K-750 M, 1965, Marko
#61

Eelmine nädal kadus laadimine ära jälle, kuid õnneks sai kiiresti lahendatud - harja väljaviik lühistas kerega.

Tänane hommiks sai veedetud K´ seltsis kuna vasakusse karburaatorisse ei tulnud bensiini enam ladusal peale. Selgus et lisatud filteri väljaviik oli "kokku" sulanud ja selge et midagi läbi ei tule. Samas sai lahti võetud ka kraan, puhastatud ja uued tihendid tehtud.

Tekkis ka paar küsimust - Kas kraani saab kuidagi "pingutada" ? - kui kraan on kinni asendis ja pealt läbi puhuda, siis vaikselt aga siiski läheb õhk läbi.

Selline kraan
[Pilt: large_25086525_fXoU.jpg]

ja mittesulguva kraani tagajärg
[Pilt: large_25086531_mmO8.jpg]

Teine küsimus - Kas on normaalne või peabki see nii olema et karteri tuulutusest ka koguaeg väljuvad gaasid ?

(pildilt näha et korvi alusraami esimene kinnitus tänu sellele suhteliselt must)
[Pilt: large_25086527_us6y.jpg]

Aga muidu on kõik väga hea ja masin sõidab nagu "siidi" , ka tänase vihmase ilmaga!
[Pilt: orig_25086521_mKlQ.jpg]

Terv.,
Marko.


Vasta
#62

Kraan on lihtsam uus osta, ei ole kuulnud et neid keegi taastanud on (seal on vaja tööpinnad üle lihvida või freesida).


Vasta
#63

Täna tuli Tartu-Elva maanteel Nõo kandis vastu 3-4 külgkorvi ja paarist soolost koosnev kolonn, suu läks kõrvuni ja hea tuju terveks päevaks !

Internetist leidsin toredat pildimaterjali.
http://kylkad.blogspot.com/
Vasta
#64

(22-06-2011, 22:46 PM)murgens Kirjutas:  Internetist leidsin toredat pildimaterjali.
http://kylkad.blogspot.com/

Aitüma mu blogile viitamast! Sõitke aga rohkem külgkorvidega, siis on mul rohkem millest kirjutada ja mida objektiivi ette seada Smile

Vanade külgkorvide paradiis: http://kylkad.blogspot.com
Vasta
#65

Vahepeal tehtust.

Tondi motopoest sai ostetud uus paagialune kraan.

[Pilt: large_25638641_M2GO.jpg]

[Pilt: large_25638665_bZ3c.jpg]

Esimest korda juhtus ka üks väike "õnnetus" kus ilmselt vibratsioonist lendas bensiinipaagi kork sõidu ajal pealt ära ja väline ilu sai vähe kannatada.

[Pilt: large_25638643_ijrU.jpg]

Täna saabus pakike mis sai tellitud http://www.easthighway.com/

[Pilt: large_25638647_bLp5.jpg]

Pakike sisaldas siduritrossi, tagatule pirne, aku kinnitust, tilga kujulise tagatule uued tihendid, tagaratta kaas ja pingerelee.

Peamine põhjus oli uue relee soetamine, kuna vana õnnestus "maha põletada"

[Pilt: large_25638649_F7s7.jpg]

Algusest peale on kallal olnud kolm mure - bensiini lekked, aegajalt laadimise kadumine ja pidevalt kuluv tagarehv. Kraani vahetamisega on lekked kõrvaldatud ( vana kraan lekkis ka kinnises asendis ) ja nüüd loodetavasti ka laadimise mure pikemaks ajaks kadunud. Eelmisel releel oli eeldatavasti mingisugune "isshias" sees mis aegajalt end ilmutas.

Eelmine nädal sai generaator jälle maha kistud, puhastatud, A.Palu raamatu järgi kontoll lamp ehitatud kuid generaator toimis hästi. Juhtmed olid terved. Seega relee.
Siia ka väljavõte raamatust kuidas kontrollida generaatori töökorda lambi abil.

[Pilt: large_25638659_T1w5.jpg]

[Pilt: large_25638653_mXLY.jpg]

[Pilt: large_25638657_ketB.jpg]

( ja kui raamatus on kirjas et kontrolliks tuleb kasutada suurema võimsusega lampi siis tuleks seda ka jälgida, mitte minna lihtsamat vastupanu teed nagu mina tegin, et tagatulest võtta pirn - korra pööredeid andes ongi pirn läbi ).

Eelmiselt lehelt vaatasin et 22.04 sai taga uus rehv pandud mis on tänaseks jälle suht sile, ehk siis 4 kuud. See probleem saab loodetavasti lahendatud uue rehviga, mis siis seekord tuleb Mitas nagu eelpool soovitati ( praegu on 3.75-19, Mitas ilmselt siis ilmselt natuke laiem 4.00-19 )

[Pilt: large_25638669_OB1q.jpg]

Tagakaas sai ostetud igaksjuhuks kuna miskipärast ülemised kaks polti kardaani kinnitusest jooksevad koguaeg lahti ja nüüdseks on juba keere ka ilmselt maas, kinni pingutada enam ei anna.

[Pilt: large_25638667_kQkk.jpg]

Tagatule tihendid sai ostetud "seemneks" kuna mõte on vanemad tilgakujulised tuled taha muretseda, endale meeldivad rohkem kui olemasolevad. Ja kaugemas plaanis võibolla ka vanema tüübi teistpidi eeblite süsteem.

Viie päeva pärast on rattal minu käes teine juubel tulemas, see aeg on läinud kiirelt ja rõõmsalt. Ostes oli läbisõit 62002, tänaseks 64441
mis teeb siis 2439 kilomeetrit.

[Pilt: large_25638673_mbJI.jpg]

Ratas on heas sõidukorras ja rõõm on endiselt suur ka igast lühemast otsast,
ainus selline suurem silma häiriv faktor on bensiinikorgi alt mahakoorunud värv ja paagi värv eestpoolt on hakanud mullitama. Aga eks selle kõik saab talvel ära parandada, sõitu see ju ei sega.

[Pilt: large_25638671_5ArB.jpg]

Seega kes tahab erineda hallist massist ja tuua rõõmu nii enda kui teiste "halli päeva", soetage endale korviga mootorratas ja hea tuju jätkub kauemaks - ehe näide minupealt - kaks aastat igapäevast sõidurõõmu!

Marko.
Vasta
#66

Tagtifri kaane vahetusest ei piisa, tavaliselt on tikkpoldid korpuse sees. Proovi panna pikemad poldid ja keermeliimiga.

/Probleemiga tuleb tegeleda kohe!/
Vasta
#67

Vahepeal sai pestud leegitorud ja sumbutajad, tulemus jäi hea. Pildilt näha ka originaali ja järelturu leegitoru vahe.

[Pilt: large_25672825_opHf.jpg]

[Pilt: large_25672829_Av5d.jpg]

Täna saabunud pakike

[Pilt: large_25672833_3KsY.jpg]

Süütepool tagavaraks, korvi porilaua pealse tule alune uus tihned, generaatori harjad tagavaraks, difri kaane tihend ja uued mutrid kinnituseks, piduriklotsid ja üks vedru tagavaraks, esitule pirnipesa - ehk aitab et pirnid enam ei sulaks ja kasutatud tagatuled, millel ühel kahjuks klaas katki ja seest pirni kinnitused ise arretatud kuid ehk saab ümber vahetada parema vastu.. teised plastist klaasid saab ehk paremaks lihvida.

[Pilt: large_25672841_LkzT.jpg]

Pühapäeval sai alustatud difri kaane vahetusega, sellest pilte ei ole kuna kes teinud, teab kui õline see tegevus on. Ise arvasin, et mis see siis on, 6 polti lahti, uus kaan peale ja olemas ... manualid on ju "lollidele".
Kaane üles tõstes tuli kaasa üllatusena aga taldrik ja nõellaager pudenes tuhandes suunas - "ohjah, oli seda nüüd vaja" käis peast läbi. Sai siis rahulikult taldrik maha, laagri selle alt õnneks sai kergelt kätte kuna vanad raamikinnituse avad olid vabad ja sealt õrnalt peale surudes tuli lups lahti.
Uuel kaanel oli üks poldi pea õrnalt pikem, endamisi mõtlesin et hea - hoiab tugevamini kinni, laager peale, taldrik külge, nõellaager kokku, kaan peale, poldid kinni - ringi ei käi, kohe mitte üldse - pikem poldipea surus laagrile peale ja nii ta kinni kiilus. Jälle kõik lahti, tõmmitsaga sai laagri ka kenasti lahti, pea maha lihvitud ja uuesti kokku.
Täna siis tihver juba raami küljes ja keerates kardaani risti kohast jälle ragin ja poob kinni - mõtlesin et keerasin pesa katte liiga tugevalt ja ristid käivad vastu. Keerasin siis katet lahti, tuli lahti aga kogu kardaan koos teoga.. jälle nõellaagrid sajas suunas laiali.. seekord nende pesa on aga suht kauges ja "pimedas augus", sääsed ka juba töötasid usinalt ja meel oli juba suht lootusetu. Teo ja laagri vahel oli aga mingi metallitükk (võibolla mingi seib) puruks läinud ja sellega poos end ringi käies pessa kinni - sellest ka kokkujooks. Pinsetid tulid appi, neõllaagrid said kõik pesadesse ja kaan läks uue tihendiga peale, hetkel käib kenasti, uus õli sisse ja siis saab proovida.

[Pilt: large_25672837_aTGC.jpg]

Ei oska muud öelda kui et elu on seiklus ja iga päev natuke uut kogeda on ainult positiivne!

PS: Kas vanasti olid akud kõrgemad või on siit vahelt midagi puudu ( peaks olema originaal aku kinnitusklamber)

[Pilt: large_25638663_WKOl.jpg]



Vasta
#68

Selle uue kraaniga saad veel varsti jebida - panin 1,5a tagasi samasuguse peale ning sõber samuti - nüüd käivad jube raskelt ning ei pea ka enam korralikult. Igavesed nikastused tunduvad olema. Reduktori teema tuttav ning lähiajal plaanis 8mm 4kinnituspolti välja vahetada 10mm vastu.
Vasta
#69

Selle tagadifriga saab teha veel järgmist nalja: kui juhtub olema tuttav treial siis saab kaanele sissepoole soone treida, kuhu poldipead peita. Ehk siis poldid seestpoolt läbi viia. Tikkpoldid üldse ära kaotada sest need jäävadki ennast lahti kruvima.
Vasta
#70

(25-08-2011, 22:07 PM)ats97 Kirjutas:  Selle uue kraaniga saad veel varsti jebida - panin 1,5a tagasi samasuguse peale ning sõber samuti - nüüd käivad jube raskelt ning ei pea ka enam korralikult. Igavesed nikastused tunduvad olema.
Sekundeerin bensukraani teemale - ka mul aastaga sarnane uus kraan nii tihkeks läinud, et keera või näpitsatega. Hea, et paagi küljest pole veel ära murdnud. Äkki peaks bensukraanile tavotinipli külge pookima, et päris kinni ei kuivaks Toungue
Ei kujuta ette, kas viga kraanis või moodsas bensiinis, millest ladestub vaiku vms kraani pöörlevale osale. Kes lahendust teab, andke tulla!


Vanade külgkorvide paradiis: http://kylkad.blogspot.com
Vasta
#71

(25-08-2011, 22:07 PM)ats97 Kirjutas:  Selle uue kraaniga saad veel varsti jebida - panin 1,5a tagasi samasuguse peale ning sõber samuti - nüüd käivad jube raskelt ning ei pea ka enam korralikult. Igavesed nikastused tunduvad olema. Reduktori teema tuttav ning lähiajal plaanis 8mm 4kinnituspolti välja vahetada 10mm vastu.

Sama lugu juhtus ka minul sellise kraaniga. Mõni aeg hiljem kadus ära ka see liblikas kraani võlli otsast. Kui ma selle kadunud liblika tavalise heebliga asendasin, siis selgus et kraan töötab tagurpidi - kui heebel oli horisontaalne, siis oli kraan tegelikult kinni. Midagi ümber tegema ei hakanud, polnud lihtsalt viitsimist. Sedasorti "salalukk" töötas päris hästi, vahel astusin isegi sellesse ämbrisse.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#72

(26-08-2011, 06:13 AM)jrgen20 Kirjutas:  Selle tagadifriga saab teha veel järgmist nalja: kui juhtub olema tuttav treial siis saab kaanele sissepoole soone treida, kuhu poldipead peita. Ehk siis poldid seestpoolt läbi viia. Tikkpoldid üldse ära kaotada sest need jäävadki ennast lahti kruvima.
Poloe see asi nii hull midagi.Mul vanamees sõitis aastast 61 kuni 80ndate keskpaigani selle pilliga ja ei olnud mingeid probleeme nende poltide kinnipüsimisega.Siiani tikkpoldid sees.Tollal oli tsikkel pere ainuke liikumisvahend.

Vasta
#73

Aitäh toreda tagasiside ja heade mõtete eest!

Täna sai vahetatud korvipealse tule alustihend

[Pilt: large_25677259_RIYL.jpg]

ja esitule pirnipesa parema vastu, panin ka vähe jämedamad juhtmed. Samas avastasin, et kui tuli omakohale panna siis pirnipesa surub vastu süütelukku minevaid juhtmeid - ka sealt võib lisaahel tekkida ja anomaaliaid ilmselt tekitada.

[Pilt: large_25677261_zIoe.jpg]



Vasta
#74

Elektri saaga jätkub.

Leidsin internetist sellise hea ülevaate generaatori ja relee koos töötamisest.

Tegin mõned mõõtmised:

Kui aku küljes, midagi taga ei ole - 5.5V
Süüde sees - 4,75 ja langeb.
Pöördeid andes - 5.6V ja kui gaas lahti lasta, hakkab langema.
Tühjals kohapeal podisedes 4.6V
Kui tuled põlema panna 3,9 - 3,7V

Generaatori "JA" otsalt 1,10V, pöördeid andes 6.6V
Generaatori "Zaa" otsalt 0.7V, pöördeid andes 4.8V

Numbrid on suhtelised kuid mitte kusagilt mitte korrakski ei tule 8V nagu oleks vaja.

Seega pill sureb välja tulede süttides kuna süsteem ei suuda lihtsalt ära toita.

Generaatorit pirniga kontrollisin, pirn põleb kenasti, käis ka hoolduses kus kõik kontrolliti, relee sulgub kenasti ja laadimise tuli kustub, miski nagu toimiks.

Kiirendades nagu toimiks, aga koguaeg pöörded põhjas ei sõida ju ja igal ristmikul tuled kustu panna on ka nadi et välja ei sureks mootor..

Kas generaator ei anna siis Ampreid välja või milles see koterman küll on.

Generaator esimest korda remondis käis, siis remondimees küsis seal pooluste kohta, kas kere on mass või ei, kui poolused oleks valed, see muudaks midagi ?

Päiksest pea juba kuum ja sassis. tahaks sõita..
(praegu sai teepeal aku nii tühjaks, suri sõidu pealt välja ja enam käima ei läinud)
Vasta
#75

Generaator tundub nõrk olema.Kui paned ankru ja ergutuse otsa vahele väikese traadi ,tuuri andes peaks tester näitama isegi 20 voldi kanti.Peenike traat selleks ,et kui pinge viskab juba nii kõrgele põleb traadike läbi ja ergutus ja ka pinge kaob.Pead ilmselt ankrut kontrollima põhjalikumalt.
Vasta
#76

(27-08-2011, 21:26 PM)uko Kirjutas:  Generaator tundub nõrk olema.Kui paned ankru ja ergutuse otsa vahele väikese traadi ,tuuri andes peaks tester näitama isegi 20 voldi kanti.Peenike traat selleks ,et kui pinge viskab juba nii kõrgele põleb traadike läbi ja ergutus ja ka pinge kaob.Pead ilmselt ankrut kontrollima põhjalikumalt.

Kas ankrut on mõtet vahetada või kohe teine generaator vaadata ?
Vasta
#77

Nii ja naa,kuidas just soovi on.
Vasta
#78

Eile õhtul tegin natuke "käsitööd" ja aitasin ühe kahest tagatulest uuele elule.

[Pilt: large_25683529_xLjz.jpg]

Klaasid üleni värvised mida on siis noaga maha üritatud kraapida. Klaasid sai lihvitud ja poleeritud, tule kere puhastatud ja värvitud, klaasi vahele uus tihend tehtud ja tulemus jäi hea.

Plastklaasid sai ette pandud pisikeste kruvidega, neetidega loksusid päris palju ja edaspidi ka kergem puhastada.

Kuna olen selliseid tulesi "ammu igatsenud", sai ta kohe ka külge pandud.

[Pilt: large_25683531_Hqp6.jpg]

[Pilt: large_25683535_kzci.jpg]

[Pilt: large_25683537_wfiQ.jpg]

Vasta
#79

Vaatan,et oled käbe tegija. Kõik on tore,kuid see ühe päeva töö on tegelt üks jama ja kiirustamine kurjast. Krunt tahab kuivada,pahtel samuti ja värviga sama lugu. Mis sellest,et võibolla kasutad kahekomponentseid värve,mis kiiresti kuivavad. Olen ka ise punnitanud kiiresti teha,kuid lõpptulemus ei tule korralik. Odavad pahtlid,krundid kuivavad järgi ja pärast on tulemus näha.... Hea oleks ikka peale värvimist lasta mõned päevad laagerdada. Kui aga tegu odavate värvidega,no nädalake ei tee ka paha.... Nii et soovin kannatust ja jõudu! Saan isegi aru,et Sul on kiire ja et suvi saab läbi....Sad
Vasta
#80

Täna saabus pakike mis sisaldas kahte uut süüteküünalt, viis panaga juhtmeotsa, kasutatud generaator, tagatule sisu ja ümar klaasist klaas ( aitäh easthighway, kes tuli ilusti vastu ja vahetas katkised osad välja! ).

[Pilt: large_25721919_u4Sq.jpg]

Hea asi selle juures on et tuleklaas sai vahetatud ja ja süda on rahul nüüd.

[Pilt: large_25721921_rRDw.jpg]

Halb on aga see et soetatud generaator ei tööta üldse. Kella viiest siiani, kella kümneni, viis tundi, sai proovitud nii ja naa aga ei miskit. Kontrollisin ka kontrolllambiga - ka see ei süttinud. Seega vaikus endiselt...

Paar teemat endale siia, mida uurida:

izh 56 ei lae.

izil kadus laadimine ära.

Kas kusagil on juhend kuidas mähiseid kontrollida, millises takistused peavad olema? harjadel ? kus, mis ei tohi lühises olla ? Põnev teema, üritaks ise lahendada ennem kui meistrite poole pöörduda.

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne