarvuga ja hõredalt asustatud riigis, kus eri liiki ühistranspordi võrgustikud ei rahulda piisaval määral paljude elanike transpordivajadusi.
Pealegi tuleb assotsiatsiooni hinnangul arvestada, et hõreda asustusega piirkondades ei pruugi olla otstarbekas rajada pidevat ja elanike vajadusi arvestavat ühistranspordi võrgustikku. „Isiklik sõiduauto võib osutuda soodsaimaks valikuks,“ märgib EVEA esindaja oma kirjas.
Assotsiatsioon peab stabiilse ja turvalise majanduskeskkonna loomiseks kõige olulisemaks, et uut maksu rakendades ei kehtestataks reegleid ootamatult ja nende mõju piisavalt analüüsimata. „Eraldi analüüsi vajab ka maksu mõju väikestele ning keskmise suurusega ettevõtjatele, pidades silmas eriti neid, kelle majandustegevuses on vaja kasutada sõidukeid, sh kaubikuid,“ märgib assotsiatsioon. Arvesse tuleb EVEA hinnangul võtta ka asjaolu, et peale automaksu ootab ettevõtjaid samal ajal tulu- kui käibemaksu tõus, rääkimata võimalikust alampalga tõusust.

Väike- ja keskmise suurusega ettevõtjaid esindava assotsiatsiooni arvates võiks registreerimismaksuga maksustada esmakordselt Eestisse omandatud sõidukeid ja unustada ei tohiks ka üsna kõrge riigilõivuga maksustatud registreerimistoimingut. „Enne maksu jõustumist Eestis registreeritud sõidukipark ei tohi olla maksu objektiks, sest sõidukiomanikel ei ole enam võimalik teha valikut, kas sõiduk omandada või mitte,“ arvab EVEA esindaja.

Samuti toob EVEA esile, et on ebaõiglane maksustada iga-aastase maksuga pelgalt elukoha „vale valiku“ tõttu inimesi, kes elavad hõreda asustusega piirkonnas. Seal on selge, et „autost loobumine jätab need inimesed ilma hädavajalikest teenustest (arstiabi, toit jms) ning piirab ligipääsu töökohtadele, kuna isegi kohalikud tõmbekeskused ja võimalikud tööandjad on nende jaoks liiga kaugel,“ märgib EVEA. Siin tasuks arvesse võtta ka sissetulekute võrdsust, et kõigile elanikele oleks tagatud ühetaoline ligipääs hädavajalikele teenustele, kui maksu tagajärjel tuleb vähem jõukatel autost loobuda.
Vasta

(15-08-2023, 11:43 AM)MeelisV Kirjutas:  On ikka.

https://www.neste.ee/ee/nestemy

Probleemidest räägitakse tänapäeval ikka alles siis kui probleemsele asjale on uus alternatiiv ilmunud. Kui probleemset toodet kui väga head (nt. rohelist) pakuti, rääkisid selle probleemidest vaid "vingujad" Nüüd siis on takkajärgi info, et asjas kasvavad vetikaid, jms. Mida see räägib tänase elu ja suundade usaldusväärsuse kohta ? Eks ikka seda, et pole põhjust.
Vasta

Üle saja aasta sattusin foorumisse tegelikult googeldades ja kannäe, mis teema siin vastu vaatas. Kahjuks 42 lehekülge enamati poliitilist vaidlust läbi lugeda viitsimist, ega aega pole ja sorry, kui keegi juba teemat puudutanud on, aga mul on pikemat aega olnud mõttes üks foorumi kontekstis aktuaalne küsimus:

Kas kellelegi on hea ülevaade, kuidas on vanasõidukite maksustamisega lood mujal riikides, kus automaks kehtestatud on?

Ma tean, et Soome-Rootsi vanasõidukitelt teatavate tingimuste täitmisel maksu ei nõua, Iirimaa kohta on tuttav rääkinud ka klauslist, et kui piisavalt vana sõidukit avalikus ruumis püsivalt ei pargi, siis on see maksudest vabastatud ning lisaks omab ülimarginaalset liikluskindlustuse makset. Kuidas lood aga mujal riikides on?
Vasta

(16-08-2023, 12:05 PM)rnx69 Kirjutas:  Kas kellelegi on hea ülevaade, kuidas on vanasõidukite maksustamisega lood mujal riikides, kus automaks kehtestatud on?

Ma tean, et Soome-Rootsi vanasõidukitelt teatavate tingimuste täitmisel maksu ei nõua, 

Soomes kehtestati automaks 70-nendatel ajutise meetmena.
Selles see kühvel ongi, et kui see maks nüüd läbi surutakse, ega siis enam ükski järgnev valitsus, seda lollust tagasi ei pööra.

Soomes on vanakestel erikohtlemine. Üheltpoolt. Ja teiselt poolt on seal ka tingimuslik maksukohustus/maksuvabastus välisriigis arvel olevatele sõidukitele, teatud juhtudel, millistest tuleb eelnevalt maksuametile teada anda ja teha ilmoitus . See ei ole ka tasuta protsess, isegi kui saad loa, tasuta kasutamiseks, maksad osutatud teenuse eest ikka. Enamasti seda lihtsalt eiratakse.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne