Ikka ja jälle seda automaksu!

Tsitaat:"Selle kalkulaatori järgi mu garaažis seisva mosse piruka eest maksta pea 380euri aastas on ikka julm"
Krdi.. ma ei tea, mis kalkulaaterid te siin kamba peale kasutate aga kui see mosse just pole aastast 2005+, siis ei näe ma mitte kuidagi, kuidas see vene bmw kuidagigi peaks rohkem kui 50 euri aastas maksma. Siiski:


EI AUTOMAKSULE!!!!


Edit: Vabandust, jõudsin vahepeal unustada, et mõnel on see pirukas mitte sõiduauto vaid N kategooria. Minu paha, tänud Markole nuhtluse eest.
Vasta

Ma ei tea, kas tegemist on patoloogilise valetajaga või peaminister ei ole kursis Rahandusministeeriumi poolt väljakäidud mootorsõidukimaksu hinnatasemetega. TV3 uudistes KAKA lihtsalt teatas: maks on KESKMISELT 14-10-7 € kuus. Paraku see N kategooria sõidukitel nõnda ju ei ole, vanusekoefitsent puudub.Ministeeriumi vastuskirjas on kirjas: Teie N kategooria sõiduki aastamakse summaks tuleb 563 €.  See on 46,9 € kuus aasta peale. Kuna tegemist on tunnustatud vanatehnikaga, millega heal juhul liigeldakse 6 kuud aasta jooksul, saan kuutasuks lausa 93,8 €. Kui saaksin seda kirjakest KAKAle näidata ja küsida....
Vasta

(18-02-2024, 00:22 AM)rollfix Kirjutas:  Ma ei tea, kas tegemist on patoloogilise valetajaga või peaminister ei ole kursis Rahandusministeeriumi poolt väljakäidud mootorsõidukimaksu hinnatasemetega. TV3 uudistes KAKA lihtsalt teatas: maks on KESKMISELT 14-10-7 € kuus. Paraku see N kategooria sõidukitel nõnda ju ei ole, vanusekoefitsent puudub.Ministeeriumi vastuskirjas on kirjas: Teie N kategooria sõiduki aastamakse summaks tuleb 563 €.  See on 46,9 € kuus aasta peale. Kuna tegemist on tunnustatud vanatehnikaga, millega heal juhul liigeldakse 6 kuud aasta jooksul, saan kuutasuks lausa 93,8 €. Kui saaksin seda kirjakest KAKAle näidata ja küsida....
Raske on välja tuua hetki, kui ta ei valetaks!
Televisioonis ütles, et ei mõista automaksuga kaasnevat kriitikat, kuna summad ju väikesed vms...
Mingi OECD on talle soovitanud varamakse kehtestada ja käpiknukuna viib seda poliitikat siin ellu. 
Paljudel ilmselt tekib küsimus, kelle kuradi heaks ta töötab, kui laseb end koguaeg mõjutada lääne-vasakpoolsetest?
Koomiline on kuulata tema muinasjutte, milles kiidab Eesti demokraatiat ja õigusriiki.
No ei tunneta isiklikult kumbagi, automaksu teemaga tõmmatakse kõigist kodanikest üle ja ühiskondlik vastuseis teda ei koti.
Vasta

(18-02-2024, 00:22 AM)rollfix Kirjutas:  Ma ei tea, kas tegemist on patoloogilise valetajaga või peaminister ei ole kursis Rahandusministeeriumi poolt väljakäidud mootorsõidukimaksu hinnatasemetega. TV3 uudistes KAKA lihtsalt teatas: maks on KESKMISELT 14-10-7 € kuus. Paraku see N kategooria sõidukitel nõnda ju ei ole, vanusekoefitsent puudub.Ministeeriumi vastuskirjas on kirjas: Teie N kategooria sõiduki aastamakse summaks tuleb 563 €.  See on 46,9 € kuus aasta peale. Kuna tegemist on tunnustatud vanatehnikaga, millega heal juhul liigeldakse 6 kuud aasta jooksul, saan kuutasuks lausa 93,8 €. Kui saaksin seda kirjakest KAKAle näidata ja küsida....

Kuutasuks arvestada siis mina saan oma N1 auto pidamisel püsikulud kindlustuse näol 77 eur, ülevaatusel 55 eur ja maksuna 300 eur.
Kuus siis enne 11 eur/kuu.
Seda maksu aga 25 eur/kuus püsikulu, mida ei ole võimalik peatada.
Esialgu tundub, et selle saaks 50 euro peale aasta optimeerida kui M1 ümber ehitada.
Siiski olen ma võtnud sama seisukoha kui balloonidega ja ei maksa seda põhimõtte pärast.
Seda praktikat pole vaja lasta juurduda, et investeerin kellegi võimulesaamisesse ja niimoodi saab osta omale eelise äritegemises.
Pigem kulutan pisut rohkem aega selle vastu võitlemisele ja kui see ei aita siis sellest kõrvalehoidmisse.
Vasta

Päris automaksu teemasse viide Mart Võrklaeva arvamustükile EPL-is
Mart Võrklaev: ka meie tahtsime autodele madalamat maksumäära, aga tagasisides nõuti jõulisemat keskkonnamõju - Eesti Päevaleht (delfi.ee)
Mart Võrklaev, EPL Kirjutas:...
Me ei loo erandeid jõukamale osale ühiskonnast, olgu selleks hinnatud ja mõistetavalt väärikad uunikumid või siis kallid sportautod, mis suvekuudeks talvekorterist välja aetakse. Või hooajaliselt kasutatavad mootorrattad, mille puhul on maks mootori mahu järgi kujundatud ja hooajaline kasutus arvesse võetud. Kõige võimsam ja kümneid tuhandeid maksev mootorratas maksab maksimaalset 95 eurot aastas. Linnakeskkonnas autole head alternatiivi pakkuv üle 50 cm3 võimsusega roller 30 eurot aastas. Korda tehtud uunikumide ülesehitamine ja pidamine on kümnetes või sadade kordades suurem kulu kui nende eest tasutav aastamaks 50 eurot. Kokkuvõttes soovime ära hoida olukorra, kus „suveporsched“ saavad maksuvabaks, aga memm maal, kes korra nädalas piima ja leiva järgi käib, maksab.
Teiseks – sõltumata sellest, kas auto on kasutuses, on sellel jalajälg meie keskkonnale. Eriti puudutab see romusid, mida näeme nii põldudel kui taluhoovides, kus need lagunedes võivad keskkonda reostada, kui ka kortermajade parklates, kus need ruumi võtavad ja silma riivavad. Jäätmekäitlejate sõnul on juba maksu kavandamise ajal leidnud rohkem romusid oma tee nõuetekohasesse jäätmekäitluskohta.
...
Vasta

Kust tuleb Toompealastele ettekujutus et kui peres on mitu autot on teine "suveporsche" mitte "talvelkodustväljasaamisemaastur".

Tsitaat:Teiseks – sõltumata sellest, kas auto on kasutuses, on sellel jalajälg meie keskkonnale. 
Kui jahimehel on nädalavahetuseks kastikas ja igapäevaautoks ökonoomsem sõiduauto, siis vaevalt et ta kastikast loobub, pigem ökonoomsest sõiduautost ja teeb igapäevasõidud ka kastikaga.
Vasta

Ühesõnaga teie "ülemäärased" autod on kas kallid sportautod, väärikad uunikumid või siis keskkonda reostavad romud. Rohkem variante ei ole. Makske või viige metallikokkuostu!
Vasta

Kaubiku, maasturi ja kastika omanikel(jutt käib N kategooriate sõidukitest) on ikka väga nutune seis. Maksa 400eur laias laastus aasta maksu. Suur Ettevõtja saab selle kuludesse panna ja see läheb n.ö toote või teenuse hinnale otsa. Aga FIE või eraisik võtku see summa oma vanadus pensionist või kust iganes. Maha müüa saab neid olema järjest keerulisem, sest peagi on juba turg täis ja ongi variandid,et kingi odavalt ära või viid rauaks,et vabaneda maksu koormast.

Kus need sajad ja tuhanded romud seisavad, millest Võrklaev räägib? Käies ring mööda eesti ei hakka neid isetegevuslikke romulaid väga silma. Minu tähelepaneku järgi, seda puhtalt visuaalsel vaatlusel seisvaid romusid on vaid mõnel üksikul ja ülejäänute hoovid on enamasti puhtad. Kuid Võrklaeva jutu järgi upume nagu arengumaa romudesse?  
Mõnes Lõuna-eesti maakonas on teada kohti, kus seisab autosid terve põllutäis aga need on ka väga erandlikud kohad. Raske on öelda, mis neist saab ja miks omanik nii hoiab. Aga see viimane on ka tema enda isiklik mure. Pigem häirib see riigi jõuline sekkumine nende inimeste ellu. Kellele nad siis ettejäävad? 

Üks näide, kuidas riik ühe koha sulges, sest koht oli pinnuks silmas kadetatele kodanikele: Kaufsdorfi autode surnuaed
Vasta

Uus võimsusühik ka avastatud "50kuupsentimeetrit" .
Vasta

Mina maksan enda pärismaasturi eest 50, ärge segage siin jälle neid kategooriaid sassi palun. Väga palju segadust tekitab lugedes!


Vabandust, muudan enda sõnastust: minult hakatakse praeguste andmete kohaselt röövima 50 euri aastas ja selle õigustamiseks tehakse seadus.
Vasta

(20-02-2024, 17:10 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Kaubiku, maasturi ja kastika omanikel on ikka väga nutune seis. Maksa 400eur laias laastus aasta maksu. Suur Ettevõtja saab selle kuludesse panna ja see läheb n.ö toote või teenuse hinnale otsa. Aga FIE või eraisik võtku see summa oma vanadus pensionist või kust iganes. Maha müüa saab neid olema järjest keerulisem, sest peagi on juba turg täis ja ongi variandid,et kingi odavalt ära või viid rauaks,et vabaneda maksu koormast.

Kus need sajad ja tuhanded romud seisavad, millest Võrklaev räägib? Käies ring mööda eesti ei hakka neid isetegevuslikke romulaid väga silma. Minu tähelepaneku järgi, seda puhtalt visuaalsel vaatlusel seisvaid romusid on vaid mõnel üksikul ja ülejäänute hoovid on enamasti puhtad. Kuid Võrklaeva jutu järgi upume nagu arengumaa romudesse?  
Mõnes Lõuna-eesti maakonas on teada kohti, kus seisab autosid terve põllutäis aga need on ka väga erandlikud kohad. Raske on öelda, mis neist saab ja miks omanik nii hoiab. Aga see viimane on ka tema enda isiklik mure. Pigem häirib see riigi jõuline sekkumine nende inimeste ellu. Kellele nad siis ettejäävad? 

Üks näide, kuidas riik ühe koha sulges, sest koht oli pinnuks silmas kadetatele kodanikele: Kaufsdorfi autode surnuaed
Kaubiku-kastiauto omanikele ainus lootus on ümberehitus et saada N1 asemel passi M1.
Nüüd juhtub see, et kaubikute tagumised istmeread lähevad hinda ja uusi kaubakärusid hangitakse koos istmetega, mis on keskkonnale omakorda lisakoormus sest paljud ei vaja seda muuks kui ainult ettenäitamiseks.
Need pirukad-kaubikud on aga maal väga populaarsed sest on kõrgema põhja ja tugevama vedrustusega ning kestavad külateid oluliselt paremini sõiduautodest.
Teatud asju ei saa ümber ehitada nagu puitkastiga Uazi ja selle eest et tal maal selline on ei hakka keegi riigile 600 eurot maksma.
Selle vastu on ka lahendus ja ma ootaks sellega kuni nad seaduse vastu võtavad.
Äkki ikkagi ei julgeta sest selliseid märke on ja oravapartei jookseb hoogsalt tühjaks.
Oli just uudis kus oravakummardajaid on alla 10 000 alles jäänud kes liikmed on.
Kus ja kellel autod vedelevad ja lekivad või on valdaja loata siis see on koht kust teenida.
Tehke trahve ja linnas peatatud registrikandega sõidukite parkimine tasuliseks ning see probleem kaob iseenesest.
Kui aga auto on eravalduses ja ei leki midagi on see omaniku isiklik asi ja keegi ei tohiks sinna oma nina toppida.
Sinna sekkumine on sama ajuvaba kui elupuuhekkide keelamine linnas.
Vasta

(20-02-2024, 17:10 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Kaubiku, maasturi ja kastika omanikel on ikka väga nutune seis. Maksa 400eur laias laastus aasta maksu. Suur Ettevõtja saab selle kuludesse panna ja see läheb n.ö toote või teenuse hinnale otsa.

Võtame näiteks väiksema haldusfirma, kus umbes 10 kaubikut - siis see 4000.- aastas hajutatakse teenuste hindadesse ära. Huvitavaks läheb siis kui tuleb kaubikute väljavahetamise aeg - reaalsed tuleks min. ~1,5 kaubiku hind registreerimis maksuna otsa ja see paneb juba mõtlema. Mind huvitab mis reg.numbritega hakkavad sõitma uuest aastaks autorendi ja suurfirmade autod... Kui autode erisoodustusmaksu muudeti, siis ettevõtted kiiresti optimiseerisid selle maksu ära ja mitte riigile kasulikul moel.
Vasta

(20-02-2024, 17:10 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Aga FIE või eraisik võtku see summa oma vanadus pensionist või kust iganes.
Kui keegi on täna aastal 2024 FIE, siis ilmselgelt on ta a) peast ogar ja b) rõvedalt kõrgete maksude maksmise fänn, raske on probleemi näha Big Grin
Vasta

(20-02-2024, 17:10 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Kus need sajad ja tuhanded romud seisavad, millest Võrklaev räägib? Käies ring mööda eesti ei hakka neid isetegevuslikke romulaid väga silma. Minu tähelepaneku järgi, seda puhtalt visuaalsel vaatlusel seisvaid romusid on vaid mõnel üksikul ja ülejäänute hoovid on enamasti puhtad. Kuid Võrklaeva jutu järgi upume nagu arengumaa romudesse?  
Mõnes Lõuna-eesti maakonas on teada kohti, kus seisab autosid terve põllutäis aga need on ka väga erandlikud kohad. Raske on öelda, mis neist saab ja miks omanik nii hoiab. Aga see viimane on ka tema enda isiklik mure. Pigem häirib see riigi jõuline sekkumine nende inimeste ellu. Kellele nad siis ettejäävad? 

Üks näide, kuidas riik ühe koha sulges, sest koht oli pinnuks silmas kadetatele kodanikele: Kaufsdorfi autode surnuaed

Neid autosid ikka on, käin niitmas üle Eesti erinevate valdade ja RMK teeääri ja pidevalt on mingi "kollektsioon" kellegil hoovis/ maja taga. Mind see ei häiri, olen ise samasugune.
Vasta

(20-02-2024, 19:29 PM)Jesper Kirjutas:  
(20-02-2024, 17:10 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Aga FIE või eraisik võtku see summa oma vanadus pensionist või kust iganes.
Kui keegi on täna aastal 2024 FIE, siis ilmselgelt on ta a) peast ogar ja b) rõvedalt kõrgete maksude maksmise fänn, raske on probleemi näha Big Grin
Mina siin see üks kahest ... riigitöö kõrvalt natuke teha (nt mingi 3 tuhande jagu esitatud arveid aastas) ja siis veel OÜ raamatupidajale maksta, ei mängi välja.
Vasta

Meil ka 6 "rallikat pidevalt stardivalmis.
Lisaks nendele on veel traktorid, väiksed ATV'd, bagi, mõni mopeed, moottorrattad, tõuksid, pedaalikad, elektriautod lastele.

Täna just käisin seal kus teine oma risu viib ja päästsin veel ühe tõuksi ära, kevad varsti käes ju.
Tõuksid õnneks maksu alla ei lähe - veel.

Koguaeg on tunne nagu üks rallikas on veel puudu.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Mind ka kellegi autode kollektsioon, ei sega, las roostetavad rahus seal edasi. Paraku aga osadele ei mahu see vaatepilt hinge. Nii nagu omal ajal käidi pealekaebamas, kes kasutas sohvoosi traktoreid,et altuurasid teha. Siis tuleb välja, et kahjuks see mentaliteet pole kadunud kuskile, vastupidi süvenenud veel. Inimesed ja ajad on teised aga kombed on samaks jäänud.  Sad
Vasta

(20-02-2024, 20:38 PM)honkomees Kirjutas:  Mina siin see üks kahest ... riigitöö kõrvalt natuke teha (nt mingi 3 tuhande jagu esitatud arveid aastas) ja siis veel OÜ raamatupidajale maksta, ei mängi välja.
Ma pole küll päris kõige õigem inimene nõu andma, aga kuna natuke kokkupuuteid teemaga on, siis...

Nii mikro-mikrona kui 3k aastas on ettevõtluskonto ka soodsam kui FIE, samuti ei pea OÜ kasuks otsustades mingit täiskohaga raamatupidajat palkama - pmst kui sa saad hakkama siia foorumisse postimisega, saad sa ka hakkama raamatupidamistarkvarasse arvete sisestamisega ning raamatupidaja lööb siis aasta lõpus korra kõik kokku ja teeb aruande riigile. Ma imestaks, kui sul aastas üle 100€ kuluks selle kõige peale. Samas FIEna maksad 3k pealt juba 2 rasvase kaubiku jagu sotsmaksu, mille üle riik muidugi rõõmustab, aga reaalselt sinu elu see ei mõjuta, sest põhitöökoht on olemas.

Ehk siis mina sinu asemel kõigepealt vaataks, kas saaks kupatuse kuidagi ettevõtluskonto alla suruda (pmst see on see skeem, mille alusel toidukullerid ja taksojuhid sõidavad), kui ei, siis väikse vaevaga säästab OÜ ka kõvasti raha.

Lisainfot: https://www.sorainen.com/et/valjaanded/t...lt-valida/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne