Gaz 52 mootor töötab ainult kinnise õhuklapiga
#1

Nimelt probleem seisneb selles et, mootor töötab ainult kinnise õhuklapiga, kui klapp natukenegi avada hakkab puterdama ja jääb seisma. Käima saab ainult jälle kinnise klapiga. Proovisin hoida tuure üleval ja klapp avada siis hakkab paukuma jms. Segukruvisid proovisin keerata, ei mõjunud, panin algasendisse tagasi(poolteist tiiru lahti keeratud). Ujuki aknast on bensiini tase poole aknani.

Karburaatori mark K 126
Oskab keegi aidata?
Vasta
#2

(16-06-2010, 22:15 PM)aksel123 Kirjutas:  Nimelt probleem seisneb selles et, mootor töötab ainult kinnise õhuklapiga, kui klapp natukenegi avada hakkab puterdama ja jääb seisma. Käima saab ainult jälle kinnise klapiga. Proovisin hoida tuure üleval ja klapp avada siis hakkab paukuma jms. Segukruvisid proovisin keerata, ei mõjunud, panin algasendisse tagasi(poolteist tiiru lahti keeratud). Ujuki aknast on bensiini tase poole aknani.

Karburaatori mark K 126
Oskab keegi aidata?

Minul oli sama jama murutraktoriga tuli välja et mootor liiga hõre ,ei tõmba kütet peale.
Vasta
#3

Vaakumvõimendi lekib... Ühenda sisselaske kollektorist lahti ja sulge auk hermeetiliselt kui enam ei puterda on vigane vaakumvõimendi või vaakum voolik.Samuti proovi pingutada sisselaske kollektori mutreid...ettevaatlikult need on pehmest materjalist.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#4

Kus asub see vaakumvõimendi ja vaakumtoru? Tegin ka mõne pildi:
   
   
   
   
   
Vasta
#5

Vaakumvõimendi asub kabiini tagumise osa all, juhipool servas. Kinnitub raamitala külge. Tõenäolisem on küll, et kuskilt on võimendi vaakumtoru või ühendusvoolik puruks hõõrdunud või mädanenud. Enda kalluril oli täpselt sama jama - süüdlaseks auguga voolik.
Peale kolmanda pildi vaatamist järeldan, et sul pole vaakumvõimendi üldse ühendatud. Selle koht on kollektoris näha aga kas see on läbiv auk, või on sinna midagi ette pandud. Ei oska öelda. Kui see lahti on siis on probleem seal..
Ja veel - kuskil polegi öeldud, et mootor auto peal onBig Grin
Vasta
#6

Tegu selle isendiga
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=33685

See ava mis on karburaatori all ja sisselaske küljes, sinna on keeratud polt otsa kus on kuul sees, arvan et seal mingit probleemi pole, kuid pean kindlasti üle kontrollima veel kord.
Aga mis toru läheb jagaja juurest karburaatori külge? See toru tundub olema natuke lahti jagaja juurest, käsitsi annab liigutada.
Vasta
#7

(17-06-2010, 10:22 AM)aksel123 Kirjutas:  Aga mis toru läheb jagaja juurest karburaatori külge? See toru tundub olema natuke lahti jagaja juurest, käsitsi annab liigutada.

Vaakumkorrektor. Peaks kindlasti kinni olema - kuigi ma ise ei tahaks uskuda, et see NII suurt jama võib korda saataRolleyes
Sest, kui meelde tuletada - enda kalluril vaakumvõimendi üks ühendus puruks oli, masin siiski töötas (ja ilma õhuklappi kinni tõmbamata), kuigi kippus välja surema tühikäigul ja ei arendanud täit võimsust. Käivitus aga normaalselt (või noh, enam-vähem). Eks kontrolli üle ja anna siis teada!
Karburaator on muidu seest puhas ja kas bensiinipump ikka lööb korralikult? Saad ehk mõnda teist pumpa proovida, kui vaakumtorude näppimise järel muutust ei toimu? Isal läks üks karikasõit veokate klassis vigase pumba nahka...
Vasta
#8

Kas bensiinipumba korraoleku kontrollimiseks teisi mooduseid ka on? Või saab seda teha ainult teise pumbaga?
Vasta
#9

Karburaatori ikka olete lahti võtnud ja puhastanud- düüsid kontrollinud?

Tervitab Veteran.
Vasta
#10

Nii, tundub et sain probleemile jälile
   
   
   
   
   
   
   
Kas Tartus on üldse sellist poodi kus sellist tihendit leidub?
Vasta
#11

Soovitan otsida kuskilt kasutatud karbuss millel korras Nsv aegne tihend. Endale mossele panin Made in Rossii tihendi ja see oli peale paari sõitu kivikõva ja lekkis ja lahti võttes tõmbas lainesse julmalt.
Vasta
#12

Karburaator vaja ikka " laua peale võtta" ja osadeks lahutada, läbi puhuda düüsid ja leida, kus miski " koll " ees on. Tihend muidugi vahetada, kuid mitte selles pole viga.

Tervitab Veteran.
Vasta
#13

Vahetasin täna siis tihendid ära ja panin uued düüsid, puhkusin karburaatori läbi suruõhga, kuid kasu ei miskit. Ujuki taset proovisin veel reguleerida ülesse poole, et näitaks kolmveerand akend kuid kasutult. Sad

Kui tuuridega õhuklapp avada siis on täpselt selline tunne et bensu ei saa kätte, kuid samas hakkab paukuma ja mürtsuma, kui kaasiga mängida siis jääb hädaga käima ka, kuid tühikäigul sureb kohe välja.
Vasta
#14

Kas süüte järjekord on õige?
Vasta
#15

Kui vaataks nukkvõlli tekstoliithammasratast, mis kipub Gaz -mootoritel südamiku küljest lahti tulema. Kinnine õhuklapp küll sellele ei viita, aga paukumine jälle sobib. Nii et mine tea. Selleks vaja küll hammasrattakarbi kaas maha võtta. Ja teise jagajaga proovida- vaakumkorrektor võib sel vigast plaatidevahelist massjuhet liigutada, laager ise untsus jne.
Vasta
#16

Kuidas kontrollida süütejärjekorda ja tektoliithammasratast?
Vasta
#17

OIOIOI... PLOKIKAANE peale on "vormiga" valatud RIDA numbreid.....
15 362 4 St. vanasti õpetati" DOOSAAF" autokoolis nii.... 15 pudelit viina, 3.62(rubla) 4 peale ...St153624 on süütejärjekord KÕIGIL 6 silindrilistel mootoritel 1. silindri küünla keerad maha....eemaldad jagaja kaane....ja paigaldad "prundi" 1. küünla auku... nüüd keerutades mootori väntvõlli kas vända abil või mutrivõtmega leiad ülesse "ÜSS" st ülemise surnud seisu. St prunt lendab ära 1. silindril.... vaadates nüüd eemaldatud jagaja kaanega jagaja rootorit..saame teada umbmäärase koha kus peab toimuma küttesegu süütamineja nüüd edasi ...153624.. süütejärjekord õige... ja siiis süüde õigeks. ja küttesegu peab süttima. 6 silindrilised ja püstklappidega mootorid on lihtsad nigu ... jalgratasBig GrinBig GrinBig Grin

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#18

(18-06-2010, 21:42 PM)aksel123 Kirjutas:  Kuidas kontrollida süütejärjekorda ja tektoliithammasratast?

Tööjärjekord on 51 mootoril 153 624.
Esimese silindri õige asendi leidmiseks võtta maha esimene küünal ja ja vändaga mootorit keerata kuni sõrmega on küünlaaugust survet tunda.
Nüüd keerata edasi kuni jagaja rootor jõuab mingi jagaja kontakti kohale ja see panna esimeseks.
Teised juhtmed siis jagaja pöörlemissuunas(järgmine 5 silindrile jne.).
Hammasratta kontrollimiseks peab eest kaane maha võtma ja nukkvõlli otsapoldist võtmega loksutades ei tohi südamik liikuda.
Hammasratta kallale pole siiski mõtet minna muidu, kui sõites jõud väga kõrgetel pööretel tuleb.
Pigem leiaks õhuklapile sellise asendi, et mootor käib ja siis laseks kollektori liitepindadele käivituseetrit ja kui pöörded muutuvad, siis tihendada lekkivad kohad.
Kui lekkeid ei ole ja tühikäigu segukruvid on peaaegu välja keeratud ja tühikäiku ikka ei ole, siis jätta kruvid lahti ja hakata veerandi pöörde kaupa lahti keerama kahte karburaatori kaanest välja ulatuvat düüsi.
Kui nüüd õnnestub saada tühikäik, siis kas tuleb lisaõhku karburaatori jala ja kere vahelt või on karburaatori küljel korkide all olevad õhudüüsid liiga suured.
On need pikad düüsid ikka kindlasti puhtad?
Vasta
#19

Sõduri moodi- esimene küünal välja, kaltsutropp asemele. Aeglaselt vändata. Kui tropp sutsuga välja lendab, on esimeses silindris töötakt ja jagaja rootori messingots on jagaja kaane 1.sil kõrgepingejuhtme kohal. Päripäeva järgmine juhe läheb 5.dasse, jälle järgmine 3.dasse. Siis 6 ja 2 ja 4 silindrile ja ongi 2 tiiru väntvõlli või üks tiir jagajaga tehtud. Tekstoliithammasratast saab näha peale väntvõlli rihmaratta eemaldamist ja ovaalse hammasrattakarbi mahavõtmist. Vändates näeb, kas nukkvõllil olev metallsüdamik ja tekstoliidist hammasvöö ikka on üks tervik.
Vasta
#20

Nojah, võib ka tekstoliit olla. Seda ka lihtsam kontrollida, kui hakata rinda lahti lõhkuma. Võtad küljepealt luugi ära, kollektori alt ja siis keerad kas ise (või keerab keegi teine) mootorit nõks edasi ja siis nõks tagasi. Silmapaar jälgib samal ajal mis toimub klappidega - kas seal on liikumist täheldada või ei. Kui liikumine on konstantne - siis on tekstoliit ühes tükis. Kui klapid seisavad vahepeal - siis on südamik lahti. Muidugi kollektori tihendid ka jah, või siis on kollektor lahti küljesRolleyes
(18-06-2010, 20:47 PM)pen.skar Kirjutas:  Kui vaataks nukkvõlli tekstoliithammasratast, mis kipub Gaz -mootoritel südamiku küljest lahti tulema. Kinnine õhuklapp küll sellele ei viita, aga paukumine jälle sobib.
Aga tegelikult - kui ikka väga palju juba loksub, siis ei tee ju klappe õigel ajal lahti ja ei tõmba endale korralikult sisse (kuigi minu mõtlemist mööda, peaks see tekstoliit siis juba täiesti puruks olema) Eks lahkamine näitab millist haigust patsient põdes - nagu mu perearst gripihooajal tarvitses ikka toonitadaRolleyes
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne