Soomest hangitud 1956. a. traktor Valmet-20. Kavas restaureerida ja võimalusel hankida ka juurde ader ja niidumasin, või valmistada- kombineerida ise midagi originaalilähedast. Paar pilti esialgsest seisust.
Traktor paistab olema küllaltki õnnetu, eks lahtivõtmisel selgu, kas saab asjast asja või ei. Esialgne vaatlus näitab, et mootor käib ringi, kinni ei poo, roolikarbis on suur lõtk, aga see ju traktor !
Tagumised veljed on pikast rehvideta seismisest Joensuu mullal kohati olematuks roostetanud, esimestel seda häda pole.Ületamatuid probleeme esialgu ei paista, kui, siis mootoris...
(Seda postitust muudeti viimati: 16-05-2009, 12:30 PM ja muutjaks oli Veteran.)
Traktor siis osadeks lammutatud ja pesus, et haavlipritsile viia. Hullu eriti pole, vahetada tuleb osa laagreid ja muidugi kõik simmerid. Esisillas tuleb lasta treida ühe poole käändtelje polt uus ja kõik puksid uued .
Mis mootorisse puutub. siis vaja teha kap. remont.
Sain soome sõbra abil ka kirjandust Valmeti kohta. Peale traktori enda ehituse on seal ka ära toodud riistad, mis traktori külge saab panna. Tõeliselt tubli abimees oleks see väiketraktor väiketalunikule!
Kergemad detailid puhastatud roostest ja vanast värvist ,värvitud, ning kuivamas värvikambris. Raskemad- suuremad osad peaks lähipäevil sama kaugele jõudma. Räägitud on spetsialistiga mootori remondist. Kuna nii vanale masinale originaaljuppe mootorisse ei leidu enam, tuleb mõõta ja leida sobivaid asenduseks.
Valmeti tehas on Tallinnast 320 km põhja poole. Sealt omakorda 40 km kaugusel on nende ametlik romula.
Kui rahakott kannatab, siis toovad ka Taure poisid vajaliku tüki ära. Kui rahakott ei kannata, tuleb Soome seppadega rääkida. Neid V20-neid on taastatud lademes, küllap know-how otsijale (soome keeles, paraku) ka kättesaadav on.
Edu igatahes okastraataiapingutaja (selline hellitusnimi tal oli: "piikkilangankiristäjä") taastamisel. Siinkandis neid palju pole.
Muide, kas teadsite, et see traktor on ehedaim näide mõõkade atradeks tagumise kohta? Nimelt kasutati varastel mudelitel jõuülekande karterina suurtükitoru...
Romulajuppidega on nagu on, ega sealt kulumata osa leia, nimelt mis mootorisse panna. Komplektist mul ilmselt midagi puudu pole. Tänud nõuande eest !
Traataiapingutaja! Ha haa, hea nimi tõepoolest! Eks selle masinaga sai igasuguseid töid teha, nö. väike, aga tubli. Mu Hyväskyla sõbral on ka selline Valmet. Käisin seal kordi, kuid traktor ei äratanud minus mingit huvi, tavaline tööriist. Kui aga sinna sõitis naabrimees oma restaureeritud traktoriga, oli otsus paugupealt tehtud- pean ka sellise saama! Veel käis naaber vahel restaureeritud Volvo 1800-ga , no selleni on veel aega...
Mootor on siis spetsialisti juures ja erilisi probleeme vahetusosade suhtes pole. Näiteks kolbideks sobivad Moskvitsi kolvid, millele tuleb õige kõrguse saamiseks peale keevitada.
Alustasin traktori kokkupanemist.
Terv. Veteran.
Traktori veljed sai korda esialgu gaasikeevitusega,hiljem MiG- ga haavlipritsiga puhtakslastud " kärge" täites. Peale relakaga ülekäimist oli raske "taasloodud" veljeosa märgata. Tagumiste rataste veljemõõt on 24". Barum rehvid olid ka peagi kohal ning nii sai traktori tagaosa kindlalt maa peale.
Pildil soome sõber Uolevi tulnud traktori restaureerimise kulgu vaatama ning aetakse tarka ja veel targemat traktorijuttu.
(Seda postitust muudeti viimati: 03-06-2009, 16:40 PM ja muutjaks oli Veteran.)
Asi siis sealmaal, et toimumas mootori sissetöötamine külmalt. Oli võtta reduktor ja peale mõningat rihmaseibide otsimist-vahetamist sai asja parajate pööretega käima.Must asi mootori küljel (reduktori kohal) on õlimanomeeter, mis sellel masinal asubki mitte armatoorlauas. Ka veetemperatuurinäitaja asukoht on radiaatorikorgi taga- lihtne !
Päris tubli ettevõtmine.
Tundub, et majanduskriis projekti arengut ei sega.
Ise sellist iludust(julgen arvata, et tuleb ikka tõsine iludus) ainult tehase muuseumis näinud.
Saab see masin ka sihipärast kasutust leidma?
Traktoriga on kavas "potipõllumehe" tööd ära teha, talu ümbrusest takjad-nõgesed-naadid niita ja talvel lund lükata. Ja miks mitte teha seda siis korralikult restaureeritud traktoriga!
(Seda postitust muudeti viimati: 06-06-2009, 13:41 PM ja muutjaks oli reymo1995.)
Poleks arvanudki, et sellest projektist midagi nii korralikku välja kujuneb ja seda veel nii lühikese ajaga. Igatahes edu Teile ja tore on teada, et Eestis on 1 tõsine traktorite restaureerija juures! Hirmsasti tahaks juba lõpptulemust näha.
Polegi, jah, kursis asjaga et kas on siin foorumis ka mõni restaureeritud traktori omanik või tegija. Tavaliselt ju traktor tööriist mis, peaasi et töötaks ,ning kellel seda aega ja tahtmist on teda tehasevälimusse viia.
Teine teema, mis siin nagu kajastamist pole leidnud, on statsionaarmootorid. Soomes näiteks on mõlemad au sees ja tegijaid palju. Panin siin hiljuti oma " FENIKS" mootori pildi üles, kuid see ei äratanud huvi. Kuigi ma tean, et selliseid mootoreid on tehnikahuviliste käes küll.
(06-06-2009, 19:40 PM)Laurix Kirjutas: Paar aastat tagasi restaureeris ka foorumikasutaja Kelm enda traktori T-28 ära.Ka temal käis töö kiiresti ja korralikult.