Suvine diisel
#21

(10-01-2012, 16:55 PM)aavu Kirjutas:  [quote='Basilio' pid='275176' dateline='1326199186']
Räägiti, et vene ajal pannud kõvemad mehed põleva esilaterna pirni paaki ujuma. Et soojendaks. Smile

Olen kuulnud, ise pole proovinud. Puuduseks, et "ujuva" pirni pidi pooliku või tühjavõitu paagi puhul lainega vastu kütusetoru puruks lööma.

üks tuttav elektroonik pani külmal talvel oma Toyota Crowni ameerika variandile paaki suuri rohelisi traattakisteid ,neid 100-150W , isoleerisid otsad ära ja juhtmed järele , 12V peale , muidugi võttis natuke aega enne kui diisli ära jõudis soojendada

välja nägid umbes sellised

[Pilt: DSCN6198.jpg]
[Pilt: DSCN6197.jpg]

mul on selliseid päris palju olemas kui kellelgi vaja peaks minema

Vasta
#22

T-40l on filtrid kenasti mootori kõrval ja ribide vahelt ikka natuke sooja õhku puhub torude peale. Küsimus on pigem käima saamine ja paagis oleva kütuse tahkumise ära hoidmine. Mõtlen ,et lihtsam oleks paaki panna mingit poe lisandit või natuke õliga mootorsae bensiini.
Vasta
#23

Lugedes soovitusi tekkisid minu väikesse peakesse mõned "mõttepojad".
1. Kuna terve suure paagi soojendamine tundub olevat problemaatiline, siis äkki oleks otstarbekas pakase ajaks tekitada 10-20L köetav lisapaak. Hea tahtmise korral saab selle ka ära soojustada nagu termose. Selle pealt saaks käivitada, sõita lühema otsa, või kulgeda häda korral soojemasse ruumi, kus edasi toimetada.
2. Kui mehed saavad paaki igasugu elektrividinaid monteeritud, peaks jõukohane olema ka vasktorust spiraali paigaldamine, mida köetakse jahutusvedelikuga. Vajadusel võib panna elektrilise lisapumba, et vedelik reipamalt lippaks. Soojenduse mõjumine eeldab mootori töötamist ja võtab pisut aega, aga eelkirjeldatud lisapaagi puhul oleks OK.
Eks ta veidi keeruline ja töömahukas lahendus oleks, aga suure paagi soojakskütmine mõistliku aja jooksul, kusjuures sõidutuul seda jahutab, nõuab suurt elektrilist võimsust. Peale pakasega käivitamist ja kõigi tulede-viledega sõites läheb seda elektrit mujal rohkem tarvis.
3. Teine, lihtsam variant oleks elektrikütte jaoks lisagenekas panna.
4. Veoka paagi soojendamiseks seisuajal võiks "puujalaga" hädalahendusena kerida paagi ümber vihmaveetoru soojenduseks mõeldud 230V küttekaablit koos termolülitiga, mis aitaks hoida temperatuuri. Kogu kupatuse saab ümbritseda soojustusega, mis on halvemal juhul sõidu ajaks eemaldatav, paremal juhul kogu aeg ümber. Olen netis kohanud karteripõhja soojenduseks mõeldud elektrilisi küttematte, mis oleks ka paagi jaoks päris hea lahendus.

Õndsal nõuka-ajal tegid julged vene mehed auto alla vajalikesse kohtadesse lõkked. Ei mingit raketiteadust!

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#24

Kunagi 92-93 aastal vedas hea kamraad arvuteid Koola poolsaarele. Talv oli külm ja seal kandis peale Piiterit hakkas juba peaaegu polaarala. Kuna venes sel ajal miskit talvist kütet polnud teisaldas ta Hiace filtri salongi soojenduse kõrvale, paagi ja filtri vahele kombineeris sõrmejämeduse metalltoru mis sai paksult isoveri ja teibiga ära soojustatud, samuti ka paak. Samuti läks pool pakki isoveri mootoriruumi, nii et ainult ventilaator vabaks jäi. Paaki sai mäletamist mööda ikka mitu liitrit bensiini ja nii see mootor töötas Murmanskini ja tagasi. Ka salong sai sissepoole igasse võimalikku kohta paksu isoveri vooderduse ja elu oli päris mõnus olnud. Muidugi hädajuhtumitel ellujäämiseks oli igaks juhuks ikka kaks täidetud leeklampi kaasas.
Vasta
#25

Ise mõtlesin järgmist, et õhtul traktoriga töö lõppedes lasta kütusepaak tühjaks. Küte kanistritesse ja tuppa sooja. Hommikul jälle soe küte paaki. Ei tea palju kondentsi selline toimetus tekitab?
Vasta
#26

äkki tuleks jälle vahelduseks maapääle tagasi.
talvine küte ju müügil. kätte jäänd suvist tarvitage tulevi sui.
diisel hapuks selle ajaga ei läe.
ja kui ikke hing kangeste ihkab suvisega sõita, no villige siis törts benssu hulka ja asi tahe.
hetkega tehtud ja mitu suurusjärku lihtsam ja odavam kui igasugu teooriaid ellu viia.
Vasta
#27

(13-01-2012, 21:55 PM)kaller Kirjutas:  Ise mõtlesin järgmist, et õhtul traktoriga töö lõppedes lasta kütusepaak tühjaks. Küte kanistritesse ja tuppa sooja. Hommikul jälle soe küte paaki. Ei tea palju kondentsi selline toimetus tekitab?

Pole midagi uut siin päikese all. Smile
Vanasti lasti ka sapikal õhtul õli välja ja viidi ööseks ämbriga tuppa pliita pääle sooja. Samuti võeti tuppa sooja ka aku.








`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#28

(14-01-2012, 00:19 AM)korvimees Kirjutas:  
(13-01-2012, 21:55 PM)kaller Kirjutas:  Ise mõtlesin järgmist, et õhtul traktoriga töö lõppedes lasta kütusepaak tühjaks. Küte kanistritesse ja tuppa sooja. Hommikul jälle soe küte paaki. Ei tea palju kondentsi selline toimetus tekitab?

Pole midagi uut siin päikese all. Smile
Vanasti lasti ka sapikal õhtul õli välja ja viidi ööseks ämbriga tuppa pliita pääle sooja. Samuti võeti tuppa sooja ka aku.

Genialno Watson

Vasta
#29

(14-01-2012, 00:19 AM)korvimees Kirjutas:  ...
Vanasti lasti ka sapikal õhtul õli välja ja viidi ööseks ämbriga tuppa pliita pääle sooja...
Kui ikke õhtul näha oli, et külmaks läheb, siis valasin umbes liitri benssu karterisse. Siis veel korraks käima ja kodo. Vesi oli muidugi juba välja lastud, kraanid läbi puhutud ja uuesti kinni pandud. Muidu oli hommikul jää kraani sees ja ei saanud sulgeda.
Hommikul kuum vesi plokki ja naksti käima. Eriti kõva külmaga tuli paar ämbritäit läbi ploki valada. Viimane ämbritäis lendas esiklaasi peale. Nii sai kohe sõitma hakata. Huvitav, et klaas pole katki läinud.
Tegu polnud sapikaga, vaid ZILiga.



(10-01-2012, 16:55 PM)aavu Kirjutas:  
(10-01-2012, 15:39 PM)Basilio Kirjutas:  Räägiti, et vene ajal pannud kõvemad mehed põleva esilaterna pirni paaki ujuma. Et soojendaks. Smile

Olen kuulnud, ise pole proovinud. Puuduseks, et "ujuva" pirni pidi pooliku või tühjavõitu paagi puhul lainega vastu kütusetoru puruks lööma. ...
Ega selle pirni panekuks ei pidanudki kõva mees olema. See oli sage nähtus.
Pirni ei löönud puruks, kui see traadiga kütusetoru külge seoti. Pirn pandi just toru otsa juurde, kütusevõtu kohale.
Valgustatud paagis oli hea jälgida, kuidas igatsorti "kollid" kütuse sees ulpisid. Pirni tekitatud soe pani ju paagis kütte ringlema.
Kogu päeva ei pidanud pirn põlema, kuna tagasivool soendas lõpuks piisavalt paaki. Eks ka mootori soe jõudis natuke ilma ümber traktori soendada.
Metsamajandi tanklas tehti ka talvekütust. Kütteauto lasi pütitäie bensiini diislitsisterni. See vahekord oli olnud täpselt paras. Toungue

Vasta
#30

Tundus , et hakkas paagis miski ummistuma , tundus , et veetilgad vist paaki sattunud.

Läksin siis uurima , milline kõige parem asi seda vett eemaldama paaki on. Bensuka oma 2€ , koostiseks ksüleen. Diisli oma 8€ , aga teise tootja oma ka koostiseks ksüleen. Väiksed pudelid.

Kas on nüüd paha lugu kui ma ostan kuskilt ehituspoest pudeli odavat ksüleeni(kasutatkse lahustina) ja doseerin kütte hulka?

Lugesin ka need kõik suvisele diislile parafiniseerimise vastu m6eldud vahendid , koostiseks neil enamusel tööstuslik puhastatud benssin , seega v6ib tavalist ka hulka lasta?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#31

(30-01-2012, 20:27 PM)Killer666 Kirjutas:  Tundus , et hakkas paagis miski ummistuma , tundus , et veetilgad vist paaki sattunud.

Läksin siis uurima , milline kõige parem asi seda vett eemaldama paaki on. Bensuka oma 2€ , koostiseks ksüleen. Diisli oma 8€ , aga teise tootja oma ka koostiseks ksüleen. Väiksed pudelid.

Kas on nüüd paha lugu kui ma ostan kuskilt ehituspoest pudeli odavat ksüleeni(kasutatkse lahustina) ja doseerin kütte hulka?

Lugesin ka need kõik suvisele diislile parafiniseerimise vastu m6eldud vahendid , koostiseks neil enamusel tööstuslik puhastatud benssin , seega v6ib tavalist ka hulka lasta?

Pane vee väljasaamiseks klaas metanooli paaki . Tuttav kasutas omal transitil kunagi ja aitas iga talv.

Vasta
#32

Endine töökaaslane pani vee vastu oma bensukale piirituse baasil tehtud süütevedelikku paaki. Suht loogiline, sest vesi lahustub piirituses. Käib filtritest "Viru Kange" näol läbi ja põleb ära. Aga kui õues miinuskraadid ja vesi jääks muutunud, siis vist enam ei aita. Või siis peab autoga nagu vana joodikuga ümber käima - tood tuppa sooja ja joodad viinaga... Big Grin

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#33

Õpetus majandiaegsest ATK juhendist, mille järgi sai suvisest diiselküttest vene masina jaoks lausa arktilise valmis teha.
Suvine Dk+ bensiin A -66,-72, -76 = ersats talvine diiselküte, toimis! Ainult suht soojal ajal valmis teha, enne kui parafiin välja sadestuma hakkab. See sade on juba raske lahustuma.

Temp. Dk. bensiini
-10 100% 0
-20 70% 30%
-30 40% 60%
-40 30% 70%
-50 20% 80%
Vasta
#34

Võiks veel mõned päevad oodata, ehk läheb külmemaks, siis paras aeg suvise diisliga katsetadaCool

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#35

(30-01-2012, 22:51 PM)pen.skar Kirjutas:  Õpetus majandiaegsest ATK juhendist,....
Temp. Dk. bensiini
-10 100% 0
...

mõni aeg tagasi üritasin garaažinurgast paari suvest seisma jäänud kankut sisse kallata, sel ajal kraad veel alla -5 ei olnud aga lehtri sõelast enam läbi ei läinud, ega seega -10 juures see suvine filtrist ikka läbi ei lähe, eelkõige õues seisnud masina käivitamisel.
Täna vaatasin pisitrakatsi paaki, mingi sült seisab seal, kraade ka mitu päeva-ööd juba -25 kuni -27 olnud.
Nii et võib hakata suvedislaga katsetamaBig Grin
Vasta
#36

Kust seda metanooli saada?
Piiritus on iseensest kole kallis , seda ei raatsiks paaki valada. Või äkki ehk osta neid 98 voldiseid odekolonne? Mõned inimesed joovad neid , miks siis ei peaks k6lbama auto paaki valada?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#37

süütevedelik on enamasti metanool, loe etiketilt.
Vasta
#38

Läksin siis uurima , milline kõige parem asi seda vett eemaldama paaki on. Bensuka oma 2€ , koostiseks ksüleen. Diisli oma 8€ , aga teise tootja oma ka koostiseks ksüleen. Väiksed pudelid.

Kas on nüüd paha lugu kui ma ostan kuskilt ehituspoest pudeli odavat ksüleeni(kasutatkse lahustina) ja doseerin kütte hulka?

vanasti kui bents tanklates oli defka siis osa vennikesi ksüleeniga sõitsidki ,haises küll imelikult aga toimis


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne