Tööriistadest

ja jah ettenähtud 200 on tore aga tegelik. ?
töökojas lastakse püssiga kinni ja siis näitemängu tarvis võetakse niuutoni võti ja tehakse klik klik kah  Toungue
enne kukkus mutter soola/lume /vee segusse ja kinni ta saigi.

minu otsitav ongi see ülemäära palju ja gramm enne purunemise piiri kinni keeratud poldi/mutri avamise tarvis tööriist.
vaatsin, et see kamasa liigendiga ja tugevdatud versioon 3/4 padrunile lubati 1720nm momenti sellega saaks lolli moodi väänata  Cool 

aga usutavasti võtan selle 1/2 tugevdatud liigendiga saba omale. see 3/4 saba on meeter pikk ja parajalt raske kang. natuke palju autos kaasas vedada.
igaljuhul saab ka see 1/2 saba parem kui auto originaalne võti. tugev padrun kah otsa ja on ehk kuivem tunne jälle sõites.

kuidas mõnel mehel ristvõti kannatab 1,5m toru sabaks panna ma ei tea - need lähevad ilma torutagi pooleks  Big Grin
Vasta

(22-12-2021, 20:04 PM)MeelisV Kirjutas:  ...
kuidas mõnel mehel ristvõti kannatab 1,5m toru sabaks panna ma ei tea - need lähevad ilma torutagi pooleks  Big Grin
vist sõltub konkreetsest võtmest, mul selline, mil kolmes otsas stats padrun ja üks ots 1/2`` vahetatava padruni jaoks, vot selle nelikandi olen toru kasutades spiraaliks väänanud 24 mm mutrit lahti keerata üritades, ei tulnud välja ja padrun lendas sõlmes nelikandi otsast ära ... aga pooleks pole aastate jooksul risti keerata õnnestunud.
Vasta

Enamus padruneid keeratakse puruks, kuna ei rakendata kogu jõudu otse mutrile- poldile. Samas tasub valida ka rist võtit, parimad on valmistatud rus. sõjatehastes, kuid robustsed ja mitte läikivad. Parima info saate vanade rehvitöökojas olnud meeste käest. Parimat. Külakolhoosinseneridele.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

(22-12-2021, 20:04 PM)MeelisV Kirjutas:  ja jah ettenähtud 200 on tore aga tegelik. ?
töökojas lastakse püssiga kinni ja siis näitemängu tarvis võetakse niuutoni võti ja tehakse klik klik kah  Toungue
enne kukkus mutter soola/lume /vee segusse ja kinni ta saigi.

minu otsitav ongi see ülemäära palju ja gramm enne purunemise piiri kinni keeratud poldi/mutri avamise tarvis tööriist.
vaatsin, et see kamasa liigendiga ja tugevdatud versioon 3/4 padrunile lubati 1720nm momenti sellega saaks lolli moodi väänata  Cool 

aga usutavasti võtan selle 1/2 tugevdatud liigendiga saba omale. see 3/4 saba on meeter pikk ja parajalt raske kang. natuke palju autos kaasas vedada.
igaljuhul saab ka see 1/2 saba parem kui auto originaalne võti. tugev padrun kah otsa ja on ehk kuivem tunne jälle sõites.

kuidas mõnel mehel ristvõti kannatab 1,5m toru sabaks panna ma ei tea - need lähevad ilma torutagi pooleks  Big Grin
no ei lähe pooleks.eks neid on erinevaid.tagaveolise autoga on abilist vaja läinud,kes pidurit hoiab,kuna olen keeranud kohapeal ratta ringi
Vasta

(21-12-2021, 21:00 PM)13piisab Kirjutas:  
(12-12-2021, 01:17 AM)MeelisV Kirjutas:  Muidu mõttes paneks sinna jõupadruni otsa ja väänaks.... vajadusel koos toruga. 
Seega pigem maksan 50+...100 raha hea asja eest kui nukralt teepervel kõvera ja katkise võtmega.

Mis on hea rattavõti ? Üleliia lolli jõuga kinni väänatud mutri/poldi avamiseks ? (Mul siis konkreetselt nr 21)
Hea rattavõti on pildil vasakpoolne teleskoop. Pole liigendit, pole probleemi.
kasutan garaažis ka nende poltide-mutrite puhul, mille puhul parempoolse liigendi tervise pärast muretsema hakkan. 1/2" mõõdu puhul annaks ilmselt esimesena järele ikka padrun ja mitte selline saba.
Ca 15a tagasi esimese sellise rattavõtme soetamise järel asendusid rattaristid kiirelt taolistega.
Mul on garaažis mõlemad olemas (neid vasakuid vist >2 isegi). Tavaliselt keerab see vaskpoolne kõik lahti, aga ka mulle see "nurk" ei meeldi. See parempoolne on ikka päris tugev tükk ja on mul kõik poldid/mutrid lahti (või siis pooleks - targem annab järele) keeranud. Sinna on ka 3m saba taha saanud panna (1x pooltelje mutter ei tahtnud järgi anda mu 150kg-le)
Pikendamiseks olen selliseid asju kasutanud (mul neid 2-3 pikkust): Padrunipikendus 1/2" 150mm | Tööriistamarket (xn--triistamarket-imba.ee) kui lähedalt ei saa keerata. Visuaalselt mingeid jäädavaid muutusi kujudes ei ole täheldanud  Big Grin
Vasta

Ei saa aru kas jutt käib siin sõiduautodest?Mina aru ei saa mis asja peab seal 3m sabaga keerama? Big Grin

IZ-56 61a,IZ-ju2k 71a,Dnepr MT-9 74a
Vasta

(21-12-2021, 21:00 PM)13piisab Kirjutas:  Hea rattavõti on pildil vasakpoolne teleskoop. Pole liigendit, pole probleemi.
kasutan garaažis ka nende poltide-mutrite puhul, mille puhul parempoolse liigendi tervise pärast muretsema hakkan. 1/2" mõõdu puhul annaks ilmselt esimesena järele ikka padrun ja mitte selline saba.
Ca 15a tagasi esimese sellise rattavõtme soetamise järel asendusid rattaristid kiirelt taolistega.

Selle kõveriku puhul oleneb ikka väga palju konkreetse asja päritolust. Ise olen neid 2tk puruks keeranud. Üks oli vist Handymanni päritolu, teise sain mingi autoga kaasa.

(22-12-2021, 20:53 PM)honkomees Kirjutas:  
(22-12-2021, 20:04 PM)MeelisV Kirjutas:  ...
kuidas mõnel mehel ristvõti kannatab 1,5m toru sabaks panna ma ei tea - need lähevad ilma torutagi pooleks  Big Grin
vist sõltub konkreetsest võtmest, mul selline, mil kolmes otsas stats padrun ja üks ots 1/2`` vahetatava padruni jaoks, vot selle nelikandi olen toru kasutades spiraaliks väänanud 24 mm mutrit lahti keerata üritades, ei tulnud välja ja padrun lendas sõlmes nelikandi otsast ära ... aga pooleks pole aastate jooksul risti keerata õnnestunud.

Ristvõtmeid pole seni õnnestunud puruks keerata. Aga ma ristvõtme puhul kasutan pigem vasaraga löömise meetodit, mitte röögatult pikka õlga. Kehvemate poltide puhul näiteks auto toestuspukk vastasharule toeks ja ristuvale harule vasaraga pähe. Siiani pole ükski polt/mutter kinniseks jäänud ja pole ka ükski võti katki läinud.
Vasta

(23-12-2021, 14:16 PM)peeter11 Kirjutas:  Ei saa aru kas jutt käib siin sõiduautodest?Mina aru ei saa mis asja peab seal 3m sabaga keerama? Big Grin
See 3m saba keeras lahti tookord sõiduauto pooltelje otsa mutri, mis oli riknenud laagri tõttu kuuma saanud ja "natuke kõvemini" kinni.
Ega enne ei saagi aru, et 3m saba vaja on kui et 2m sabaga lahti ei tule  Big Grin
Veokal ei hakka vist keegi pikkade sabadega möllama - seal antakse lihtsalt kuuma ja pärast keerad lühikese sabaga lahti.
Vasta

Tundub, et tegemist on ikka endiselt meeste foorumiga - kes pikema saba järgi pannud ja asja lahti saanud on ka kõvem mees kui eelmine. Miks te kordistit ei kasuta? Neid ka igasuguseid saada ja hinnad ka suht mõistlikud.  Cool

https://www.antehnika.ee/toode/320/kordi...imendi-164
Vasta

Kui on vaja sama mutikas sama kõvasti kinni keerata siis ongi lihtsam ju kasutada toru, kordistiga võivad need nikerdada kellel igav on või kui tõesti ei liigu kuidagi.
 Kunagi ühte russi tagaratast keerasin kordistiga, jube nikerdamine ikka, aga kui korraliku saba ja toru pole, siis sobib.
Vasta

See "mõisliku hinnaga" kordisti maksab xx€ ja lisaks on vaja talle kuhugile poodi järgi minna (mis reeglina jälle keeruline, kui ainus auto on 3-e ratta peal), aga toru on kuuri seina ääres juba "vanaisa ajast" olemas. Kordisti ei ole väike asi, tema kasutamine mingi x puksi poldi keeramisel on "tülikas" lisaks peab tekitama mingi toetuskoha, mida mõnedel juhtudel raske leida või siis eeldab 2-e inimese olemasolu jne. jne., ehk siis ta ei lahenda kõiki probleeme. Toru on seevastu universaalne lahendus - alati saab pikema võtta  Big Grin Big Grin Big Grin
PS Mul ei ole ratta mutrite jaoks kunagi toru vaja olnud ja tõenäoliselt ei saa olema ka tulevikus sest ei plaani karjääri "rekkakuski"-na
EDIT: Meenus see vene uusrikka ja traktoristi anekdoot kus lõpp oli "до 32 поворачиваю рукой"
Vasta

Minu eelmises töökohas oli veoka rattamutrite jaoks kordisti olemas, aga ma ütleks ka, et hea küll, lahti saab mutrid kindlasti, aga pigem on sellega mässamine tüütu. Säti ta paika, siis kuku väntama, kordisti enda pikkus ka selline, et topeltratta keeramisel käib vänt vastu rehvi, ise ka paras kobakas. Kui vaja ratast vahetada, ka platsil, eelistasin ikka toru. Ja piisas Scaniaga kaasas olevast umbes meetrisest kahest jätkust koosnevast torust. Kui oleks vaja olnud, siis raskemad saapad jalga ja oleks ikka lahti saanud.
Vasta

Kordisti on hea kui lageda maa peal mutrid poldid. Kui kuskil urus siis tast kasu pole. Lisaseadmete leiutamine neelab tohutult aega ja ressurssi.

Omal olid russi rummud kinni mis tina. Kõik asjad sai kas puru või kõveraks keeratud aga rummu mutrid järgi ei andnud.
Rabasin poolast võtme ligi 1:46 ja siis läks ka kahe käe jõudu vaja, et poldid lahti tuleks.
Üllatavalt kõva 32 padrun on seal kaasas kuna Kögeli rattavõti sai kahe 3m toruga puru murtud.
Veel sai lahti võetud ühe muldvana Schmitz poolhaake rattad mille poldid olid nii roostes, et keeret näha polnud. Kolm spilkat läks puru ülejäänud tulid lahti.
Aga jah. See riist on ikka eriolukordadeks. Kui asjad käivad normaalselt siis on ikka toru mugavam ja kiirem variant.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Ise ostsin kõige odavama an/tehnika kordisti koos padrunitega sest ühel traktoril k701 rehvid all ja ükski võti ei küündinud nii sügavale. Samuti pidi ingesroll randi akupealt rähn alla vanduma. Leidsin et majanduslikult kasulikum on osta kordisti kui jõhkralt 1" pikendusi ja saba. See kordisti ja padrunid küll hästi imelikust metallist. Tundub selline mullitav valu ja väga kerge on. Kaks korda olen kasutanud - esimene kord kui oli vaja seda sama k701 ratast russalt alt saada ja teine kord oli kogemata, kui rähni aku oli pea-aegu tühi ja arvasin et läheb vaja käru ratamutrite lahtikeeramiseks ka kordistit.
Vasta

Kordisti kasutajatele.  Leedukad näitasid videot kus kordistit aeti ringi akutrelliga.  Väga edumeelne mõte.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Kusjuures kui ma ennist kirjutasin, siis mõtlesin isegi, et kas akutrelli või mutrikeerajaga oleks selle kasutamine tunduvalt mugavam ja ka kiirem. Eks siis ole lihtsalt vahetükki vaja.
Vasta

Kas keski sellise tööriistaga ka kogemust omab? Plaanis omale koju soetada. Sarnaste pakkujaid on ka teisigi, aga just IKH komplektil on koonuseid rohkem ja seega töömaa laiem. Saab ka mõningaid kütusetorusid näiteks teha. Ja mõtlen siin just konkreetselt IKH oma, et kuidas kvaliteet tundub. Nende muude toodetega on täpselt nii nagu on, et kvaliteet kipub paraku kõikuma...

Või on ka midagi paremat tänasel päeval leida.

https://www.tööriistamarket.ee/et/piduri...m#tab1-tab

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

(28-12-2021, 21:18 PM)Aare R. Kirjutas:  Kusjuures kui ma ennist kirjutasin, siis mõtlesin isegi, et kas akutrelli või mutrikeerajaga oleks selle kasutamine tunduvalt mugavam ja ka kiirem. Eks siis ole lihtsalt vahetükki vaja.
Akutrell ehk isegi sobib, kuid mutrikeerjaga õnnestus ta kiiresti sodiks lasta.
Vasta

(30-12-2021, 17:52 PM)nustu826 Kirjutas:  Kas keski sellise tööriistaga ka kogemust omab? Plaanis omale koju soetada. Sarnaste pakkujaid on ka teisigi, aga just IKH komplektil on koonuseid rohkem ja seega töömaa laiem. Saab ka mõningaid kütusetorusid näiteks teha. Ja mõtlen siin just konkreetselt IKH oma, et kuidas kvaliteet tundub. Nende muude toodetega on täpselt nii nagu on, et kvaliteet kipub paraku kõikuma...

Või on ka midagi paremat tänasel päeval leida.

https://www.tööriistamarket.ee/et/piduri...m#tab1-tab

IKH tundub natuke üle makstud olevat. Siit saad odavamalt ja vast ka parema


=KSTOOLS]https://www.stokker.ee/alamgrupp/pt13-01/kasivaltsimisriistad?limit=60&orderby=none&orderdir=desc&b[]=KSTOOLS
Vasta

Ostad 3mm vineeri. Niiskuskindlama pva liimiga lanineerid olemas olevat talda vormina kasutades vajaliku paki kokkku
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne