Postitused: 445
Teemad: 15
Liitus: Jan 2008
Maine:
0
T-40l on filtrid kenasti mootori kõrval ja ribide vahelt ikka natuke sooja õhku puhub torude peale. Küsimus on pigem käima saamine ja paagis oleva kütuse tahkumise ära hoidmine. Mõtlen ,et lihtsam oleks paaki panna mingit poe lisandit või natuke õliga mootorsae bensiini.
Postitused: 3,776
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
13-01-2012, 19:40 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-01-2012, 19:45 PM ja muutjaks oli
Basilio.)
Lugedes soovitusi tekkisid minu väikesse peakesse mõned "mõttepojad".
1. Kuna terve suure paagi soojendamine tundub olevat problemaatiline, siis äkki oleks otstarbekas pakase ajaks tekitada 10-20L köetav lisapaak. Hea tahtmise korral saab selle ka ära soojustada nagu termose. Selle pealt saaks käivitada, sõita lühema otsa, või kulgeda häda korral soojemasse ruumi, kus edasi toimetada.
2. Kui mehed saavad paaki igasugu elektrividinaid monteeritud, peaks jõukohane olema ka vasktorust spiraali paigaldamine, mida köetakse jahutusvedelikuga. Vajadusel võib panna elektrilise lisapumba, et vedelik reipamalt lippaks. Soojenduse mõjumine eeldab mootori töötamist ja võtab pisut aega, aga eelkirjeldatud lisapaagi puhul oleks OK.
Eks ta veidi keeruline ja töömahukas lahendus oleks, aga suure paagi soojakskütmine mõistliku aja jooksul, kusjuures sõidutuul seda jahutab, nõuab suurt elektrilist võimsust. Peale pakasega käivitamist ja kõigi tulede-viledega sõites läheb seda elektrit mujal rohkem tarvis.
3. Teine, lihtsam variant oleks elektrikütte jaoks lisagenekas panna.
4. Veoka paagi soojendamiseks seisuajal võiks "puujalaga" hädalahendusena kerida paagi ümber vihmaveetoru soojenduseks mõeldud 230V küttekaablit koos termolülitiga, mis aitaks hoida temperatuuri. Kogu kupatuse saab ümbritseda soojustusega, mis on halvemal juhul sõidu ajaks eemaldatav, paremal juhul kogu aeg ümber. Olen netis kohanud karteripõhja soojenduseks mõeldud elektrilisi küttematte, mis oleks ka paagi jaoks päris hea lahendus.
Õndsal nõuka-ajal tegid julged vene mehed auto alla vajalikesse kohtadesse lõkked. Ei mingit raketiteadust!
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 137
Teemad: 39
Liitus: Dec 2008
Maine:
0
Kunagi 92-93 aastal vedas hea kamraad arvuteid Koola poolsaarele. Talv oli külm ja seal kandis peale Piiterit hakkas juba peaaegu polaarala. Kuna venes sel ajal miskit talvist kütet polnud teisaldas ta Hiace filtri salongi soojenduse kõrvale, paagi ja filtri vahele kombineeris sõrmejämeduse metalltoru mis sai paksult isoveri ja teibiga ära soojustatud, samuti ka paak. Samuti läks pool pakki isoveri mootoriruumi, nii et ainult ventilaator vabaks jäi. Paaki sai mäletamist mööda ikka mitu liitrit bensiini ja nii see mootor töötas Murmanskini ja tagasi. Ka salong sai sissepoole igasse võimalikku kohta paksu isoveri vooderduse ja elu oli päris mõnus olnud. Muidugi hädajuhtumitel ellujäämiseks oli igaks juhuks ikka kaks täidetud leeklampi kaasas.
Postitused: 79
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
0
Ise mõtlesin järgmist, et õhtul traktoriga töö lõppedes lasta kütusepaak tühjaks. Küte kanistritesse ja tuppa sooja. Hommikul jälle soe küte paaki. Ei tea palju kondentsi selline toimetus tekitab?
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
äkki tuleks jälle vahelduseks maapääle tagasi.
talvine küte ju müügil. kätte jäänd suvist tarvitage tulevi sui.
diisel hapuks selle ajaga ei läe.
ja kui ikke hing kangeste ihkab suvisega sõita, no villige siis törts benssu hulka ja asi tahe.
hetkega tehtud ja mitu suurusjärku lihtsam ja odavam kui igasugu teooriaid ellu viia.
Postitused: 764
Teemad: 12
Liitus: Jun 2005
Maine:
3
(13-01-2012, 21:55 PM)kaller Kirjutas: Ise mõtlesin järgmist, et õhtul traktoriga töö lõppedes lasta kütusepaak tühjaks. Küte kanistritesse ja tuppa sooja. Hommikul jälle soe küte paaki. Ei tea palju kondentsi selline toimetus tekitab?
Pole midagi uut siin päikese all.
Vanasti lasti ka sapikal õhtul õli välja ja viidi ööseks ämbriga tuppa pliita pääle sooja. Samuti võeti tuppa sooja ka aku.
`73 Hanomag-Henschel F46KA
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
14-01-2012, 02:09 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-01-2012, 02:19 AM ja muutjaks oli
motamees.)
(14-01-2012, 00:19 AM)korvimees Kirjutas: ...
Vanasti lasti ka sapikal õhtul õli välja ja viidi ööseks ämbriga tuppa pliita pääle sooja...
Kui ikke õhtul näha oli, et külmaks läheb, siis valasin umbes liitri benssu karterisse. Siis veel korraks käima ja kodo. Vesi oli muidugi juba välja lastud, kraanid läbi puhutud ja uuesti kinni pandud. Muidu oli hommikul jää kraani sees ja ei saanud sulgeda.
Hommikul kuum vesi plokki ja naksti käima. Eriti kõva külmaga tuli paar ämbritäit läbi ploki valada. Viimane ämbritäis lendas esiklaasi peale. Nii sai kohe sõitma hakata. Huvitav, et klaas pole katki läinud.
Tegu polnud sapikaga, vaid ZILiga.
(10-01-2012, 16:55 PM)aavu Kirjutas: (10-01-2012, 15:39 PM)Basilio Kirjutas: Räägiti, et vene ajal pannud kõvemad mehed põleva esilaterna pirni paaki ujuma. Et soojendaks.
Olen kuulnud, ise pole proovinud. Puuduseks, et "ujuva" pirni pidi pooliku või tühjavõitu paagi puhul lainega vastu kütusetoru puruks lööma. ...
Ega selle pirni panekuks ei pidanudki kõva mees olema. See oli sage nähtus.
Pirni ei löönud puruks, kui see traadiga kütusetoru külge seoti. Pirn pandi just toru otsa juurde, kütusevõtu kohale.
Valgustatud paagis oli hea jälgida, kuidas igatsorti "kollid" kütuse sees ulpisid. Pirni tekitatud soe pani ju paagis kütte ringlema.
Kogu päeva ei pidanud pirn põlema, kuna tagasivool soendas lõpuks piisavalt paaki. Eks ka mootori soe jõudis natuke ilma ümber traktori soendada.
Metsamajandi tanklas tehti ka talvekütust. Kütteauto lasi pütitäie bensiini diislitsisterni. See vahekord oli olnud täpselt paras.
Postitused: 859
Teemad: 132
Liitus: Mar 2005
Maine:
1
Tundus , et hakkas paagis miski ummistuma , tundus , et veetilgad vist paaki sattunud.
Läksin siis uurima , milline kõige parem asi seda vett eemaldama paaki on. Bensuka oma 2€ , koostiseks ksüleen. Diisli oma 8€ , aga teise tootja oma ka koostiseks ksüleen. Väiksed pudelid.
Kas on nüüd paha lugu kui ma ostan kuskilt ehituspoest pudeli odavat ksüleeni(kasutatkse lahustina) ja doseerin kütte hulka?
Lugesin ka need kõik suvisele diislile parafiniseerimise vastu m6eldud vahendid , koostiseks neil enamusel tööstuslik puhastatud benssin , seega v6ib tavalist ka hulka lasta?
Pole midagi targemat teha
Postitused: 3,776
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
Endine töökaaslane pani vee vastu oma bensukale piirituse baasil tehtud süütevedelikku paaki. Suht loogiline, sest vesi lahustub piirituses. Käib filtritest "Viru Kange" näol läbi ja põleb ära. Aga kui õues miinuskraadid ja vesi jääks muutunud, siis vist enam ei aita. Või siis peab autoga nagu vana joodikuga ümber käima - tood tuppa sooja ja joodad viinaga...
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 2,316
Teemad: 22
Liitus: Jan 2010
Maine:
27
30-01-2012, 22:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-01-2012, 00:24 AM ja muutjaks oli
pen.skar.)
Õpetus majandiaegsest ATK juhendist, mille järgi sai suvisest diiselküttest vene masina jaoks lausa arktilise valmis teha.
Suvine Dk+ bensiin A -66,-72, -76 = ersats talvine diiselküte, toimis! Ainult suht soojal ajal valmis teha, enne kui parafiin välja sadestuma hakkab. See sade on juba raske lahustuma.
Temp. Dk. bensiini
-10 100% 0
-20 70% 30%
-30 40% 60%
-40 30% 70%
-50 20% 80%
Postitused: 1,556
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
27
Võiks veel mõned päevad oodata, ehk läheb külmemaks, siis paras aeg suvise diisliga katsetada
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 859
Teemad: 132
Liitus: Mar 2005
Maine:
1
Kust seda metanooli saada?
Piiritus on iseensest kole kallis , seda ei raatsiks paaki valada. Või äkki ehk osta neid 98 voldiseid odekolonne? Mõned inimesed joovad neid , miks siis ei peaks k6lbama auto paaki valada?
Pole midagi targemat teha
Postitused: 774
Teemad: 19
Liitus: Oct 2006
Maine:
1
süütevedelik on enamasti metanool, loe etiketilt.
Postitused: 633
Teemad: 80
Liitus: Nov 2011
Maine:
4
Läksin siis uurima , milline kõige parem asi seda vett eemaldama paaki on. Bensuka oma 2€ , koostiseks ksüleen. Diisli oma 8€ , aga teise tootja oma ka koostiseks ksüleen. Väiksed pudelid.
Kas on nüüd paha lugu kui ma ostan kuskilt ehituspoest pudeli odavat ksüleeni(kasutatkse lahustina) ja doseerin kütte hulka?
vanasti kui bents tanklates oli defka siis osa vennikesi ksüleeniga sõitsidki ,haises küll imelikult aga toimis