Ikka ja jälle seda automaksu!

(11-02-2024, 14:37 PM)Jesper Kirjutas:  Konkreetselt minu asumis on viimase 10a jooksul 3 sellist poodi kinni pandud, üks veel hingitseb. Pakuks, et enamik inimesi vaatab ikka eelkõige hinda.

Kreekas on osades tanklates selline süsteem, et saad valida, kas täidad ise paagi või täidetakse sinu eest. Hinnavahe oli 20 senti liitrilt ja teenindusega poolel paistsid ainult turistid, kes vbl polnud veel lahti jaganud, et see teenus nii kallis on.
Pakuk puusalt, et need kinnipandud poed olid väikesed, olematu kaubavalikuga ... aga kõrval suur, kus on kõik olemas. Aga selline suur pood, kus on iga 5m tagant uus lett/kiosk/sektsioon erineva kaubagrupiga ja müüja teab, mida ta müüb (st tunneb kaupa, erinevused, oskab soovitada). Nt mille poolest ühe firma saapamudelid erinevad üksteisest, millistesse oludesse sobivad, millised on veekindluse näitajad, soojustuse maht, kaal jms. Praegu netipoes vaid reklaamtekstid, 6 mudelit aga milles erinevus? Müüja-kaubatundjat on vaja!
Teenindusega tankla on hea, pole muret võõrkeelse ja tundmatu liidesega seadmetega, pistad vaid raha tankijale pihku. Vanasti venes käies mulle kohutavalt meeldis tanklas ennast valge inimesena tunda käsi määrimata ...
Vasta

A mis värvi inimesena see tankija siis end tundma peab? Ja mis palka saama, ega Jumala eest ometi miinimumi?

Kõik see heietamine on nunnu, aga selliste mõttetute töökohtade loomine ei lahenda ühtegi probleemi, vaid toodab neid juurde.
Vasta

Suur kaubanduskett saab tootjale mingil määral hinda dikteerida  (  näit.prisma ,selver) ,sest kauba kogused on suured võrreldes ühe tavalise külapoekesega .
Vasta

(11-02-2024, 18:07 PM)entson Kirjutas:  Suur kaubanduskett saab tootjale mingil määral hinda dikteerida  (  näit.prisma ,selver) ,sest kauba kogused on suured võrreldes ühe tavalise külapoekesega .

Tegelikult käib see asi hoopis sedapidi, et vanatallinna ja kommikarpidega(tänases mõistes siis reisifirmade kinkekaartide ja muu sellise träniga) seltsimehed erinevatest tootjafirmadest seisavad selverites vastavate tädide uste taga sabas(või jällegi kirjutavad e-kirju), et nende tootele umbes nädalaks allahindlusega hinnalipik külge keerataks.
Vasta

(11-02-2024, 18:30 PM)alfredo Kirjutas:  
(11-02-2024, 18:07 PM)entson Kirjutas:  Suur kaubanduskett saab tootjale mingil määral hinda dikteerida  (  näit.prisma ,selver) ,sest kauba kogused on suured võrreldes ühe tavalise külapoekesega .

Tegelikult käib see asi hoopis sedapidi, et vanatallinna ja kommikarpidega(tänases mõistes siis reisifirmade kinkekaartide ja muu sellise träniga) seltsimehed erinevatest tootjafirmadest seisavad selverites vastavate tädide uste taga sabas(või jällegi kirjutavad e-kirju), et nende tootele umbes nädalaks allahindlusega hinnalipik külge keerataks.

Arvad või tead?
(Telc@5 aastat sektoris vastaval tööl olnud)
Vasta

(11-02-2024, 18:37 PM)Telc Kirjutas:  
(11-02-2024, 18:30 PM)alfredo Kirjutas:  
(11-02-2024, 18:07 PM)entson Kirjutas:  Suur kaubanduskett saab tootjale mingil määral hinda dikteerida  (  näit.prisma ,selver) ,sest kauba kogused on suured võrreldes ühe tavalise külapoekesega .

Tegelikult käib see asi hoopis sedapidi, et vanatallinna ja kommikarpidega(tänases mõistes siis reisifirmade kinkekaartide ja muu sellise träniga) seltsimehed erinevatest tootjafirmadest seisavad selverites vastavate tädide uste taga sabas(või jällegi kirjutavad e-kirju), et nende tootele umbes nädalaks allahindlusega hinnalipik külge keerataks.

Arvad või tead?
(Telc@5 aastat sektoris vastaval tööl olnud)
Telc täpselt nii ongi, et kõik arvavad külajuttude põhjal. Tootjad seisavad sabas, et nende toode letile jõuaks
Vasta

Kui vaid keegi mulle ka nii tooks.
Selle asja nimi on kickback. See on seadusega ja vangimajaga karistatav.
Kui on konkurss ja võitja teeb su kontorile suvepäevad välja või kasvõi jõulukingi, siis on tegu ebaausa konkurentsiga ja tuleks uus konkurss kuulutada.
Inimesed, palun kujutage vähem ette. Seda fantaasialendu on näha nii siin, covid kui ka valimiste teemas.

Meils iin on hetkel väga lihtne teema: Valitsus tahab ilma libestita teha jämesooleuuringut! JA veel sellist, mida pole isegi heaks kiitnud pimedas uuringus osaleja, uuringus osalejale öeldi ainult, et uuringu aluseks on tavapärase elu jätkamine ilma maksuküüruta, mitte uuringud, katsetamised ja muud teaduslikud ning mitteteaduslikud eksperimendid automaksuna, Rail Balticu investeeringuna, õlitehase investeeringuna jne jne. Viimase maksumaksja 300 milkut põhjustatud kahjum tuleb aga ainuisikuliselt Kertu Birgit Anton'i põhjustatud idiotismist.
Ilmselgelt pole meil tegu siin ka mafia ja kartelli ja muude asjadega, sest kodanik elab edasi, mafia puhul oleks juba Männikule kadunud, ehk äkki jõuab siin ka vähemmõtlevale kodanikule kohale, et pole väga vaja vandenõusid otsida, piisab ühest lollist ja ülejäänud juba läheb ise riburadapidi käiku.
Edinselt, see siin on AUTOMAKSU TEEMA!!!
Ma juhin sellele tähelepanu tegelikult juba 5't korda siin teemas aga kõik ignoreerivad ja tulistavad emotsionaalselt kõigest muust edasi, kui asjast, mida ei tohi teha ja mille ära hoidmiseks tuleb legaalsed alused leida ja autoliidu poolt teha näiteks ettepanekud: Jah automaksule, kütuseaktsiisi kärbime maha sel juhul. Näiteks nii!
Vasta

(11-02-2024, 20:05 PM)hobiautod Kirjutas:  Telc täpselt nii ongi, et kõik arvavad külajuttude põhjal. Tootjad seisavad sabas, et nende toode letile jõuaks

On see siis kaubanduskeskustes teisiti?
Raha eest tehakse kõike, ka allahindlusi, kui letid on tooteid täis ja sa tahad enda toote ka sinna riiulile saada, siis kuidas see ruum sinna tekitatakse. Kasvõi riiulite otstes olevad soosduspakkumised, kõik käib raha eest!
Miks on näiteks kõrsikud, igas poes kõige alumisel riiulil?
Vähemalt 1/3 (toid) kauba hinnast on kulu selle müügile kaubanduses + (tavaliselt on see miinimum) 3 kuud raha ootamist, peale kauba mahamüümist kaubanduskeskuse poolt.
Vasta

(11-02-2024, 21:42 PM)deus Kirjutas:  Kui vaid keegi mulle ka nii tooks.
Selle asja nimi on kickback. See on seadusega ja vangimajaga karistatav.
Kui on konkurss ja võitja teeb su kontorile suvepäevad välja või kasvõi jõulukingi, siis on tegu ebaausa konkurentsiga ja tuleks uus konkurss kuulutada.
Inimesed, palun kujutage vähem ette. Seda fantaasialendu on näha nii siin, covid kui ka valimiste teemas.

Meils iin on hetkel väga lihtne teema: Valitsus tahab ilma libestita teha jämesooleuuringut! JA veel sellist, mida pole isegi heaks kiitnud pimedas uuringus osaleja, uuringus osalejale öeldi ainult, et uuringu aluseks on tavapärase elu jätkamine ilma maksuküüruta, mitte uuringud, katsetamised ja muud teaduslikud ning mitteteaduslikud eksperimendid automaksuna, Rail Balticu investeeringuna, õlitehase investeeringuna jne jne. Viimase maksumaksja 300 milkut põhjustatud kahjum tuleb aga ainuisikuliselt Kertu Birgit Anton'i põhjustatud idiotismist.
Ilmselgelt pole meil tegu siin ka mafia ja kartelli ja muude asjadega, sest kodanik elab edasi, mafia puhul oleks juba Männikule kadunud, ehk äkki jõuab siin ka vähemmõtlevale kodanikule kohale, et pole väga vaja vandenõusid otsida, piisab ühest lollist ja ülejäänud juba läheb ise riburadapidi käiku.
Edinselt, see siin on AUTOMAKSU TEEMA!!!
Ma juhin sellele tähelepanu tegelikult juba 5't korda siin teemas aga kõik ignoreerivad ja tulistavad emotsionaalselt kõigest muust edasi, kui asjast, mida ei tohi teha ja mille ära hoidmiseks tuleb legaalsed alused leida ja autoliidu poolt teha näiteks ettepanekud: Jah automaksule, kütuseaktsiisi kärbime maha sel juhul. Näiteks nii!
Ma kohe kuidagi ei tahaks toetada mõtet see maks kehtestada vaatamata sellele kas mingit teist maksu langetatakse või mitte.
Siiski peaks ühiselt olema nulltolerants selle maksu suhtes ja ei mingeid läbirääkimisi väljapressijaga.
Praegu käivad erinevad lobistid viletsuse ust kraapimas, et äkki meile tehakse väike erand või maksame teistest natuke vähem.
Seda maksu ei saaks tehagi ja kui ka tehakse siis kätte ei saaks sentigi kui rahvas ühtne oleks ja ei maksaks.
Ma kardan seda stsenaariumit, et need huvigrupid käivad ühekaupa ära erinevatel aegadel et omavahel kokku ei puutu aga milline huvigrupp esindab maal elavat väikse sissetulekuga inimest kellel on seda autot kõige rohkem vaja ja kellel pole oma esindajaid lobistama saata.
Isegi pealinnas ei saa pere ilma hakkama kui on vaja lapsed lasteaeda saada ja ise kahte kohta tööle ning pärast kokku korjata.
Mida siis lihtne maainimene peab tegema, kes on oma teeoludele sobiva jõuvankri soetanud ja maksavad liisingut, euribori ja veel midagi et söögile jääbki 50 eurot nädalas.
Kust nad selle 600 eurot aastamaksu omale võtavad?
Söövad 40 euro eest nädalas või kingivad oma vara ära, mis on juba pea kinni makstud?
Müüa seda enam mõistliku hinnaga ei õnnestu sest peale maksu kehtestamist kaob nõudlus selliste autode vastu.
Sellesse olukorda on võimalik ka oma soovita sattuda kui korteriühistu enamus endises kolhoosimajas otsustab investeerida ja laenu võtta ning inimesel polegi valikut...
Vasta

Toon auto24'st hea näite, kuidas sellised debiilikud mõtlevad:


Tsitaat:Ühesõnaga, see autovärk on inimestel kuidagi eriliselt emotsionaalne teema, mida võib-olla ei oleks osanud oodatagi. Paistab, et inimesi kõige rohkem ärritab mõte, et auto ei olegi selline asi, mille kasutamist/omamist riik peaks tohutult soodustama.


Ilus lause, mille kas on pähe õppinud või ägedaid turundusest õpitud ajupesuvõtteid õppides ise koostanud. Mõni kergema kriitikameelega inimene jääks sellist lauset isegi uskuma, eriti 18 kuni 22 aastane ökorüütel, kes pole endale keskkoolis endale maksude nimesid selgeks.

Ma toon seda lauset just seepärast välja, et täpselt sellise tekstiga lennatakse kõigile argumenteeritud argumentidele vastu ja ei tohi lasta ennast lasta rööpast maha sõita, sest tegelikult sellel lausel reaalsuses tõeväärtus puudub, kuid oi kui usutavaks kirjutatud, eriti rohepäästjatele.
Vasta

Mis automaksust sai?
Vasta

Ripub endiselt kirvena peakohal.
Vasta

(11-02-2024, 21:42 PM)2715 Kirjutas:  Isegi pealinnas ei saa pere ilma hakkama kui on vaja lapsed lasteaeda saada ja ise kahte kohta tööle ning pärast kokku korjata.
Mida siis lihtne maainimene peab tegema, kes on oma teeoludele sobiva jõuvankri soetanud ja maksavad liisingut, euribori ja veel midagi et söögile jääbki 50 eurot nädalas.
Kust nad selle 600 eurot aastamaksu omale võtavad?
Su mõtted võivad ju mingil määral õiged olla, aga sa suudad neid nii piinlikult rumalasti esitada, et...
Esiteks, see kellel peaks jääma peale "liisingu, euribori ja veel millegi" maksmist 50 eurot nädalas kätte, on ikka väga lolle valikuid teinud.
Teiseks, sellisele inimesele kõigepealt üldse ei antagi neid "liisinguid ja euribore". 
Kolmandaks, 600 eurot auto aastamaksu tuleb ikka üsna kalli auto eest ja kui raha nii vähe, siis peaks taaskord oma valikud üle vaatama.
Jah, tegelikult ju ei pea tingimata kastikaga sõitma.
Selgituseks - ma olen nõus et kastikaid kõrgelt maksustama ei peaks, samuti leiaks kogu automaksu ärajätmise katteks kergesti vahendeid.
Automaksust me ilmselt ei pääse, mind see ca 200 eurot aastas eriti ei häiriks juhul kui riigi rahandusega/rahanduspoliitikaga kõik muu korras oleks. Tehtagu see õigesti, seisvaid autosid mitte maksustada, ja auto seisvaks ning tagasi vormistamine olgu kiire, lihtne ja odav, nii nagu see Soomes on.
Vasta

Mind häirib, mitte summa tõttu, see võib isegi 2000 olla ja ikka silm ei pilguks. Kordan ennast, hetkel on süüdimatu käe taskusse ajamine varale, mille inime e on ise soetanud oma palga eest ja mille eest ta juba maksab kütuseaktsiisi ja käibemaksuga iga aasta. 
Järgmisena majamaks, korterimaks, maamaks juba suurenes ja suureneb kasvavas tempos nüüd iga aasta jne.
Automaksu ei tohi tekkida lihtsalt, sest selle idee tekitamine juba oli läbi pettuse, selle läbiviimine läbi pettuse ja jõudemonstratsiooniga, mida üheski demokraatlikus riigis ei tohiks üldse tekkidagi kuigi ma olen kohati jõu näitamise poolt sest isehakanud advokaatse ja enda õigusi, kuid mitte kohustusi taga ajavaid tegelasi on palju jne.
Vasta

Ma võtan euroaja minu juhtimisel tehtud Talverallide osalustasud + järgmised ka, mis ilmestavad vast kõige paremini. Need olid üheselt elukalliduse ja sissetulekutega seotud. OK, oli ka käivet sest osalejaid oli arutult palju. 
2010 lõpuni 460EEK Wink mis oli 29.40€ ehk rahavahetusega tuli ka hinnatõus. Euro hinda ju ei muutnud, nagu huultelt lugemine ei tõsta makse jne. 
2011, 2012 - 30€
2013 - 35€
2014 - 36,99€
2015, 2016 - 40€

Ja siis Alwaro tegi 2017 ja 2018 49€, Unic 2019 ja 2020 sama 49€ ja 2023 20.Talverallil oli möödapääsmatu karoovaaja rahapumpamistest tekitatud infaltsioonist 80€ Turist / 100€ Sport ja 2024 siis 90€. Seega elukallidus on tõusnud 13 aastaga KOLM KORDA! Reaalselt oli mul 30 euroga "rahaga laiutada" - nõus käibe!!!- , täna Unicul 90 euroga on asi piiripealselt kriitiline. 

KOLM KORDA! Seega 2011 1000-eurone netopalk peaks täna olema 3000 kätte et oleks samasugune elukvaliteet tagatud. Mul on ju KÕIK kulud alles, õigemini eelarved. Erinevalt äridest ma ei hävita neid. Muidugi see kolmekordne hinnatõus on elamise möödapääsmatute osade kaupa ka erinev, sest bensiin ei ole niipalju kalliennud, nagu ka uus odavaim auto jne. Küll on metsikult kallinenud söök ja elusase
Mingid asjad on jäänud aga numbriliselt samaks, näiteks jalanõude keskmine hind ei ole muutunud! MuckBootid maksid siis pisut peale 100 euro, 105 äkki, ja maksavad täna enam-vähem samapalju. Üldse on HEAD riided ja jalanõud "räigelt" suhteliselt odavnenud, krooniaja lõpul ja euro alguses olid need ikka koletumalt kallid palgaga võrreldes. 
Elektroonika on tohutult odavnenud sissetulekutega võrreldes. 10 aastat tagasi ostsin "odava" 70-eurose huiavei odavaima turul oleva nutika, täna on sarnases hinnas samas poes mitmeid. Jne. 

Sahtlist oli KOHE võtta jaanuar 2017 elektriarve, 454,405kWh ja ära tuli maksta fix.hinnaga EEle 66,68€ mis teeb kWh hinnaks 14,7 senti. Jaanuar 2024 fix.hind Elektrumist, kulu 367,837kWh ja arve 79,65€. Kilovatt 21,7 senti. Elektri hinnatõus seitsme aastaga +46%. Taveralli osalustasu hinnatõus samas ajavahemikus mis kirjeldab üldist elukallidust, +85%!  
Vaatan arhiivist, 15.01.2011 esimene paagitäis rajateoks eurode eest Neste Järve A24 tanklast A98 1.05€/l. Täna 1.70 €/l. Kolmeteise aastaga +62%!!!  
2011 oli rahades ju üleminekuaasta ehk adekvaatsem on 2012 ralli. Lõunasöök 5€ ja õhtusöök 9€ nägu, tsiklimeeste Zwack Unicum 3 tk 48€ ehk 16€, täna sama pudeli hind 17.02€. Kütus oli ikka veel seal 1 euro lähedal. 

Seega reaalsed autokulud on ju vähenenud! Kasvõi rehvid jms, mis on kallinenud suhteliselt vähe, peamine "kallinemine" on ajuvabad rehvimõõdud. 195/65R15 on kallinenud u.20 eurot. Talveralli spetsiaalse rajaauto 104kW C4Q aastakindlustus 01.2016-01.2017 maksis 81,96€. Kuigi auto on minu nime alt kustutatud siis Iizi suudab ikka pakkumise teha: praegu 108,34€ aasta. Mingit kallinemist polegi olnud kui nii võtta! Ma soetasin selle spetsiaalselt (seda ma sain omale tõesti "lubada" kogu selle meeletu töö peale) Talveralli rajateoks aastavahetus 2012/13 1000 rahaga, täna samalaadne ja ostes u.samavana maksaks 1500. Kui võtta suhtena Talveralli oslaustasusse, mis oli siis 35€, võiks täna tuimalt üliägeda GrandChero osta ja see oleks ikka suhtelisuses odavam kui Audi!!! 

Aga siis kinnisvara ruuduhinnad võrreldes 2011 30€ vs tänane 90€ kõrval. Kuigi ka algne ruudu hind Tallinnas 1265 oli juba siis kergelt "ajuvaba", selle +50% tõus tänase 3600 peale koos Euribori metsiku tõusuga, lisame ka meeletult tõusnud edasised ülalpidamiskulud, lisame siis sama möödapääsmatu söögi ostmise, ongi hinnatõus kolmekordne!   KES julgeb siin öelda ja tõestada dokumentaalslet, et saabki SAMA TÖÖ eest täna KOLM KORDA kõrgemat netopalka? Et Euro tulekul oli Õpetajate netopalk 1000 ja täna 3000??? Just NETO sest sellest me elame! Korteri ruudu hind, kasutud käula turul ja leivapäts poes maksavad NETOS!  Nüüd nägi sotsialistlik vär...jas koos kommunsitidega, et Rahvas elab ikka "Liiga hästi", autod on ju "nii odavad nii odavad" - lajatame täiega kirve selga! KÕIK peab olema kolm korda kallim peale sissetulekute! 

PS: KUIDAS siis uued maamaksu arved meeldivad??? Et üle 10% ei tõuse ei vasta ju tõele Big Grin OK, minul isiklikult tõesti väheneski kokku 80 eurot, imede ime! Aga kogu mereäär ongi üks suur piirang ka. Järvamaal oli Proual 30,22€ ja tõusis, kuna on 5 kinnistut ja igaüks käib ju eraldi arvestuses ja eraldi selle kaitsemehhanismi alla, 48,73€ peale! See on +60%!!! Kaitsemehhanismi all on 15€  ehk millaski hakkab maa maksma 63€. PPS: enim tõusis kvaliteetse põllumaa hind, kus 1,2 Ha üliviljaka maa maamaksule rakendus kaitsemehhanism 12,71€ ja makstavaks jäi 7,62€! KUIDAS hakkab see toidu hindades kajastuma??? 4,2 Ha üle tee/jõe metsamaa kallines alla 10%...
Vasta

(12-02-2024, 11:15 AM)Peeter2 Kirjutas:  
(11-02-2024, 21:42 PM)2715 Kirjutas:  ...
Mida siis lihtne maainimene peab tegema, kes on oma teeoludele sobiva jõuvankri soetanud ja maksavad liisingut, euribori ja veel midagi et söögile jääbki 50 eurot nädalas.
...
...
Jah, tegelikult ju ei pea tingimata kastikaga sõitma.
...
Automaksust me ilmselt ei pääse, mind see ca 200 eurot aastas eriti ei häiriks juhul kui ...
Jah, maainimene valib oma oludele sobiva odavaima liikuri. Tingimused on lülitav lukkudega nelikvedu, kõrge kliirens ja raamil masin ning koorma vedamise võime (veokast või suur haagis). Selliseid maastureid on väga vähe turul ja kõik peale kastikate hirmkallid ... Ainuke pluss nt mingil MB G-l on vanusekoefitsiendi rakendumine praeguses kavas.

200 euroga kindlasti ei pääse, mu kastika puhul mingi kalkulaator joonistas ca 250+ välja ja mis tegelikult tuleb edaspidi on teadmata aga ju tõuseb kordades.

Praeguste kütusehindade juures ikka väga mõtled, kas mingit tööga mitteseotud sõitu (a la teatrisse) on ikka vaja teha või mitte, poodisõit ka kord nädalas. Kui aktsiis tõuseb, automaks jne siis jäädki sunnismaiseks ja naturaalmajandusele.
Vasta

Eesti Riik on siiani lähtunud autode suunas väga majesteetlikult. Kui jaksad osta, siis jaksa ka üleval pidada oma küna ja kui rahakott kütusekulule ning varuosadele peale ei hakka, siis liigud lihtsalt odavama künaga. Soodustamine oli ainult firmadele läbi maksumajanduse aga eraisik on puhtalt omapead olnud, kui just pole tahtnud ratastel Makitat osta või kastijalgratast.
Vasta

Tsitaat:Praeguste kütusehindade juures ikka väga mõtled, kas mingit tööga mitteseotud sõitu (a la teatrisse) on ikka vaja teha või mitte, poodisõit ka kord nädalas. Kui aktsiis tõuseb, automaks jne siis jäädki sunnismaiseks ja naturaalmajandusele.
Honkomees, täna on kütuse hind kõige vähemtähtis kulu, autoga sõitmine on üks viimaseid luksuseid mida omale lubada saab Big Grin Vaata mu eelmist võrdlevat postitust! Tegelikult on kütus kõige vähem kallinenud üldse, nii kummaline kui see ka ei tundu! +60% euroajastul on mittemidagi. Keskmine NETOpalk Eestis, mis on realistlike numbritega. Euro tulekul oli see ~700€, täna on reaalne keskmine netopalk ~1500€. Siis maksis bens 1.05 liiter ehk 660 liitrit said, täna saab 1,7liitrihinnaga 880 liitrit. 
Lihtsalt meil ei jää MUU röögatu hinnatõusu pealt enam isegi odavnenud bensuks raha üle... Võtame et ka igapäeva-autod on kõvasti ökonoomsemateks muutunud selle ajaga, sisi iseenda ringivedamise kulu on kõvasti vähenenud. Enim võidus on vast vahetult enne karoovat omale uued ökoautod soetanud tegelased, kus autode hind, liisingud jms oli kõik veel odav aga autod juba vägagi tänapäevased.  V.a. CNG hullusega liitunud Big Grin
Vasta

(12-02-2024, 12:36 PM)honkomees Kirjutas:  Jah, maainimene valib oma oludele sobiva odavaima liikuri. Tingimused on lülitav lukkudega nelikvedu, kõrge kliirens ja raamil masin ning koorma vedamise võime (veokast või suur haagis). 
Ma ei tahaks sinuga vaielda, sest sa vaatad maailma ainult enda mätta otsast. Aga eks see ole meelelahutuslik Big Grin
Sa oled selliste nõuetega üsna erandlik. Selle et su elamine on kusagil mäekallakul ning et sa oma kitsast puudealleed maha võtta ei taha, võib juba luksuseks liigitada Big Grin Ja luksus teatavasti maksab. 
Sinusuguseid ei ole palju, meil külas pole ühelgi inimesel maasturit (ok ühel jahimehel on Jimny, aga tal pole seda ka möödapääsmatuks elutegevuseks vaja) ja pole ka kellelgi seda tingimata vaja läinud. Ja asukoht on ikka korralikus karupees...
Ma loomulikult ei õigusta automaksu, arvamuse kirjutasin juba eelmises postituses. Sealt saab muidugi igaüks välja lugeda seda mis talle sobib ja peas välja kujunenud maailmapildile vastab...
Vasta

Tegelikult võiks aktsiisiga maksustada piima ja veiseliha või siis panna lehmad maksu alla ,mis nad toodavad neid kasvuhoonegaase  ja nendega ei ole nagu vanasõidukiga ,et ajan ilusa ilmaga välja ja teen kuus paar tiiru. Edasi arendades ,kõik üle 17" ekraanid ja telerid kuumaksu alla .Pärast poole maksustame juuksed ja pärast veel kiilakad ,et miks juukseid pole. jne. jne.    Tähtis on algus ära teha ,küll pärast leiutame juurda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne