õlitaseme tuli põleb, aga õli on piisavalt
#21

Mulle meenus üks lugu tarbijakaitsest. Inimene ostis tuntud kaupusest kingad. Esimese nädala lõpuks lagunesid need jalas ära. Viis poodi tagasi, kurtis enda muret ja seejärel saadeti ekspertiisi. Hiljem selgus et nende kingadega ei oleks tohtinudki siseruumidest välja minna.
Sinu loost ma loen välja et sind ei teavitatud et selle autoga ei tohi sõita linnas ning lühikesi vahemaid. See on ju tarbija petmine või siis olulise info varjamine mis kahjustab asja kasutamist.
Vasta
#22

Nii tuleb välja, aga tegelikult on suht absurdne situatsioon, kui tehasemeeste selgitustele mõelda. Vanade N.Liidu autode puhul saan aru, et õli oli soovitav iga 5000 km tagant vahetada ja pea iga nädal oli midagi auto all parandada. Aga seda, et kaasaegne auto või osa tema süsteeme ei kannata lühisõite, see ei mahu hästi pähe. Ühe saatusekaaslase kohta tean, et tema liikus just sellise graafiku järgi, nagu mulle soovitati - iga 500 km lühisõitude järel võtta ette pikem ots. Aga õlitaseme näiduki probleem ilmnes täpselt samamoodi. Tänaseks teadaolevalt on sama marki autodel ca 20 sellist juhust olnud.
Vasta
#23

(26-06-2009, 20:55 PM)emsa Kirjutas:  ...
Tuleb välja, et selleks, et seda marki UUE auto õlitussüsteem normaalselt töötaks (tsiteerin): " Probleemi vältimiseks edaspidi edastame tehasepoolse soovituse lühemate linnasõitude vahele iga 500 km tagant sõita pikem distants mootori ühtlasel koormusel (maantekiirusel ca. 20-30 minutit või 50 km), mille käigus saab ilma tõrgeteta toimuda kübemefiltri järelpõletusprotsess".
...

Huvitav, miks kübemefiltri mustumine (mis senini on pesitsenud väljalasketorustikus) õlitaseme märgutule põlema paneb? Loogiline see ei tundu, kuid ega tänapäeval märgutuled tihtipeale loogiliselt käitugi.

Kas õlitaseme märgutule süttimine on seotud kindlas suunas pööramise, järsu pidurduse või kiirendusega? Meie pere kaubalifti (sama tootja) taseme märgutuli on nii pessimistlik, et taseme langemisel veerandi võrra hakkab paremkurvides vilgutama... Tõsi, meie oma on varasest kiviajast tollesama esinduse arvates.

Palun, kui see teemaalgatajale tüli ei tee, seda probleemi ka MBklubi foorumis valgustada - huvitav lugemine tundub olevat. Ei julge sealt abi lubada, kuid vähemalt saab klubi aidata suhelda Eestist väljaspool asuvate kodanikega auto tootnud tehase meeskonnas. Vahel on sellest abi, kui kliendi mure tuleb esindusse hoopis ülevaltpoolt...
Vasta
#24

Olles ise endine autoesinduse töötaja olen antud juhul esinduse poolt, rohkem seost mul pole.

Vblla nad tõepoolest oleks pidanud kundele asja pisut täpsemalt seletama, aga...

1. Proovin siis ise seletada.
Ülikaasaegsetes diiselmootorites esineb tihti seda, et õlitase hoopis tõuseb vähese sõitmisega, mitte ei lange ja seda just kütuse arvelt, mis kolvirõnga vahelt karterisse satub.
Eriti tuttuutel mootoritel (nagu ka antud juhul), kus kolb alles sisse töötamata...
Õli sees kipuvad lahustuma ka põlemise jääkained.

Kui tehases pannakse tase normi ja tänaseks on tase tõusnud, siis tähendab see seda, et vähemalt 10 ja rohkemgi % õli sees on saasta, mis määrimisele mitte kuidagi kaasa ei aita, vastupidi. Mingid fosforiühendid, jne, kogu kupatus. Talvel -30ga isegi kipub see jama tükki minema, kuigi, täissünt ju iseenest ei külmu.

Ainuke lahendus - õlivahetus. Lihtne.




2. TEINE asi on see, et sihukesi vendi, nagu teemaalgataja, on rohkemgi.

Toon ühe tüüpilise näite. Tuli mees tähtsa näoga autot ostma, tahtis kindlasti diislit. Kuna diiselmootoriga mudelid olid tsipa kallimad, siis müügimees üritas teada saada, kas inimesel ikka tõepoolest traktorit vaja; esiteks, on ta ostes kallim; teiseks, on diisli hooldus kallim (hoiatati nende tasemeandurite ja kübemefiltrite eest!); ja kolmandaks, tasub traktoriost alles tõepoolest siis ära, kui läbisõidud suured. (aastas 40000km ja rohkem on suur läbisõit, eksole)
Ei, inimene jäi endale kindlaks, tema tahab traktorit...

Läks aasta mööda, tuli selle autoga aasta hooldusesse. Tasemeandur põles, kübemefilter oli paksult täis, aku suht otsakorral, läbisõit spidol 4900km.
Ehk naine oli korra päevas 1,5km kaugusel poes käinud.

Taas küsis nüüd juba hooldusmees, et kuna te nii vähe sõidate, siis oleks teil mõttekas auto bensuka vastu vahetada, saate veel rahagi tagasi ja ei pea nii kallist hooldust tegema. Pealegi kannatab bensukas sellist autosolgutamist paremini...
Ei, inimene ei tahtnud. Kirus, maksis ära ja läks minema.

Ükspäev hiljem nägi sama hooldusmees samat klienti ühe linnaliini BUSSI ümber askeldamas, mille rooli mees ka hiljem istus.

Mis järelduse me siit teeme, küsin põnevalt?
Kes ostavad diiselautosid ja pärast ei sõida nendega eriti palju?
Vasta
#25

Olen ise ka aastatel 1990-2003 autoesinduses leiba teeninud. Sellest võib-olla ka teatud arusaamine esinduse muredest. Vastasel korral oleks ilmselt juba juriidilise haridusega sellid kaasanud. Aga mis puutub diislisse või bensiinimootorisse, siis kaubikuid reeglina bensiinimootoriga ei osteta. Mõtlesin küll seda teemat, aga järelmüügi korral on bensiinimootoriga kaubik/väikebuss suht out. Ja kindlasti mõjutab diisli kasuks otsustamist oluliselt parem kiirendus sama töömahu juures.
Aga kindlasti on kliente, kes kasutavad masinat vaid lühisõitudeks (nt. post, kauba laialivedu jne.), kelle töö spetsiifika ei eelda pikki sõite. Kui arvestada firmaesinduse soovitust, siis tuleks 10% kilometraaþile lihtsalt juurde sõita, et auto töökorras püsiks. Aga selle kulu peab lõpuks klient kinni maksma. Niimoodi kalkuleerides ilmselt ei kannata enam turult vist suht kõige kallimat selle klassi masinat võtta, kui töökindlus soovida jätab ja planeerimatuid lisakulusid tekib.
(28-06-2009, 10:00 AM)v6sa Kirjutas:  Palun, kui see teemaalgatajale tüli ei tee, seda probleemi ka MBklubi foorumis valgustada - huvitav lugemine tundub olevat. Ei julge sealt abi lubada, kuid vähemalt saab klubi aidata suhelda Eestist väljaspool asuvate kodanikega auto tootnud tehase meeskonnas. Vahel on sellest abi, kui kliendi mure tuleb esindusse hoopis ülevaltpoolt...

Hea idee, tegin teoks Big Grin
Vasta
#26

Kunagi ammustel aegadel sõitsin Ford Mondeo ühe esimese mudeliga. 40000 km odomeetril hakkas mootor tegema külmalt töötades diisli häälele sarnast häält. Kolinat kostus kuni paar minutit peale käivitamist. Teeninduse töötajad (alates töömehest ja lõpetades meistriga) rääkisid kõik nagu ühest suust: "Nii peabki olema". Kuna garantii lõpp oli ukse ees, siis astusin lõpuks ka teeninduse juhataja uksest sisse ja kuulsin sama juttu. Kui palusin tal omakäeliselt kirja panna lause "Ford Mondeo on auto, mis peabki käivitamisel mitu minutit kolisema" ja paberi allkirjastada, siis sellest ta keeldus. Enne läks mitukümmend minutit selgitamist, et ma ei kavatse enne lahenduse leidmist sealt lahkuda- seda vürtsitatuna lubadustega sõltumatu ekspertiisiga nad purki ajada ja seejärel ka igapäevane taksoraha neilt kohtu teel sisse nõuda. Lõpuks soostuti mootor laiali lammutama ja "vaatama mis seal sees on". Aga sees oli defekt, mis tõepoolest kuulus garantii alla. Milles jutu moraal? Aga selles, et kui tehase manualis ei ole kirjas minimaalne teekond (minu näite juures diisli hääl), mille juures sõiduk säilitab oma normaalse töö ja funktsionaalsuse, siis võivad nad oma jutuga niiskesse kohta sõita. Ehk aitab nende ekspertarvamuse küsimine kirjalikus vormis ja ettepanek lahendada vaidlus tarbijakaitses? Miks ma arvan, et see pole neile vastuvõetav...
Vasta
#27

Ok, rekkajuhist kütusevargaga tegemist ei ole.
Aga valikuvabadus Sul ikka puudub, maksa see õlivahetus kinni ja asi korras, saast on see vana õli anyway. Oma masinat tahad ju hoida?

Pealegi, autoesinduses töötanuna vast oled kursis, et õli väga suure kattega ei müüda (niigi on ta kallis ja käive on suur) ja seega ka veel ühe õlivahetuse kliendi rahakotile pressimine vast väga suur kasum ei ole, vaid mõnesaja krooni küsimus = samapalju on kulu õlivahetuse teostajale tunnis...)


P.S. Ma oleks nagu kusagilt kuulnud, et need masinad tehakse korraliku diiselkütte jaoks.
Mida meil, teatavasti, avalikest tanklatest saada pole...(endise ida euroopa värk, eksole)

Seega, tõsise kohtuasja puhul jääd tehasele ikka kaotajaks, kuna oled kohaliku saastaga need 15 tuhat sõitnud...
(või oled kogu oma ärakasutatud kütte saksa tanklatest kohale vedanud, siis peaks tsekid ette näidata olema...?)

P.S. 2. Kohalik nö. "sinine küte" olevat normaalne, räägib rahvasuu.
Ei tea, ei ole proovinud, aga eks 6-miljoniliste traktorite liisingute maksjad teavad midagi kosta selle kohta...(kui neid siin on foorumis on...)
Kui sihukesel pump kütuse pärast lendab, ei maksa see vist mitte alla 100 tonni...?
(Kui juba põllukivid GPS-i järgi mälusse pannakse ...)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne