Nöörtihendi vahelt suur õlileke.
#3

(20-09-2010, 22:06 PM)meli666 Kirjutas:  Tuttav pöördus minu poole ja mina omakorda siia järgmise murega.
Nimelt on tal üks vanem Uaz, millel peal on mingi Volga mootor. Tegi ta siis kapremondi sellele mootorile, kõik pidi ilusti töötama, aga vot tagumise nöörtihendi (rasvanööri) vahelt pidi koledasti õli läbi ajama. Isegi vana mootor ei olevat nii hullusti läbi ajanud.
Kasutanud olevat ta spetsiaalset vaskkiududega grafiitnööri.
Mis seal võis valesti minna ja kuidas saaks asja paremaks?
Muidugi ilma asja nägemata on raske arvata, mis seal valesti on, aga ootaks ikkagi mõtteid.

Ilmselt tihendi asetas uurdesse ja ei surunud teda tihedalt kokku. Tavaliselt valmistatakse kokku surumiseks natuke kooniline punn, mida lüüakse auku ja lastakse seista, et tihend jõuaks " väsida" oma esialgsest kujust. Protsessi võiks korrata. Soovitavalt lasta seista ööpäev. Kui tihend on vajunud, siis lõigatakse üleliigsed otsad maha. Õlitõrje rõnga kanalist on puuritud auk karteri suunas, kuid selle läbimõõt on natuke väiksevõitu ja ei lase sinna kogunevat õli karterisse vabalt voolata. Seal tekib pais ja tihendi kulumisel tekkinud paisust surutakse õli tihendi vahelt välja. Augu suuremaks puurimisel lekke oht väheneb. Kaasajal vene rasvanööri asemel kasutatakse Mertzedese mootori tihendust. On tunduvalt töökindlam.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Nöörtihendi vahelt suur õlileke. - Autor: meli666 - 20-09-2010, 22:06 PM
RE: Nöörtihendi vahelt suur õlileke. - Autor: eno1 - 21-09-2010, 06:50 AM
RE: Nöörtihendi vahelt suur õlileke. - Autor: Aare - 21-09-2010, 07:04 AM
RE: Nöörtihendi vahelt suur õlileke. - Autor: 2715 - 21-09-2010, 14:37 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne