Jalgratta ratas
#1

.........................................
Vasta
#2

(16-03-2010, 12:21 PM)mellpoiss Kirjutas:  Oma V901 projekti tarbeks 36-e kodaraga esirummu otsingutel pistis sõber pihku terve ratta.
Päris tavaline ta ei paista, seepärast enne rummu väljakiskumist ootaks spetsialistide hinnangut.

Tegu peaks olema 1930ndate mootorjalgratta või raskemat tüüpi tavalise jalgratta (nt kaubaveoks) esirattaga. Rumm ja nipli kuju viitavad sellele.

V-901-l selline kindlasti polnud - kui Sa väga soovid ja mulle veidi aega annad, siis kindlasti leian Sulle ka 1950-60ndate nõukaajale tüüpilise 36se esirummu.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Velge ära minema viska, oleksin huvitet...
Vasta
#4

Tere.

Mul on endal ühe 902 ehitamise plaan, aga olemas on kaks raami - küljes erinevad pisiosad. Kui Sul on soovi, võin ühe 902 raami Sulle loovutada (peale vajalike asjade mahakruvimist), ära hakka rattaraame lõhkuma ja selle osi külge keevitama.

Vastu oleksin vahetuse korras huvitatud saama neid rantvelgedega rattaid, mille pilte Sa näitasid - mul on kahel ETK rattal näiteks seal olnud Unioni (U kilbi sees) rumm koos õige esirattaga puudu.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

(23-03-2010, 15:59 PM)mellpoiss Kirjutas:  Teine vabsee imeliku rummuga:

Tavaline NSU vabajooksu rumm 1930ndate teisest poolest. Võrdle -
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=31987

Kui see tuli välja samast, kust see Uninoni esirummuga rataski, siis on tõenäoline, et tegu võib olla mingi ETK või Are tehase jalgratta ratastega - seda rummukombinatsiooni kasutasid 1930ndate lõpul teatud mudelite juures mõlemad eelnimetet Eesti rattatehased.

Mul on endal üks naisterahva Are Tehased - tõen. 1939 lõpp või 40. algus - ka ilma ratasteta senini. Kui leiaks talle õiged rattad või selle rummud, võiks seda tegema hakata... (meesterahva Are Tehased on mul hetkel restaureerimises ning sama tehase hilisem, 1941. aasta Dollar/Täht on juba restaureeritud).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

No kas just sellise markeeringuga esirummu leiab, kindlasti olid aga vene sportratastel ees 36 kodaraga rattad ja nende rummude eripäraks olid lisaks 36-le kodaraaugule veel täiesti kinnised küljed, sinna ei käinud neid plastmasskatteid ja polnud võimalik panna separaatoritega kuullaagreid, laagris olid vaid paljad kuulid. Muus osas olid need rummud teiste meestekate ja desnade ja erekate jne esirummudega täiesti sarnased.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne