Projekt: JUMZ EO 2621-Turbo ( ЮМЗ ЭО-2621)

Kas nüüd just jõulukingitus aga sinna suunas küll.

Mulle paluks MTZ-5 pildiga särk. Viimane on Jumzide esiisa!Wink


Vasta

Mul tekkis sellinne küsimus,et kuidas saada JUMZ nii puhtaks, et seda värvida. Ma pesin survekaga 3 tundi ja ikka leian kohti kust must või õline. Kas auru pesu aitab sellisel juhul?

Edu
Veiko

MTJ.EE
Vasta

Kõva töö.
Mind on alati imponeerinud see totakas (kütte?)paak ninal. See tundub olevat ikka nii vales kohas kui olla saab Smile
Vasta

See küttepaagi asukoht on jah, omapärane, aga eks ta selle kaalujaotuse pärast seal on, natuke ikka lisakilosid ette.

Taivo
55624799
Vasta

Hommikustes uudistes- Puhja paha paadikanal tehtud. Aiman õieti, et see Jumz`i teemaalgatajast mööda ei lähe? Oli kunagi sama soov. Kui kümnene otsustusvõimetute ametnikering tulutult läbi sai käidud, kaevasime oma maast(JUMZ`ga) 50 m jupi läbi. Enamuse järvekaldast tegime seejärel igasugustest postidest-torudest-nurkrauadadest puhtaks. Nüüd kk.inspektor või mis ta on, vahest helistab ja kurdab, et tema ei leia meest, kes oleks nõus meie tööd kinni ajama... Nad sunnikud ei ole nõus mu autole ka istuma, et viiksin kohapeale asja looduses üle vaatama. On mingi vigane kaart ees ja ajavad oma joru. Jälle paate paljuks läinud, peab vist pikkust juurde viskama(JUMZ`ga)...
Vasta

(05-12-2013, 09:44 AM)kaasik Kirjutas:  See küttepaagi asukoht on jah, omapärane, aga eks ta selle kaalujaotuse pärast seal on, natuke ikka lisakilosid ette.

Ega mujale paak enam ei mahuks, orginaalis on soolol paak istme all kabiini tagaosas, kopaga masinal peab aga põrand ju sile olema ja hüdrojagajatele ka ruumi vaja. Tegelikult pole üldse totakas koht, tankida on igatahes hea. Veel parem lahendus oleks olnud see kui hüdroõli paak ja kütuse paak omavahel vahetuses oleks. Aga see selleks.


Traktorit pestes tasuks kasutada kõvasti keemiat, meil siin müügil näiteks üldtuntud Plexu jms vahendid, pigieemaldus vahend aitab sammuti. Olen pesnud Telimax-iga, kuid pole õrna aimugi kust kohast seda eestis osta saaks... Wink

(05-12-2013, 00:44 AM)Kombimiis Kirjutas:  Kõva töö.
Mind on alati imponeerinud see totakas (kütte?)paak ninal. See tundub olevat ikka nii vales kohas kui olla saab Smile

Minu arust on see väga nunnu lahendus... Rolleyes



(05-12-2013, 13:43 PM)pen.skar Kirjutas:  Hommikustes uudistes- Puhja paha paadikanal tehtud. Aiman õieti, et see Jumz`i teemaalgatajast mööda ei lähe? juurde viskama(JUMZ`ga)...

http://maaleht.delfi.ee/news/uudised/ees...d=67382446

Seekord siiski mitte Wink Mul niigi juba ettekirjutisi ja korraldusi piisavalt, kiusavad kui kuradid. See aasta on eriti produktiivne olnud, tulealustus materjali on korralikult saadetud... Wink Depiilsusi tuleb postkasti nii et õitseb.

Raisk, kui lähed ja küsid raha et kinnikasvand magirstraale puhastada, öeldakse et raha ei ole ja projektiga läheb paar aastat aega. Ja sama jutt juba aastaid... Kui lööd kopa sisse et poolenist soostunud metsa päästa siis ollakse küll kärmed kaebama ja "preemiaid" määrama. Julgesin kopraste vastu võitlusesse astuda, küll sain "kiita" riigi käest... ja eks saan ka edaspidi... Big Grin Toungue

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Väljas toimuvat arvestades totaalne overkill kuid paigaldasin vahepeal jumzile mootori eelsoojenduse. Maksma läks ca 15€, see sisaldab 1200w boileri küttekeha ja bumeri tsirkulatsioonipumpa. Keevitasin siis mingist torujupist kopsiku koos vajaminevate otsadega ja lisasin süsteemine veel el.pumba lisaks. Pesitseb vana roolivõimu koha peal. Stepsel järgi ja pump käima, umbes tunni möödudes on mootor kenasti soe. Karterile peaks ka miskit välja mõtlema. Ega alla -20´c seda vist vaja polegi... Wink

[Pilt: DSC_0004.JPG]


Paar poosepilti ka lisaks Rolleyes

[Pilt: DSC_0009.JPG]

[Pilt: DSC_0010.JPG]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Ma veel mõtlesin et minu jumzidel on palju rattaid... Wink


[Pilt: 1531618_263141700506212_1654015210_n.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Küsimus viimase pildi kohta.Kas keegi on sellise tugevalt erineva läbimõõduga paarisratastega aparaadiga sõitnud?Palju sellest väiksemast rattast reaalselt kasu on?Teooria on ju hea, kõval pinnasel abiratas ei sega ja pehmes tuleb appi.
Vasta

(24-12-2013, 09:02 AM)raulex Kirjutas:  Küsimus viimase pildi kohta.Kas keegi on sellise tugevalt erineva läbimõõduga paarisratastega aparaadiga sõitnud?Palju sellest väiksemast rattast reaalselt kasu on?Teooria on ju hea, kõval pinnasel abiratas ei sega ja pehmes tuleb appi.


Eks ikka on kasu, bagil on pidevalt välimine rattapaar mõned tollid väiksem... Kõval pinnasel maad ei puuduta aga rabas hoiab ikka masina pinnal. Vahepeal olid välimisel rattapaaaril vinklid peal, kruusa peal vinkli serv napilt puudutas teed, põllul aga kratsis täie rauaga...
Jumzilegi oli alguses välimine paar rattaid väiksemad pandud et põhikoormus ikka sisemisele rattale langeks.

Tegin vahepeal jumzile uued vaherõngad, ca 150mm laiemad. Sellega saab välimise ratta kaugemale ja kandepinda juurde.
Eks kevadel viskan külge, loodan et see talv saab vahepeal topeltrattad ära ka võtta....

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Hommikul tegin jumzile nö tehnohoolde, kokku läks 3tuupi määret ning mõned niplid, paar H3 lampi ning 4-5l hüdroõli. Enne seda toimetasin kruusaga ja hiljem tirisin käru kõvemale pinnale. Peab jumzile veel ühe väljavõtte tegema käru jaoks...
Kere oli juba suht hele selleks ajaks, seega lugesin tänase päeva lõpetatuks. Nüüd tuleb veel kaupmeeste pühade trall üle elada... Toungue

Mõnusaid jõule teile ja teie peredele!


[Pilt: DSC_0035.JPG]

[Pilt: DSC_0052.JPG]

[Pilt: DSC_0063.JPG]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Vahepeal hakkas käru kallutama Rolleyes

Kuna kõik vabad seksioonid on mujale reserveeritud(haarats ja pöördpea) siis käru kallutamine toimub nüüd käpa seksioonilt. Igaks juhuks panin ka kraani vahele kui kuulklapp ei peaks korralikult pidama.

Lühidalt, kõik toimub suure pumba pealt, kui käru järel ja tõstad käppa üles siis hakkab kallutama, kui soovid kasti alla lasta siis tuleb lihtsalt sidur ära lahutada et pump seisaks ja "käpp" alla lasta.

[Pilt: CAM00578.jpg]

[Pilt: CAM00579.jpg]

[Pilt: CAM00576.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Kui see tore teema kunagi alguse sai siis oli juttu JUMZ´i starteritest. Õnnestus nüüd oma silmaga näha masinat mis tehasest tulnud juba starteriga. Tundub et need starteri pillid olid vist enamjaolt expordi teema. See isend nimelt jäi silma Poolas mitte kodusel maarjamaal. Starteri mark oli CT-212PT (vene tähed), tavaline 12v pealt töötav. Akukast asub starteri kohal mootori ja kabiini vahel, samas olid ka mõned releed poldiga seina külge kruvitud. Masin oli ise punast värvi, kopatraktor.
Kahjuks ei lase pilte lisada. Kotermann kusagil sees.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(14-01-2014, 09:25 AM)Daff Kirjutas:  Kahjuks ei lase pilte lisada. Kotermann kusagil sees.

Võid saata pildid mlsluik@gmail.com

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Garaasis on vahepeal lisandunud terve hunnik detaile jumzi varumootorile mille kallal olen jõudumööda nokitsenud, enamus ajast läheb usast detailide ootamise peale... Mootori plokk on siis vana D-65, praktiliselt sama mis D-48. Sellel oli 300tt ja pooleks läinud väntvõll...

Uue väntvõlli sain otse Yuzhmash´i laost, öeldi et üks viimaseid. Küsides kvaliteedi kohta lubati et minu turbolaaduriga projekti jaoks sobib nagu rusikas silmaauku, anti isegi garantii. Äkilisema nukaga nukkvõll on projekteeritud ISKY poolt ja valmis meisterdatud MOPAR´i inseneride käeläbi.
Kuna kogu see CCCP tehnika turbotamine tekitas neis huvi siis saadeti ka paar komplekti klappe koos vedrudega mis peale natukest kohendamist jumzi kaane sisse istusid. Klapid pärinevad Dodge kataloogist...
Intercooler on universaalne AMS, blow off klapid ja muu nänn on universaalne saksa kaup. Turbokas ise tuleb arvatavasti Schwitzeri kataloogist, vähe priskem kui praegu kasutusel olev S2.
Kepsud pidid olema kõva varuga, soovitati vaid tasakaalustada. Mõtlen veel vähe, ehk peaks siiski laskma uued teha...
Kolvid ja hülsid on kastis juba valmis, tegu siis turborussi detilidega. Kolvid vajavad siiski peenemat tasakaalustamist.
Kollektorid vaja veel lihvida ja plokikaan puurida ja lihvida.
Kõik ülejäänud detailid on peamiselt uued orginaalosad. Turbokale tuleb üks õlipump lisaks koos filtriga. Klapid võiksid orginaalid ka olla kuid tööpinnad on kannatada saanud ning lihtsam on uued kasutusele võtta, profülaktika mõttes vaatan palju lääne detaile annab jumzi juures ära kasutada kuna D-65 mootorile enam varuosi väga saada ei ole. Hooratas läheb minimaalsele dieedile ja peale seda püüan lasta kuskil ära tasakaalustada. Teha veel palju ja eks eestisse tulles lisan ka pildimaterjali, mootor läheb suure tõenäosusega siiski soolo jumzile.

Antud EO on orginaalseades turbotades end väga eeskujulikult üleval pidanud nii et austus selle raketitehase traktoriosakonna vastu üha kasvab. Toungue

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

http://www.youtube.com/watch?v=LiYKhrqjH_I
Leid Smile

http://www.youtube.com/watch?v=gB71EsxnwdQ

Mina olengi 87 aasta parim väljalase Wink
Vasta

See starteri video pani küll kukalt kratsima... Wink Et siis nagu mismoodi? Wink


Tänase tagasihoidliku -10C ei hakanud eelsoojendusega üldse möllama, mass sisse, natuku ujutada ja nuppu, käivitusmootor läheb iga ilmaga esimesest pöördest ja kohe hüppas ka diislipress käima. Wink Tehtud tööd hakkavad ennast ära tasuma, ei mingit külmetamist enam talvel, mootorile tegin pärast presendist katte ka peale Wink
Metsas mürasin vähe põõsastega, sai väljaveo teed lapitud okste ja pinnasega, paar kuivenduskraavi otsa lahti tõmmatud ja rohkem polegi vaja, jumzist piisab sellisteks töödeks täielikult Rolleyes

[Pilt: CAM00621%255B1%255D.jpg]

Mitu korda on küsitud soolo jumzi küttepaagi kohta, tegu siis T150k hüdroõli paagiga millele gaz 53 küttepaagi toru juurde keevitatudWink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Suvel sai kuivenduskraavidega müratud päris korralikult, võsa ja käevarre jämedused kased jätsin kasvama, mis ette jäid tõstsin kopaga eemale koos juurikatega, suuremad puud lõikasin maha ja pärast juurisin välja. Sõitsin pikki kraavi, niiviisi tuleb kõige ilusam ja töö läheb ka suht kiirelt. Mingi vana kobelco kraavikopp oli küljes ja kolmas paar rattaid taga, ees olid lisaks veel ühed jumzi ratta eriti laia vahetükiga. Tahtsin pilte ka lisada aga telefoni raisk hakkas pirtsutama peale paaaritunnist veel hulpimist... Sõitsin korra veel enne muidugi üle ka... Igatahes minuga enam suhelda ei soovinud. Wink Rolleyes

Ülepeakopaga jumziga olen natuke maad sorkind küll, pole ikka pinnase kaevamiseks ette nähtud, lahjaks kipub jääma... Metsas puid laadida haaratsiga on aga väga ok Wink

Ilma topelratasteta ei hakkaks hetkel veel metsa minema, täna igatahes oli paar kriitilist momenti.. Toungue


Projektiga? Na:::h::ui nada? Oma maa, oma luba.

Jumz ja kohmakas? Korras jumz pehmes metsas Case´le ja JCB´le alla ei jää, terve suvi sai korduvalt seda tõestatud.. Wink Labidaga lükkad ainult päeva lõpus saha mullast puhtaks, 10km kraavi ju ometi sisse vehkima ei hakka, need ajad on möödas.


Viska paar pilti ka enda isendist siia üles, jumze vaataks hea meelega. Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(22-01-2014, 21:26 PM)meli666 Kirjutas:  Eks ma mõnipäev teen pilte oma isendist. Tegu siis ülapea kopaga ja väikse kabiiniga. Ilusat vaadata midagi pole. Mõned aastad tagasi sai hakatud koppa peale tõstma ette toe otsa, kui järsku läks peasilindri voolik katki. Kuigi sellel silindril on miski avariiklapp ka küljes, siis see nagu vene tehnikal ikka, ei rakendunud. Seetõttu vajus mast kabiinile peale ja surus katusepleki roolini väljaSad. See sai küll tungiga välja tagasi pressitud, aga armid jäid.

Peaasi et endale eluvaim sisse jäi, seda plekirisu jätkub meie elueaks veel küll ja küll.

Endal oli samuti kunagi PE-02 DT-75-el haakes, läbi DT pumba ja jagaja ei kannatanud kriitikat, kopajaoks peab ikka oma pump olema. Hiljem tegin ämmavihtlejale kraavikopa ka külge ning sellel oli jõudu ikka niipalju et masti keeras kortsu, sai tugevdused peale keevitatud hiljem.

[Pilt: 1544592_704521129587738_1769182204_n.jpg]

[Pilt: 1499478_704518222921362_846739728_n.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(23-01-2014, 20:04 PM)meli666 Kirjutas:  Iseenesest sellel kopa kõige tähtsamal silindril peaks vooliku purunemise vältimiseks miski avariiklapp kindlasti olema. Muidu oht, et kukub jälle miskit kaela.
Metsamasinatega kokkupuudet pole, aga ka seal peaks vast mingid avariiklapid olema?
Vene avariiklappide osas ei oska kaasa rääkida, aga mis ta muu seal ikka olla saab. Vooluhulga piiraja vaevalt.

Kui soovid tänapäevase avariiklapi sinna paigaldada, tuleb ette natuke modimist, sest toonasel tehnikal vist sellised meeterkeermed, millele sa naljalt neid klappe ei leia. Aga paras stutser pooleks saagida, natuke keevitust ja korras. Tuleks siis ka uus voolik panna.

Klappe on kaht tüüpi. No tegelikult on neid ikka päris mitmeid, aga sul on valida kahe vahel. Üks on selline lihtsam ja odavam variant, mis väliselt on nagu üks hülss. Et keerad aga vahele ja peaks töötama... Peaks. Seal sees on vedru ja klapp, mille vahe tuleb vastavalt õli vooluhulgale parajaks sättida lehtkaliibriga. See ei ole eriti hea variant. Palju parem ja turvalisem variant on kasutada kahepoolset turvaklappi, ehk siis masti saad langetada vaid siis, kui ka teisele poole silindrit tekib õlisurve. Nimelt see vastaspoole surve avabki klapi, tänu millele saab õli silindri kolvi alt tagasivoolu minna. Sellist tüüpi klappe on võimalik seega kasutada vaid kahepoolsetel silindritel. Neid on olemas ka ühepoolsetele, siis on vaja teisest pordist pisike liin viia klapini. Aga kahepoolne klapp näeb välja selline http://varum.bg/en/product/2700/double-a...xg1-2.html ja osta saab seda igast hüdraulikatarvikute tarnimisega tegelevast ettevõttest.

Kui see õnnetus kabiini roolini kortsu lõi, on ikka õnnelik juhus, et ise terveks jäid. Selle asjaga ei tasu mängida, pane korralikud voolikud ja klapp. Traktori saab ära lappida, aga ennast nii lihtne remontida ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne