Iz Jupiter 2K 1967a.
#1

Tere!
Tutvustan teile ka oma masinat. Masinaks on Iz Jupiter 2k, aastast 1967. Ostsin ta poolteist aastat tagasi ühe vanahärra käest, seda peale paariaastast moosimist. Masin oli seisnud kümmekond aastat kuivas kuuris, külgkorv oli täiesti juppideks lammutatud ja pooled jupid kadunud. Ka masinal olid karburaatorikatted ja karburaator kadunud, õnnestus ühed asemele osta. Otsustasin, et renoveeriks masinat, sest rooste hakkas originaalvärvile kõvasti liiga tegema. Kogu masin (ainult tsikkel) sai juppideks kistud ja Palamusele liivapritsi viidud. Peale pritsi sai asjad 180 lihvpaberiga üle käidud ja natuke pahteldatud. Peale seda said asjad endale täitevkrundikihi selga. Sai asjad 400 paberiga üle käidud ja värvima. Värviks sai valitud Valspari rekkavärv koodiga Ral 6027. Triibud said veetud kasutades disainteipi, maalriteipi, kattepaberit ja karukeelt. Täiendust sai ka tehniline pool: uus rehv taha (talvemustriga), uus rehv ette (originaalmustriga), uus spidomeetritross, uus aku, uus esitulereflektor, uus kett ja esimene veohammasratas, uued kolvirõngad, uued rattalaagrid, uued laagrid mootoris, sidurikett, üks uus vedru käigukasti, uued kondensaatorid, uued kontaktid+ uus nukkmuhv rootorile, uued simmerlingid mootorile, otseloomulikult sai vahetatud ka käigukastiõli, hoorattakambriõli ja õhupuhastiõli. Tsikkel sai kokku pandud, külge said ka tuuleklaas ja põlvekaitsmed, mis minu meelest ennast täiesti õigustavad. Siiski tundus, et midagi on puudu. Selleks miskiks ostus külgkorv. Mis siin ikka mõelda? Tegutsema! Sai otsitud ja endale Lõuna- Eestist ja Lääne- Eestist doonorid leida. Ühe küljest sai porilaua, tuuleklaasi, luugi, pakiraami ja mõned liistud, teise külgkorvi küljest läks käiku iste, käetoed, vann (põhja sai natuke lapitud) ja ratas. Raamiks valisin tsikliga kaasa saadu, et endal natuke parem tunne oleks. Ka külgkorvi jupid läksid Palamusele liivapritsi, välja arvatud vann, luuk ja porilaud, mis sai relakaga haljaks traaditatud. Sellele järgnes väike pahteldamine, täitevkruntimine ja porilaua aluse ning vanni põhja kivikaitsestamine. Panin korvi tsiklile külge, reguleerisin kalded enam- vähem ära, vedasin tulejuhtmed. Külgkorviga tsikkel on ikka hulga terviklikum ja ilusam. Kindlasti on pikk loba ära tüüdanud, PILTE kah sekka:
http://fotoalbum.ee/photos/jupiter22/sets/
Tsikkel pole siiski valmis. Tunnen puudust külgkorvi kattepresendist, korviratta kinnitusmutri kattemunakust, rehvipumbast ja tsikli tahavaatepeeglist. Külgkorvil on küljes uuema tüübi (amordilaiendiga ja ümara esitulega)) porilaud, selle kavatsen vanematüübilise porilaua leidmisel välja vahetada. Mul ju torsioonvedrustusega ja kitsamat poilauda nõudev külgkorviraam. esmapilgul tundus, et korraliku VP- 65 tüüpi külgkorvi leidmine siin Maarjamaal on imelihtne, kuid tegelikkuses on keevitust mittevajavat asja raske leida. Sooviks teada ka, milline peaks külgkorvi sisepolsterdus välja nägema, või sellist asja pole?
Tanel
Vasta
#2

Vahetatud said ka esihargi simmerlingid. Uut õli nägid kõik amordid. Nüüd on saanud kõrini Jupiteri mootori pirtsutamisest. Jupiteriga ei ole topeltrõõme, vaid on topeltmured. Oma teise masinaga, Planetaga pole veel sellist nöökimist näinud. Otsustasin, et teen oma elu lihtsamaks ja tulevikus panen Jupiterile peale Planeta mootori.
Vasta
#3

Lugesin selle teema läbi ja minu arust on väga hea töö ära tehtud,jääb ainult üle kiitust avaldada.
Tean,et Jupiter 2k olid ka Kuldsete triipudega varjant olemas, endal on vaid
selle jäänused läbi käinud. Kuid see selleks.
Põhimõtteliselt ei soovitaks ma teha teda Planeta mootori peale ringi, saan aru,et see Jupiteri mootor on paras peavalu ja ma ei hakka siin vaidlema, tean seda omast käest ka hästi.Üks põhjus miks on Jupteri rohkem säilinud kui Planetasid ongi see,et kuna mootorid vahest streikisid siis jäid nad seisma.
Nii palju kui olen vanakooli Izhi meestega vestelnud siis Jupiter kipub kapriisne olema ja selle mootori korralik töölesaamine nõuab kannatust ja vägagi põhjalikku lähenemist.


Vasta
#4

Korviga näeb se ratas tõesti parem välja.
Vasta
#5

mul on sellisele külkale väga korralik nahkkate pakkuda.
Vasta
#6

Varsti jälle Jupiter parem: muretsetud on originaal külgkorvi kattenahk, tahavaatepeegel ja uued silindrid ja kolvid. Külgkorvi vanni keevitus- ja värvitöödega ma ka rahul ei ole, seega läheb ka see lähiajal tegemisse. Endiselt tunnen puudust külgkorviratta kinnitusmutrikattest (kõrvadega kuppel) ja vanatüübi porilauast.
Vasta
#7

Tõesti, silm puhkab peal, ka see aparaat ei ole tehasest tulles ilmselt nii hea välja näinud.Edu ehitamisel!


Vasta
#8

Nüüd on külgkorvil uus, korralik põhi, taha sai ka väike lapp keevitatud. . Lisaks sai külka luugile kattenaha kinnitamiseks uued aasad keevitatud. Külka vann ja mõned teised jupid said uuesti värvitud (happekrunt, pahtel, täitekas+ enne värvimist aluskrunt. Pildid (telefoniga tehtud)
http://fotoalbum.ee/photos/jupiter22/64995568
http://fotoalbum.ee/photos/jupiter22/64995566
http://fotoalbum.ee/photos/jupiter22/64995572
http://fotoalbum.ee/photos/jupiter22/64995596
Muidugi on kõik enda tehtud.
Vasta
#9

Masin on jälle kokku pandud! Sai ka natuke ringi põristatud. Kevadepoole vaatan mootori kriitilise pilguga üle+ panen peale uued silindrid ja kolvid.
http://fotoalbum.ee/photos/jupiter22/65575531
Vasta
#10

Tere!
Pole ammu oma tegemisi kajastanud. Jupiteri mootorile said peale tuttuued Jupiter 3 silindrid koos kolbide ja rõngastega, uued kolvisõrmed ja kolvisõrmepuksid+ tuttuus karburaator K-36D. Vanad silindrid olid totaalselt tünni kulunud ja uued jupid on kõik nõukaaegsed, mitte "tänapäevase" kvaliteediga. Tuli panna ka teised leegitorud, sest vanad ei sobinud enam ja saidki ilusamad kui vanad. Vana omaniku käest sain ka originaal lumekatted mootorile. Külgkorvil on nüüd peal originaal korralik kate. Ostsin ka vana Iz- i rehvipumba, mille korda tegin. Vana omaniku käest sain ka töökorras 6 voldise pisikese akulaadija, mille ta väitis Iz- i oma olevat?? Paar uut pilti kah sekka:
http://fotoalbum.ee/photos/jupiter22/70689969
http://fotoalbum.ee/photos/jupiter22/70689973
http://fotoalbum.ee/photos/jupiter22/70689965/
Masin käivitub hästi, jõudu on kõvasti, teeäärde pole jäänud.
Tanel
Vasta
#11

Masin on omanikku vahetanud. Teema lukku!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne