Projekt: JUMZ EO 2621-Turbo ( ЮМЗ ЭО-2621)

(14-02-2013, 19:58 PM)Sillu Kirjutas:  Päris ilus näeb välja see sinine toon. Olen kunagi, aastal 1990, näinud sellist sinist JuMZ koppa Ülenurmel. Raske öelda, kui võimalik on, et tegu sama isendiga, aga kindlasti ei sattunud selliseid algselt siniseid JuMZe meile väga palju.

Ei ole tõesti neid väga palju. Haruldane värvikombinatsioon jumzi puhul.

See jumz oli kunagi värska kandis liikvel, siis edasi läks Jõhvi, Eesti gaasi omandisse, sealt edasi erakätesse( kui ma ei eksi siis see isik oli ksf swen17) Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(14-02-2013, 18:34 PM)mlsluik Kirjutas:  ...
Tuleb vist kuldne kesktee, ühed pakkusid rohelist, teised sinist. Teen siis ühe jumzi sinise, teise rohelise Big Grin Rolleyes

Aga tee selline, nagu endale meeldib...Cool

Kollane Kopp oleks ju ka huvitav. Või roosa... Elevant.Toungue
Vasta

Lõuapoolikud rsk.. Toungue

Seoses roosaga, tee-ehituse peal sai ikka üksteise võidu teerulli valsse ja ekskavaatorite koppasid üle võõbatud markervärviga. Kunagi ei teadnud mis värvi täna siis kopp on, kas roosa või lilla... RolleyesCoolBig Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Värviteemal taas sõna ei võta, küll aga hüdroteemal.
Mida, Meelis, pidasid selle all silmas, et silindris on rõhk ühel pool kolbi ja tõstes kipub alla vajuma? Mina sellist asja tähele ei ole pannud ja kui selline asi ka juhtuks, siis mina ajaks selle pigem jagaja siibrite süüks (ja teatavasti vene päritolu jagajad oma täpsusega ei hiilga).
Mitme operatsiooni korraga tegemisest ka. Kahjuks ei ole ma oma traktorite juurde saanud juba poolteist kuud ja ei oska arvata, kuidas minul see kolme kangiga juhtimine lahendatud on, kuid eeldan et seal on üks viiesektsiooniline jagaja? Või tõesti mitu? Sinul, saan aru, on jah mitu jagajat. Kui nüüd mitut operatsiooni korraga teha, siis ei lange mitte rõhk vaid tootlikkus. Õigemini eks pumba tootlikkus on ikka sama, aga ei saa ühte silindrisse enam nii palju õli ajaühikus juhtida. Teisisõnu saab korraga teha mitut operatsiooni, aga asi on aeglasem. Enda Jumzakul käib kopaosa kui ma nüüd ei eksi 70liitrise pumba pealt ja eks mitut operatsiooni korraga tehes ta aeglaseks kippus jääma ka, kuigi osa sellest võib ajada ka kulunud pumba süüks.
Ausalt öeldes see kevadine roobaste tasandamine saab "pull" olema, sest maa on nii tüma, et muidu päris hea läbivusega metsatraktor ka sinna ikka kinni jääb. Topeltrattaid mul ei ole ja esialgu ei hakka ka muretsema, kasutan seda traktorit väga harva. JuMZ liigub seal arvatavasti ainult teise traktori abiga ja masti pööramise silindrite pärast põen ise ka...
Vasta

(14-02-2013, 23:22 PM)KristjanT Kirjutas:  Mitme operatsiooni korraga tegemisest ka. Kui nüüd mitut operatsiooni korraga teha, siis ei lange mitte rõhk vaid tootlikkus. Õigemini eks pumba tootlikkus on ikka sama, aga ei saa ühte silindrisse enam nii palju õli ajaühikus juhtida. Teisisõnu saab korraga teha mitut operatsiooni, aga asi on aeglasem.

Kasutades ühe jagaja alt mitut seksiooni siis õli läheb sinna kus rõhk madalam, ehk töötab see seksioon mida kergem liigutada.

Uuemal ajastul on kasutusel süsteemid kus töötades on surve all terve silinder, surudes ühelt poolt õli sisse on teisel pool kerge vastusurve ja õli lastakse välja niipalju kui sisse tuleb. Jumzil jookseb teisel poolt kolbi õli läbi jagaja otse tagasivoolu, surve puudub. Täpsust siinkohal selline süsteem ei taga. Teine asi on jagajad, nagu juba mainisid siis siinkohal on arenguruumi veel piisavalt. Kaevata on ok, suuremaid raskusi tõstes tuleb ettevaatlikum olla.






Sai vähe värvi peale lastud, kabiin jäi veel värvida.

       

Topeltrattad
   

ja värvija ise...

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Värvitöö on eeskujulikSmile Kohe näha,et mees tööd teinudBig Grin


Vasta

Nagu isa on ikka öelnud et: "Parem hea värv kui šitt kapremont"

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Ehh! Hää töö! Kui küsida tohib kas tagasild ka undab?
Enda tuttaval on Jumz ja Tagasild undas koledal kombel!
Seeest künda randaalida on väga hea! Lumelükkamisel pidi hea olema kui tahapoole lisaraskusi panna.Toungue

Jumpzi hea pool on see, et eriti ei lagune kui korralikult on tehtud! Ja lööd iga päeva määret pritsiga sisse.

Mõned kogemused on ka endal Jumziga ükskord sai käigukasti hammakad vahetaud!

Offtopic

Rohkem olen remontinud Mtz 50 ja 52

Üldiselt head traktorid aga vastupidavus pidi olema kesine.

Mul endal on ka tegelikult traktor Mtz82 L aga see on 8 aastat kasutult seisnud ja sidur kinni. Käivitub kenasti aga sidur ei lahuta ja midagi pole vast teha kui end tulevikus kokku võtta ning pooleks võtta. Ja kõik mis vähegi annab üle käia.

Tsistern.

Omaette nokitseja.
Vasta

Eks väiksestviisi undavad nad kõik, mõni rohkem, mõni vähem.

EO ekskavaatoriga lund lükates pole taha endam raskust vajaWink , soolole aga küll.



Seoses selle 82 siduriga, enne kui lahti kisud siis ujuta kõik sidur naftaga üle, lase mingi pritsiga vms kohe ohtralt. Võid mootorit ka edasi keerata et kõik ikka märjaks saaks. Ära tagasi hoia, las seisab paar päeva ja ujuta uuesti.

Kuidas sul ruumi seal on, on võimalik käik sisse saada ja kuskil platsipeal natuke möllata temaga? Vajutad siduri alla ja anna masinale valu, "jõnksuta" ja tee muidu lollusi. Küll lahti tõmbab ketta.

Mitmel masinal siduri lahti saanud, eelmine aasta sai ühte t 25 tõmmatud, küll edaspidi, küll tagurpidi, lõpuks tuli ikka lahti.

Kui võimalik kuskilt ava kaudu miskit(lapik kruvikeeraja vms) siduriketta ja surveplaadi vahele lüüa siis võib ka seda proovida. Sidur lahuta muidugi enne ära... Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Seda saab korraldada aga masin pole kohapeal vaid asub maal.

Tänud info eest!

Omaette nokitseja.
Vasta

Üks teema kohane küsimus ka:
Nimelt, kas käivitusmootor jääb nööriga sikutatavaks või tuleb sinna starter ka peale? Originaalis on seal tõmbereleega starter.


Vasta

(16-02-2013, 13:10 PM)MAZ Kirjutas:  Üks teema kohane küsimus ka:
Nimelt, kas käivitusmootor jääb nööriga sikutatavaks või tuleb sinna starter ka peale? Originaalis on seal tõmbereleega starter.

Tegelikult on seal koguaeg starter olnud, lihtsalt pole teist kunagi näha... Selline variant on siis hetkel peal. Kui vaja siis saab ka nööriga tõmmata.

Et kui masin seisab kuskil metsas ja hommikuks on aku jalga lasknud... Wink Toungue

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

See suurem foto seletab nii mõndagi. Lahendus on universaalne, muidu mitme Ah akut kasutad, käivitusmootori starteri jaoks? Kas ATV aku suudaks selle käima vedada? Teoreetiliselt suudaks aga praktikas!?


Vasta

(16-02-2013, 19:46 PM)MAZ Kirjutas:  See suurem foto seletab nii mõndagi. Lahendus on universaalne, muidu mitme Ah akut kasutad, käivitusmootori starteri jaoks? Kas ATV aku suudaks selle käima vedada? Teoreetiliselt suudaks aga praktikas!?

Aku on eelmisest omanikust sinna peale jäänud juust, 55Ah ehk.

Mingi suvalise Yuasa 16Ah akuga venitasin DT käivitusmootori käima küll, paari korraga aga tõmbas plaadid kõveraks ja aku ammendas end lõplikult.

Eks oli teine juba vana ka.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Õige jah sul on ju taga kopp siis pole lisaraskust vaja panna.Smile

Üldiselt käivitusmootori sikutamine pole hull kui kasutad traktorit pidevalt.

Aku lihtsustab kordades asja!

Enda kogemused on tulnud tööõpetuse õpetaja juures masinaid remontides. Ostes oli seis ikka selline, et lausa paha hakkab. Eriti tüütu töö on sodi ja jama mahapesemine, sest tööd saanud traktoril on seda ikka koledalt.

Sodi mahpesemiseks sai tehtud diislistja pesupulbrist pesuvedelik ja siis sai pintsliga üle käija ja siis uuesti üle pinseltada.Ja iis traatharjaga üle kuni puhtaks läheb. Üldiselt salongi põrandoli kaetud mitme cm pasakihiga ja seda sai nädal,kaks puhastada. Sai ka toodud esirind sest vanal olid minumäletamist mööda pragu sees.Muidgi olid asjal määrdeniplid puudu ja siis sai oma pool tundi puuritud, et läbi läheks. Tavalise puuriga pole midagi teha, sest lihtsalt ei võta seda materjali. Sai kasutatud kõvasulam puuri. Ilma määrdenipliteta oleks ju asi jama jäänud, sest kulub poole kiiremini.

Veel oli sõidetud puruks roolivõimendi kinnitus sellele sai faas sisse käiatud ja malmi elektroodiga kinni siristatud.

Teise masina tõi õpetaja ära rapla kokkuostu platsilt. Metsaveohaaratsiga oli kabiin väändesse aetud.
Masin sai toodud väheste töötundide ning ülikorraliku käigukasti pärast.
Mark oli Mtz50.

Omaette nokitseja.
Vasta

Värvidest vähe lähemalt.

On korduvalt küsitud et mis värvi kasutan ja palja see maksab.
Ratsionaalne mõtlemine on mind viinud selleni, et kasutan kõige tavalisemalt alküüdvärvi, läti pentaprim või muu selline solk. Sobiva tooni saamiseks võib vabalt kokku segada. 2l purk maksab ca 13€ ning sisse segan lahjendamiseks "white spiritit" ehk eestikeeli lakibensiini. Ei ole kasutanud krunte, pahtleid ega muud sellist.

Enamus pinnast on nagunii värvikihi alla ja krunti pole vaja, pahtel traktorile...noo milleks. Talvel metsas möllates väriseb suure tõenäosusega ka kõige korralikum pahtel küljest.

Enne värvimist suurem pesu masinale, telimaxiga leotan üle ning siis survegaga puhtaks. Pinnad lahusti vms puhtaks ja voila.

"Belarus" tüüpi masina värvimine läheb tavaliselt ca 20€. (Värv, lahusti, teip jms) Siinkohal ei arvesta enda aega ja elektrit.

Olen kasutanud ka "veoautovärve" parema tulemuse saamiseks, metsas läbi võsa madistades pole sellel aga mõtet.

Jumz läheb kevadel metsa vanu teid taastama ja võsas kevamist ja lükkamist tuleb palju.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Ksf mlsluik on lähtunud hästi, ratsionaalsuse ja praktilisuse printsiibist.Cool

Värvi osas oskan lisada,et pentaprimi alküüdemail värviga saab värviga(peab ära vedeldama korralikult). Aga see nõuab veidi eeltööd. Pinnad peavad olema puhtad ja pisut matistatud. Aitab kas nitrolahusti, lakibensiini või silikooni eemaldus vahendiga pinnad üle käija. Parima tulemuse saavutab kasutades aluskrunidks, punastoksiid krunti fg-121.
Pärast võib selle kergelt 1000 liivapaberiga lasta matiks.
Kui alusvärv on matistamata siis mõne aastapärast koorub värv maha, samuti ei taha alküüdemail intensiivset päiksevalgust, see pleegitab ta ära.
Ma olen nii teinud mitu traktorit ja ühe GAZ 53 kallaja ning keegi pole tänaseni tulnud tagasi sõimu või kirvega mind maha lööma.

Põllumajandus masinatele sobib seda värvi kasutada küll, eriti arvestades, et need ei ole asjad,mis seisavad nurgas ja koguvad tolmu. See siis on minu poolne 5 senti siia teemasse.Rolleyes


Vasta

Tänud, väga asjalik info.

T 40 värvisin sama värviga ca 6-7a tagasi, see suvi võiks ilmet värskendada ja uuesti üle värvida. Terve selle aja on väljas seisnud ning ega metsa ja põllutööga tagasi hoitud pole.

Soolo jumzi jaoks lasen "rekkavärvi" vastavalt toonile kokku segada, jääb rohkem selline pühapäeva masin.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Minu kogemused selle värviga ei baseeru ainult, elukogemustel. Vaid vahest tasub ka pakendi etiketti lugeda.Wink


Vasta

(17-02-2013, 10:40 AM)MAZ Kirjutas:  Minu kogemused selle värviga ei baseeru ainult, elukogemustel. Vaid vahest tasub ka pakendi etiketti lugeda.Wink

Ahh, õige eesti mees kasutusjuhendit ei loe Big Grin Rolleyes

Aga tuleb tunnistada et nii oli kirjas jah Big Grin Toungue



Korras astusin garaasist läbi, tegin "Smurf'ist" ühe pildi ka... Mõnipäev tuleb käima panna ja jalust ära ajada, vahepeal vaja teisi masinaid elule aidata.

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne