01-04-2012, 17:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-04-2012, 00:01 AM ja muutjaks oli indrek.)
Tänu kaasvõitleja Meelisele tekkis võimalus oma valdusse saada ETK mudel Olympia. Hiljuti pakuti teises teemas ETK varasematest ratastest, et peale antud isendi ei ole teada ühtegi säilinud ETK mudelit "Olympia".
Kajastan siinkohal antud isendit eelkõige pildilise materjali läbi. Jalgratas on säilinud "rikkumata" kujul ehk ühtegi "vale" detaili (peale nõukogudeaegse numbrimärgi) küljes ei ole, kuid kogu ratas on üsna tugevalt roostes. Puudu on eelkõige pisi- ja iludetailid, kahjuks nende hulgas ka esisilt ning porilauakaunistus. Õnneks on raamil hästi säilinud püsttoru värvkate koos seal oleva embleemiga ning loetav on ka tööriistataskul olev embleem. Esihark ETKle tüüpilise paindega.
![[Pilt: paremaltmg8051.jpg]](http://img152.imageshack.us/img152/213/paremaltmg8051.jpg)
![[Pilt: vasakultmg8048.jpg]](http://img823.imageshack.us/img823/5873/vasakultmg8048.jpg)
Raami nr 3703
![[Pilt: raaminrp4010462.jpg]](http://img805.imageshack.us/img805/2241/raaminrp4010462.jpg)
Embleem raamil on ülihästi säilinud:
![[Pilt: embleemp4010489.jpg]](http://img205.imageshack.us/img205/9972/embleemp4010489.jpg)
Tööriistakastil on samuti kiri "Olympia" ning valge äärisjoon:
![[Pilt: kastvasp4010509.jpg]](http://img14.imageshack.us/img14/7837/kastvasp4010509.jpg)
![[Pilt: kastparp4010458.jpg]](http://img406.imageshack.us/img406/9675/kastparp4010458.jpg)
Kaunistustest on veel nähtavad porilaua keskel olnud laia ilutriibu jäänused:
![[Pilt: ilujoonporikalp4010518.jpg]](http://img845.imageshack.us/img845/8974/ilujoonporikalp4010518.jpg)
Esisilt on kahjuks puudu. On alles sildikruvid ning ülemise kruvi all on ka tükike silti. Värvi poolest tundub olema messingust. Huvitav asjaolu, et sildi tagune raami osa on värvitud punaseks ning mulle tundub, et mitte ümberringi, vaid ainult ristkülikukujuline ala sildi taga. Võib-olla oli väljalõigetega silt, millel paistis ka taust (a la Leutner)?
![[Pilt: sildikruvip4010478.jpg]](http://img13.imageshack.us/img13/587/sildikruvip4010478.jpg)
Esirumm Union:
![[Pilt: esirummp4010495.jpg]](http://img703.imageshack.us/img703/8720/esirummp4010495.jpg)
Kodarad Union:
![[Pilt: esikodaradp4010472.jpg]](http://img839.imageshack.us/img839/4117/esikodaradp4010472.jpg)
Tagarumm Torpedo:
![[Pilt: torpedop4010498.jpg]](http://img855.imageshack.us/img855/770/torpedop4010498.jpg)
Sadul Lepperi pehmekatteline 1x vedrudega mudel:
![[Pilt: sadulp4010463.jpg]](http://img404.imageshack.us/img404/9586/sadulp4010463.jpg)
![[Pilt: sadulp4010464.jpg]](http://img72.imageshack.us/img72/9725/sadulp4010464.jpg)
Esipiduri konstruktsioon on eriskummaline, kuid ilmselt siiski algne. Porilaual on mingil põhjusel väga suur väljalõige esipiduri kohal - porilaua saaks eemaldada pidurit lahti võtmata.
![[Pilt: esipidurp4010506.jpg]](http://img822.imageshack.us/img822/1628/esipidurp4010506.jpg)
Kajastan siinkohal antud isendit eelkõige pildilise materjali läbi. Jalgratas on säilinud "rikkumata" kujul ehk ühtegi "vale" detaili (peale nõukogudeaegse numbrimärgi) küljes ei ole, kuid kogu ratas on üsna tugevalt roostes. Puudu on eelkõige pisi- ja iludetailid, kahjuks nende hulgas ka esisilt ning porilauakaunistus. Õnneks on raamil hästi säilinud püsttoru värvkate koos seal oleva embleemiga ning loetav on ka tööriistataskul olev embleem. Esihark ETKle tüüpilise paindega.
![[Pilt: paremaltmg8051.jpg]](http://img152.imageshack.us/img152/213/paremaltmg8051.jpg)
![[Pilt: vasakultmg8048.jpg]](http://img823.imageshack.us/img823/5873/vasakultmg8048.jpg)
Raami nr 3703
![[Pilt: raaminrp4010462.jpg]](http://img805.imageshack.us/img805/2241/raaminrp4010462.jpg)
Embleem raamil on ülihästi säilinud:
![[Pilt: embleemp4010489.jpg]](http://img205.imageshack.us/img205/9972/embleemp4010489.jpg)
Tööriistakastil on samuti kiri "Olympia" ning valge äärisjoon:
![[Pilt: kastvasp4010509.jpg]](http://img14.imageshack.us/img14/7837/kastvasp4010509.jpg)
![[Pilt: kastparp4010458.jpg]](http://img406.imageshack.us/img406/9675/kastparp4010458.jpg)
Kaunistustest on veel nähtavad porilaua keskel olnud laia ilutriibu jäänused:
![[Pilt: ilujoonporikalp4010518.jpg]](http://img845.imageshack.us/img845/8974/ilujoonporikalp4010518.jpg)
Esisilt on kahjuks puudu. On alles sildikruvid ning ülemise kruvi all on ka tükike silti. Värvi poolest tundub olema messingust. Huvitav asjaolu, et sildi tagune raami osa on värvitud punaseks ning mulle tundub, et mitte ümberringi, vaid ainult ristkülikukujuline ala sildi taga. Võib-olla oli väljalõigetega silt, millel paistis ka taust (a la Leutner)?
![[Pilt: sildikruvip4010478.jpg]](http://img13.imageshack.us/img13/587/sildikruvip4010478.jpg)
Esirumm Union:
![[Pilt: esirummp4010495.jpg]](http://img703.imageshack.us/img703/8720/esirummp4010495.jpg)
Kodarad Union:
![[Pilt: esikodaradp4010472.jpg]](http://img839.imageshack.us/img839/4117/esikodaradp4010472.jpg)
Tagarumm Torpedo:
![[Pilt: torpedop4010498.jpg]](http://img855.imageshack.us/img855/770/torpedop4010498.jpg)
Sadul Lepperi pehmekatteline 1x vedrudega mudel:
![[Pilt: sadulp4010463.jpg]](http://img404.imageshack.us/img404/9586/sadulp4010463.jpg)
![[Pilt: sadulp4010464.jpg]](http://img72.imageshack.us/img72/9725/sadulp4010464.jpg)
Esipiduri konstruktsioon on eriskummaline, kuid ilmselt siiski algne. Porilaual on mingil põhjusel väga suur väljalõige esipiduri kohal - porilaua saaks eemaldada pidurit lahti võtmata.
![[Pilt: esipidurp4010506.jpg]](http://img822.imageshack.us/img822/1628/esipidurp4010506.jpg)
![[Pilt: esipidurp4010480.jpg]](http://img406.imageshack.us/img406/8589/esipidurp4010480.jpg)