Vene foorumis surfates märkasin üht ZIL-i, millel on sahk ette ehitatud ning vintsiga töstetav. Vist sain asjast aru nii, et sahk pole mitte külateede lahtilükkamiseks, vaid oma söidukile lume eest ära lükkamiseks paremaks läbivuseks, et liialt palju lund köhu alla ei koguneks. Ning ärge öelge et pole vöimalik masinal rattad öhku söita, eelmine talv suutsin oma 66-el lume nönda köhu alla söita, et köik rattad käisid öhus ringi (viga oli muidugi rooli ja istme vahelises "tihendis", sest hoog oli parajalt suur ja lumi oli traktori lükatud kokkupressitud kuhi). Aga eks saha kuju määrab ta otstarve. Näidiseks pildid:
Ja nagu eelpool kirjutati, siis kasti tuleb raskused panna, kui just kongiga pole, siis läbivus tükkki parem.
Mind ikka vaevab sihuke dilemma, et mis pidi rehvid alla panna. Mul köik kalasaba mustrid nii, et töötavad edasi liikudes. Eelmisel talvel oli tagurdamisega väga suuri probleeme metsas, sest tagurpidi söites kaapisid kalasaba mustrid end siledaks ning haakumine kadus. Kui nüüd panna kummalgi sillal üks rehv teist pidi, siis on läbivus 50/50. Edasi liikudes pole enam küll nii hea kuid saab vähemalt tagurdada samaväärse haakumisega. Kui aga pole plaanis tagurdada, siis ikka köik rehvid nii, et 100% haakumine edasiliikumisele.
Ma jätsin selleks talveks tagasillal ühe rehvi teist pidi. Pole plaanis palju tagurdada vägarohkes lumes kuid kui peaks vajadus tekkima, siis vähemalt üks rehv haakub.