Nõukogude vs Ameerika autod
#1

Üsna põnev materjal ja faktid, mulle ausalt meenutab ZIM millegi pärast alati kui selle fotot näen Buick Roadmasterit! Ei taha siin ZIM omanike ja huvilisi vihastada sellist võrdlust tuues, kuid teatud sarnasus on mingil määral olemas!
Samas teema autorile kas on ka informatsiooni, ZIM loomisest ja kas neid võidi ka Ameerika maale eksportida?


Vasta
#2

Oskan vastata nii - ega sa väga valel teel ei saagi olla, sest rida tehnilisi lahendusi aga ka teatud disaini-elemendid on kõigil 40-te lõpu v 50-te algusel tootmisliinile jõudnud masinatel samad. Või väga sarnased. Seega ilmselt oli sestap ka nende eksport lihtsam, sh ka Ameerika mandrile, kuna käsitlus sellest, milline üks esindusauto välja nägema peab, oli küllalt sarnane. Tõsi, tootmis- ja seega ka ekspordinumbrid olid kaunis piiratud, tegu polnud laiatarbekaubaga.

Mul on arusaam, et ajastu disainimood oligi selline ümaravormne ja kroomitud ehisdetailide rikas, ja samuti polnud tookordne tootmine mõeldud silmipimestavalt rikkaliku mootorite- jm modifikatsioonide-valiku loomiseks klientidele vaid ikka rahvamajanduse eluliste huvide jaoks (eriti sõja lõpuks oma oma normaalmajanduse praktiliselt hävitanud NL-s). Ja muidugi olid Vene konstruktorid väga hästi kursis Ameerika analoogidega, seda nii Fordi tehase abil loodud veoautode tootmise tõttu, kui ka terve II ilmasõja vältel kogunud teadmiste tõttu Ameerikast saabunud erinevate transpordivahendite kasutamisest ja just veoautode remondist. G-12, vaatamata oma välimusele ning salongile on ju suuresti veoauto Toungue

Sellel teemal otsi netist üles näit Aleksander Novikovi artikkel 'Tshuzaja kolesa' (Võõrad rattad), mis ilmus 2005.a. märtsikuu Avtopilot'i nimelises ajakirjas (nr 3). Kuivõrd need tema väited puhtast kopeerimisest täiesti paika peavad, oskavad vast staazikamad foorumlased kommenteerida
(vt näit avtopilot.kommersant.ru veebilehte).

Kui tahta aga täpsemalt mõista millisel määral siiski tookordses Gorkis, nüüd jälle oma vana nimega Väikses Novgorodis (Nizhni Novgorodis) tegelikult loodi uusi lahendusi ja töötas hiljem väga selgelt terve koolkond andekaid insenere ja konstruktoreid (mitte kopeerijaid), siis võin soovitada 2004.a. Autotööstuse nimelises ajakirjas avaldatud (nr 6) artiklit. Autoriks on hr Kudrjavtsev ja pealkiri Avtomobili Niznegorodskoi konstruktorskoi shkolõ. Minu arust on see väga hästi kokku pandud.

Lõpuks, kui huvitab konkreetne G-12 projekteerimis- ja katsetamisprotsess ning sellega kaasnenud tehnilise mõtte ja tootmisvahendite areng, siis selleks ma pean natuke oma riiulil otsima. Kiireks vastuseks võid aga sissejuhatuseks külastada GAZ-tehase veebilehte, v uurida tolleaegse peakonstruktori A.Lipgarti kohta avaldatud. Vene keeles on kindlati huvitavt lugemist näit All-Gaz nimelises foorumis. A tervikuna just sellel teemal peaks ka meie oma allikates ning eesti keeles olema piisavalt materjali. Uue loomine on ju alati huvitav!
Anna aga tuld Big Grin
k

(03-06-2009, 19:32 PM)Maz500 Kirjutas:  Üsna põnev materjal ja faktid, mulle ausalt meenutab ZIM millegi pärast alati kui selle fotot näen Buick Roadmasterit! Ei taha siin ZIM omanike ja huvilisi vihastada sellist võrdlust tuues, kuid teatud sarnasus on mingil määral olemas!
Samas teema autorile kas on ka informatsiooni, ZIM loomisest ja kas neid võidi ka Ameerika maale eksportida?
Vasta
#3

Leidsin nyyd paar viidet üles, foorumlane MAZ, nii et uuri näideks siit :

http://dic.academic.ru/dic.nsf/ruwiki/305832;

http://www.avtosssr.ru/art.php?id=4

k

(03-06-2009, 19:32 PM)Maz500 Kirjutas:  Üsna põnev materjal ja faktid, mulle ausalt meenutab ZIM millegi pärast alati kui selle fotot näen Buick Roadmasterit! Ei taha siin ZIM omanike ja huvilisi vihastada sellist võrdlust tuues, kuid teatud sarnasus on mingil määral olemas!
Samas teema autorile kas on ka informatsiooni, ZIM loomisest ja kas neid võidi ka Ameerika maale eksportida?
[/quote]
Vasta
#4

(04-06-2009, 16:41 PM)koterman Kirjutas:  Leidsin nyyd paar viidet üles, foorumlane MAZ, nii et uuri näideks siit :

http://dic.academic.ru/dic.nsf/ruwiki/305832;

http://www.avtosssr.ru/art.php?id=4

k
Väga informatiivsed lingid, saan nüüd õhtuti midagi põnevat jälle lugeda! Wink
Suured tänud.

Kui rääkida ZIM-i disainist siis ilmselt on disain ja tehnika elemendid pärit 40.date lõpu ameerika autode analoogidelt vähemalt ma arvan,et inspireerituna neist. Huvitav on ka see,et ZIM-ile ei pandud mitte R6 ripp klappidega mootorit nagu 1950.date Chevrolet,Fordil. Hoopiski GAZ 51 mootorile analoogne mootor.
Samuti ei paigaldatud/ valmistatud automaat või poolautomaat käigukasti (nagu 1950.a Crysler Imperial). Pigem ma arvan on siin küsimus,selle,et automaat käigukasti tootmine oleks tolle aja tingimustes kulukas olnud, tehniliselt küll teostatav kuna tollel ajal oli NL palju insenere ja tehnikuid,poleks see võimatu olnud.
Mis ZIM-i ja Buick Roadmasterit minu jaoks kõige enam ühendab on just nina osa ja armatuurlaud. Ma ei julge väita,et 1:1 oleks midagi maha tehtud,see oleks suur liialdus. Kuid peab tunnistama,et sarnasus on olemas,see ei tähenda,et midagi halvasti oleks!
Üks huvitav tähelepanek veel, see puudutab radiaatorit, tundub,et oma ajal on ilmselt ameerika firma Harrisoni radiaatorid olnud eeskujuksWink vene radiaatoritele!


Vasta
#5

(04-06-2009, 19:09 PM)Maz500 Kirjutas:  
(04-06-2009, 16:41 PM)koterman Kirjutas:  Leidsin nyyd paar viidet üles, foorumlane MAZ, nii et uuri näideks siit :

http://dic.academic.ru/dic.nsf/ruwiki/305832;

http://www.avtosssr.ru/art.php?id=4

k
Väga informatiivsed lingid, saan nüüd õhtuti midagi põnevat jälle lugeda! Wink
Suured tänud.

Kui rääkida ZIM-i disainist siis ilmselt on disain ja tehnika elemendid pärit 40.date lõpu ameerika autode analoogidelt vähemalt ma arvan,et inspireerituna neist. Huvitav on ka see,et ZIM-ile ei pandud mitte R6 ripp klappidega mootorit nagu 1950.date Chevrolet,Fordil. Hoopiski GAZ 51 mootorile analoogne mootor.
Samuti ei paigaldatud/ valmistatud automaat või poolautomaat käigukasti (nagu 1950.a Crysler Imperial). Pigem ma arvan on siin küsimus,selle,et automaat käigukasti tootmine oleks tolle aja tingimustes kulukas olnud, tehniliselt küll teostatav kuna tollel ajal oli NL palju insenere ja tehnikuid,poleks see võimatu olnud.
Mis ZIM-i ja Buick Roadmasterit minu jaoks kõige enam ühendab on just nina osa ja armatuurlaud. Ma ei julge väita,et 1:1 oleks midagi maha tehtud,see oleks suur liialdus. Kuid peab tunnistama,et sarnasus on olemas,see ei tähenda,et midagi halvasti oleks!
Üks huvitav tähelepanek veel, see puudutab radiaatorit, tundub,et oma ajal on ilmselt ameerika firma Harrisoni radiaatorid olnud eeskujuksWink vene radiaatoritele!

Mul jäi miski aeg silma sihuke asiSmile
[Pilt: 93500.1948.Cadillac.Series.61.jpg] [Pilt: ZIM.JPG]
Vasta
#6

(04-06-2009, 19:09 PM)Maz500 Kirjutas:  Kui rääkida ZIM-i disainist siis ilmselt on disain ja tehnika elemendid pärit 40.date lõpu ameerika autode analoogidelt vähemalt ma arvan,et inspireerituna neist.

Täpselt nii. Meeriklaste pilte on GAZi konstruktorid osanud alati vaadata ja neist snitti võtta. Kere kandekonstruktsioon on aga siiski Pobi edasiarendus.

(04-06-2009, 19:09 PM)Maz500 Kirjutas:  Huvitav on ka see,et ZIM-ile ei pandud mitte R6 ripp klappidega mootorit nagu 1950.date Chevrolet,Fordil. Hoopiski GAZ 51 mootorile analoogne mootor.

Uuetüübilise mootori tootearendus oli GAZi tehases ülisuur töö, mida niisama ette ei võetud. Kuna baltisaksa juurtega vana Liphart oli 1936 Meerikamaalt sisse ostnud Dodge R6 mootorite valmistamise tehnoloogia ja see oli meeterkeermele siirdatud, siis jätkati samas vaimus ehk siis sama mootori "sobitamisega". Ehk siis mootor, mis oli kohendet algselt "uuele emkale" (GAZ-11), seejärel modifitseeritud kujul GAZ-51le ja siis nuditud pikkuses Pobile, kohendati ka ZIMile, kasutades võimalusel samu strateegilisi lahendusi ja detaile. Oli odavam ja kiirem.

Võrdluseks - 1960ndatel, mil uuetüübilisele veoautole GAZ-53 plaaniti R6 asemel peale aretada V8, selgus, et ega ikka ei suudeta V8 mootoreid nii palju toota, kui vaja oleks! Ja hädast päästis välja ikka see 1926.a. Dodge D5 põhilahendustel põhinev R6, mille nõukogude modifikatsioon oli end GAZ-51 peal õigustanud. R6 variandi mudelinimeks algselt GAZ-53F, hiljem GAZ-52 Ja seda valmistati kuni 1990ndate alguseni!

(04-06-2009, 19:09 PM)Maz500 Kirjutas:  Samuti ei paigaldatud/ valmistatud automaat või poolautomaat käigukasti (nagu 1950.a Crysler Imperial). Pigem ma arvan on siin küsimus,selle,et automaat käigukasti tootmine oleks tolle aja tingimustes kulukas olnud, tehniliselt küll teostatav kuna tollel ajal oli NL palju insenere ja tehnikuid,poleks see võimatu olnud.

ZIMi kast saadi nii, et emkal ja enne-1950-Pobil peal olnud 1933.a. Ford V8/40 kasti replikale aretati sünkronisaatorid külge. Ja oligi sobiv kast valmis, millega hakati ZIMi tootmise algul oktoobris 1950 varustama ka Pobisid. Ja hiljem pandi sama kast vanadele Volgadele, kuna see kukkus välja väga ja väga vastupidav.

Mis automaatkasti puudutab, siis selle tootmine käis GAZi tehasele selgelt üle jõu ja seda isegi hiljem. Nimelt oli vana Volga ehk 21 tootmise alguses algselt plaanitud talle panna automaatkast (miski meeriklase replika), kuid see ei kukkunud välja töökindel ja automaatkastiga varustati vaid tühiselt üksikud esimesed 21-d. Kuna automaatkast nurjus, paigaldati kõikidele 21dele kuni tootmise lõpuni 1970 "vana hea" ZIMi/Pobi kasti (loe: sünkronisaatortitele kohandatud 1933.a. Ford V8/40 kasti).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Tänud valdo,et võtsid nõuks, minu jutule täpsustavad lisad kirjutada.

natuke OT jutt kuid haakub ka veidi selle teemaga.
Nimelt mainis valdo siis GAZ 21 paigaldatud automaat käigukasti.
See pole muud analoog Ford Hydromatic 2-kiiruselisele käigukastile,mis omab
käike vastavalt (P,N,D,R) *L ehk siis Low gear (aeglane käik, raskete teeolude jaoks tuli minu teada hiljem). Minu arust on selle asja juurde juba tõsisemalt kopeerimisega tegeldud,kuna venelastel polnud varasemalt ühtegi automaat käigukasti olnud (Zis-110 ka manuaal käigukastiga). Seega pidid nad paratamatult, General motorsi toodangu poole vaatama.
Kahjuks,läks selle automaat käigukastiga neil veidi kehvasti. Olgugi,et Zil-111 ja hilisemad modifikatsioonid, GAZ 13,GAZ 14 omavad automaat käigukasti, ei suudetud seda tavalistel sõiduautodel rakendada.
Põhjustena on pakutud mitmeid: NLKP vastuseis (tootmisressursside rasikamine ja ebaratsionaalne kasutamine),kehvad määrdeained, mehaanikute suutmatus selle asjaga toime tulla (viiamane põhjus on paljudele kes selle kasti siseeluga tuttavad ikka üsna naljakas Toungue)
Ma ise kaldun arvama,et pigem kõik kolm koos, kui viimased kaks põhjust oleks aja jooksul suudetud likvideerida, siis esimese põhjusega on lood märksa karmimad!

to kadjakas: Pildid võrdlus materjaliks on väga head! Vasakpoolne peaks olema 1950.a Cadillac.


Vasta
#8

(05-06-2009, 22:35 PM)Maz500 Kirjutas:  to kadjakas: Pildid võrdlus materjaliks on väga head! Vasakpoolne peaks olema 1950.a Cadillac.

1948 Cadillac Series 61
Vasta
#9

Kirjanduses jookseb ka mitmel pool võrdlus just Cadillaci sõjajärgsete mudelitega.
Kui nüüd ülaltoodud pildi G12-l need koledad esitulede võrud (Volga 21?) asendada originaalsetega, st sellistega mis jätkavad esitiibade joont (vt n samasuguseid nagu algselt oli Pobidel), pluss ära koristada udutuled, ja lisaks mõttes see tontlik must värv asendada millegi rõõmsamaga, saabki päris võrreldavad vaated Toungue.
Konstruktsiooniline osa, nagu viidatud, peaks aga sellest kõigest hoolimata täiega ikka originaallooming olema.
k

(05-06-2009, 22:42 PM)Varblane Kirjutas:  
(05-06-2009, 22:35 PM)Maz500 Kirjutas:  to kadjakas: Pildid võrdlus materjaliks on väga head! Vasakpoolne peaks olema 1950.a Cadillac.

1948 Cadillac Series 61
Vasta
#10

Ei tea kas ainult mulle tundub nii: kuid mida enam aeg edasi seda, rohkem ilmneb igasugu huvitavaid fakte Nõukogude autotööstuse tagamaade kohta!
Pakun,et siiani kehtinud arusaamad on rahva ära tüütanud!Wink

to varblane: tänud paranduse eest!

ZIM seoses veel: Vaadates ZIM-i ja ZIS-110 kapoti ornamente võib näha üsna suurt sarnasust, selle asja on venelased ikka ise välja mõelnud(tuules lehviv punalipp).


Vasta
#11

Miks polnud 21 ja teistel automaatkasti- kas põhjus ei olnud mitte kehvades teedes, automaatkastiga autot ei saa järgivedades käivitada jne proosalised igapäevased probleemid, milleks neid juurde tekitada ajame niisama läbi

'
Vasta
#12

Eelkõige puudusid sobivad õlid, samuti oskus kaste hooldada/remontida. Tðaikadega oli teine lugu, need elasidki töökodades, kus olid olemas nii spetsialistid kui vajalikud osad/õlid.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#13

Teema algatajale on küsimus,et kas algmaterjali siis jooniste uurimine mingeid tulemusi ka andnud on? Küsin kuna ei taha olla ainuke, kes siin teemas tarka jutt ajab!Wink

Teema jätkuks:
Mind on huvitanud alati, kas ZIM-i koostamisel kasutati paremaid salongi materjale kui seda tehti GAZ M20 ja GAZ 21 puhul?
Teine asi, mis tuleneb kohe esimesest küsimusest,et kuidas on rooli plastmassiga lood, kas see sulab/hävineb sama moodi kui saab liiga palju
päiksekiirgust?
Üks foto 1948.a Packardist!
[Pilt: 5163.jpg]
Ei hakka rääkima ma mitte sellest, mis võiks olla ZIMil ja Packardil ühist see läheb liiga mööda teemast.
Hoopis tahaks rääkida nendest valgetest rantidest rehvidel, olen kuulnud,et osadele ZIM-idel olid olemas, kuid samas tekib küsimus,et kas need randid olid siis ikkagi venelase enda töö või kusagilt sisse ostetud?
[Pilt: 1949cadillac612dr0803.jpg]
Üks 1949.a Cadillaci foto siia ka,et kõik näeks milline masin siis ka üldiselt välja näeb. Muide lugejatele teadmiseks,et need kapoti ornamendid olid ühed ohtlikud asjad, nii nagu GAZ 21 puhul kapoti põdraga nii oli ka ameerika maal palju surmaga lõppenud õnnetusi seoses nende kapoti kaunistustega, hiljem GM kaotas need ära või asendas ohutumatega, disaini poolest! Juhtus see kusagil 1957-58 täpset aastat ei tea.
[Pilt: stock.jpg]
Üks järjekordne analoog siis GAZ-12-le 1949.a Mercury
[Pilt: Flathead_Ford_v8_-2.jpg]
Tegemist siis püstklappidega V8 mootoriga, mis 40.datel ka 30.date lõpp oli ameerikas üsna laiatarbeliselt kasutuses. ZIM-iga seda seostada pole võimalik kuna eelnevalt on juba mootori teemat käsitletud ja asi selgeks saanud. Küll aga on siin kohal tähelepanek mul see,et kuidagi sarnased on ZIM ja ameerika maa auto karburaatorid disainilt! Mõte kui selline jooksis seda fotot vaadates läbi: http://www.eldobrghm.com/48Cadillac/IMG_2801.JPG

Tähelepanekud ja märkused teretulnud, kellel midagi lisada või parandada on!


Vasta
#14

mitte et see oluline oleks aga üsna sarnane "Autode" filmist tegelasele Doc Hudson
http://pixarplanet.com/blog/images/270.jpg
http://info.detnews.com/pix/joyrides/200...hudson.jpg
või siis mitte. Pigem mitte, rohkem nagu sheriff
http://disneyportugal.files.wordpress.co...heriff.jpg
mis ongi Mercury järgi tehtud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Tervitades

Jaak

krjaak1@gmail.com

C4 ja 401-420
Vasta
#15

to koterman: oleks sul kusagil GAz 24 tehnilised joonised vot nende vastu on mul küll kõrgendatud tähelepanud! Mind lihtsalt huvitab selle masina koostamise ja disainimise iseärasused.Wink Ehk loeb sealt midagi põnevat välja.

Huvitav on see,et nende roolidega polnud mitte ainult venemaa insenerid hädas,et plastmass tahtis ära sulada.
Ka ameerika maal olid samad probleemid kuid mingi aeg kusagil 1940.date teisel poolel hakati roole mingi laki taolise ainega üle glasuurima kui nii seda nimetada.
Pragunemine ikkagi vähenes kuid päris 100% lagunemise kindlaks ei saanud.
Kuid säilisid hulga paremini kui vene analoogid.
Olen nii kuulnud,et põhjuseks, miks need roolid jm plastmass ilu asjakesed ära sulasid oli selles,et kasutati äädikhapet ühe sidujana või oli see siis plastmassi segu lahjendajana. Uskuda seda ju võiks kuna nt Moskvitði plastmass liistude sulamisel on sellist haput äädika haisu ikka tunda küll. Ütleks,et lausa iseloomulik salongi aroomWinkWink.
Ehk on kellegil teine arvamus?


Vasta
#16

Too masin on ju niivõrd 'kaasaegne', et selle jooniseid peaks igas korralikumas autoõpikus leiduma, saati siis veel mõnes tehnilisemas väljaandes, a' la Instruktsija i Ekspluatatsija Avtomobilja Gaz....' vms. Mine esimesse ettejuhtuvasse antikvariaati ja küsi tehnikakirjanduse olemasolu kohta. Kui mõni sõber/tuttav Venemaa vahet käib, võib sulle selliseid otse raamatupoeriiulist võtta.

Roolide osas oskab vast foorumlane Valdo paremini kommenteerija, tal on väga huvitav Pobi taastamise projekt pooleli ning tema kirjutistest paistab, et ta on nii seda kui muid kaasnevaid teemasid põhjalikult uurinud.
Otsi aga tema kontakt foorumist üles, pane antud teema link sisse, ja uuri järgi.
k

[quote='Maz500' pid='230094' dateline='1248709837']
to koterman: oleks sul kusagil GAz 24 tehnilised joonised vot nende vastu on mul küll kõrgendatud tähelepanud! Mind lihtsalt huvitab selle masina koostamise ja disainimise iseärasused.Wink Ehk loeb sealt midagi põnevat välja.

Huvitav on see,et nende roolidega polnud mitte ainult venemaa insenerid hädas,et plastmass tahtis ära sulada.
........................
Olen nii kuulnud,et põhjuseks, miks need roolid jm plastmass ilu asjakesed ära sulasid oli selles,et kasutati äädikhapet ühe sidujana või oli see siis plastmassi segu lahjendajana..................
Vasta
#17

Tükk aega pole sõna võtnud,kuid nüüd leidsin põhjuse.
Minu valdusse sattusid sellised materjalid, tänu ühele ameerika kolleegile,
mis käsitelevad ülevaadet sõiduautost Pobeda.
Pärinevad ajakirjast: Science and mechanics nr 8 1957 (meil oleks vist Tehnika ja tootmine selle analoogiksWinkWink)
Artikkel üsna ülevaatlik, natuke on ka ZIMist juttu,minu jaoks leidsid seal paljudki asjad kinnitust mida olin juba ammu tähele pannud ja arvanud. Soovitan läbi lugeda, väärt lugemine.
PS! Inglisekeelt mitte oskajatele võib selle asja lugemine probleeme valmistada!


http://packardinfo.com/xoops/html/upload...69a6bd.jpg
http://packardinfo.com/xoops/html/upload...e25ca1.jpg
http://packardinfo.com/xoops/html/upload...705788.jpg
http://packardinfo.com/xoops/html/upload...eed991.jpg
http://packardinfo.com/xoops/html/upload...1ead3a.jpg
http://packardinfo.com/xoops/html/upload...dc6746.jpg


Vasta
#18

to kasutaja koterman, olen mina neid GAZ 24 jooniseid otsinud aga mida pole seda pole isegi Ebays pole müügil näinud. Võib olla viga minus, või olen "valedel jälgedel"
Tekst tundub huvitav aga pean vist ühe sõbra appi kutsuma, kes
selle mulle ära tõlgiks, kahjuks minu olematu venekeele oskus paneb piiridSadSadSad

Paar filmi ka enda poolt, mida soovitan vaatata,venekeelsed:
http://www.youtube.com/watch?v=kMMzK_mar...re=related
http://www.youtube.com/watch?v=pdjDuQCeL...re=related
http://www.youtube.com/watch?v=MsIseX5kh...re=related


Vasta
#19

http://gaz-24.com/forum/index.php?sid=2b...66022afbeb
Ehk saad siit abi.Ise ei viitsi regada ja tuhnida.

Müün valget nahka paksus 1,4-1,6
http://www.wix.com/Peterx01/R35
Vasta
#20

Kae neid ka:

http://forum.dwg.ru/showthread.php?t=26395

http://www.gaz24.ru/files/DRAWINGS/drawings.html

http://v-auto.net/forum/75-1437-1

http://www.3dcar.ru/blueprints/details.php?image_id=352

K

[quote='Peter' pid='233555' dateline='1253727191']
http://gaz-24.com/forum/index.php?sid=2b...66022afbeb
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne