Liikluskindlustusest
#21

taavi Kirjutas:on võimalus kindlustada näiteks pooleks aastaks ja päev hiljem lähed kindlustusse tagasi ja muudad lepingu maksevabaks, sellega saad raha tagasi Smile
Nii lihtne see ka pole. Summat - kindlustusmakse jagatud kindlustuspäevade arvuga, seejärel korrutatud [päevade arv miinus üks] - sa tagasi ei saa. 50 kr on kindlustusseltsil õigus omale pidada (LKS §19 lg.6). Ja ma usun, et seltsid seda võimalust ka kasutavad. Kunagi moodustas kindlustusmaksest teatud osa poliisi vormistamise tasu vms. Viimast asja vist enam pole, aga - täpsemalt ütleb sulle ikkagi teenindaja seltsi kontoris.

Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Vasta
#22

XTA Kirjutas:
taavi Kirjutas:on võimalus kindlustada näiteks pooleks aastaks ja päev hiljem lähed kindlustusse tagasi ja muudad lepingu maksevabaks, sellega saad raha tagasi Smile
50 kr on kindlustusseltsil õigus omale pidada (LKS §19 lg.6).

ERGO võttis mootorratta kindlustuspoliisi katkestamise tasu 25.-, ülejäänu tagastas.
Lepingu maksevabaks muutmine tähendas "jah"-lepingu (odavam tariif, saadetakse uus poliis eelmise lõppemise eel) muutmist "ei"-lepinguks (poliisi ei saadeta).
Kui tahaks uuesti kindlustuspoliisi, on enne mõtekas (soodsam) leping jälle "jah"-lepinguks muuta. Wink

Väljavõte:
LIIKLUSKINDLUSTUSE SEADUS
§ 22. Lepingu ülesütlemine kindlustusandja algatusel
(1) Kindlustusandjal on õigus leping üles öelda, kui leping on olnud maksevaba 12 kuud järjest...

Seega on õigus kuid mitte kohustus? Kas hea läbisaamine oma kindlustusfirmaga on abiks?
Vasta
#23

hehh,

no aga mida siis ikkagi ette võtta selle kõige taustal? kas tõesti hakata uuesti sõlmima iga aasta neid fiktiivseid lepinguid (elik , kas on oht et vastasel korral nt ARK lihtsalt kustutab registrist)?

või jätta see teater ära ( sellisel puhul, kas siis krt on sanktsioone asja päevavalgele tulles või mitte)?

suht nõme on nende tehpassidega joosta ja paberit määrida ja kõigile kasutu leping sõlmida ja siis veel arvet pidada, millal läbi saab ja nii iga aasta uuesti...


terv,

R
Vasta
#24

Mina ka kurat ei tea,miks neid tobetaid kindlustuslepinguid veel teha vaja on!

Käisin täna oma Ikarusele uut maksevaba kindlustuslepingut tegemas ja see oli tasuta. Kindlustusfirma oli Salva ja sealt pärisin üht-teist.
Maksevaba leping kehtib 2 aastat. Vahetult enne tähtaja lõppemist saadetakse vastav teatis ka koju.
Kindlustuslepingut ei saa sõlmida nendele sõidukitele,mille reg tunnistused on väljastatud enne 1. novembrit 1993a. Mina arvasin,et see on 23.11.1999a.
Tehes poliisi,hakkab see kehtima kohe peale selle sõlmimist. Vanasti oli nagu alles järgmise päeva algul kl 24.00?
Kõike ei tulnud pähe küsida.
Huvitav,miks jookseb igalt poolt läbi kuupäev 23.11.1999a?
Mis kuradi arveid ja trahve hakatakse välja kirjutama kui kindlustusleping tegematta? Minule pole nende 2 aasta jooksul ühtegi teatist tulnud ega ka mind kodunt sellepärast otsimas käidud. Mille alusel need määratakse?

Vat üks halb asi mulle veel: Et bussi endale ümber veel vormistanud pole,ei saa mina ise sellele poliisi osta. Kindlustuslepingule pandi mind kui omaniku esindaja ja volituse alus on volikiri. No seda mul muidugi polnud ega ka küsitud. Kas nimetatud volikirja alusel saaks poliisi osta? Kas oleks tegemist sõiduki kasutamise volikirjaga(seda mulle nagunii teha ei saa) või n.n. esindaja volikiri?

See tähendab,et mina kindlustust bussile hetkel teha ei saa kuid tuleks vist korra ikka teha,et pääseks kuidagi bussiga Rapla(see lähim) ARK-i. Teisest küljest,kui minna hea õnne peale ilma kindlustusetta,kas tehakse omanikuvahetus ära? Kusagil oli kirjas,et teeliikluses osaleval sõidukil peab olema liikluskindlustus tehtud kui ARK-is mingeid toiminguid tehakse. Hetkel uurides ARK-i lehte,ei leidnud enam küll seda kusagil kirjas olevat. Siis saab vist ka ilma kindlustusetta ARK-is omanikuvahetuse tehtud? Mõeldud on selliseid sõidukeid,mis on sinna toodud puksiiris või sõitnud omal jõul.

Jutt kohati vähe segane aga ehk lugeja saab aru.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#25

Minu teada on nii, et ARKi toimingute jaoks peab sõiduk arvel olema. Kui tal aga midagi on puudu (TÜV, üks pool tehnilisest passist, ehk veel midagi muud), siis peab sõiduki ette näitama. Kusjuures, minu teada seal ettenäitamisel ei kontrollita pidureid ja heitgaase ja tulekustutit, vaid vaadatakse üle, et sõiduk on ikka see, mis ta passis kirjas on (kere nr, värv, tüüp). Aga Ikaari sinna saamine ette näitamiseks on muidugi ooper omaette, sest kasvõi osaliselt toestatuna pukseerimiseks peab olema kindlustus.
Mingi võimalus on tõesti, et Sulle kirjutataks volitus kindlustuslepingu sõlmimiseks, aga kas see mitte ei pea olema sellisel juhul notariaalselt kinnitatud? Sellisel juhul langeb ilmselt see variant ka ära...

Kui ma midagi valesti teadsin, siis ärge kõvaste lööge, vaid parandage ikka Smile
Vasta
#26

Ärgem ikka kuhjugem ühte ARKi toimingud ja kindlustuse - need on ikka vaid kaudselt ühtivad. ARKis ümber regimisest võiks ka rääkida, kuid selleks (vist) oli eraldi teema.
Kindlustus on vajalik sõidukile, et teedel liikuda. Toimingute sooritamiseks (müük, ümberreg, TÜV, mahakandmine) pole kindlustust vaja.
Vasta
#27

Ümberregistreerimiseks tuleb kuidagi ARKi saada.Tsikli tõstad kasti või kärusse.Sõiduautoga sääb kah hakkama kui sõiduauto veoka kastis või spets haagise peal.Pampersiga saab kah kohale kuid hind???
Selleks,et osaleda nelja rattaga liikluses ,peab kindlustusleping olema.
Ka kohaletarides osaled liikluses.Kärul on ju kah leping nõutav ehki ise pole ta võimeline sõitma.
Ja tehingute vormistamiseks tuleb sõidukit näidata,et kontrollida kere numbrit.
See ei ole muidugi absoluutne tõde.
Kõik me oleme müüdavad ja mida ei saa raha eest,saab suure raha eest.Ja kui siis kah ei saa,saab aitähi eest.Muidugi kui väga karvane käsi sees on.
Volituse blanketi ostad pensukast 3.- eeguga ja täidad ära.
Kui ei taha sõidukit kohale tarida,on ka võimalik ülevaataja koju kutsuda.
Kas see on odavam,kui kindlustus- kahtlen sügavalt.Ja toimingute teostamiseks peab ikkagi volitus olema.Vanasti jagati ARK-is paberina ja kodulehel pdf failina.Praegu ei tea.Pole ammu asja olnud.

Kui bensu jagati 20 l kaupa ja olid kilomeetrised sabad,siis oli juhus,kui seisin ka selles.Veeti just värvimiselt tulnud sapikat - seebikarpi.Said minust ja veel paarist autost mööda.Järsku käis nöör sapikal esiratta alt läbi ja kamikaze äestas viiel masinal küljed.Asju juhtub ja seepärast võiks kindlustus ikka olla.

Samas on jabur,et igal liiklusvahendil peab olema eraldi kindlustus.Reaalselt kasutan kolme sõidukit.Ei saa ju olla kõigi sees ja seljas korraga olla.Kui keegi tahab volitusega sõita,on ju alati võimalik teha lisakindlustus või istuda siis ise kodus või kõrval.Kunagi oli nii.Aga eks kõik kes raha maitse suhu saavad järjest ahnemaks lähe.

Kui aga plaanid kindlasti autot kaugemas tulevikus soetada,siis osta omale otsekohe käru.Tee talle kindlustus 100.-eeku aastas ja koefitsent muudkui kukub.Toungue

Müün valget nahka paksus 1,4-1,6
http://www.wix.com/Peterx01/R35
Vasta
#28

Ma olen seda siia kuhugi juba kirjutanud, aga topelt ei kärise-arki kohale pead söiduki tassima ainult juhul kui teh.passist puudub tüübikood.Igasugused ülevaatused ja kindlustused ei puutu arki suhtes asjasse.See ei huvita seal ka reeglina kedagi,kuidas sa oma liikuriga sinna said.Ark ei ole politsei,nemad ei saa sulle kindlustuse puudumise eest trahvi teha.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#29

kas bussi kindlustamine erineb sõiduauto kindlustamisest?

sõiduauto puhul pole omanikul küll vaja kindlustust sõlmida, ei ole ei volitst ega midagi vaja. Kindlustuspoliisi pannakse sõlmija nimi ja isikukood ainult, koefitsent on auto omaniku järgi (liisingumasinatel teine teema ainult). Olen kindlustanud mitmeid autosid, mille omanik ise pole, erinevates kindlustusasutustes (if, ergo), pole nagu probleemiks tulnud, et isik teine kui passis omanik.

aga viimati kindlustasin suvel, äkki tõepoolest midagi muutunud.

Peter Kirjutas:Kui ei taha sõidukit kohale tarida,on ka võimalik ülevaataja koju kutsuda.
Kas see on odavam,kui kindlustus- kahtlen sügavalt.

ARK lehel olev hinnakiri Kirjutas:Sõiduki (sõidukiks loetakse mootorsõidukit ja tema haagist), maastikusõiduki, väikelaeva, alla 12-meetrise kogupikkusega laeva või jeti kontrollimiseks autoregistrikeskuse spetsialisti kohalekutsumise korral Eesti Vabariigi piires iga sõiduki, maastikusõiduki, väikelaeva, alla 12-meetrise kogupikkusega laeva või jeti kontrollimise eest


250
+muud maksud muude toimingute eest muidugi
Vasta
#30

Edr, esiteks offtopicust, bussi ARKi vedamise asemel kutsu ARK spetsialist bussi juurde. Maksab 250 krooni.

Teiseks, kindlustusest, ega hetkel ei käidagi neid trahve määramas. Võid rahulikult edasi kodus istuda, moosisaia süüa ja foorumis paukuda.
Vasta
#31

Üldjuhul ei pea sõidukit ARK büroole/osakonnale kontrollimiseks esitama, v.a juhul kui:

- muutuvad sõiduki tehnilised andmed;
- sõidukil puudub VIN-kood.

Selline jutt ARKi lehelt.
Vasta
#32

No pole vahepeal minule kah mingeid teatiseid lepingu olematusest saabunud. Tahan koguaeg minna uusi lepinguid tegema ag aunustan ära, nii juba pool aastat. Kellegi "uusi ja karmimaid kogemusi" selles vallas pole tekkinud?

r
Vasta
#33

Tekkis selline küsimus: Kui autole peale panna võimsam mootor, nii et vahetust arkis ei registreerita, siis mida teeb kindlustus liiklusõnnetuse korral, kui siiani on kindlustust makstud vana mootori võimsust arvestades.
Vasta
#34

kindlustus taastab avariieelse olukorra originaal juppe arvestades, ehk kui mootor sai õnnetuses viga ja selle peab asendama (mis on natuke ebareaalne, ennem kantakse tavaliselt ikka auto maha), siis asendatakse see originaalis ettenähtud mootoriga. Kogemus olemas tuuningstangedega. Kolleegile põrutati sisse ja kogu tema töö ja vaev kirjutati korstnasse ja anti tavaline stange kindlustuse poolt pmst.

ja tasub meeles pidada seda, et liikluskindlustus sulle ei maksa midagi, sulle maksab sulle sissesõitnud auto liikluskindlustusfirma (eeldusel, et tema jäi süüdi).
Vasta
#35

On ka teine külg, kui ise süüdi jääd. Põhimõte on selline, et kui ümberehitus ei olnud õnnetuse põhjustamisega seotud, siis tulevad lihtsalt lepingulised sanktsioonid (oma lepingust loe ise, mis sul seal on). Kui oli, siis maksab kindlustus kahju kinn, aga nõuab selle sinult hiljem sisse. Võid kolm korda arvata, kes peab tõestama võimsama mootori mitteseotust õnnetusega ...

Aa, ja avariieelne olukord on puhtalt tõestamise küsimus, kui sa suudad tõestada oma "tuuningstange" maksumuse, siis peab kindlustus seaduse kohaselt selle kinni maksma, reaalne elu on muidugi nats teine, aga oma õiguste eest peab seisma. Samas enamiku tuuningstangede puhul on nende tutika originaaliga asendamine rahalises mõttes mitte kahju, vaid võit Smile

Kui stange on garaaþis oma valgete käekestega kokku klopsitud ja mingit kuluarvet selle kohta pole, siis muidugi läheb raskeks.
Vasta
#36

martin59 Kirjutas:Tekkis selline küsimus: Kui autole peale panna võimsam mootor, nii et vahetust argis ei registreerita, siis mida teeb kindlustus liiklusõnnetuse korral, kui siiani on kindlustust makstud vana mootori võimsust arvestades.
Kindlustusselts leiab, et Sina oled teadlikult esitanud valed andmed ja sellest tulenevalt loeb kogu lepingu kehtetuks. Mootori võimsus on kindlustusmakse arvutamisel kõige olulisem number.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne