13-01-2012, 22:55 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-01-2012, 23:01 PM ja muutjaks oli xyzwt.)
Kui nukkvõll panna 2 korda kiiremini käima (väntvõlli suhtes), siis peaks toimima küll - kui enne oli väntvõlli hammasrattal hambaid 40 tk ja nukkvõlli hammasrattal hambaid 40 tk, siis tuleks nukvõllile panna hammasratas 20 hambaga - nii hakkaks nukkvõll 2 korda kiiremini liikuma.
1. takt (õhk sisse) enne: sisselaske klapp lahti, väljalaske klapp kinni - pärast (õhk sisse): siiselaske klapp lahti, väljalaske klapp kinni.
2. takt (kokkusurumine) enne: sisselaske klapp kinni, väljalaske klapp kinni - pärast (õhk välja): sisselaske klapp kinni, väljalaske klapp lahti.
3. takt (töötakt) enne: sisselaske klapp kinni, väljalaske klapp kinni - pärast (õhk sisse): sisselaske klapp lahti, väljalaske klapp kinni.
4. takt (toss välja) enne: sisselaske kalpp kinni, väljalaske klapp lahti - pärast (õhk välja): sisselaske klapp kinni, väljalaske klapp lahti.
Teromodünaamilistest kaalutlustest lähtudes saaks 4 silindrilise mootori silindrite järjestikuse kasutamise abil isegi parema kompressori kasuteguri, kui 1 silindrilise kompressori korral:
1. silinder surub õhku kokku 2 atm peale ja see jääb väiksesse vahepaaki jahtuma,
2. silinder surub õhku kokku 4 atm peale ja see jääb väiksesse vahepaaki jahtuma,
3. silinder surub õhku kokku 6 atm peale ja see jääb väiksesse vahepaaki jahtuma,
4. silinder surub õhku kokku 8 atm peale.
1. takt (õhk sisse) enne: sisselaske klapp lahti, väljalaske klapp kinni - pärast (õhk sisse): siiselaske klapp lahti, väljalaske klapp kinni.
2. takt (kokkusurumine) enne: sisselaske klapp kinni, väljalaske klapp kinni - pärast (õhk välja): sisselaske klapp kinni, väljalaske klapp lahti.
3. takt (töötakt) enne: sisselaske klapp kinni, väljalaske klapp kinni - pärast (õhk sisse): sisselaske klapp lahti, väljalaske klapp kinni.
4. takt (toss välja) enne: sisselaske kalpp kinni, väljalaske klapp lahti - pärast (õhk välja): sisselaske klapp kinni, väljalaske klapp lahti.
Teromodünaamilistest kaalutlustest lähtudes saaks 4 silindrilise mootori silindrite järjestikuse kasutamise abil isegi parema kompressori kasuteguri, kui 1 silindrilise kompressori korral:
1. silinder surub õhku kokku 2 atm peale ja see jääb väiksesse vahepaaki jahtuma,
2. silinder surub õhku kokku 4 atm peale ja see jääb väiksesse vahepaaki jahtuma,
3. silinder surub õhku kokku 6 atm peale ja see jääb väiksesse vahepaaki jahtuma,
4. silinder surub õhku kokku 8 atm peale.