Vanatehnikarallid - Ford Sierra ehk kas saab rajale või ei saa

Tsitaat:http://www.forocompeticion.com/foro/inde...pic=1559.0

Kuigi mul lõi silmad kirjumirjuks siis SEAT on ka pm lada ?

Pigem ikka Fiat Smile aga mina olen sellest põhjalikust rallikate nimekirjast natu pettunud Sad Lappasin mis ma lappasin aga "vana head Mosse 412" ei leidnud. Ometigi peaks see mosse kuulsam olema oma London-Sidney ja London-Mexico rallitamistega kui seal listis ära toodud 2141.

...
Vasta

siia sierra katekooriasse tasuks lisamist ka 2,0 ascona GT mis pole ka just kõige tavalisem liikur http://auto.motors24.ee/vehicles/256847-...&sort=paid
ahjaa mainimata jäi muidugi renoo 12 turbo mis eesti pinnal peaks resideeruma, üldse on prantsuse masinatega rallil tuuga võitu
Vasta

Põhimõtteliselt võiks sõita Uunikute Talverallit ka väga vana "Sierraga". http://www.vaultcars.com/14Dodge/1914Dodge.htm Esmapilgul võib jääda mulje, et vau, mida rariteeti, kuid lähemal süüvimisel on tegu ühe paraja uunikute talverallikaga, millega võiks isegi kihutamist proovida.
Ehk siis teisipidi lähenedes on Eestimaa uuniklastest vanurite aidaalused täis selliseid komplekte, kus on heal juhul mootor, raam ja radikakork. Midagi komplektset neist kunagi kokku ei saa. Küll aga saaks erinevate replika juppide abil valmistada eelmise sajandi alguse rallikaid ja seda täiesti kodukohale lähima ehitusmarketi tasemel eelarvega.
Nüüd ma lobisesin muidugi hea idee välja, aga samas on see idee juba ammu vabas kasutuses http://www.conceptcarz.com/vehicle/z1249...del-t.aspx kolm liitrit kollast värvi ja kaks püksirihma.
Selliseid on Eestiski nähtud ringi kihutamas ja põhimõtteliselt peab sellise valmistamiseks olema tööõpetuses läbi aasta "5", kõik muu on plekk, vineer ja dermatiin.
Kõik sõltub muidugi algosade (mootor, kast, raam, sillad) hinnast, ehk siis vanameestega kauplemise võimest, aga muus osas peaks sellise aparaadi koostamise eelarve jääma isegi väiksemaks, kui suvalise "Sierra" viimine TÜV seisukorda. Kui kaasaegse auto kere on roostes, siis eelmise sajandi alguse rallikal ei olegi keret, mis võiks roostetada ja paak tõmmatakse lihtsalt kahe vitsaga raami vahele. Keegi ei mõõda CO2 sisaldust, ega topi aparaati piduristendi. Mugava nahkpolstri saab saja krooni eest Jaama Turu mööblikomisjonist kui tuvisitt maha lükata...

Tõnu Piibur
5116265
Vasta

(30-12-2009, 11:16 AM)Väravamehaanik Kirjutas:  Mugava nahkpolstri saab saja krooni eest Jaama Turu mööblikomisjonist kui tuvisitt maha lükata...

Ei, kindlasti mitte... Selle abil õnnestub enda pekid kiiremates kurvides istme külge kleepida... kuuepunktivöid ju põleRolleyes

Kui juba loetlemiseks läks siis kas keegi poekoti 309 seeria topmudeleid on juhtunud Eestis nägema? Üks kablakam versioon sellest vist nagu oli...
Vasta

(06-12-2009, 18:37 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(06-12-2009, 11:42 AM)PilleR Kirjutas:  Kuna Apelsini-mosse asemel on meil nüüd just see paljukirutud Sierra, siis lähiaastatel me uunikusõitudele ei saa... Sad
Oh Pille, Pille, Sina ei saa sest ei mahu "valgesse pirukasse" kahe kolli vahele Wink Ja kuna Sa oled "hää tidrik", siis kui Sa Sierraga pildistama tuled, saad spetsiaalse kunstfotograafi rallinumbri kenasti luksfordile peale. Pole meil kahju mõned lisa erinumbrid teha...

Pille, et siis lähevad trükki just Sinu ja Sierra jaoks....

   
Vasta

Põnev arutelu.

Olen ikka ja jälle ihalenud taolisele üritusele, kuid olen oma autot liiga uueks pidanud.
Kuna saan aru, et tehakse ka erandeid siis küsin järgnevate ürituste tarbeks ette, et kas ´81 mudelina tootmisse läinud ja ´86 toodetud Porsche 944 (vanema esiotsaga) on "rallikõlbulik"? või pean erinevate vanatehnika ürituste tarbeks lisaraha leidma ja P 924-ja ehitama?
Vasta

Charly, 924, 928, 944 ja konnanägu 911 on alati klassikud. On autosid, mida ei "piinata" sest tavaliselt saavad selliste omanikud ise aru, kui nende masin on tänu aastaarvule (ka siis disainile, tehnikale etc) liiga ebavõrdne. Aga vägisi tundub, et järgmine kord tuleb teha juba aastaarvupõhine "modern classic" klass.
Vasta

See viimane on ju päris hea idee. Ma saan aru, et tegelikult kedagi nüüd otseselt seni ka minema saadetud pole kui tehnika on äge ja meeskond on muhe, aga kui eraldi välja hõigata et näiteks 15 kohta on reserveeritud 80ndate tehnikale, siis jääks äkki seda kisa ja kaklust vähemaks, aga mingit huvitavat kraami sigineks rajale rohkem. Kui kõrvuti panna Audi Quattro, Lancia Delta, miks mitte ka Kamaz "Pariis-Dakar" ning mingi põhimõtteliselt täiesti kontekstiväline Opel Rekord või Ford Taunus, siis mul isiklikult ei tekiks probleemi otsustamisega, et keda võtta keda jätta. Samas hetkel kvalifitseeruvad viimased rallile möödaminnes, esimeste omanikke aga aetakse tõrvikutega eemale Smile

See aastaarvu piir on mõttetult jäik ja tekitab vaidlusi piiripealsete isendite üle, reaalselt on suuremad arenguhüpped jälgitavad ikka 10 aastaste perioodide kaupa tükeldades - on 60ndate, 70ndate ja 80ndate autostiil, kui mõni tehas (peamiselt erinevad autozavoodid) arvas et on hea mõte 80ndatel toota 60ndate autosid, siis ei pea kogu ülejäänud maailma autode fänne selle eest karistama. Näiteks Escort Mk1 ja Lada 01 samale tasemele ehitamiseks-taastamiseks vajalik raha ja vaeva summa erineb kordades, mistõttu ma ei pooldaks mingit hinnaalandust - 80ndatel toodetud 01 käigu samasse klassi kui 80ndatel toodetud Sierra (heas korras auto, täiuslik rallistiil jne).

Minuarust on palju huvitavam ja õpetlikum vaadata läbilõiget eri ajastutest, stiilis "ralliautod 1960-2000", kui mitukümmet põhimõtteliselt üpris sarnast masinat ühest ajastust. Rahvas on imho natuke laisaks läinud, kuna mingi umbes 78nda aasta ümbruse tehnika kvalifitseerub lõdvalt ja on samas ka mugav sõita ning suhteliselt töökindel, siis valikuvõimaluse korral haaratakse garaaþist ikka see masin, mis siis et võib-olla oleks mõni teine valik huvitavam ja stiilsem. Vähesed hullud, nagu Wax näiteks, liiguvad sisetundest tiivustatuna vastupidises suunas. Kui igal ajastul oleks oma "kvoot", siis see tooks kaasa kuni mingi piirini ajastute ühtlasema esindatuse olemasoleva tehnikafondi piires.
Vasta

Oh, moodsad klassikud on tõesti hea idee, siis saab äkki järgmine aasta isegi Aerodeckiga rajale ja polegi vaja miskit vanemat otsida.Wink Aerodecki vist siinses keskkonnas ei loeta aegumatuks klassikuks, ega?
Väga hea meelega oleks sel aastal Jetta Mk1 Coupe -ga ka esimest korda võistlema tulnud, kuid korralikku mootorit odavalt ma kahjuks ei leidnud. Sad

2 x VW ; 2 x Honda ; 2 x BMW
Vasta

[quote='-R
Väga hea meelega oleks sel aastal Jetta Mk1 Coupe -ga ka esimest korda võistlema tulnud, kuid korralikku mootorit odavalt ma kahjuks ei leidnud. :(
[/quote]

VIIMANE fraas ütleb kõik.
Kui rajale lastakse kõiksugu sierraarid ja kolksvagenid ning 2 seeria volvod, mis on ODAVALT tehtud talveralliks siis hakkab asja magusam mekk kaduma.
Varasemalt on rallil osalenud palju selliseid autosid millel on lisaks vanusele ja rariteetsusele ka omaniku vaev ja rahakulu näha.

Lihtne on osta alla 10K eeki mingi ala 1978a siks ja siis tulla teha nägu vanaauto huviliste ees et ma olen ka tegija.... ei ole ühti.

Kui oled ikka auto ühekorra pulkadeks võtnud ja uuesti ülesse ehitanud oma kätega ja investeerinud reaalselt aega ja raha ma projekti siis oleks respekti ja osalemisel mõtet.

Kas kuud enne talverallit soovis keegi kodanik siit foorumist ülesse osta mu müüdavat Vauxhall Victor2 te aastast 1977. Auto taastamata kujul maksab mul 6000.- JA kirja esimene küsimus oli et kui kiiresti saaks auto piisavalt sõidukorda ja ülevaatuse ja kui odavalt selle saaks teha. Küsisin et mis kuupäevaks. Kuupäev langes talverallile. Lisasin täpse nimekirja kõigest mis vaja ja mis maksaks, siis tuli vaikus. Enam ei soovinudki. Ju siis minu küsitud raha ei meeldinud. Liiga kallis oli. Arvan et selle asenduseks mõni muu odav saan tuligi.

See asi viib paraku Maine alla, kui odavate pannide paraad. Esmaste aastate kokkuvõtteid jälgides oli rivi esinduslikum ja jättis alast parema ja soliisema mulje.

Odavate autodega seoses oleks öelda pigem seda et tehke nad enne projektina päris korda ja kajastage seda foorumis ning näidake kui palju te olete oma aega sinna pannud ja luitunud välimusega igav käkk ei sobi rivisse kus on soliidsed vanurid. NB ntx lada VTFS siiski sobib sest paistab et vaeva on kõvasti nähtud. see oli näide.

Vot siis sellised osalejad.

Nb ise ei soovi osaleda kuna ma kipun kihutama. Aga huvi püsib.
Veel tekkis mõte.

Odavatele autodele võiks keegi teha Säästumarketi ja Diili nimelise ralli kus jagatakse välja kõige odavamalt ostetud ja ralli lõpuni vastu pidanud sõitja auhind. Sõita võib üle miinimumi kulunud rehvidega ja venemaalt toodud odava bensiiniga ning kohapeal on saadaval kõik säästumarketi odavtooted tarbimiseks.
Big Grin

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta

Ega ma nüüd päris nii ka seda ei mõelnud.Big Grin
Jets on mul olnud juba üle kahe aasta, kuid alles oktoobris masinat igapäevaselt kasutades hakkas originaal 1.5 tõsiselt streikima ja automaatkast on ka ainult miinuseks.
Volkarite mootorite hinnad on nagu on, kõik oleneb müüjast. Odavamad on kohe läinud ja kallimad jäävadki müüki.

2 x VW ; 2 x Honda ; 2 x BMW
Vasta

(31-01-2010, 13:05 PM)ryblik1 Kirjutas:  Kui oled ikka auto ühekorra pulkadeks võtnud ja uuesti ülesse ehitanud oma kätega ja investeerinud reaalselt aega ja raha ma projekti siis oleks respekti ja osalemisel mõtet.


Käsitööliste Gildi kokkutulek?
Vasta

(31-01-2010, 13:59 PM)oldmoped Kirjutas:  
(31-01-2010, 13:05 PM)ryblik1 Kirjutas:  Kui oled ikka auto ühekorra pulkadeks võtnud ja uuesti ülesse ehitanud oma kätega ja investeerinud reaalselt aega ja raha ma projekti siis oleks respekti ja osalemisel mõtet.


Käsitööliste Gildi kokkutulek?

See on midagi enamat! Kunagi sõitsime poistega linnapeal "kokukatega" ringi, olid sellised jalgrattad, mis käisid keskelt pooleks ja nägid üsna totrad välja. Ühel päeval keeras sõber esimese porika alt ära ja kohe alla tagasi. Mina imestasin ja küsisin, et milleks seda vaja oli? "Sellega õpib ilgelt" vastas tema.
Teisisõnu on ju hea kui noortel on huvi tehnikahariduse vastu ja ei mõelda ainult kuidas raske raha eest ägedaid autosid kokku osta. Pean tunnistama, et minu meelest oleks palju mõistlikum maksta mingi väärtuslikuma hobiauto eest liisingut, kui oodata 50 aastat entusiasmi puhkemist, et aia nurgas seisvat panni restaureerima hakata. Pigem naudiks elu, kui tüüpide respekti surivoodil.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta

Ryblikul on omamoodi õigus aga praegu peame selle raske majandusliku aja lihtsalt üle elama. See on hetkeseis ja pigem olgu nii, kui üldse mitte.

Selge, et läbi Talverallide on kokku osalenud selline hulk tehnikat, et kui see kõik ühe korraga ühele rallile kokku panna, polesk meil häbi mitte ühe maailma kõige vägevamagi vanatehnikaralli ees. Rääkimata mistahes maailma talvistes tingimustes sõidetava sellise ürituse ees. Saaks juurde veel mõned vanemad masinad ja me võiks endale vastu rindu taguda ja soovitada teistel järgi teha! Kahjuks on palju ehedat ja vahvat ühel või teisel moel kadunud, ei osale vms. Nüüd ongi küsimus, kuidas saaks need autod korraga kokku?

Mingil hetkel peaks tegema-kokku panema galerii "unistuste rallist" läbi aastate parimatest autodest. See saaks ikka kuradi esinduslik. Alustades Harti Jagist ja muidugi hüperharuldusest Bricklinist, DKW, "Helge Tee kolhoosi" roheline Alma, mitmed cabriod, läbi MuhuKlubi ralliLadade, Taunuste, Escortite 100% originaalide vene masinateni välja. Ja sinna otsa rasketehnika TA-6'e ja GAZ 63'ga eesotsas ning musta numbri ja suuskadega militaar-Jawa. Ja ei saa üle ka sellisest stiilifenomenist, kui olid "araablased Mersuga" Big Grin
Vasta

Bricklin oli tase. Korrake kui saate.
Mersu araabidega oli vist see sinine valge katusega? http://www.motoristiklubi.com/7404/57202.jpg ?

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta

(13-12-2009, 23:53 PM)Inc1 Kirjutas:  205Tubo16-rep, 206WRC-rep, täis Martini-disainis Lancia Delta-rep jne. Ei pea ju Integralet võtma, tavaline edevedu koos 90% õige välise disainiga on juba piisavalt edev.
...aga samas võib ju ka õige asja võtta. Siitsamast Maarjamaalt:
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=179496

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Vöi, siis selline Pesu,peksu/kott 205 Peugeot 205 GTI Mi16 1.9 R4 110 kW Smile

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta

Tsitaat:Lihtne on osta alla 10K eeki mingi ala 1978a siks ja siis tulla teha nägu vanaauto huviliste ees et ma olen ka tegija.... ei ole ühti.

Kui oled ikka auto ühekorra pulkadeks võtnud ja uuesti ülesse ehitanud oma kätega ja investeerinud reaalselt aega ja raha ma projekti siis oleks respekti ja osalemisel mõtet.


Odavate autodega seoses oleks öelda pigem seda et tehke nad enne projektina päris korda ja kajastage seda foorumis ning näidake kui palju te olete oma aega sinna pannud ja luitunud välimusega igav käkk ei sobi rivisse kus on soliidsed vanurid. NB ntx lada VTFS siiski sobib sest paistab et vaeva on kõvasti nähtud. see oli näide.

Ei tea, kas saab siin kõike nii üldistada, et „vaid siis oled õige mees, kui ise auto suure higi ja vaevaga ning mitme pika aastaga üles oled putitanud“. Inimesed ja oskused on erinevad, kuid soov võib olla üks – omada igapäeva sõiduki kõrvale ka miskit teistsugust ja lahedat. Respect nende ees, kes tõesti suudavad taastada vanatehnikat selle kõige paremas võtmes ning töö on laitmatu, kuid ringi liikumas on ka igasugu isehakkajate käkerdisi, kus ainukeseks positiivseks küljeks võib lugeda vaid „head tahet“, vaadata pole seal midagi Sad . Võib olla nende viimaste puhul on siiski parem, kui nad vajalikud tööd kellegil teisel siiski teha lasevad, selle asemel, et ise garaazis olematute vahenditega pesumasinast segumasinat teevad...Ja kas nad on siis selle pärast, et nö töö „sisse ostnud“ sitemad vanatehnika fännid? Kindlasti mitte, sest taas on vähemalt üks isend pääsenud emexist. Ja, kes siis sulle tööd ja leiba annaks, kui kõik ise putitama hakkavad? Smile

Loomulikult ei poolda ma Five suusaülikondades rontidega ringikärutamist vanatehnikaüritustel, kuid vaid rahakott ja aeg ei tohiks siin ka määrav olla. Rahal ja rahal on erinevate in-te jaoks täiesti erinev väärtus ning 10000kr töötavale in-le pole ehk probleem, kuid kooliposile ületamatu hunnik ning tema 5000kr turuväärtusega vanaisalt päranduseks saadud VAZ on koolipoisi silmis väärt tervet elu. Tahaks uskuda, et enamuses ei ole asi „odavalt saamises“ vaid „võimaluste piires“......a see vaz-gaz-zaz-mosse on vist „never end story“. Oleme ikka sõbrad edasi! Big Grin

Samuti on siin foorumis 100x välja toodud, miks nt Talverallist ei võta osa kõik-see-parimad-palad ja üks mõjuv argument on ilmastikuolud.
See mu arvamus.

GAZ 24; VAZ 2103; ZAZ 965; Iš
Vasta

(31-01-2010, 13:05 PM)ryblik1 Kirjutas:  Kas kuud enne talverallit soovis keegi kodanik siit foorumist ülesse osta mu müüdavat Vauxhall Victor2 te aastast 1977. Auto taastamata kujul maksab mul 6000.- JA kirja esimene küsimus oli et kui kiiresti saaks auto piisavalt sõidukorda ja ülevaatuse ja kui odavalt selle saaks teha. Küsisin et mis kuupäevaks. Kuupäev langes talverallile. Lisasin täpse nimekirja kõigest mis vaja ja mis maksaks, siis tuli vaikus. Enam ei soovinudki. Ju siis minu küsitud raha ei meeldinud. Liiga kallis oli. Arvan et selle asenduseks mõni muu odav saan tuligi.

See asi viib paraku Maine alla, kui odavate pannide paraad. Esmaste aastate kokkuvõtteid jälgides oli rivi esinduslikum ja jättis alast parema ja soliisema mulje.

Tundsin end puudutatuna, olgugi et nimesid ei mainitud. Aga ei pea ka paljuks tagntjärgi selgitada. Seejuures igaksjuhuks vaatasin kirjavahetuse üle ja veendusin, et ei rünnanud Ostan Kohe sooviga, vaid palusin täpsustada müügisoovi ja hinda, kuna sel hetkel ei olnud aktiivset müügikuulutust, vaid sõnakõlks kusagil vanaraua teemas (?).
Uuritud sai mainitud liikurit uitmõtte arendusena, mis tuli kui meenutasin isand Väravamehaaniku kinda viskamist miskil aastal korraldajate poole. Teemal, miks kohtunikel liiga uued autod on. Uitmõte, mis realiseerimata (ehk ei soetanud selle asemel mingit "saani"), oligi seotud seesuguse jõuvankri võimaliku soetamise ideest. Veaks võib pidada lakoonilise vastuse "tänan, mõtleme" mittesaatmist. Ei mäletagi mis põhjusel. Plaan oli Mainele siiski kaasa aidata, mitte seda kahjustada.
Aga järgmine kord ikka veendu, et see mis haiseb ka fekaal on Smile

Rohkem teemasse - 10 heas korras moodsat klassikut annaks igaljuhul rohkem väärtust üritusele, kui kümnete kaupa "Ladasid". Aga erandite tegemine on väga libe tee ning siis on vaidlusi veel rohkem, kui Täna. Aastaarvu nihutamine, isegi väikesearvulise klassina, toob ju kohe mängu jälle selle pealkirjaauto Smile Muidugi jääb alati korraldajale viimane sõna. Nagu Priidu luba ühele autole Wink
Vasta

[quote='gazwoman' pid='241756' dateline='1265099370']
[quote]Samuti on siin foorumis 100x välja toodud, miks nt Talverallist ei võta osa kõik-see-parimad-palad ja üks mõjuv argument on ilmastikuolud.
See mu arvamus.[/quote]
Eksid, siiski võib selle panna üldise nimetaja alla: jobud. Reaalselt ei ole Eestis ühtegi sellist rariteeti, mida peaks maailma autonduse säilumise pärast perfektse sisekliimaga näitusesaalis hoidma. Samas olen ma nõus soolaprobleemiga, see on olemas aga see ei kuulu ilmastiku alla. Kas nende omanikud tormaks Lapimaale Talverallile, seal ei panda soola ega kloriide?

Seega mõned tõeliselt perfektselt restaureeritud isendid seisavad ka põhjendatult aga enamus ka hästi restotud tehnikast seisab küll ilmaasjata. Ka kõige vanemad autod on ette nähtud sõitmiseks, seega tuleb nendega sõita. Selge, et kusagilt maalt on mõistlikkuse piir aga minu hinnangul ei olnud Hart oma restaureeritud Jagiga veel isegi mitte piirile ligilähedal. No ja sellised masinad, kui DKW (oli veel suhteliselt hiljuti igapäevaauto) või Teearu Mersu (volga tehnikaga) peavadki rallit sõitma. Sõltuvalt muidugi ka autost, siis mõistlikkuse piir jookseb vahemikus 1930-1940, veel vanemad aga mõistlikult sõidetavad autod kisuvad siiski juba nende ülikallite superharulduste kilda.

Lisaks on siiski kõige aluseks raha: selline kuni 50-60K euri maksev vanatehnika on täiesti samaväärne suvalise moodsa poest saadava panniga. Ka need pannid võivad kraavi sõita, katki minna, roostetada ning nende remontimine on ka sama kallis. Ainult et see moodne kräpp läheb muudkui odavamaks, vanatehnikale teed hooldusringi peale, pesed kasvõi soola hambaharjaga piludest välja ja tema hind ei lange. See ongi kohati asi, millest ma aru ei saa: poolemilline pilusilmne (mittekäivituv) plastasi talvel on normaalne aga 100K hinnaga vanatehnika mitte? Tegelikult on selline ju täiesti tavaline kasutatud auto. Rebid Bricklini kõrvalt hoopis HEMI ligi ja sõidadki iga päev. Nafik osta endale uus laada... või veel hullem, sama raha küsitakse 200K läbisõitnud 6 a. vana tojoota korilla eest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne