Ikka ja jälle seda automaksu!

Siinkohal tasub meeles pidada, et seadust töötavad välja mitmenda põlve linlased, kelle jaoks sõnad "kodu", "eraomand" ja "vastutustunne" ei oma seda sisu, mida minusuguse maaka jaoks. Mul võttis selle dissonantsi taipamine aastaid.  Mõista ei suuda ikka veel. Heaks kiita ilmselt mitte kunagi. Sestap ka Riigi pakutud lahendus tõukub linnas ühist vähest maad "kuritarvitavatest" romuomanikest. Et kellelgi "mittemiljonäril" võib olla suisa ruum pooleliolevate tööde hoiustamiseks ja mitte iga autode uuskasutaja ei käitle ohtlikke vedelikke neid otse masse lastes, ei mahu sääraste kõrgesti koolitatud entusiastide pähe. Ning kõik see toimib naabrite pilgu eest varjatuna "metsa taga", ei mahu üldse nende maailmapilti.

Väljapakutav paariaastane tähtaeg registrite korrastamiseks on mõistlik ja seda tuleks teha igal juhul, sõltumata automaksu kehtestamisest või mittekehtestamisest.

Kogu automaksu temaatika võtmeküsimus on valetamine. Nagu siin teemaski näha, siis automaksu põhimõttelisi vastaseid on vähe. Enamus saab aru, et kuningal on papp otsas ja kuivõrd me oma kuningat tahame ülal pidada, siis valikud on vähe. Mingi maksu me kaela saame ja kuigi aus oleks seda teiste nimedega nimetada, siis auto kui selgelt jõustruktuuride huviorbiidis ja seaduse jõuga registrissesunnitud objekt sobib selleks oivaliselt. Küsimus on pigem rehkenduse talutavuses maksjatele. Ning siin on täna selgelt küsitavusi (on minulgi üks keskkonnavaenulik ja esteetiliselt sobimatu N1 kastikas, mille aastamaks kisub lahja tonni kanti). Ning need küsitavused käärivad. Käärimine aga tekitab rõhku. Katla kaas juba väriseb... Millest räägib ka naaberlõim.
Vasta

EAOL FB postitus.

Kuigi rahandusminister Võrklaeva sõnul töötab kultuuriministeerium välja meedet automuuseumidele, siis meile teadaolevalt ei ole kultuuriministeerium selles küsimuses pöördunud ei EAOLi, vanatehnika liidu ega teadaolevalt ka mitte ühegi vanasõidukite kollektsionääri poole.

Probleem on ka selles, et Võrklaev räägib muuseumide toetamist, kuid... Muuseumiseaduse mõistes on muuseum juriidiline isik või asutus, mille museaalidest vähemalt poolte omanik on muuseum või vähemalt poolte kohta on sõlmitud vähemalt 50-aastane kasutusleping või riigile kuuluva muuseumikogu kasutamise tähtajatu leping ning mis kogub eesmärgipäraselt vaimset või materiaalset kultuuri- või looduspärandit. Samuti peab muuseum tegema muuseumikoguga seotud uurimis- või teadustööd ja esitama regulaarselt selle tulemusi avalikkusele näituste, haridustegevuste või -sündmuste ja teaduslike või populaarteaduslike publikatsioonide vahendusel.

Eestis on ainuke vanasõidukeid eksponeeriv ja muuseumiseaduse nõuetele vastav muuseum Maanteemuuseum. Mitte ükski teine vanasõidukite kollektsioon ei vasta muuseumi rangetele nõuetele ning ei saa selleks ka tulevikus, sest ükski eraisik ei saa olla muuseumi pidaja.

Ka ei aita olukorda oluliselt leevendada nii-öelda "musta numbriga" autode maksust vabastamine: kollektsioonides on hulgaliselt neid ajaloolisi sõidukeid, millel ei ole museaali staatust. Seega isegi juhul, kui museaalidele tehaksegi teatud maksusoodustusi, ei laiene see väga paljudele kollektsioonides olevatele autodele.

On arusaamatu, miks tahetakse seadusega loodava erandi asemel juurutada keerulist ja mitut ministeeriumi hõlmavat kompensatsioonimehhanismi. Seda enam, et kavandatava süsteemi puhul ei saaks ükski autokollektsionäär maksuvabastust.

Tundub, et Eesti ministrite ja ametnike saamatus on saavutanud uued kõrgused: ei ole ju normaalne, et rahandusminister on ametisse saamise hetkest tegelenud automaksu kehtestamisega, mängides sealjuures näilist kaasamist ning andes avalikkusele korduvalt ekslikku teavet. Sest ka jutt "50-eurosest sümboolsest maksust" ei vasta tõele - keskmiselt jääb autoomanik igal aastal vaesemaks ju ligi 500 euro võrra!

NB! Peagi peavad meie riigikogu liikmed otsustama, kas nad hääletavad selle poolt, et:
1) uute ja kasutatud autode hinnad tõusevad märgatavalt, muutes autod paljudele kättesaamatuks;
2) tekib juurde maks, mille puhul keegi ei tea, mis selle eesmärk on;
3) Eesti autopark "rondistub";
4) autokollektsionäärid peavad ajaloolist väärtust omavad autod müüma välismaale.

Kui mootorsõidumaks läbib vajalikud lugemised ja saab reaalsuseks, tabab koalitsioonierakondi krahh ilmselt juba europarlamendi valimistel.
Vasta

Miks peab muuseumiauto liiklusregistris olema?
Vasta

Võin lahjemat mürki võtta sellepeale, et vanatehnikaga tegelejatele tõmmatakse müts nii sügavale pähe et naba vaevu paistab.
Tegemist on konkreetse plaaniga võtta hobitegevuste pealt maksu sest kui on hobi-järelikult ka maksujõud.
Märksa raskem on võtta sealt kus on üksainus jõuvanker ja väike sissetulek sest sellest võidakse loobuda.
Vasta

(29-02-2024, 11:45 AM)mellpoiss Kirjutas:  
(29-01-2024, 13:47 PM)2715 Kirjutas:  Lõpuks on ka autoomanike liit end liigutama, st. kirjutama hakanud...

Igaks juhuks, .....

Miks peab muuseumiauto liiklusregistris olema?
Ma olen küll tähele pannud, et aegajalt käiakse eksponaate tuulutamas, tehakse üritusi ja paljud asjad on ikkagi liikumisvõimelised ning miks aheldada elus asi kuhugi hoonesse liikumisõimetuna ilma numbri ja passita?
Väga raske on seda mõista...
Vasta

(29-02-2024, 11:45 AM)mellpoiss Kirjutas:  Miks peab muuseumiauto liiklusregistris olema?
Automuuseum on nagu loomaaed - miks on vaja loomaaias hoida elusaid loomi, kui võiks ka topiseid inimestele näidata? Kui soovime tutvustada vanatehnikakultuuri selle eheduses, siis tuleb sõiduk ka käima panna ja sellega sõita. Nii nagu me laulame rahvalaule ja tantsime rahvatantse (soovitavalt ka rahvariietes), mitte ei vaata rahvariideid muuseumis nuku seljas ja laulmist-tantsimist telekast. 

Muuseumiautoks saab auto pärast seda, kui teda on aastakümneid kasutatud liikluses transpordivahendina, mistõttu on sõiduki registreerimine liiklusregistris olnud kohustuslik (LS § 76). Liiklusregistrist sõiduki kustutamise nõuded ei luba seda lihtsalt kustutada (LS § 77), vaid see tuleb utiliseerida. Võime arutleda selle üle, kas on mõistlik kehtestada nõudeid prügi käitlemiseks või võiks igaüks sittuda toanurka ja visata oma prügi tänavale. 99,9% toodetud autodest on ühel hetkel kaotanud nii tarbimisväärtuse kui ka museaalse väärtuse ning on muutunud prügiks. Kuna inimesed ei ole kahjuks ühtemoodi keskkonnateadlikud, siis on vaja kõigile ühesuguseid reegleid prügiga toimetulekuks.

Ja tagasi küsimuse juurde - virtuaalses muuseumis võid vaadata vanu autosid piltide pealt, kuid tehnika-ajaloo tegelikuks näitamiseks on vaja auto panna käima ja sellega sõita. Kõik ülejäänud prügiks muutunud autod on aga vaja mõistlikult utiliseerida. Mõlemal juhul tagab süsteemi toimimise sõidukite registreerimine.
Vasta

(29-02-2024, 10:45 AM)hobiautod Kirjutas:  EAOL FB postitus.

..........
Eestis on ainuke vanasõidukeid eksponeeriv ja muuseumiseaduse nõuetele vastav muuseum Maanteemuuseum. Mitte ükski teine vanasõidukite kollektsioon ei vasta muuseumi rangetele nõuetele ning ei saa selleks ka tulevikus, sest ükski eraisik ei saa olla muuseumi pidaja.
Kuimitu sealsest väljapanekust teedel-tänavatel vuramas on?

Räägime ikka muuseumitest mitte kellegi nn. "kollektsioonist". Mul omalgi mitmedkümned asjad registris (ja korralik litter tulemas) aga kultuurilooliselt ilmselt pole neil miskit väärtust. Paha komme on näpud ja nokud ühte patta panna ja siis jaurata.
Tuttavail kollektsionääridel, kellel angaarid rariteete täis, pole vist ühtegi meie liiklusregistris sõidukit. See ei sega neid kopka eest.
Vasta

(29-02-2024, 13:08 PM)mellpoiss Kirjutas:  
(29-02-2024, 10:45 AM)hobiautod Kirjutas:  EAOL FB postitus.

..........
Eestis on ainuke vanasõidukeid eksponeeriv ja muuseumiseaduse nõuetele vastav muuseum Maanteemuuseum. Mitte ükski teine vanasõidukite kollektsioon ei vasta muuseumi rangetele nõuetele ning ei saa selleks ka tulevikus, sest ükski eraisik ei saa olla muuseumi pidaja.
Kuimitu sealsest väljapanekust teedel-tänavatel vuramas on?

Räägime ikka muuseumitest mitte kellegi nn. "kollektsioonist". Mul omalgi mitmedkümned asjad registris (ja korralik litter tulemas) aga kultuurilooliselt ilmselt pole neil miskit väärtust. Paha komme on näpud ja nokud ühte patta panna ja siis jaurata.
Tuttavail kollektsionääridel, kellel angaarid rariteete täis, pole vist ühtegi meie liiklusregistris sõidukit. See ei sega neid kopka eest.
See mõju saab ikka oluliselt laiem olema kui härra ettegi kujutab.
Näiteks herr Riisalul on umbes 100 isendit mis on liikumisvõimelised ja mida näiteks pulmalised ja filmitegijad laenutavad.
Tegelikult päris paljudel on selline erilisem sõiduk või isegi mitu mida kasutataksegi korra-paar aastas aga ta on valmis kasutamiseks ja varustatud ülevaatuse-kindlustusega, millelt on ka riigimakse võetud.
Paljudel ongi jumalast pohhui kas kas kellelgi on vanu autosid või mitte aga paljudel ei ole ja kui see seadus saaks mõjuda nii paar aastat ongi Eestimaa peal üks suure mootoriga pulmaauto mille rent on 1200 eurot.
Mingit uusajaloo filmi pole enam võimalik leida Uazi, Erazi ja muid autosid. Pannakse protestiks Daewoo Ticole katusele silt Uaz-452D või?
Ka muud asjad lähevad niipalju kallimaks, et ise ka eii usu ja osta ei jõua.
Kõik need erilisemad asjad mis vähe sõidavad keeratakse see maks kohe teenusesse.
Mingi diagnostikaseadmete või välitöid tegev auto näiteks mis on firma nimel ja ehk käib korra kuus tunni objektil keevitamas või teeb ekskavaatorile hüdrosüsteemi diagnostikat keeratakse sellele töötunnile otsekohe 30 eur otsa ja kui selle hinnaga teenust ei osteta pannakse kraam müüki ja auto pressi alla.
Enamusel on ka nüüd jumalast pohhui sellest et mingi töll kuskil ühemehe firma kinni paneb aga homme tõstavad teised ka selle hinna sinna ja edasigi sest konkurentsi enam pole.
KÕIKJALT kust konkurents kaob algab hinnaralli ja lõpuks polegi enam vahet kas keevitusteenus maksab 70 või 370 eurot tund kui maksevõime on 35 eurot tund.
Finaal on see, et me istume nende kalliste asjade otsas, keegi millegi eest maksta ei jõua.
See pole nii nagu eelmise majanduslanguse ajal kui firmad ja inimesed töötasid varem teenitu arvelt kahjumiga ja aitasid majanduse käima.
Seekord ei tööta keegi kahjumiga ja asjad lähevad aeglasemalt odavamaks kui maksejõud suureneb ja kõik jäävad oma varude otsa istuma.
Vasta

Pikem jutt on Maalehes, siin siis väheke peenjuriidikat :

„Oleme kokku leppinud ja see sai kirja ka seaduseelnõusse, et koostöös kultuuriministeeriumiga töötame välja meetme, millega hakatakse vanasõidukite ja museaalide omanikele nende tasutud mootorsõidukimaksu tagantjärele kompenseerima,“ selgitas rahandusminister. Ta lisas, et selle eelduseks on, et sõidukid on ka avalikult eksponeeritud.

Kui lihtsalt "musta numbri" autod maksust vabastada, siis jäävad riigi tähtsad ametnikud ilma tähtsa tööta. 

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(29-02-2024, 16:17 PM)spitfire Kirjutas:  Pikem jutt on Maalehes, siin siis väheke peenjuriidikat :

„Oleme kokku leppinud ja see sai kirja ka seaduseelnõusse, et koostöös kultuuriministeeriumiga töötame välja meetme, millega hakatakse vanasõidukite ja museaalide omanikele nende tasutud mootorsõidukimaksu tagantjärele kompenseerima,“ selgitas rahandusminister. Ta lisas, et selle eelduseks on, et sõidukid on ka avalikult eksponeeritud.

Kui lihtsalt "musta numbri" autod maksust vabastada, siis jäävad riigi tähtsad ametnikud ilma tähtsa tööta. 
Miks ametnikud? Pigem seotakse vanasõidukite register auto "paiknemisaadressiga" ja luuakse võimalus "tagasisideks" - kui tagasisidest laekub "kaebus", et sõiduk ei olnud "sellel päeval ja kellaajal avalikult eksponeeritud" läheb "tagasimakse" registrisse signaal "cancel tagasimakse" ja ongi korras Rolleyes Eesti on ju IT riik ...
Vasta

See kõik on juba nagu seriaal Riigimehed. Näitlejad on ainult teised ja igapäev tuleb uus osa.
Vasta

(29-02-2024, 16:17 PM)spitfire Kirjutas:  Pikem jutt on Maalehes, siin siis väheke peenjuriidikat :

„Oleme kokku leppinud ja see sai kirja ka seaduseelnõusse, et koostöös kultuuriministeeriumiga töötame välja meetme, millega hakatakse vanasõidukite ja museaalide omanikele nende tasutud mootorsõidukimaksu tagantjärele kompenseerima,“ selgitas rahandusminister. Ta lisas, et selle eelduseks on, et sõidukid on ka avalikult eksponeeritud.

Kas ´´avaliku eksponeerimise ´´ mõistet võiks nt. tõlgendada-teen garaaziuksed lahti ja luban lahkesti kogu kodutänava rahval vanasõidukit lähemalt tudeerida? Kuskohast läheks piir avaliku ja mitteavaliku vahel? Kui ma suviti oma vanasõidukit ´´tuulutan´´ ja üritustest osa võtan, see ju on ka ´´avalikult eksponeerimine´´. See ministrike on ikka väga kummalise sõnastuse suutnud valmis genereerida. 

Kui lihtsalt "musta numbri" autod maksust vabastada, siis jäävad riigi tähtsad ametnikud ilma tähtsa tööta. 
Vasta

35 aastased ja vanemad autod maksuvabaks, olekski mure lahendatud. Paljuke neid üldse on, et sealt mingi arvestatav maksusumma kokku tuleks. 
Samuti ka kõik ülejäänud seisvad autod, nii nagu Soomes on.
Vasta

(29-02-2024, 17:42 PM)Peeter2 Kirjutas:  35 aastased ja vanemad autod maksuvabaks, olekski mure lahendatud. Paljuke neid üldse on, et sealt mingi arvestatav maksusumma kokku tuleks. 
Samuti ka kõik ülejäänud seisvad autod, nii nagu Soomes on.

Mitte ainult 35 aastased vaid KÕIK sõidukid maksuvabaks!
Jälle hakkab pihta, et poodavad seebitavad omale nööri.
Ei ole vaja osalise väljapressimisega nõus olla ja nii lihtne ongi.

Ma veel tahaks küsida, et mispuhul peavad vanatehnika omanikud riigile laenu andma ja pärast lootma see tagasi saada ning veel intressita???
Tahab viletsus seda porri teha siis võtku ise laenu aga mitte muuseumide ja nende käest kes vanatehnikat omavad.
Vasta

Tsitaat:Eestis on ainuke vanasõidukeid eksponeeriv ja muuseumiseaduse nõuetele vastav muuseum Maanteemuuseum. Mitte ükski teine vanasõidukite kollektsioon ei vasta muuseumi rangetele nõuetele ning ei saa selleks ka tulevikus, sest ükski eraisik ei saa olla muuseumi pidaja.
Järva-Jaani pole siis muuseum. Varjupaik. Mis saatus ootab teda?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Idioodina sorisin kultuuriministeeriumi muuseumide nimistus. Kui putlerikeeles mitte väljenduda, siis polegi midagi öelda.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Juriidilise isikuna muuseum asutada ei ole keeruline, minu arvates. Mida keegi rangeteks nõueteks peab on iseküsimus. 

Eestis kipub vist pigem nii olema, et paljud tahavad muuseumit pidada/omada aga muuseumi mõiste on samas üheselt ainult see, et on "vanad asjad". Mina selliseid koosluseid muuseumiks ei pea aga kui eestlane juba on muuseumi usku ja tahab neid teha siis need ju võiks ammuilma kehtinud kriteeriumitele vastata? Muidugi võib juhtuda, et museaalina arvel oleva autoga ei tohigi enam sõitma minna ja siis on teistpidi häda. Sest varahoidja saab infarkti kui põhikogus olevat museaali tarbima hakatakse. Aga muuseum peab tagama nende säilimise.

Ehk, et tegelikult... Mida nende muuseumite ja "muuseumilaadsete toodete" ümber üldse keerutatakse? Kas see statistiliselt kõige väiksem osa Eesti autode arvust mitte pole?  Rolleyes

Eeskirjutajale täienduseks, et päris mitmed muuseumid ei ole Kultuuriministeeriumi haldusalas. Nt kasvõi Maanteemuuseum.
Vasta

(29-02-2024, 21:32 PM)gruppen Kirjutas:  .. Muidugi võib juhtuda, et museaalina arvel oleva autoga ei tohigi enam sõitma minna ja siis on teistpidi häda. Sest varahoidja saab infarkti kui põhikogus olevat museaali tarbima hakatakse. Aga muuseum peab tagama nende säilimise.
...
Eeskirjutajale täienduseks, et päris mitmed muuseumid ei ole Kultuuriministeeriumi haldusalas. Nt kasvõi Maanteemuuseum.
Jah, museaalide säilivuse peab tagama aga õnneks on olemas ka abikogu eesmärgiga anda külastajatele ajaloolist kogemust ... maanteemuuseumi sõitmispotentsiaaliga elik registris masinad on enamasti abikogus.

Ja enamiku muuseume sokutas KulMin oma kaelast ära surudes peale sihtasutuste moodustamise. St et need on ka täiesti muuseumid seaduse mõistes, riigi osalusega ja riigile kuuluvate kogudega ja puha aga majandama peavad ise.
Vasta

Pean kinnitama, et olen vähemalt omastarust teadlik sellest, et muuseumina kvalifitseerumise predikaat ei ole kuulumine kultuuriministeeriumi haldusalasse.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(29-02-2024, 21:32 PM)gruppen Kirjutas:  Juriidilise isikuna muuseum asutada ei ole keeruline, minu arvates. Mida keegi rangeteks nõueteks peab on iseküsimus. 
Muuseumiseaduses on kirjas järgmised (ja mitte ainukesed nõuded muuseumile). 

§ 2.  Mõisted

  (1) Muuseum käesoleva seaduse tähenduses on juriidiline isik või asutus:
  1) kellel on muuseumikogu, mille museaalidest vähemalt poolte omanik on muuseum või vähemalt poolte kohta on sõlmitud vähemalt 50-aastane kasutusleping või riigile kuuluva muuseumikogu kasutamise tähtajatu leping;
  2) kes kogub eesmärgipäraselt vaimset või materiaalset kultuuri- või looduspärandit;
  3) kes peab museaalide üle arvestust, lähtudes muuseumide rahvusvahelistest dokumenteerimispõhimõtetest;
  4) kes tagab muuseumikogu pikaajalise säilimise;
  5) kelle muuseumikogu on huvilistele kättesaadav;
  6) kes teeb muuseumikoguga seotud uurimis- või teadustööd ja esitab regulaarselt selle tulemusi avalikkusele näituste, haridustegevuste või -sündmuste ja teaduslike või populaarteaduslike publikatsioonide vahendusel;
  7) kes ei jaota kasumit.

  (2) Museaal on muuseumis arvele võetud kultuuriväärtusega asi, mille üle peetakse arvestust muuseumide rahvusvahelistest dokumenteerimispõhimõtetest lähtudes.

Kui muud nõuded on ehk MTÜ asutamisel lihtsamini täidetavad, siis kõige keerulisem on erakollektsionääril muuseumis tagada uurimis- või teadustööd, mida tuleb ka regulaarselt avalikkusele esitada. Mitmed Eesti vanatehnika kollektsioonide pidajad on kaalunud ka ametlikku muuseumistaatust, kuid asjaajamine ja sellega kaasnevad kulud ei kaalu üles muuseumi nimega kaasnevat positiivset poolt. Seejuures on teadlikumatelt inimestelt tulnud kriitikat ka Eesti Vanatehnika Klubide Liidu poolt koostatud kaardile nimega "EESTI VANATEHNIKA MUUSEUMID", mis on juriidiliselt ebakorrektne, kuna enamus seal muuseumi nime kandvad objektid ei ole seda mitte seaduse mõtte järgi. Osad seetõttu ka kannavad nime, mis väldib sõna "mmuseum".  

Lihtne on "arvata" ja "nõuandeid" jagada. Kui tegemiseks läheb, siis tuleb sageli leppida sellega, et bürokraatlikud tõkked on nii suured, et sellisest tegevusest enam rõõmu ei tunne. 


   

 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne