Võtame mopeedid arvele
#21

Ei ole olemas sellist õigusakti, mis suudaks iga olukorra täpselt lahendada. Seetõttu on õigusaktide tekst alati üldine ning tuleb niiöelda sobitada konkreetsele elulisele olukorrale. Õigusteaduses nimetatakse seda tõlgendamiseks.

Abimootoriga jalgratas on täiesti eraldi kategooria. Sellist sõidukit ei olegi täpsemalt defineeritud, mistõttu tuleb lähtuda nii lingvistilisest kui elulisest käsitlusest. Minu hinnangul tähendab see, et tegemist on jalgrattaga, millel on mootor. Seega põhifunktsiooni kohaselt on tegemist siiski jalgrattaga. Selle foorumi kasutajate harrastatavad projektid on üldjuhul üsna selgelt kvalifitseeritavad (hübriidid on uuema aja teema). Süübimata täpsetesse mudelitesse (kuna olen asjatundmatu mudelites) saab öelda, et kui enne II MS valmistatud meeste jalgrattale on paigaldatud MAW lisavarustusena poes müüdud mootor, siis on tegemist selgelt abimootoriga jalgrattaga. Kui Riga sääreväristajal on pedaalid, siis tuleb määratleda nende eesmärk - minu teada on eesmärgiks mootori käivitamine, mitte ratta liigutamine liikumiseks punktist A punkti B. Väliselt võivad need sõidukid olla tihti ka sarnased. Lisasin siinkohal pildid kahest sõidukist, millest üks on vaieldamatult jalgratas ja teine vaatamata sarnasele vändale ja vändast liigutamise võimalusele ei ole kindlasti abimootoriga jalgratas.
   
   
Tänasel päeval on muutunud asi palju keerulisemaks. Näiteks elektrijalgratta puhul on juba raske otsustada selle üle, kas abivahendiks on mootor või pedaalid.

Nüüd aga kõige olulisemast. Iga inimene peab enda jaoks ise selgeks tegema, millega on tegemist. Kui jääb arusaamatuks, siis inimene küsib targema inimese arvamust. Selleks, et politseinik saaks inimest karistada, peab ta tõendama, et tema käsitlus on õige. Seetõttu ei ole vaja kellelgi kanda D4 mootori tehaseraamatut kaasas ega üldse vaevata oma pead sellega, kuidas politseile oma väiteid tõendada. Iseenesest on soovitus endale asjad selgeks teha ja olla valmis vaidlemiseks väga õige. Seda seetõttu, et üldjuhul politsei peab end eksimatuks ning kohtuvaidluses sõna-sõna vastu juhindub ka kohus rohkem politsei seisukohast. Kõikvõimalike füüsikaliste suuruste juures peab aga politsei ise tõendama, et õigusaktides nimetatud väärtused on ületatud. Keegi ei keela politseid aidata või juba eos ümber lükata võimalikke politsei süüdistavaid väiteid. See on isegi soovitatav, kuna oluliselt lihtsam on politseiga koostööd teha, kui lihtsalt ülbelt pikalt saata.

Ja üks nipp veel teadmiseks. Kui on tegemist konkreetse sõidukiga, siis tasub selle teadaolevad tehnilised andmed ja vajadusel pilt saata selgitustaotlusega majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile. Kui see riigiasutus on ametlikult teatanud oma seisukoha, siis isegi hilisemal teistsugusel käsitlusel saab tugineda karistusseadustiku § 39-le. See tähendab, et kui inimene ei saa aru oma teo keelatusest ja see eksimus on talle vältimatu, siis puudub tal süü (teisisõnu teda ei saa karistada). Eksimus on vältimatu, kui tegemist on keeruka olukorraga ning inimene on küsinud asjatundjalt nõu ja käitub selle järgi. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium sellepärast, et selle ministeeriumi valitsemisala on liiklus ja sõidukid ning vaieldamatult peab tegemist olema asjatundjatega.

Ärge mõelge enda jaoks asju keerulisemaks kui nad on. Mina pean oma töös olema tihti teoreetik, kui praktikutele soovitan siiski lahendada konkreetne eluline olukord, mitte püüda kõigist maailma asjadest aru saada. See ei ole lihtsalt võimalik. Tunnistan ausalt, ma ei saa ise neist mõnikord aru. Lõpuks tuleb appi võtta terve mõistus. See tavaliselt aitab.

Indrek

Vasta
#22

(01-08-2011, 13:29 PM)indreksirk Kirjutas:  § 264 lõige 6 - Enne käesoleva seaduse jõustumist kasutusel olnud mopeedid, välja arvatud pisimopeedid, peavad olema registreeritud ühe aasta jooksul käesoleva seaduse jõustumisest arvates.
´
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=36387&pid=261306#pid261306
Siin juttu KASUTAMATA mootorrattast. Kui leian sugulase pärandist just kasutamata rolleri, väljalaskeaasta 1970 nt, kas pean ta paari aasta pärast ARKis vormistamiseks poriseks tegema, et välimus reedaks "kasutamist" eelmisel sajandil? Sest uhiuut kastis sõidukit ju arvele ei saa. Kasutamisjäljed puuduvad.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#23

Kui tõenäoline Su kirjeldatud stsenaarium on? 0,000001 protsenti.

Kui tõesti kastis roller kusagil seisab, siis on sama suur tõenäosus, et alles on ka tehase pass ja müügitšekk, mis tema arvelesaamist kindlasti lihtsustavad.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#24

Ma arvan seda,et kõik läheksid hetkega rõõmust ogaraks,kui leiaksid kastiga ja ilma ühegi dokumentideta mootorratta....Smile
Vasta
#25

Ma isiklikult tean ühte Tuula motorollerit, mis on täiesti uus. Või noh, odomeetrinäit ja ostutsekile kirjutatud läbisõit erinevad 0,2 kilomeetri poolest umbes.
Masin ei ole küll kastis, vaid pigem samas seisundis, nagu ta poest toodi. Mõned vidinad veel õlipaberiski.

Kahjuks ei tea, mis sest masinast viimase 5a jooksul saanud on ja omanikuga enam ei suhtle, muidu oleks antud masin sobinud väga hästi ka teemasse "originaalrooste vs ülevärvimine".
Vasta
#26

(03-08-2011, 12:19 PM)indreksirk Kirjutas:  Ei ole olemas sellist õigusakti, mis suudaks iga olukorra täpselt lahendada. Seetõttu on õigusaktide tekst alati üldine ning tuleb niiöelda sobitada konkreetsele elulisele olukorrale.
[...]

Indrek, suured tänud Sulle juura-alase professionaalse kommentaari eest - selline tõlgendus on alati ju väärtuslikum kui minusuguse diletandi oma, ja seda igas valdkonnas.

Eriline aitäh KarS § 39 tõlgendamise eest ja soovituse eest MKMiga suhelda. Eks kui tekib plaan abimootoriga sõidukeid muuseumisaalidest teeliiklusse viia, tuleb järelepärimine ette võtta - minuteada peaks MKMil vastavalt oma põhimäärusele olema kohustus teatud aja jooksul vastata koos kindla seisukoha võtmisega.





Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#27

Kui mul kuuris on üks vana mopeed/sääreväristaja ning sooviks selle registreerimise paberimajandusega ühelepoole saada, kas too söiduk peab olema arvele vötmise hetkel söidukorras ? Ons kellelgi juba kogemusi sellisel juhtumil ?

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#28

Mulle soovitati mopeedi arvele võtma minnes kaasa võtta 15,97 €. Samuti paluti kaasa võtta mingeid dokumente või trükiseid,kust võtta andmeid võrri mootori ja muude näitajate kohta. Sain nagu aru,et ARK-il pole kohustust neid andmeid võrride kohta koguda,vaid tegelevad ainult registreerimisega(tore küll ju, eksole.....). Tingimuste kohta niipalju,et võrride puhul mootori numbert kirja ei pandavat,kuid kindlasti peab olema võrril tuvastatav raami nr. kas siis raamile sissepressituna või etiketil. Võrr peab olema komplektne,et seda saaks üle mõõta. Sain ka aru,et vist ei pea mootorit tööle panema......
Vasta
#29

Andke nõu.
Käisin ja tahstin poisile rollerit arvele võtta.
Esmalt suundusin garaazi näitasin rolleri ette ja siis mees küsis mis dokumendid mul olemas ?
Näitasin ostu-müügi lepingut, et ostsin umbes 1 kuu tagasi ja nüüd tahan arvele võtta.
Kõik justkui sobis ja saatis mind sisse.
Sees aga teenindaja küsis kus seletus kiri on ???
Mis seletuskiri küsisn mina ja siis tuli, et vana omaniku seletus kiri kust tema selle sai ??  Sad
Seletasin siis, et minul seda pole vaja ja ka müüal ei ole vaja ju teada kust mina raha sain !!!
Saadeti mind seat laua äärast minima ühesõnaga peale mida läksin juhataja juurde ja siis tema ka ikka, et seletuskirja vaja.
Räägin talle, et ma ei hakka ju teise Eesti otsa sõitma mingi kirja pärast ja ma isegi ei mäleta enam kus see asus ja telefoni numbergi juba kadunud.
Juhataja siis sebis kuskilt vana omaniku nr. ja helistas talle ja eelmine omanik lubas saata seletus kirja aga millal seda ei tea jumal ka enam taevas.
Siit küsimus mis edasi kui ta ei saadagi ???  
Samas ma nagu ei lugenud kusagilt seadusest välja, et uuel omanikul oleks mingisugust kohustust vanalt omanikult seletus kirja küsida ja vähemalt viimase tunni kulutasin MNT kodulehekülge uurides, et äkki kusagil ikka on selline lause kirjas.
Samas kulus täna 1,5 tundi angaari järjekorras ja veel 1,5 tundi oma järjekorda ootates letti taga.

Krt ajas ikka s..a keema küll.
Vasta
#30

Millises büroos käisid?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#31

(26-05-2015, 22:17 PM)mlsluik Kirjutas:  Millises büroos käisid?

Tallinnas Mäepealse tn.
Eelmine kuu registreerisin plikka rolleri seal samas ja probleemi ei esinenud.
Vasta
#32

Onu jäi öösel ilma ja sina said täie rauaga,sest kodus püksid naise või elukaaslase jalas Big Grin .Siin riigis ei saa ausalt elada Sad .
Vasta
#33

Tere tere loomulik et dokumentide puudumise kohta küsitakse seletuskirja. Ark-l ei ole mingit kohustust võtta arvele sõidukeid millel puudub dokumentatsioon, see on puhtalt ark vastutulek kitsa ringkonna inimestele nii et paluks mitte vinguda, sitta keeta või jumal teab mida. Kannatage ära kui tahate oma vanakestega legaalselt liikuda. Jõudu ehitamisel ja regamisel.
Vasta
#34

(27-05-2015, 09:41 AM)ahtos Kirjutas:  Onu jäi öösel ilma ja sina said täie rauaga,sest kodus püksid naise või elukaaslase jalas Big Grin .Siin riigis ei saa ausalt elada Sad .

Jalaga näkku riigile, raisk! Mida ta ülbab...

Hakkas parem?

Kui registreeritaval mopeedil pole dokumente, siis keegi peab selle seletuskirja kirjutama. Keegi peab LRBle kinnitama, et mopeed on soetatud seaduslikult ehk see ei ole varastatud.

Kui eelmisel korral dokumentideta võrri vormistades seda ei nõutud, tegi letitöötaja vea. Kui olid mingid dokumendid  (tõend-arve juriidiliselt isikult, välismaine pass vms), siis ongi tavaline OM. Dokumentideta asi on keerukam.
Vasta
#35

digiallkiri selgeks õppida ja õpetada müüjale, ja saab ükskõik mis eesti otsast selle kirja paari minutiga kätte. Üleüldse tasub selleasemel et järjekorras passida kõik riigitoimingud digitaalselt teha, milles ei nõuta füüsilist kohalolekut (antudjuhul oled angaaris ette näidanud ja sul peab olema mingi reg number või akti number) ja ülejäänud toimingud peaks aama paberivabas ära teha. Kui ei saa, siis e-kirja kaudu võid proovida. Vähem närvikulu
Vasta
#36

Mis kuradi seletuskirja tahetakse???? Tegu on VALLASVARAGA ja kui on olemas ostu-müügi Leping, pole kellegi asi, kus ja kuidas see asi on soetatud. Lisaks ei pea vallasvaral isegi seda Lepingut olema sest ARKis täidad AVALDUSE, sinna kirjutad ju peale, et "võtta arvele MINULE KUULUV vallasvara a'la roller, paat, auto jne" ja kogu ooper! Ostu-müügi Leping on vajalik siis, kui asi on kellegi nimel arvel. Ja ei ole minu asi ETTE tõestada, et ma seda varastanud pole, ikka Riik peab tõestama, et ma olen selle varastanud või kui on tegu nende poolt tõestatult kunagi varastatud varaga, vaat siis pean tõestama, et olen heauskne ostja olnud. Viimane on ju iseendale vajalik ja "kasulik", kui ei taha Politseiga tegemist teha. Arvele võtmiseks sobilik tehniline komplektsus, ümberehitused jms on täiesti teine teema.

Samas minu viimased külastused Tallinna teenindussaali on olnud kõik positiivsed. Eriti positiivne oli, kui läksin Mersut arvele võtma: sõitsin kuuri sisse, lõin tagaluugi lahti ja ütlesin, et "mina ei ole seda autot ISE kuidagi 7-kohaliseks ehitanud". Absoluutselt küsimusteta tehti asjad paberites korda sest juba ülevaatusel öeldi, et VIN näitab selle just 7-kohalisena ja teh.pass on vigane. Ehk sama värk: mina ei pea midagi tõestama. Ma ei ole kaamel...
Vasta
#37

(27-05-2015, 12:27 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Mis kuradi seletuskirja tahetakse???? Tegu on VALLASVARAGA ja kui on olemas ostu-müügi Leping, pole kellegi asi, kus ja kuidas see asi on soetatud.
...

Oled Sa samal seisukohal ka siis, kui näituseks Sinu kuurist kadunud, seni registreerimata "jänestega jaava" ühel hetkel kenasti registreerituna Kuldses Börsis müügis on?

Maanteeliikluses kehtivad teatud kitsendused oma varale. Omandiõiguse tõestamine vajadusel on üks neist.
Vasta
#38

see seletuskirja teema on ju, minu mälu järgi, siingi foorumis kuskil juba lahti seletatud.
seletuskirjaga põhjusmõtteliselt võtab allakirjutanud isik enda peale vastutuse võimalike hiljem välja tulevate jampside eest.
ehk päriselus võimaldab selline seletuskiri arkil painduda pisut.
Vasta
#39

(27-05-2015, 13:28 PM)diesel Kirjutas:  see seletuskirja teema on ju, minu mälu järgi, siingi foorumis kuskil juba lahti seletatud.
seletuskirjaga põhjusmõtteliselt võtab allakirjutanud isik enda peale vastutuse võimalike hiljem välja tulevate jampside eest.
ehk päriselus võimaldab selline seletuskiri arkil painduda pisut.

Tänapäeval ei taha keegi eriti vastutada. Ja kui keegi peale suuremat märatsemist hõikab: "Mina tegin." Big Grin  Vaat siis on kõik hästi ja asjad laabuvad ilma suurema kärata.
Üldiselt soovitan kõigil millegi suurema ostu puhul teha vabas vormis pabereid....sest pärast ka endal hea vaadata,et kust ja kellelt asjad saadud. Ja kraesse ei saa ka keegi karata mingite jamade puhul,eriti,kui iga küsimuse peale mingi paber ette näidata. Smile 
Vasta
#40

(27-05-2015, 13:10 PM)v6sa Kirjutas:  
(27-05-2015, 12:27 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Mis kuradi seletuskirja tahetakse???? Tegu on VALLASVARAGA ja kui on olemas ostu-müügi Leping, pole kellegi asi, kus ja kuidas see asi on soetatud.
...

Oled Sa samal seisukohal ka siis, kui näituseks Sinu kuurist kadunud, seni registreerimata "jänestega jaava" ühel hetkel kenasti registreerituna Kuldses Börsis müügis on?

Maanteeliikluses kehtivad teatud kitsendused oma varale. Omandiõiguse tõestamine vajadusel on üks neist.
Absoluutselt olen! Vallasvara on vallasvara ja pole mitte mingit vahet, on tegu jope, kirve, mootorsae, ehete või punnvõrriga! See on muidugi demokraatliku õigusriigi üks "halbadest omadustest" aga selle ma "elan üle" sest oma OMANDI käsutamise-kasutamise vabadus on liikumisvabaduse kõrval üks olulisimaid hüvesid minu jaoks! Alati on ju mooduseid tahtmisel oma omandit kaitsta, seda identifitseeritavaks muuta jne. 
Punnvõrr, auto, purjekas on absoluutselt sama asi mis tõesti jope! Ütleme purjetamisjope, mis hinnalt võib olla ja isegi ON kallim ka tuliuuest mopeedist ja jalgrattast. Et hakkan iga oma jope OMANDIÕIGUST tõestama??? Vallasvara põhimõtet ei muuda ka see, kas sellel omandil on mingi tehases peale pandud identifitseerimist võimaldav number või mitte. 
Selle juures ei muuda OMANDIÕIGUST mitte üks ARK registreering, see on lihtsalt aluseks õigusele teeliikluses osaleda ja AVALDUSE pean ma ju tegema, mitu allkirja panema, letitöötaja tuvastab minu isiku ning see ongi minu omandiõiguse tõestus! Kusjuures teemaks tulnud juhul oli olemas ka Leping... 
Ahjah, tegelikult oleme lõpuks jõudnud sinnani, et see kommunistide värk on lõppenud ja täna ei pea sul olema ei volikirja ega midagi, et teeliikluses sõidukit kasutada. Demokraatliku riigi õiguskuulekas Kodanik ei pea tõestama, et pole kaamel! Kui TEKIB KAHTLUS millegi mitte õiguspärases kasutamises, on vastavatel instantsidel õigus nõuda vastupidise tõestamist. Näiteks sõidad sõbra autoga, millel on võõrandamise keeld peal, siis on ju olemas alus sinult küsida tõestust et sa pole seda mitte ostnud (ehk sõber müünud) vaid seesama sõber lubas lihtsalt kasutada. Võõrandamise keeld ei ole kasutamise keeld, see on ainult ühe toimingu tegemise keeld ja ei laiene ju ka teistele käsutus-toimingutele a'la remontimine. 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne