T-40ne käivitusmootor!
#41

Keevitus ju väga hea täkk,isegi tühja akuga saab käima mootori.
Vasta
#42

Ükskord mul õnnestus aku juppideks ka lasta keevitusega. Vale järjekord ühendamisel vist Smile
Vasta
#43

Ahhoi! Harige palun lolli.

Kuidas kasutada keevitust käivitamiseks?

Tamps.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#44

Keevituse mass - ühendad aku - klemmiga,keevituse plussi ühendad aku pluss klemmiga veel parem akujuhtme kingaga.Ühendused peavad olema korralikud,kehva kontakt võib sädelema ajada ja aku klemmi sulatada,just suurte vooludega.Traktoril ühendan massi massiga ja kempi käpa surun jõuga aku pluss klemmile,võtmest annan starterit(või kruvikaga starteril otse)tühja akuga teeb starter käu käu.Käu ajal lülitad keevituse taha ja starter teeb korraliku spurdi ja korras masin laulab.Keevituse panen muidugi suht madala voolu peale ja traadi etteande rullid lahti.Nii olen vanadel lääne diislitel ja ka oma põkal täkku andnud.Pikalt muidugi lasta ei või kuna starterile pole hea.Sõber pani skanni niivisi peetis akudega käima,naise pani võtit keerama ja ise surus keevituse juhtmed vastu klemme.
Akulaadialt pikalt täkku andes küpsevad mähised,keevituse mähiseid naljalt vist ära ei küpseta enne annab starter saba.Ise olen nii mõnegi starteri tuliseks lasknud.
Vasta
#45

(07-11-2012, 18:00 PM)muska71 Kirjutas:  Keevitus ju väga hea täkk,isegi tühja akuga saab käima mootori.

Ning aku saab lõhki.. ja heal juhul starteri maha põletatud... Sellised jõuvõtted nõuavad ettevaatust.Rolleyes

Kõik Muska71 poolt kirjeldatud toimib eeldusel, et on päripolaarne keevitus. Milles tuleks enne suruma hakkamist veenduda...
Vasta
#46

Kahjuks pooled majandi kombainid sai CAK`ga nii käima. Uusi 132`seid akusid sai majand heal juhul 4 tk aastas(pluss mõned restaureeritud). 3-aastane aku paar päeva ilma oodanud kombaini enam ei käivitanud. Ja kui akupaar 24 voldile oli ümber lülinud, tõmbasid keevitusel gaasi põhja, pumpasid kütet üles, mängisid dekompressiooniga- kollektiivne töö oli...
Vasta
#47

Tegelikult olid olemas ka kodumaised suured käivitusabid. ELVI EKB käivitustrafo näiteks. Mõeldud just traktorite elustamiseks.

Kui kellelgi hing selle peletise järele hüüab, siis üks eksemplar ootab uut omanikku...

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#48

[quote='Aspelund' pid='293954' dateline='1352323404']
Tegelikult olid olemas ka kodumaised suured käivitusabid. ELVI EKB käivitustrafo näiteks. Mõeldud just traktorite ...
See kandiline raske metallkohver, eraldi surunupplülitiga juhe türistori avamiseks- vaat seda riista tahaks küll, kui saadaval
Vasta
#49

(08-11-2012, 00:23 AM)Aspelund Kirjutas:  Tegelikult olid olemas ka kodumaised suured käivitusabid. ELVI EKB käivitustrafo näiteks. Mõeldud just traktorite elustamiseks.

Kui kellelgi hing selle peletise järele hüüab, siis üks eksemplar ootab uut omanikku...

A.

Teie mäletate - aga minul onCool.

Aga korraliku väljundvoolu saamiseks on vaja ka korralikku sisendit. Minule Elektrilevist imbuv 3x16 A liin igatahes muutub "musta kasti" rakendamisel 220V asemel kilbis 190 tarnivaks...

Selle kastiga on mitu starterit omast lollusest loojakarja saadetud...Sad
Vasta
#50

Konkreetsel eksemplaril on algsesse konstruktsiooni lisatud "päästik". Ehk siis juhtme võib pista seina ja krokodillid aku külge, kuid "häält" teeb see massin alles siis, kui operaator nupule vajutab. Nii jääb ära akude liigne keetmine.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#51

(07-11-2012, 23:46 PM)v6sa Kirjutas:  Kõik Muska71 poolt kirjeldatud toimib eeldusel, et on päripolaarne keevitus. Milles tuleks enne suruma hakkamist veenduda...

Mida tähendab päripolaarne?Keevitusi ja alalisvoolult ja vahelduvvoolult.Alalisvoolu omaga saab toimetada.Täna proovisin otse ilma akuta keevituselt täkku anda ja toimis,mõni sekund ja laulis.Kuivõrd see starterile hää on oskavad targemad kommenteerida.
Vasta
#52

(08-11-2012, 15:11 PM)muska71 Kirjutas:  
(07-11-2012, 23:46 PM)v6sa Kirjutas:  Kõik Muska71 poolt kirjeldatud toimib eeldusel, et on päripolaarne keevitus. Milles tuleks enne suruma hakkamist veenduda...

Mida tähendab päripolaarne?Keevitusi ja alalisvoolult ja vahelduvvoolult.Alalisvoolu omaga saab toimetada.Täna proovisin otse ilma akuta keevituselt täkku anda ja toimis,mõni sekund ja laulis.Kuivõrd see starterile hää on oskavad targemad kommenteerida.

Ilmselt tähendab see, et sa + ja - segi ei ajaks. Ega ta starterile hea ei ole, keevituse pinge ju palju kõrgem kui 12V, aga lühiajaliselt peab vastu küll. Pikal käiamisel võib mähis üles sulada.
Vasta
#53

Mähis tavaliselt ei sula. Mähis kuumeneb selle tasemeni, et teda kattev lakk ja erinevatest materjalidest vahekihid lihtsalt põlevad ära. Siis on lühis sees ja starter enam ei tööta...

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#54

Mul tekkis küsimus seoses selle SAK-iga käivitamise kohta.Ma olen ka kõiksugu massinaid sellega käima ajanud. Sak muideks annab välja 32 volti. Isegi 700 ja 701 on minu käest SAK-i saanud ja vot see 701 oli mõistatus. Tahtis , et pluss massi pandaks, vastasel juhul ei teinud plõksugi. Ja kui üritasid jätkuvalt miinus massis käivitada viskas purkidest happe välja. Lõhki õnneks ei jõudnud lasta ühtegi akut.
Vasta
#55

Kirovetsist ei tea ma midagi,siklitel ju sama pull iz oli vist keres -,emmidel aga keres pluss.Nende segi ajamine suurte akude puhul väga ohtlik,sulatab klemmid üles.
Vasta
#56

K-701 akud on paraleelis normaalasendis, teist akut laeb läbi üsna väikes klemmi ümberlülitis. Käivitamiseks lülitatakse akud järjestikku, miinus on ikka massis ja starteri klemmil 24V. Sama ümberlüliti lülitab ka starteri sisse, nii on see mehhaanilise ümberlüliti korral, uuematel aga oli selle asemel mingi elektrooniline aretis millest keegi aru ei saanud ja mis ei tahtnud alati ka teist akut laadida. Ehk oli sul sellega tegu.
Vasta
#57

Mida arvate sellisest käivitusmootorist?
http://melagrocom.com/product/puskovoj-d...t-40-d144/
Vasta
#58

Kõikse tavalisem PD 8 uues kuues, vanasti meil oli selline täitsa kasutusel ja äratas ka viimase surma üles kasvõi -30ga.   Kuna meil sel ajal akut peal polnud siis käivitamine käis käsistarteriga, see oli umbes selline nagu drusval aga 3Xsuurem ning raibe kippus vahest vastu nukke lendama.... Ühel ilusal päeval sai keeratud käivitusmootori poldid lahti ja sinna see mootor vedelema jäi kuhu ta maha kukkus....    Kui kellegil varuosi vaja siis mul peaks enamvähem komplektse mootori jagu neid olema.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne