(15-04-2011, 10:04 AM)motamees Kirjutas: Me räägime ühest ja samast asjast erinevate vaatenurkadega. Sina rõhutad tolmu päle, mina jälle kiire sõidu tagajärgedele. 60km jutu pääle sa ei kostnud midagi. See oli see koht, kus ma rõhutasin just kiire sõidu lammutavat mõju. Tolm ei jõua ju selle ajaga midagi teha.
Kunagi õeldi, et pappfilter on edasiminek, võrreldes õlitatava porolooniga. Nüüd on siis teadus pööranud. Pole mina ise seda katsetanud/mõõtnud.
Väidetavalt korjas õliga filter ära 80% tolmust ja papiga filter 97% Kallimad papid (kuivelemendid) isegi kuni 99%
Fakt on aga see, et õliga õhufiltritega mootorid on 20000km järel kapitaalselt kulunud. Pappfiltritega isenditele pole selline läbisõit küll nii laastavalt mõjunud.
Krossi ja endurot ei maksa filtrite teemasse kiskuda. Me räägime tänavasõidukist. Märkusena olgu õeldud, et papp ei kannata vett ja see lööbki filtrid erinevasse kategooriasse.
Kokkujooksmises pole küll midagi võimatut ja tavaliselt juhtub see ikka kõrgetel pööretel.Küll aga on kokkujooksmisel mingi põhjus.
Näiteks separaatori purunemine või õlituse puudulikkus.Separaatori purunemise põhjus on eelkõige vilets materjal ja valmistamise ebatäpsus.
Olen neid sortinud ja valinud need, mis istuvad võllile tihedalt.
Siis on vibreerimise ja paindumise võimalused väiksemad.
Õlitus aga jääb puudulikuks näiteks õlipüüdja pleki paigldamise vigade tõttu.
Näiteks kui pleki krae ei istu tihedalt kepsutapi avasse läheb seegi vähene õli, mis ei udustu raamlaagris suure tsentrifugaaljõu mõjul sealt vahelt välja ja keps jääb kuivale.
Krossiks kasutati laialdaselt Uralil K-750 vänta ja kepsusid et saada töömahuks 750cm3.
Seal lahkusid kepsud hoopis teisiti.Näiteks kui juhtus käigu välja viskama ja
pöörded tõusid üle 7000-8000 venitas alumise kepsusilma välja või tõmbas kepsu keskelt pooleks.
Tolmu teemat ei võtnud ma üles mitte vaidlemiseks vaid lihtsalt mainisin ära põhjuse, miks need mootorid nii kiiresti kulusid.
Õhufiltri puhastusvõime osas aga vaidleks küll vastu.
Pappfiltri puhastusvõime on seda parem mida väiksem on õhu liikumise kiirus.Vaadates näiteks kombaini õhupuhastit, siis seal on üks filter teise sees ja kuidagi saab ka sisemine element tolmuseks ja õline plekitükk kahe elemendi vahel saab tolmuseks.Ilma tsüklonita töötav mootor aga lõpeb ühe hooajaga.
Pappfiltrit on samas odav toota ja hooldamine on lihtsam.
Õlitatav filter säilitab aga puhastusvõime kauemaks ja tänavasõidus pole teda mitu aastat vaja hooldada.
Õlivanniga õhupuhasti puhastab õhku väga hästi, kui on korralikult jõhvi täis pandud ja õlitase on normis.
Pigem võiks viga otsida õhupuhasti kinnitusest käigukastile, õhuklapi hoova pilust, õhutorude ja karburaatorite vahelisest voolikust ja siibrite kaante tihenditest.
Viletsa õhupuhasti esmane tundemärk aga on siiski sisselaskeklappide vahe kadumine või vähenemine.