Lume lükkamine

(25-12-2012, 14:18 PM)maisalup Kirjutas:  Tal ei lagunenud, vallateedel polnud äärekive Big Grin ja sügisel käis lükkas kõrgemad nukid maha kus sai ja jättis meelde ohtlikumad kohad.

Peaaegu OT. AGA....
Ise olnud äärekivide ja igasugu muude kividega palju tegemises. Õppind ametit kunagi soomemaal ja säälne peremees rääkis loo....
Olnud tema ise lund lükkamas trakaga. Miskil krundil juba kuuendat aastat, iga känd ja kaev juba pähe kulunud. Niisiis, täispasaga!
Kuidagi aga juhtunud nii, et seekord sõitnud ringi teistpidi......
Kaevukaan aga olnud pisut vilta nisike.... ühtpidi sõites läks üle.....

"VITTU SAATANA, PUTKA PILBASTEKS, EI ÜHTKI TERVET KLAASI, AISAD SÕLMES, EESKOPAST RUUTMEETER LÄNNU, KAEVUKAAS LENS HOOPIS ORBIIDILE....!!!!!!" Hää, et mõned hambad alles jäid."

Et siis ettevaatust!

loll on loll olla.
Vasta

(25-12-2012, 20:08 PM)IIIFFFAR Kirjutas:  Peaaegu OT. AGA....
Ise olnud äärekivide ja igasugu muude kividega palju tegemises. Õppind ametit kunagi soomemaal ja säälne peremees rääkis loo....
Olnud tema ise lund lükkamas trakaga. Miskil krundil juba kuuendat aastat, iga känd ja kaev juba pähe kulunud. Niisiis, täispasaga!
Kuidagi aga juhtunud nii, et seekord sõitnud ringi teistpidi......
Kaevukaan aga olnud pisut vilta nisike.... ühtpidi sõites läks üle.....

"VITTU SAATANA, PUTKA PILBASTEKS, EI ÜHTKI TERVET KLAASI, AISAD SÕLMES, EESKOPAST RUUTMEETER LÄNNU, KAEVUKAAS LENS HOOPIS ORBIIDILE....!!!!!!" Hää, et mõned hambad alles jäid."

Et siis ettevaatust!

Kujutan ette seda sõimu, Oi pergele V....u, jumala hauda... Näinud-kuulnud piisavaltToungue Saan vanemaks, kirjutan raamatu kõigest sellest.


Enne oli juttu mõisaküla sahkadest ja nendega lume lükkamisest.. Kel pered kasvamas ja eluisu veel natuke on siis jätke parem proovimata, mõisaküla sahk on ikka rohkem pinnasetöödeks(atakk nurk juba selline... jõhker :d ) ning lumelükkamisel näete välja sellega rohkem klouni moodi. Üleüldse on see sahk vastukaaluks kraaviketile ja asetseb masinast liialt kaugel ees. Madal ka pealekauba, lumi tuleb üle saha ja küljepeale keerates viib piloodi koos masinaga teelt Wink
Mullatöödeks aga täitsa hea tükk rauda.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(25-12-2012, 19:08 PM)meli666 Kirjutas:  ...
Sellest ma eriti aru ei saa, kuidasmoodi Ksf Võsal õnnestub ilma kallutusraamita koppa lumest tühjendada.
...

Mul on kiirühendusega ülemine munakas silindril - Songe lukuklappidega silindrit õnneks ilma ei saagi. Kui kaup kopast vabatahtlikult maha ei jookse, siis lasen ketist tõmmates lahti ja kopp keerab end kummuli. Protsess on täpne ja tüütu, eriti munaku kahvlisse tagasiajamine. Aga lihtsam ikka, kui viiekümnekahe kabiinist end välja ajada ja kühveldama kukkuda.Toungue

Minu kopa tegi Rapla mees natuke ringi - mul oli erisoove. Seetõttu on kopa põhi sissetõmmatud silindriga alla lastuna maapinnaga paralleelne, kuid kuna ülemise tõmmitsa kinnituspunkti kõrgus aisade suhtes on kopa pool suurem, kui traktori pool, siis tõstes keerab tugevasti sisse. Oma 30 kraadi julgeltCool. Mis omakorda tähendab, et kallutusnurk ülaasendis (kusagil lumehunniku otsas, eksoleSad) on niru 30... Allpool aga pea 45 (ei ole viitsinud mõõta, kunagine skeem andis teoreetiliseks 42). Mis on enamuse puistematerjalide tarvis vähe - peaks olema 55 või enam.

Lumes pole ilma kettideta siduriga midagi mängida - libiseb liiga palju läbi. Pigem selline parasBig Grin randmenõks ripukangiga: alla ja kohe ülesCool. Nipp on selles, et silinder peab tõstma hakkama parajasti siis, kui langemahakanud kopp on ripu liigenditest lõtkud kätte saanud. Õnnestumine on harjutamise asi ja ei õnnestu ei külma ega ülekuumenenud õliga.
Vasta

Aspelund kirjutaks nagu minu koduvallast aga tuleb välja, et ta hoopis teises eesti otsas.

Meil on valla kodulehel kirjas, et probleemid tuleb esitada lükkajale.
Seal tuleb häid vastuseid:
Teie tee on sõidetav, seisukord hea.
Vald ei lubanud Teie teed lükata, tuli lükata vaid sirge lõik.
Teie teed ei saa lükkata kuna Teil on seal kinnisõidetud lumi.

Prügivedu ei toimu kuna prügiauto ei tule meie teele.
Loodan, et arve läheb valda kuna tegemist vallateega.

Kui võtad kätte ja kirjutad valda kirja, et kuulge olukord on juba kriitiline siis vallaametnik ei pane pilti kokku vaid loeb diagonaalis kirja läbi ning teeb kopi - paste ühest varasemast kirjas. Kohati vaevumata isegi kohanimesid muuta.

Lumelükkamise võitis loomulikult see sama firma kes ka varem on lükanud. Vaatamata sellele, et valla kodulehe foorumist ei leia selle lükkaja kohta küll ühtegi positiivset kommentaari. Kahtlustan minagi, et mängus on kuri käsi.

H

(25-12-2012, 11:17 AM)Aspelund Kirjutas:  Ma räägin ka ühe loo lõunasektorist...

Kuulutati välja konkurss valla teede puhastamiseks. Võitjaks osutus kõige väiksema pakkumise teinud seltskond...
...Tegelikult on vallateede puhastamisel lihtsad probleemid: esiteks: puhastaja valikul ei hinnata kvaliteeti või kogemust, vaid hinda.

Teiseks: võitvad pakkumised on väga sageli lähedaselt seotud valla enda praeguse või endise juhtkonnaga... See aga tähendab, et konstruktiivne kriitika piirdub lauasahtli või prügikastiga. Kritiseerija saab endale aga mõtetu mu..i tiitli, kes ei saa asjadest üldse aru.

Kolmandaks: valdade eelarvetes üritatakse saavutada kokkuhoidu seal, kus kokkuhoid on rumalus. Teede hooldus näiteks. Loodetakse ikka veel sellele, et leidub talunik, kes tee puhtaks lükkab, kui endal villand saab ja seega kulu valla kaelast eemale lükkab. Seejuures viidatakse, et tulumaksu laekub vähe ja vald ei saa seega raha kulutada. Aga kes tuleb elama (ja oma makse maksma) kohta, kus teed on talvel läbipääsmatud? Pigem minnakse sealt üldse minema ja tulubaas väheneb veelgi...

sai vist kõik öeldud
Vasta

Nii palju kui on inimesi, on ka erinevaid probleeme lume lükkamisega.
Mul pole probleeme vallale teenust pakkuva taluniku töö sageduse, lume sügavusega teel ega liig kitsalt lükkamisega. Hoopis vastupidi - pärast seda kui talunik Belarussi asemel võimsa lääne traktoriga teenust pakkuma hakkas ei saa ta minu koduteed lükata, kuna saha laius on suurem kui kodutee allee laius, sahk ei mahu puude vahele äraSad
Vasta

(26-12-2012, 10:09 AM)Maanteemuuseum Kirjutas:  ei saa ta minu koduteed lükata, kuna saha laius on suurem kui kodutee allee laius, sahk ei mahu puude vahele äraSad

Olen linnainimene ja seepärast esitan asjatundmatu küsimuse. Mis on vallatee? Kas see mis külast läbi läheb? Või see mis minu õues lõpeb? Kui kaugel minu maja trepist lõpeb vallatee?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(26-12-2012, 11:23 AM)aavu Kirjutas:  Olen linnainimene ja seepärast esitan asjatundmatu küsimuse. Mis on vallatee? Kas see mis külast läbi läheb? Või see mis minu õues lõpeb? Kui kaugel minu maja trepist lõpeb vallatee?
Valla teed on valla territoorjumil asuvad avalikud teed va riigimaanteed ja erateed.Valla tee peaks lõppema Sinu maalapi alguses ja valla kohus on hoida tee lahti ja teeotsa lõpus peab olema võimalik ka suurel 2wd päästeautol end ümber keerata.See kuskil seadustes kirjas.
Vasta

Mul vanaisal sama mure.
Käis ka sahamehe jutul, et too maja juurde tee lükkaks ja pakkus rahagi aga kuidas ka sahamees ei proovinud, senna puude vahele ta ei mahtunud, varem bellaruss ikka mahtus kuidagi puude vahele, siis kui alee istutati sõideti talvel reega ja aasta oli 1900 algus
Vasta

(26-12-2012, 10:09 AM)Maanteemuuseum Kirjutas:  Nii palju kui on inimesi, on ka erinevaid probleeme lume lükkamisega.

... kuna saha laius on suurem kui kodutee allee laius, sahk ei mahu puude vahele äraSad

Kui lai see sahk siis on? Või on allee vaid sõiduautolaiune?

(26-12-2012, 11:23 AM)aavu Kirjutas:  Olen linnainimene ja seepärast esitan asjatundmatu küsimuse. Mis on vallatee? Kas see mis külast läbi läheb? Või see mis minu õues lõpeb? Kui kaugel minu maja trepist lõpeb vallatee?

"Vallatee" on kas lepinguga avaliku kasutusse antud eratee või valla omandis olev tee. Teoorias peaks Teeregistrist neid nägema:
http://xgis.maaamet.ee/xGIS/XGis?dogis_l...user_id=at

Praktikas ei ole sealne kaart ajakohane.

Vald tohib Riigikontrolli auditi järel teederahast lükata vaid neid teid, mis on "valla teed". Erateid (ehk neid, mis minu ja Sinu ja tema majaukse ees lõpevad) selle raha eest lükata ei tohi.

Loomulikult ei keela keegi valla oma raha eest (huvitav, milline see veel on) elanikele lisateenust pakkuda... Olles veidi puutunud kokku riigi rahaga majandamise köögipoolega, siis mina küll ei kujuta ette, kuidas tehakse hange, milles osa raha tuleb sihtfin alt ja osa "mujalt".

Ning üldiselt: kuniks meil on väikesed vallad, siis rahulolematud peaksid ise rohkem sõna sekka ütlema. KOV valimised on tulemas - kandideerige ja tehe asjad paremaksCool

(26-12-2012, 11:32 AM)maisalup Kirjutas:  Mul vanaisal sama mure.
Käis ka sahamehe jutul, et too maja juurde tee lükkaks ja pakkus rahagi aga kuidas ka sahamees ei proovinud, senna puude vahele ta ei mahtunud, varem bellaruss ikka mahtus kuidagi puude vahele, siis kui alee istutati sõideti talvel reega ja aasta oli 1900 algus

Jõuamegi teise mureni: teed ei ole lükkamiseks sobilikud. Bellarussi välisgabariit on enamasti 2200, peeglid ulatuvad kaugemale. Russ lükkab või veab enamasti kahepoolmeeetrise tee jätvat sahka (sest nii on reeglina hanketingimustes kirjas).

Ka siit teemast on läbi jooksnud ihalus laiade avenüüde järele, mille servades poleks valle... Seda on lihtne saavutada olukorras, kus tee on kenasti hooldatud ja ümbritsevast kõrgemal. Aga meil on tihtipeale tee lohus (kraavis, kui soovite) ja ümbritset väärtuslikest puudest, piimapukkidest, "muru kaitseks" paigaldatud kaunitest kividest jms kaubast, mis teeb lükkaja töö väga huvitavaks.

Ma ei õigusta mitte kellegi halba tööd - iga riistaga saab teha nii suurepärast kui lihtsalt ületüratööd. Sõltub mehest kangide taga. Ning tahtmisest teha rohkem, kui selle palga eest hädavajalik...Rolleyes
Vasta

(26-12-2012, 18:05 PM)meli666 Kirjutas:  
(26-12-2012, 11:29 AM)muska71 Kirjutas:  Valla tee peaks lõppema Sinu maalapi alguses ja valla kohus on hoida tee lahti ja teeotsa lõpus peab olema võimalik ka suurel 2wd päästeautol end ümber keerata.See kuskil seadustes kirjas.

Kui nii on, siis mõnel elanikul on ikka väga nutune seis. Ei ole harv juhus, kus vallateeni on erateed kilomeeter paar. Sageli isegi pinnastee.
Vähemalt meil vallas on ette nähtud, et tõugatakse ikka niiöelda väravani. Ja ei ole need erateed valla kasutussse ka lepinguga antud. Tingimuseks ainult, et pead olema sissekirjutatud.
Erateid ei lükka näiteks Jõelähtme vald Harjumaal.Valla traktor lõpetab lükkamise avalikult kasutatava tee lõpus, edasine on maaomaniku mure.
Vasta

(26-12-2012, 12:04 PM)v6sa Kirjutas:  ... Kui lai see sahk siis on? Või on allee vaid sõiduautolaiune?
... siis kui alee istutati sõideti talvel reega ja aasta oli 1900 algus
...
Meie kandis on nii, et riigiteid on enamus ja vallateed on 99% sellised ühe sõiduauto laiused ja vastutuleva auto korral tuleb kellelgi tagurdada mõne laiema kohani ...
Minu kodutee allee istutati umbes 1905 (vanaema oli olnud väike laps), ka suured tänapäeva veokad ei mahu sellel teel sõitma, tahtsin õuele lasta killustikukoorma tuua - ei saa.
Vasta

Ma olen kindlasti Eestis üks enim erinevat talvist teehooldust üleriiklikult näinud tegelane Wink Põhimõtteliselt jääb peale 2013 Talverallit vähe valdasid, kus teedel me sõitnud ei oleks.... Mõni üksik suurem, mõni pisike + Hiiumaa. Ning see ju ei kujuta mitte peateid vaid ikka neid nurgataguseid...
Ning mina küll olen näinud vaid ja ainult väga head teehooldust. Isegi kõige ektreemsemates ilmaoludes on reaalselt olulised ühendusteed olnud lahti ja ekstreemsete olude järel teatud ajaga suudetud neid ka linttraktorite abiga oluliselt laiendada. Ja on meile ju lahti tehtud või lahti hoitud erinevaid kiirusktsete kohtasid jne. Kui rallitajad näevad vaid võiduajamise päeva situatsiooni, siis meie Tiinaga väga palju erinevaid ilmasid "mustast maast" hullemate tuiskudeni. Ahjah, eile jäime ikkagi kinni ja jätsime pooleli - ning õigesti tegime.

Mis aga nüüd puudutab erateede lahti lükkamist: on kaks varianti KOV jaoks. Kas see tee teises otsas elav tegelane on väga kõva maksumaksja KOVi jaoks - siis peaks suutma rahaliselt ikka ISE omaenda tee lahti hoida! Kui oled olematu maksumaksja - miks peaks KOV Sinu peale raha kulutama? Ning igas KOVis on inimesi/ametimehi, kelle jaoks ollakse nõus vajadusel kasvõi trepini teed lahti hoidma...

PS: mul ka "mure" - kujutad ette, lükkab sahk ju minu roogitud osale valli ette... No mis teha, võtan labida, roogin ära! Aga muuhulgas taban lükkaja "teolt", ajan öösel törtsu töömehejuttu ehk kirume kõike ja kõiki, teeme koos paar suitsu ja ennäe imet! Edaspidi "oskab" sahamees kenasti minu krundi kohal sahka keerata ja suisa minu autode seisuplatsilt kaarega läbi sõita nii, et maha jääb vaevumärgatav vall. Enam ei lükata minu niigi labidaga roogitud autotee lund kokku mulle väravasse jne. Suhtumise värk.
Mina ütleks talviste liiklusolude kohta nii: Roogi, sõida aga ära mölise!
Vasta

See KOV suhtumine kohalikesse elanikesse on küll paiguti erinev. Minu maakodu n maakonna n vallas on selles suhtes küll väga eduline, kui siin eelkõnelejatega võrrelda.
Viimased paar aastat, pärast uue elumaja väliskesta "enamvähem" valmimist, on iga kord peale lumesadu tee sisse lükatud käänulise õuetee alguseni, kusjuures on lükatud nii, et viimase jupi teed saab ilusti ise lahti rookida, vall ei jää ette. Sealjuures pole antud majja olnud kedagi sisse kirjutatud juba oma veerand sajandit kindlasti, samuti on sissesõiduteeks pinnastee, mille olemasolu teadmatu inimene talvisel ajal aimatagi ei oska.

Võimalik, et ehitustegevus "ääremail" jäi vallategelastele meelde, kui ehituslubadega kemplus oli, ja seetõttu lastakse traktoril (sarnaselt teistele külaelanikele) tee sisse lükata.
Vasta

(27-12-2012, 00:14 AM)PlyVal64 Kirjutas:  PS: mul ka "mure" - kujutad ette, lükkab sahk ju minu roogitud osale valli ette... No mis teha, võtan labida, roogin ära! Aga muuhulgas taban lükkaja "teolt", ajan öösel törtsu töömehejuttu ehk kirume kõike ja kõiki, teeme koos paar suitsu ja ennäe imet! Edaspidi "oskab" sahamees kenasti minu krundi kohal sahka keerata ja suisa minu autode seisuplatsilt kaarega läbi sõita nii, et maha jääb vaevumärgatav vall. Enam ei lükata minu niigi labidaga roogitud autotee lund kokku mulle väravasse jne. Suhtumise värk.
Mina ütleks talviste liiklusolude kohta nii: Roogi, sõida aga ära mölise!

Tõsi ta on. Ma küll kodumaal ainult mõne korra lükanud aga... Pöördsahaga sihuke huvitav kangiliigutus.. Ühtlase kiirusega kulgedes siiski võimalik värati kohal sahk otseks keerata... Ei lükand väratit valliga kinni.....
Mulle piisaks kui mõnigi neist väratitagustest ehk hää sõnaga/mõttega meeles pidas.....Wink Ja Pärnus Raekülas väravaid palju...

loll on loll olla.
Vasta

Muide, eile tõi valla ametimehest jõuluvana mulle kingi -lumelabida! Eks ikka selle lahtilükkamata teejupi hoolduseksBig Grin
Tegelikult olla ERAA seda vallaelanikele labidajagamise aktsiooni toetanud, kuna nad mingit oma terminali Luhamaale ehitavad. Isegi nende kaardike oli labida külge seotud.
Vasta

Meie vallas saab eratee avalikuks kasutamiseks anda ja siis peab juba vald hoolitsema ka lümelükkamise eest. Seal on muidugi sellised nüansid,
Tee ääred (vist 2m) peavad olema puhtad puudest, kividest, segavatest objektides. Tee peab olema läbitav ja aukudeta.
Kuna vald nii ehk naa erilist rõhku lumelükkamisele ei pane siis ei ole vahet.

sai vist kõik öeldud
Vasta

(25-12-2012, 12:21 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  See lugu kehtib ka auto porist väljasikutamise puhul. Kui peale poolt tundi tööd öeldakse ainult AITÄH,siis pärast saad ka ise aru,mis põhjusel inimene sihukesse mülkasse kinni jäi....Big Grin
Ma mõtlesin selle peale peaaegu kaks päeva ja no ikka välja ei mõelnud...

Ma olen ka vahelduva eduga inimesi aidanud (lükanud, kaevanud, "täkku" andnud, kraavipervelt/hange otsast välja tõmmanud jne) ja pole siiamaani osanud isegi mitte mõelda selle peale, et hädas olnud inimene peaks mulle pakkuma midagi muud peale "Aitäh!"-i. Naabermaalased on tavaliselt sooja käepigistuse ka kauba peale teinud. Kui ma olen kedagi kuskilt august välja urgitsema läinud, siis ma arvestan juba eos, et sinna läheb minu aeg ja minu liitrike kütust, kuluvad minu närvid jne. Ilmselgelt ärilises plaanis mõttetu tegevus, sest tulu ei ole sellest muud kui teise inimese hea emotsioon, aga ma arvan, et ma teen seda ikka edasi...

Ma loodan, et kui mul kunagi jama majas on, siis ka keegi viitsib paarkümmend minutit labidat välgutada ilma selle eest kulunud energia kompensatsiooniks lõunaraha küsimata.

Vabandan teemavälise postituse eest, aga lihtsalt jäi närima Smile
Vasta

(27-12-2012, 14:43 PM)41Degree Kirjutas:  Ma loodan, et kui mul kunagi jama majas on, siis ka keegi viitsib paarkümmend minutit labidat välgutada ilma selle eest kulunud energia kompensatsiooniks lõunaraha küsimata.

Minul on näiteks sellisteks "erijuhtudeks" autos alati pudel kangemat. Kunagi ei tea, millal vaja Smile Ja väga paljud ei olegi üldse nõus mingit raha vastu võtma, kuid pudel kulub ikka ära varem või hiljem.

Samuti seisab garaazis paar pudelit, mida sahamehele visata, kui juhtub mööda kihutama. Saab boksivahe puhtaks Smile
Vasta

''Selle heast tahtest aitamisega kipub kaasnema ka uue aja ütlus, et heategu ei jää karistuseta.''


Kahjuks on see jutt jumala tõsi. Kunagi naabrimees tegeles Saksamaalt autode veoga, toodi kohe treilerite kaupa. Üks loll taipas treilaga lumise sula heinamaa peale ringi keerama minna ja loomulikult sinna ta jäi kõhuli. Läksin siis appi ja kohe sain ka karistuse. Vana postijäänus 20 cm pikkuse armatuurijupiga oli maa sisse jäetud ja torkas K-700A mõlemad ühe poole kummid auklikuks. Kiiruga sai tagasi roomatud ja siis vajus külg maha. Kuna sel ajal ei olnud peal rippsüsteemi ja tagumise raami peal raske pomm siis oli raskuskese nii paigast ära, et tavalise tungrauaga ei saanud midagi teha. Lühidalt, keppisin nende kahe ratta parandamisega peaaegu 2 nädalat ja oleks keegi appigi tulnud. Oma töö ka seisis selle pärast.
Vasta

karm kuid tõsi...
Kui inimene teepeal hädas tuleb ikka aidata aga "äitahh" eest ekstra välja ei sõida, oma aeg ja kütus maksab tänapäeval täitsa märgatava summa...
Parem väike € kui suur tänu.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne