08-11-2009, 12:14 PM
(08-11-2009, 01:24 AM)pienslimonade Kirjutas: Kui vestelda niivõrd laial teemal, nagu 2 takti mootorite võimalik comeback, siis näiteks vene mootoreid tuua on kohatu. Esiteks neil puudub originaalsus, st need mootorid on koopiad kellegi teise mootoritest, mistõttu puuduvad ka tolerantsid ning insenertehniline taust mille põhjale üldse väiteid laduda.
Alla 125 kuubiku on krossimaailmas tugev surve 4-taktiliste mootorite keelamiseks just erasõitjate poole pealt et kulusid vähendada.Probleem pole mitte 4-taktise keelamises vaid selles,et 2-taktilisi rattaid pole saada.
Vene mootorite näiteks toomises küll mingit viga ei näe,sest füüsika kehtib kus
tahes tehtud mootori kohta.Lihtsalt vene mootori omaduste parandamine lääne
mootori liitrivõimsuseni on lihtne.Kui tahta rohkemat,siis tekib juba vastupidavuse probleem ja akende kuju muutmisele seab piirid seina paksus.
2-taktine mootor paremate omadustega masstootmisse ei sobi,sest eriti ülevoolude kujundamine on suur teadus,mida igaüks ei valda ja masstootmises sellist täpsust ei saavuta.
Eestis on veel elus mõned mehed,kes seda kunsti valdavad(näiteks Sõmerpalus).Teinekord piisab,kui meister kasvõi liivapaberiga 15 minutit õigest kohast lihvib ja enne kinnine ja tuim mootor on kui ümber sündinud.
Selliste meeste puudumine,kes tehases oskaksid iga silindri üle käia ei võimalda ka toota tipptasemel mootoreid masstoodanguna.