Jawa 354 1964 + velorex
#1

Tervist.

Vaagisin siin pikalt kas kajastada oma värsket masinat või ei, aga jõudsin otsusele, et see on vajalik nii mulle kui võiks ka mõnele lugejale huvi pakkuda.

Masin sai ostetud neljapäeval 4. septembril 2008. aasta nii umbes kella kahe paiku. Mina olen masina 3. omanik. Varemalt on Jawa olnud kogu aja ühe pere käsutuses. Eelmise omaniku isa ostis masina 1964. aastal ning sõitis tollega kuni 1979. aastani. Jawa kirjutati poja nimele ja sai ka uue tehnilise passi. Kuna vene kroonu nõudis oma jäi masin peale ümberregistreerimist mõneks aastaks seisma kuni 1981. aastani.

Ilmselt millalgi 90` aastatel võttis kolmanda põlve järeltulija masina oma hoolde. Tema poolt on teostatud ka hetkel nähtavad värvitööd. Kvaliteet on küll väga kesine, sest värv on "huvitavalt" hele ning matt, samuti on hõbedaga üle võõbatud summutid ja muud kroomdetailid. Teadmiseks kõigile, et kui kroomdetailid on roostes siis näevad nad ikkagi paremad välja kui värvituna mingisuguse hõbedase värviga.

Sellel Jawal on esindatud küllaltki hea kogu nõukaaegsest tuuningust ja lisaseadmetest: tuuleklaas, laibakad, torud summuti otstes, ostetud on isegi krossilenks, kuid külge seda õnneks ei jõutud panna. Vaatamata sellele, et lenksu ei jõutud külge panna on lennuki tiibu siiski kärbitud- ilmselt tuuleklaasi kinnituste pärast.

Pilte vaadates võite küll ära ehmatada, et issand kui kole see Jawa on! Eks ta praegu ongi veel kole, kuid eks aeg ja mina parandame kõik vead. Mind võlub selle masina puhul just tema eelnev minevik, Velorexi külgkorv originaalsete kinnitustega, ning mis seal salata ka dokumentide olemasolu.

Sellisena jõudis ta minu kätte: üsna juppideks lammutatult, kuid siiski küllaltki komplekteeritav.


[Pilt: Picture059.jpg]




Milline on siis minu eesmärk selle masinaga? Hetkel panen ta kokku sellisena nagu ta on st. mingisugust roostet ma nühkima veel ei hakka. Panen masina sõitma, tutvun temaga natuke, et saada täpsemalt aru tema iseärasustest ning alles seejärel asun teda korrastama (tahaksin kangesti öelda taastama, aga otsustasin, et sellest masinast saab küll läikiva karvkattega hobimasin, aga mitte musta numbri kanditaat.)




Velorex ja jupid mis oma õigest kohast raami küljes puudust tunnevad. Nagu näha on bensiinipaak, korvi istmed jt. jupid üsna halvas seisukorras.

[Pilt: Picture079.jpg]


Külgkorvi raam

[Pilt: Picture056.jpg]

Ning mootor, mille sain ma samuti just sellises seisukorras.

[Pilt: Picture061.jpg]



Vasta
#2

Karter on omadega õhtal, muud nagu ei oskagi ütelda...
Aga miks arvad, et tegu just mudeliga 354 on? Kas see on passis kirjas?
Vasta
#3

Tsitaat:Karter on omadega õhtal, muud nagu ei oskagi ütelda...
Aga miks arvad, et tegu just mudeliga 354 on? Kas see on passis kirjas?

Jah, karter on tõepoolest omadega õhtal. Kui mul Kurtnas midagi näppu jääb siis üritan ta ikka välja vahetada. Aga selle karteri poole puhul on tegemist omapärase nähtusega, kus üritati s...t saia teha ning saadi hakkama.

354 arvan selle pärast, et see on kirjas birkal, raamil, mootoril ja muudel pisematel detailidel. Muideks passis on kirjas lihtsalt Jawa 350.



Vasta
#4

Siim007 Kirjutas:354 arvan selle pärast, et see on kirjas birkal, raamil, mootoril ja muudel pisematel detailidel. Muideks passis on kirjas lihtsalt Jawa 350.
Kas birkal on kirjas lihtsalt 354 või 354/06? Ja tootmisaastaks birkal on 1964? Igatahes sel juhul on pildilt nähtav esiratas ja sidur valed. Kas saaksid teha veel pilte näiteks tagumisest rattast, siduri taga olevast käivitussektorist ning paremalt poolt siduri lülitusmehhanismist? Mis värvi plastiga süütelukk peal oli?
Vasta
#5

OT:
Kui on huvi korraliku kasutatud 354 karteri (pooled + vahetapp) vastu, saada PS. Karter on ilma numbrita, st. kui hiljem huvi masin põhjalikult taastada, siis saab originaalnumbri peale lüüa.
Vasta
#6

Tsitaat:Kas birkal on kirjas lihtsalt 354 või 354/06? Ja tootmisaastaks birkal on 1964? Igatahes sel juhul on pildilt nähtav esiratas ja sidur valed. Kas saaksid teha veel pilte näiteks tagumisest rattast, siduri taga olevast käivitussektorist ning paremalt poolt siduri lülitusmehhanismist? Mis värvi plastiga süütelukk peal oli?

Tootmisaastaks on birkal 100% 1964. Nii on ka passis, samuti klapivad ka kõik mootori ja raami numbrid birka ning tehnilise passiga.

Huvitav on selle masina juures see, et kõik kasutatud jupid nii süüteküünlad, kondekad ja ka süütelukk on alles jäetud. Originaalis on tal olnud valge süütelukk. Praegu on must.

Täiesti võimalik, et esiratas on vale, sest mulle anti kaasa veel üks kasutatud väga halvas korras velg ning see võib olla originaal.

Birka vaatan homme üle ja digika võtan ka garaaþi kaasa



Vasta
#7

Pilt käivitussektorist.


[Pilt: Picture065.jpg]



[Pilt: Picture060.jpg]



Vasta
#8

Siim007 Kirjutas:Tootmisaastaks on birkal 100% 1964. Nii on ka passis, samuti klapivad ka kõik mootori ja raami numbrid birka ning tehnilise passiga.
354/06 tehtigi 1964.aastani, peale mida algas 360 tootmine, nii et kõik on korras. Peaasi, et birkal 1965 kirjas ei oleks, nii nagu minu rattal on, sest sellisel juhul variseks terve mu väike maailm kokkuSmile

Käivitussektor peaks käima eraldi aluse küljes, mis kinnitub karterile kolme poldiga, paraku vähemalt minu silm seda neilt piltidelt küll ei seleta.


Siim007 Kirjutas:Huvitav on selle masina juures see, et kõik kasutatud jupid nii süüteküünlad, kondekad ja ka süütelukk on alles jäetud. Originaalis on tal olnud valge süütelukk. Praegu on must.
Ma loen siit välja, et valge süütelukk on alles? Oleksin sellest huvitatud, kui Sul endal just sellega mingeid plaane pole...
Vasta
#9

Tsitaat:Käivitussektor peaks käima eraldi aluse küljes, mis kinnitub karterile kolme poldiga, paraku vähemalt minu silm seda neilt piltidelt küll ei seleta.
http://www.mz-b.de/353/s11.jpg
Plaat number 3 Jah? Ma ei teagi nüüd kohe mis öelda, peab ilmselt gargesse vaatama minema.

Tsitaat:Ma loen siit välja, et valge süütelukk on alles? Oleksin sellest huvitatud, kui Sul endal just sellega mingeid plaane pole...

Süütelukk on alles, kuid tal on pragu sees ning on ilmselt sellepärast musta vastu kunagi välja vahetatud.
Kui on tahtmine, et süütelukk oleks valge on võimalus teha nii nagu teevad volgaomanikud, kes musta rooli valgeks värvivad. Saab autentse tulemuse ning peaks ära petma küll.

[Pilt: JAwapildid047.jpg]



Täna sai veel mootor kokku pandud ning elektrisüsteemis näpuga järge veetud. Sädet kätte ei saanud. Vaatan ilmselt elektrisüsteemi veel kord kriitilise pilguga üle ning alles siis asun geneka kallale. Ütlen ausalt, et Jawa geneka suhtes tunnen tugevat hirmu. Kontaktid puhastasin ära, kuid ilmselt tuleb kogu genekas pulkadeni lahti võtta ja ära puhastada.



[Pilt: JAwapildid066.jpg]

[Pilt: JAwapildid079.jpg]


Huvi pärast võtsin summutilt täna hõbedase värvi maha ning mis mulle vastu kiiskas.... Korralik kroom! Vahel võib ka selline pisike asi rõõmustada.

[Pilt: JAwapildid061.jpg]

Üks pilt ka esiveljest. Peaks mainima, et äärmiselt toredad kinnitused on porilauale tehtud.
[Pilt: JAwapildid060.jpg]



Vasta
#10

Korralik kroom (Y). Ehk oli värv kroomdetaili kaitseks?

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#11

Tsitaat:Korralik kroom (Y). Ehk oli värv kroomdetaili kaitseks?

Ei, seda kindlasti mitte. Ma olen enam kui kindel ,et masin sai kõikidele oma kroomdetailidele hõbevärvi, sest taheti, et asjad oleksid ühte karva. Näiteks bensiinipaagi, velgede ja leegitorude kroomkate on täielikult hävinud ja kuidas sa teed, et ühed asjad on sellised ja teisesd teistsugused. Jääb natuke halb maik külge. Samuti ei kaitse see üliõhuke hõbedakiht küll mitte midagi oleks ta siis lakitud vms. aga... jah.



Vasta
#12

Okei. Smile

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#13

Kas kellegi leidub või teab kus leidub 354/06 elektriskeemi? Mul on originaal käsiraamatus küll olemas, kuid see on küllaltki ebatäpne.
Kui suurel määral erineb 350/360 elektriskeem 354 omast?



Vasta
#14

Põhimõtteliselt on erinevatel 354 ja 360 mudelitel ainult juhtmed eri värvi, üldine on sama!

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#15

Ma paluks nüüd pilte esiratta rummu paremast küljest ning samuti sellest veljest, mille kaasa said.



Siim007 Kirjutas:http://www.mz-b.de/353/s11.jpg
Plaat number 3 Jah? Ma ei teagi nüüd kohe mis öelda, peab ilmselt gargesse vaatama minema.
Seesama.



Mis elektriskeemi puudutab, siis see on identne 360 omaga ning 559 omast erineb vaid lisasilindri süütesüsteemi poolest. Vanematel 354 skeemidel on teine süütelukk ja spidomeeter ning osadel veel ampermeeter ka aga üldjoontes peaks olema sama jah nagu unicman ütles.
Vasta
#16

Alustuseks esiratta teine pool
[Pilt: JAwapildid067.jpg]

Selline on Jawa 354/06 elektriskeem ka minu manualis. Kui keegi viitsib natuke vaadata siis on näha erinevusi akujuhtme paigutuses 354/06 skeemis ning genekasse läheb tollel 4 juhet aga teisel skeemil 5 juhet.
[Pilt: pic82.jpg]


Ja tundamtu 350 cc Jawa elektriskeem

[Pilt: 91675803_4UJb.jpg]



Vasta
#17

Ainus vahe neil kahel skeemil on see, et esimesel ei ole märgitud süüteluku klemmide tähistusi, teisel on olemas ja isegi juhtme värvid on ära märgitud, kuigi need ei pruugi sinu rattaga kattuda.

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#18

Netist leitud skeem: http://www.szocimotoros.hu/download/jawa350_354_06e.jpg

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#19

See "tundmatu" skeem tundub olema minu albumi pilt - see jawa 360 manuaalist tehtud pilt(oli kaasas ´67 aasta jawaga. Säde on tavaliselt kinni ikkagi kontaktides, kui ratas on kaua seisnud - võta kontaktid maha ja lihvi korralikult puhtaks, vajadusel asenda küünlad. Süütepoolid tavaliselt läbi ei põle ning nendest viga esialgu ei usuks.
Vasta
#20

Tsitaat: See "tundmatu" skeem tundub olema minu albumi pilt - see jawa 360 manuaalist tehtud pilt(oli kaasas ´67 aasta jawaga. Säde on tavaliselt kinni ikkagi kontaktides, kui ratas on kaua seisnud - võta kontaktid maha ja lihvi korralikult puhtaks, vajadusel asenda küünlad. Süütepoolid tavaliselt läbi ei põle ning nendest viga esialgu ei usuks.
Google otsing andis mulle sellise elektriskeemi ja ma pean mainima, et see on üks kõige täpsemaid skeeme, mida ma siiamaani kohanud olen. Niiet tänud sulle ats97
Tsitaat:Ainus vahe neil kahel skeemil on see, et esimesel ei ole märgitud süüteluku klemmide tähistusi, teisel on olemas ja isegi juhtme värvid on ära märgitud, kuigi need ei pruugi sinu rattaga kattuda.


Aga aku miinusklemmilt tulev juhe on samuti erineva paigutusega või ei mängi see rolli? Kas on võimalik, et selline paigutus on erinev tänu süütelukkude klemmide erinevusele?



Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne