Autoesinduste töökultuurist ja "linnalegendidest"
#21

supp Kirjutas:ma ei tea küll kus esinduses sina töötasid aga olmal ajal sai aastaid erinevates esindustes autosid müüdud ja üldjuhul olid ikka autode ls. 20-100 km vahel mis klientidele üle sai antud, polnud ka harvad juhused kus sai autoga läbi terve linna sõidetud proovi nr peal (vahest juhtusid ka avariid) , mõnigatel autodel sai ka kegeid värvitöid tehtud enne müüki jne, ahjaa meenub veel eyt ühel teatud margil ühendati meh. odomeeter näiteks prooviautol lahti ja hiljem pärast müüki kliendile ununes see loomulikult ühendamatta, igasugu koomuskit sai küll

[Pilt: default.jpg]
Vasta
#22

vanapeer ikka oskab Big Grin

Njah kunagi ju müüs Forde ka Belesta ühes Ladadega... Seega pole midagi imestada Toungue

Ju siis vanadest aegadest kombed küljes :S
Vasta
#23

Käisin ükskord Tammsaare teel FIAT esinduses (ma ei tea mis firma see seal on) küsimas 1979 aasta Fiat 132-le jagajakaant, süütejuhtmeid jms pudinaid.
Kui ma ütlesin et mis autoga tegu siis varuosade müügimees vastas kohe et nii vanale autole juppe ei ole ja ei ole võimalik ka tellida.
Mispeale ma natuke lunisin, et äkki ta ikka vaataks arvutist järgi ja siis ta vaataski ja tõi 5 minuti jooksul kõik minu palutud osad ka laost lagedale. Kõik oli neil koha peal olemas.
Vasta
#24

Firmateenendusi pole põhjust külastada olnud, aga minu üks kummalisemaid klienditeenenduse mälestusi on ühest autovärvipoest. Läksin sinna ostma silikoonieemaldit, müüa oli küll üsna üleolev ja tõrges, kuid sain siiski kraami kätte. Samal ajal tuli sinna üks härra autovärvi ostma, ilusti kõik bena luuk värvinäidisena kaasas ja puha.
Mis sellele järgnes oli mulle küll arusaamatu, kuigi esimesed fraasid selle kliendi ja müüa vahel ei pruukinud detailides minuni jõuda. Ühtäkki kukkus müüa üsna agressiivsel moel mehele selgitama, umbes et, eraisikutele me mingeid värve ei müü ja et parem oleks tal tema segamine lõpetada ja võimalikult kiiresti lahkuda. Segaduses mees üritas saada veel selgitusi et miks nii ja naa...aga ei "võetud enam toru"...
Vasta
#25

olles ise pikka aega autode roostetörjega seotud olnud,võin väita,et 20-30 km uue auto odomeetril on täiesti normaalne.
tihtipeale toodi esindusest treileriga uus auto kohale.tehti roostetõrje ja hiljem viidi treileriga tagasi esindusse,kus klient selle kätte sai.ja oli neilgi 20-30 km näit ees.
nimelt soomes,kus roostetõrje senini üsna rohkelt kasutatav,kauplesid kliendid selle automüüja kulul välja.
minu teada Hanko vabasadamast,kust ka eestisse autod tuuakse on kilomeetrite pikkused vahemaad sadama ja parklate vahel.
kes sealkandis liikunud,teab,et sealsete parklate pindalad on võrreldavad suuremate eesti asulate ja väiksemate eesti linnadega.ja neid autosid ei liigutata seal mitte treileritega,vaid uute autode kolonnid liiguvad ise punkti A B ja C vahel.sealt ka väike läbisõit odomeetril.
sama kehtib ilmselt ka tehaste territooriumidel...
http://static1.album.ee/files/751/9/orig...1_wIbp.jpg

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#26

Minul pole kahju kui natuke peenestakse, eriti praeguse ilmaga kässariga kurve võetakse jne. Aga diisli TÜV on jõhker üritus Wink

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#27

muidugi teema algataja käest tahaks teada, miks ei ole 43km sõitnud auto uusauto, milles ta näeb olulist vahet 4,3km, 43km ja 143km või ka 1430km sõitnud auto vahel.
Oma praktikast meenub veel selline seik, kui klient tellis uue auto ja ootas seda ca 2 kuud, kuna ei nõustund ostma täpselt samasugust mis oli ca 5 päeva salongi seisnud, samas kui ta tuli masinale järgi siis oli tal kaasas 40l kanku bensuga ja ise kodus tehtud kummist porilapakad mis ta ka koheselt plekikruvidega külge kruvis ning veel meenub ühe kolleegi jutt kui klient tellis auto (ootas ka mingi kuu või paar) ja peale PDI-s oli masin ettevalmistatud ning kiled toolitelt eemaldtatud, tellis tüüp uuesti auto kuna väitis, et uuel autol on kiled istmetel ja tema ilma nendeta ei taha, nii tehtigi ja ta ootas veel paar kuud.
Need ei ole nn linnalegendid, vaid reaalne elu. Üla nimetatud situatsioonid tunduvad naljakad aga kui sa pead automüügiga leiba teenima ja selliseid nö haigeid satub ca iga 100 auto müügi protsessi juurde 20tk siis see ei ole enam naljakas. Ma tegelesin antud erialaga ca 7aastat ja uskuge mind, issanda loomaed on kirju ning kui iga 10. hakkab veel sõimama, et 43 km sõitnud auto on vana ront siis see on küll liiast, muidugi ma ei poolda ülbust teenindajas aga ka veelvähem kliendis.
Praegu ma teenin leiba tavaliste b-kategooria autojupide müügiga ja uskuge mind see on veel naljakam.
Vasta
#28

Siis võime tuua veel ühe näite kus kodanik oli ostnud a 10 aastat tagasi omale esinusest uue auto olnud püsklient esinduses ja siis ükspäev lagunes kojameeste mehanism ära . Antud jubina tellimiseks kulus a 3 nädalat. Kodanik mõtles, et ok . Olles salongis hakkas talle vastava Margi tippmudel silma ja ta piilus seda vaatas ja uuris ning puuris . Hind oli kuskil 930.000 tänase hinnakirja järgi. Auto oli salongis kuna oli tellitud ühe personaalse tellimuse järgi aga inimene ei saanud liisingut. Käis ja toksis seda masinat seljas olid tavalised kodused riided . Ja kas ükski müügimees astus ligi... oh ei . Milleks vaevata oma pead ja aega inimesega kes tõi just oma(rondi) 12 aastat vana ideaalses korras masina kojamehe mootorit vahetama .

Lõpuks inimesel sai hing täis ja ta ütles, et hallooo ma tahan seda masinat kohe täna saada kas keegi minuga tegeleb ka ????
Vasta
#29

sry OT
Tsitaat:See, et keegi ostis 43km-i sõitnud uue auto, on samuti jama. See ei ole enam uus, vaid kasutatud auto ja oma viga, et vastu võtsid...bla bla jutu peale ostab ainult värske auto särast pimestatud algaja.
Loomulikult, siin ei ole ka esindus süüst puhas, et kundet petta üritas (ja õnnestunult)
Mina oleks lihtsalt kas minema kõndinud või 20% hinnasula tinginud. Või sihukese kisa üles tõmmanud, et nad oleks mulle lausa vägisi toppinud autosse tasuta talvekad, kaks aastat tasuta hoolduslepingu, navi ja dvd mängija, et ma ainult minema läheks....Cool
Esindusele on positiivne renomee ju jubeoluline.
Teinekord kutsuge mind kaasa, kui uut autot ostma lähed...Mõõduka tasu eest, loomulikult...Smile

pedantsuse sõna kipub eelnevat testi lugedes võtma pedenduse vormi.

jätab ka mulje et lisaks totaalsele targutamisele tegeleks ka teistele kodanikele kaigaste kodaratesse loopimisega.
mulle tekib küsimus et kui sa ise ka töötasid kaua esindustes kus su sõnade järgi kõik ok oli miks sa siis seal enam ei tööta.... vb viskas kellegil kuskil ka üle...
mitte et ma nyyd norida tahaks.

a muideks tuttav ostis kolmeharulise amg seeria sõiduki esindusest ja odomeeter näitas 220 km läbisõitu. mees ei liigutanud kulmugi ja 1,7M maksev sõiduk läks liiklusesse. kuigi ärimehena on tegu hullema pedandiga kui mõned siin.
Vasta
#30

supp Kirjutas:tahaks teada, miks ei ole 43km sõitnud auto uusauto, milles ta näeb olulist vahet 4,3km, 43km ja 143km või ka 1430km sõitnud auto vahel.

Tehniliselt ei olegi mitte mingit vahet, sõidavad ühtemoodi. Ja hästi. Mis rohkem sõitnud, sõidab isegi paremine (on rohkem sissesõitnud)
Küsimus on põhimõttes. Kuna uus auto on nii kallis ja kui ta kord juba osta, siis tõepoolest uus.
Kõik ju teavad, et uue auto salongist väljasõitmise hind on umbes 20% tema uue hinnast.
Ehk siis, kui auto maksab poes 500 tuhat, ostad selle ära ja paari nädala pärast tahad müüa, siis ta ei ole ju enam uus auto, vaid hästihoitud kasutatud auto ja maksab nüüd vaid 400 tuhat. Ja palju sa ikka selle ajaga maha suutsid sõita, alla tuhande kildi vast....
Nii ta kipub olema....
Ehk siis kogu point on selles, et teadke oma õigusi uue auto ostmisel, muud midagi.

Muideks, mul endal läks kah tegelt täitsa uue auto ostmise mõte peast minema: vähemalt mingit tööriista hinnaklassis 200 - 400 tuhat pole küll mõtet päris uuena osta, aasta pärast maksad juba nö. "surnud hobust", mille hind katastroofiliselt langeb...Pigem võtta tõesti mingi 5 kuni 20 tuhat sõitnud korralik masin, mis uuest juba pea poole odavam ja garantiiaeg veel alles...
Hoopis teine asi on see, kui osta mingi kallis eksklusiiv, mis juba sündides klassika on ja mille kohta siis 30a pärast on hea öelda, et näe, uuena kunagi ostsin, olen ainus omanik ja hästi hoidnud...Aga selline käitumine pole Eestis veel "in"...Smile
Üks asi veel, mille uuena ostaks ja järeltulijatele pärandaks: mingi suure mootoriga "haige" pukk nagu Moto Gucci, Aprilia vms.
(Mis ei tähenda seda, et ma pooldaks arvamust, et võidab see, kellel on surres rohkem asju.)


Miks ma esinduses enam ei tööta? Cool
See on hea küsimus...Ja vastus on, et kahjuks pole aega. Oma enda teeninduses töötamise kõrvalt...Rolleyes



See "koduste" riiete värk on müügimeestega korduvalt jutuks olnud...
Ehk, kes on kauem töötanud, teavad ja arvestavad, et välimuse järgi sa never autoostjat ära ei tunne...
Hästilõhnastatud ja korralikult riides kuju käib ja kõvatab; aga kala järele haisev ja katkise jopega kutt toob kilekotiga papi kohale ja küsib, et kaua teil vormistamisega aega läheb, kas ma jõuan ühe burksi vahepeal võtta...

Hankos on, tõepoolest, suured vahemaad, aga max, mis ma sealtkaudu toodud saanidel spidol näinud olen, oli vist 13km.
Ja mingi maa kärutatakse ka juba tehases, diagnostikaboxis maha...


See, kui varuosamees ei tea oma ladu peast, on tõepoolest imelik. Vanadel kaladel on kõik enamkasutatavad varuosakoodid peas, rääkimata riiulinumbrist...
Kaadri voolavus, mis teha.

Värvitööd uutel autodel on, tõepoolest, üsna sage nähtus. Mõnel on kerge transpordivigastus, mõnele jookseb klient poes kargu või lapsekäruga sisse jne. Korda tehakse nad kõik ja müüakse ka maha.
Siin kahjuks kehtib see põhimõte, et kui ei tea, siis on sul endal parem...Toungue
Vasta
#31

Selle viimase mõtteteraga haakub ka minul üks mälestus...
Tellis kunde uue auto, kõik värvid ja polstrid ja lisad oma maitse järgi. Tarneaeg pidi olema kaks-kolm nädalat.
Ootaja aeg teadagi pikk, käis ikka aeg-ajalt piilumas, kas on autost juba midagi kuulda. Müügimees polnud ka infoga kitsi, klõbistas arvutit ja andis "maimukese" liikumisest teada. Kuni ühel päeval saabus vaikus. Klõbista mis sa klõbistad, autost enam ei kippu ega kõppu. Nagu oleks Soome jõudnud ja seal õhku haihtunud. Esimesed paar-kolm päeva elati üle, siis hakkas kunde närviliseks muutuma. Müügimees tegi pikemad lõunad ja käis tihedamalt ARK-is, sest salongis oli ebamugav olla. Nii läks nädal ja peotäis päevi pealegi. Ja siis ilmus otsitud auto äkki välja! Paberid said korda, sorts kütet paaki ja kundele aidaa. Mis vahepeal juhtus, polnud enam aega välja selgitada ja tegelikult ei huvitanud see enam kedagi.
Aga kundel polnud autoga õnne. Üsna uuest peast hakkas igasuguseid asju juhtuma - küll kohtus maanteel kitsega, küll linnatänaval purjus ratturiga, küll parklas teise auto uksega. Eks siis tuli jälle esinduse ja kindlustuse vahet jõlkuda ja kõigile tuli see salapärane kadumine uuesti meelde. Ja siis, värvikambri võimsate lampide all hakkas tõde päevavalgele tulema. Vana värvija kogenud silm märkas äkki kahtlaseid jälgi. Täpsemal uurimisel selgus, et uuel autol on JUBA üle värvitud katus ja suurem osa ühest küljest. Kusjuures väga professionaalselt. Alles väga hoolikal uurimisel võis seda märgata. Paistis väga sedamoodi, et auto oli nats kõvemini "haiget" saanud ning seda oli tublisti ravitud enne müüki saatmist. Eks ta seepärast Soomes nii äkki ära kaduski. Kundele asja loomulikult rääkima ei hakatud, tal oli tuju niikuinii juba räbal. Ja ka müügimehel polnud isu toimunut välja selgitama hakata. Tundub, et tegemist oli ühe väga õnnetu autoga, mis tegi oma esimese avarii juba enne omanikuga kohtumist ja jätkas hiljemgi samas vaimus.
Vasta
#32

Nojah teoorias kuna uutele autodele on mingi suht suur hulk aastaid keregarantii, siis mind kliendina paberil see ei huvitakski väga, no on enne müüki üle värvitud siis olgu pealegi, tootja ise teab. Samas praktikas muidugi oleks ilus selline asi kliendile ära rääkida, paberina vormistada, hinnast alla teha ning kahju süüdlaselt välja nõuda - autofirma maine paraneks kohe kõvasti, võrreldes olukorraga kui see hiljem välja tuleb. Ning palju sedavõrd kahjustatud masinaid protsentuaalselt ikka on, ma ei usu et see isegi üks protsent on, vastasel juhul peaks tootja logistika riskihaldus peast puha pöörane olema.

Üldiselt mida pikaajalisemalt sa mingit äri tahad ajada, seda ausam sa kliendiga pead olema Smile Kehtib igal alal.
Vasta
#33

Mis läbisõidu näitu puutub, siis osadel autodel annab seda programmiliselt teatud kilomeetriteni muuta. Tegu on siis diilerite jaoks mõeldud lisavõimalusega.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#34

Supp, kirjuta nendest varuosa ostjatest ka ikka.
Kas sellel rooste garantiil ei ole mingit lisa klauslit et peab kusagil aeg-ajalt roostekaitset kontrollimas käima vmidagi?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#35

valdo Kirjutas:Lihtsalt üks konkreetne näide - kui ma oma viimase uue auto ostsin, oli selle odomeetril ees 4 (loe: NELI) kilomeetrit...

Siia Su 4 (loe: NELI) kilomeetrit läkski. Müstika on lahendatud ja loodan, et saad öösiti nüüd ikka magada?

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta
#36

ma ei tea küll kuidas see haakub teemaalgataja ideega, aga palun:
varuosa poolepealt:
hiline kõne enne tööpäeva lõppu (vene keeles):
klient: "Tere, mul läks maanteel auto katki"
müüja(mina): "Mis juhtus?"
kleint (väga hädise häälega meesterahvas) : " Mootor läks katki, ma sooviks uut mootorit osta"
müüja: "mille mootorit?"
klient (närviliselt) : "automootorit, diislit"
ja ka uue automüügi poolelt:
müüja: " soovite ka lisana ABS-i" (see oli ajal kui veel abs polnud standardis)
klient: " ei, mul on kodus naabril paar abs-iga autot lammutatud, saan sealt selle, ning ta paigaldab ka ise"
PS tegemis on konkreetselt minuga juhtunud juhustega ja paraku analoogseid seiku ikka paarkorda nädalas juhtub
Vasta
#37

Noh, seoses kundede "originaalsete mõtetega" autode vigade suhtes võiks terve raamatu välja anda...Big Grin

Ma kunagi isegi kogusin selliseid juhtumeid (oma märkmikku), aga praegu on vist veel pisut vara sellest rääkida...

Alates sellest, et, kuulge, auto, mille te mulle müüsite, ajab vett sisse (kui juhiaken vihmaga lahti oli) ja lõpetades sellega, et kas te, palun, vahetaksite mu autol uksetihendid garantiikorras ära, kuna õhtul, kui koju jõuan, on auto seest soe, aga hommikuks jahtub maha, järelikult on tihendid läbi...jne

Aga minu jaoks on üllatuseks see väide, et tehasekompuutriga diilerid läbisõitusid muuta saavad...?
Minu siiral teadmisel ei ole kindlasti sellist asja võimalik teha Lexusel, Jaguaril, Bemmil ja VAG autodel, aga kellel siis on?

Vägisi saab seda teha, muidugi, kõigil autodel, ja 95%-l juhtudest ka pärast esmakasutaja vahetust tehakse - nagu ka auto24-s selgelt näha on... (eesti inimene tahab ise saada petetud, nagu üks kasut. autode müüja kunagi eravestluses mainis...) - aga see on juba hoopis teine ja pikk teema...
Vasta
#38

ok, aga üldiselt ka ilma naljata, teemasse, soovitaks ma ikkagi arusaada, et kogu automargi esindus on siiski äri ja kui tootja poolepealt on mõõdalaskmisi, siis siiski on ta diileri jaoks vaid äri, vajadusel on vaja teha si.ast sai, sest elada on vaja. Ma pole kunagi hästi arvanud neist kes väidavad, et nende toode on veatu kuld. ma saan aru , et uue auto soetamine on suht suur ostsus rahaliselt aga ka see eeldab kainet mõistust, ma ka vanasti soovitasin ja teen seda siiani nii kasut kui ka uue auto omanikul, valida endale konkreetne isikululine hooldusmeister, kes teab teda ja ta autot, ning alati saab korraliku teeninduse kus iganes, kui ise oled nn normaalne mees. Kallid inimesed saage aru, et ei kohalik diiler, ega varuosamüüja, pole neid asju ise teinud, vaid nad proovivad sellega raha teha ja pakkuda korraliku järlteenindust. Kui aga klient kipub arvama, et kõiges tema auto hädades on süüdi hooldus, siis ta saab veel rohkem negatiivset teenidust, kui see jama väärt on. Mida vähem ingute, seda paremat teenust saate, kuigi ma ei eita, et päris suur % järelteeniduse kooseisust on amööbid.
Vasta
#39

Saksa Auto platsil vahepeal seisis autokõrgune hunnik keredetailidest ,mis olid arvatavasti kahjustada saanud Smile Väheusutav ,et töötajad ise sõitsid kõik katki Smile

M: Skoda Felicia 1995 osadena.
Vasta
#40

Jesper Kirjutas:Nojah teoorias kuna uutele autodele on mingi suht suur hulk aastaid keregarantii, siis mind kliendina paberil see ei huvitakski väga, no on enne müüki üle värvitud siis olgu pealegi, tootja ise teab.
nt 10a tagasi oli see garantii KIA puhul 12a ja kattis "läbiva rooste". Ehk siis juhul, kui keredetailist 12a jooksul läbi vaadata õnnestub, on tegemist garantiijuhtumiga Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne