Süüteküünlad
#1

Tere, kallid kaasmaalased!
Jällegi tuleb pöörduda siia foorumisse, et saada asjalikke vastuseid...
Kuna teema ei puuduta otseselt vanasõidukeid, siis arvangi, et õige koht on tal vaba teema all. Olen tüdinenud lugemast postitusi stiilis: "võta see, see on kõige kallim, ju ta on siis parem ka".

Sõnastame siis küsimuse ka:
Mille järgi ostate teie oma igapäevaliikurile süüteküünlad?

Minu soovitud masinale pakutakse (näiteks võteks aluseks autodata) erinevaid tootjaid ja erinevaid küünlaid, kusjuures sama tootja erinevad küünlad, mis sobivad on hinnavahel kuni 6 korda. Mis vahe lon 25 kroonisel ja 150 kroonisel küünlal?

Harige mind, Tamps.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#2

(16-12-2009, 01:30 AM)Tambets Kirjutas:  Sõnastame siis küsimuse ka:
Mille järgi ostate teie oma igapäevaliikurile süüteküünlad?
ei pretendeeri üldisele tõele, aga enda jaoks olen lahti mõtestanud nii, et kasutada tuleb küünlaid, mis on ette nähtud (parameetrina lisaks mõõtudele ka materjalid ehk küünla "külmus"). Eelistatult mitme elektroodiga - pikendab küünla eluiga, kuna säde on korraga vaid ühel elektroodil ning selle kuludes siirdub mõnele teisele. Kallimatel lubatakse kõikvõimalikke (katte-)kihte jne - vast pikendavad need tõesti eluiga (nagu lubatakse), aga kas hinnavahele (mis on eeldatavasti ikka ka tootmiseks kulutatud energia ekvivalent) vastavalt, julgeks kahelda...
funktsionaalselt poolt on ju säde säde ning see, mis materjalide vahel ning mis kujuga ta on (mäletan aastate tagant reklaampilte, kus miski küünal väideti paremini sädelevat), ei puhu pilli. Põlemine toimub hirmkiirelt (frondi levimine <2000m/s, mis loetakse plahvatuse ehk detonatsiooni piiriks) - kas segu süüdatakse pool mm laiemalt või mitte, pole oluline: pigem on oluline, et ta õigel ajal süüdataks. Siinkohal oleks muidu huvitav teada, kas Alfa Romeo TwinSpark motod ka 1küünal/silinder töötama soostuvad ning kas taoline rezhiim nt võimsuse kahanemises väljendub?

"dogmade" kummutamine on teretulnud Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#3

Alfa romeol on proovitud ühtede küünaldega ja külmalt pole vahet.
Kuum mootor aga hakkab detoneerima iga gaasvajutuse peale.
Mõte on selles, et kui süüdata segu ühest servast, siis kaugemas otsas on
juba rõhk ja temperatuur detoneerimiseks soodne.
2 küünla lisamisega süüdatakse see muidu viimasena põlev segu samal ajal ja põlemine on kiirem. Võimaldab tõsta surveastet.
Vasta
#4

Topeltküünlaid ning kahte magneetot kasutatakse eelkõige suurema töökindluse saavutamiseks lennukitel.
Topeltküünalde puhul ka ( pöörded) võimsus suurem . Näiteks Jak-11 mootori pööretel 2200 ühele magneetole ümberlülituse korral pöörded langevad 70 p/min.

Tervitab Veteran.
Vasta
#5

alfal pole mitte ühesugused küünlad ühel silindril vaid erinevad, ma ei tea küünaldest midagi aga näiteks 98-up mazda 626-le on ette nähtud plaattina küünal, saab kasutada ka tavalisi kuid need mingil põhjusel rikuvad ära küünlajutmed peale ca 20-30t km kasutamist, miks ei tea[/align]
Vasta
#6

(16-12-2009, 22:55 PM)supp Kirjutas:  näiteks 98-up mazda 626-le on ette nähtud plaattina küünal, saab kasutada ka tavalisi kuid need mingil põhjusel rikuvad ära küünlajutmed peale ca 20-30t km kasutamist, miks ei tea[/align]
sest ei viitsita küünlavahet reguleerida - see põleb liiga suureks
Vasta
#7

Nõukogude masinale mis igapäevaliikuriks olnud kasutan Vene küünlaid. Sest 13 küünlast sain 4 tk mis töötavad ideaalselt ja pikaealiselt. Arvestades hinda (12- eek tk) pole hullu. Volga mootoritel olen proovinud ka Boschi ja Championit. Ei kõlvanud kuhugile ,läksid märjaks jne. Võibolla ei kehti see ideaalselt remonditud mootori puhul.
Fordi mootorites olen saanud parima tulemuse Motocrafti toodanguga. Teised töötasid ka aga need kestsid kauem.
Tulles tagasi kaasaegsete mootorite juurde siis Toyota Carina E mootor nõudis plaatina küünalt. Maksis ta tollal 312- eek tk .Vahetusvälp 80000 km. Jagatud kilomeetritele pole ka hull hind. Võrdluseks VW Golf millele ükskõik mlline küünal pealepannes kestab 20000 km(tehase soovitus) ja küünlajuhtmed 40000km( tehase soovitus) 1,3 moto puhul.

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne