Kas ostaksid endale elektriauto?

(24-01-2014, 11:17 AM)v6sa Kirjutas:  MIA U Viljandi maanteel, suunaga Tallinna poole?

Eile õhtul koju jõudes oli aku kenasti täis puugitud ja jälle sõiduvalmis. Ning minema see vuraski mu õuelt. Loodetavasti jõudis kohale ka.Rolleyes

Ma ei suhtuks nii üleolevalt praegustesse katsetustesse - iseenesest areng on toimunud. Aga kuniks me õpime elektrit varuma mõistlikul moel ja nafta on nii odav, on rahaliselt odavam sõita sisepõlemismootoriga varustet liikuriga.

Ei, nähtud situatsioon oli Tallinnas, Tammsaare teel.
Kindlasti elektriautodesse üleolevalt ei suhtu. Oleks võimalust, sõidaks isegi. Seniks jätkan oma fossiiliga liikumist. Ja tankida püüan alati ennetavalt. Olukorrad, kus kütus lõppeb pimedas metsavahel või hommikuse tipptunni linnaliikluses on mul kõik järgi proovitud. Enam ei soovi. Big Grin
Vasta

[Pilt: 23150983cbe5aa_m.jpg]
Taandareng- akutõstukist benahüdroliikuriks.
Vasta

Seoses praeguste alla -10 kraadiste ilmadega võin jätkuvalt kinnitada, et Mitsu elektrikad on hetkel ikka suitsidimõtteid tekitavad sõidukid. Sama hea kui trammis kulgeda, ainult, et sõiduki kontakt elektriga ei ole järjepidev.

Audi 100 2.2 R5 1986
Audi 100 2.8Q V6 1991
Audi 200 2.1 5E 1981
Ex Audi 100 2.2 R5 1985; Audi 100 2.8E V6 1992; Audi 90 2.0 R5 1986
Vasta

(26-01-2014, 00:22 AM)Audi100C2 Kirjutas:  Seoses praeguste alla -10 kraadiste ilmadega võin jätkuvalt kinnitada, et Mitsu elektrikad on hetkel ikka suitsidimõtteid tekitavad sõidukid.
...

Isiklik kogemus?

Kas ei piisa kütteseadme võimsusest? Või saab "paak" kole kiiresti tühjaks? Kui kiiresti?

Neid kuuldavasti laadimise ajal kütta ei saa...Sad
Vasta

(26-01-2014, 10:26 AM)v6sa Kirjutas:  
(26-01-2014, 00:22 AM)Audi100C2 Kirjutas:  Seoses praeguste alla -10 kraadiste ilmadega võin jätkuvalt kinnitada, et Mitsu elektrikad on hetkel ikka suitsidimõtteid tekitavad sõidukid.
...

Isiklik kogemus?

Kas ei piisa kütteseadme võimsusest? Või saab "paak" kole kiiresti tühjaks? Kui kiiresti?

Neid kuuldavasti laadimise ajal kütta ei saa...Sad

Jah, kust selline arvamus. Olen sõitnud suurema külmaga kui 10 kraadi. Istmesoojendus töötab nii hästi, et seda peab aegajalt ise välja lülitama ja salongi küttes jääb sõiduulatuseks umbes 60km; ja jõuab kütta küll.

Saab kütta, eestis on vist ainult üks selline mida ei saa, neil selle jaoks eraldi pult kohe. Saab ka suvel jahutada.

MB C200 CDI W204 2013
SUZUKI GSX-R 750 K1 2001

[Pilt: 953317_5.png]

NIVA 21213 # SAURER BERNA 2DM 2VM # МУМС 11 БАРС # RS-09(D21) # T-25A1 # MTZ80LKUN # МТZ82L
Vasta

(26-01-2014, 10:37 AM)laf1247 Kirjutas:  ...
Saab kütta, eestis on vist ainult üks selline mida ei saa, neil selle jaoks eraldi pult kohe. Saab ka suvel jahutada.

Kas kütmine käib taimerilt? Või peab eraldi käima sisse lülimas?

Kas kõlakas, et imev jääb voolu lõppemisel liikumatuks, peab paika? Või on kasutajal siiski võimalus auto veerevaks teha, et pistikupesani jõuda?
Vasta

(26-01-2014, 10:55 AM)v6sa Kirjutas:  
(26-01-2014, 10:37 AM)laf1247 Kirjutas:  ...
Saab kütta, eestis on vist ainult üks selline mida ei saa, neil selle jaoks eraldi pult kohe. Saab ka suvel jahutada.

Kas kütmine käib taimerilt? Või peab eraldi käima sisse lülimas?

Kas kõlakas, et imev jääb voolu lõppemisel liikumatuks, peab paika? Või on kasutajal siiski võimalus auto veerevaks teha, et pistikupesani jõuda?

Kütmine ja jahutamine taimeriga, oluline on, et auto oleks vooluvõrku ühendatud. [Pilt: imiev-features4.png]

Puldilt saab ka valida taimeriga. millal hakkab laadima, ning kui juhiistme soojendus on sisse lülitatud hakkab ka see soojendus režiimis tööle.

Mingil hetkel piiratakse liikumiskiirust ja lõpuks jääb jah liikumatuks. Pukseerida ei tohi.

MB C200 CDI W204 2013
SUZUKI GSX-R 750 K1 2001

[Pilt: 953317_5.png]

NIVA 21213 # SAURER BERNA 2DM 2VM # МУМС 11 БАРС # RS-09(D21) # T-25A1 # MTZ80LKUN # МТZ82L
Vasta

(26-01-2014, 10:26 AM)v6sa Kirjutas:  
(26-01-2014, 00:22 AM)Audi100C2 Kirjutas:  Seoses praeguste alla -10 kraadiste ilmadega võin jätkuvalt kinnitada, et Mitsu elektrikad on hetkel ikka suitsidimõtteid tekitavad sõidukid.
...
Isiklik kogemus?

Jah, teist talve nendega liigelnud ja minu hinnangul ei sobi need autod meie talveilmadega kokku.

Audi 100 2.2 R5 1986
Audi 100 2.8Q V6 1991
Audi 200 2.1 5E 1981
Ex Audi 100 2.2 R5 1985; Audi 100 2.8E V6 1992; Audi 90 2.0 R5 1986
Vasta

(26-01-2014, 12:21 PM)Audi100C2 Kirjutas:  Jah, teist talve nendega liigelnud ja minu hinnangul ei sobi need autod meie talveilmadega kokku.

Palju läbisõitu tuleb, kui praeguste ilmadega tuba sooja hoida? Kas -20 peal ka jõuab sooejndada?

Kas külma tõttu on laadimisega ka muresid olnud?
Vasta

(26-01-2014, 16:59 PM)v6sa Kirjutas:  Palju läbisõitu tuleb, kui praeguste ilmadega tuba sooja hoida? Kas -20 peal ka jõuab sooejndada?
Kas külma tõttu on laadimisega ka muresid olnud?

Autod on päeva jooksul mitme inimese käes kasutuses, enamasti sõitudeks ca 10km ringid. Paar kasutuskorda ja juhe läheb taha igatahes, et järgmistel sõitjatel oleks võimalik oma sõidud ära teha. Soojenemisega on nii, et midagi sooja puhub sõidu lõpuosas, aga üsna vaevaline on see värk. Udu esiklaasilt kiiremini ära saamiseks on meil kasutuses harilik kalts. Talvejopega sinna autosse istuda on pehmelt öeldes ebamugav, sahtlid-panipaigad on ka minu hinnangul mitte just sobiva lahendusega.
Eks see Mitsu võib olla ka n-ö katseeksemplar järgmisi elektriautosid silmas pidades, järgmine tuleb ehk Tesla sarnane, kui mitte parem.
Tegu isikliku arvamusega, mis ei pretendeeri absoluutsele tõele!

Edit: Külmaga laevad normaalselt minu teada.

Audi 100 2.2 R5 1986
Audi 100 2.8Q V6 1991
Audi 200 2.1 5E 1981
Ex Audi 100 2.2 R5 1985; Audi 100 2.8E V6 1992; Audi 90 2.0 R5 1986
Vasta

(26-01-2014, 17:33 PM)Audi100C2 Kirjutas:  ...
Tegu isikliku arvamusega, mis ei pretendeeri absoluutsele tõele!

Edit: Külmaga laevad normaalselt minu teada.

Tegeliku kasutaja arvamus on kõige objektiivsem ülde.Cool

Kas on mingit ülevaadet, palju imev säärase kasutuse ja praeguse välistemperatuuri juures kilomeetrile elektrit nahka paneb?
Vasta

(26-01-2014, 10:37 AM)laf1247 Kirjutas:  Olen sõitnud suurema külmaga kui 10 kraadi. Istmesoojendus töötab nii hästi, et seda peab aegajalt ise välja lülitama ja salongi küttes jääb sõiduulatuseks umbes 60km; ja jõuab kütta küll.

Saab kütta, eestis on vist ainult üks selline mida ei saa, neil selle jaoks eraldi pult kohe. Saab ka suvel jahutada.
Samad kogemused minulgi. http://www.ehituspenskarid.com/foorum/vi...f=20&t=206 Viimasel ajal naine sõidab sellega (~45 km. maanteel ja ülejäänu linnas) ja venitab 60 - 70 km. "paagitäiega" välja. Aga eks ta üritab ka eriti "ökult" sõita st. sujuv start, pidurdab igal võimalusel "genekaga" mitte piduripedaaliga, maanteel naljalt üle ~80 km/h. ei sõida, jne. Eks tema ongi hetkel see kes paneb "tavaliiklejad" elektriautosid kiruma sest need "uimavad" teel. Big Grin
Linnas liiklemiseks on ta ikka küll päris hea masin. Või vähemalt siis kui eesmärgiks "punktist A punkti B" liikumine mitte mugava autosõidu nautimine.
Tegelikult teeb elu mugavamaks kui paigaldada webasto "särtsule". Päris mitmetel see on ja kohe hoopis teine tera. Salong on soe, läbisõit suureneb, jne. Ehk et kas need lähevad siis juba "hübriidide" "klassi" ja Tallinnas tasuta parkida enam ei saa? Cool

(26-01-2014, 11:21 AM)laf1247 Kirjutas:  Pukseerida ei tohi.
Kui käisin esinduses rendilepingut sõlmimas (rentisin mitte ei ostnud) siis küsisin seda müügimehelt ja tema küll midagi imelikku pukseerimises ei näinud! Väitis et on lubatud. Õnneks ei ole veel vaja läinud.
Vasta

(26-01-2014, 17:42 PM)v6sa Kirjutas:  Kas on mingit ülevaadet, palju imev säärase kasutuse ja praeguse välistemperatuuri juures kilomeetrile elektrit nahka paneb?

Hea küsimus, ma homme uurin, et äkki on isegi keegi asutuses teadlik sellest.

Audi 100 2.2 R5 1986
Audi 100 2.8Q V6 1991
Audi 200 2.1 5E 1981
Ex Audi 100 2.2 R5 1985; Audi 100 2.8E V6 1992; Audi 90 2.0 R5 1986
Vasta

"Paagitäis" on ~15 kWh. nii et kui sõita saab ~65 km. siis järelikult ~0,23 kW/km. ehk ~0,03 €/km.
Vasta

tähelepanek lihtsalt
eelmisel nädalala ei kohanud pea ühtegi elektrikat Tallinnas liikumas
täna aga on neid juba hulgim jalgu jäänud
eks eelmisel nädalal olid ka temperatuurid vähe teistsugused Toungue

ja omale ei ostaks sest ei rahulda minu vajadusi kuskilt veel see riistapuu.

laadimisega olid vist jamad ka Teslal just praegu Norras külmade ilmadega ?

ja tatika idee kah kui aku teepeal tühjaks saab siis ehk saab tõmbamisega juurde genereerida neid elektrone nagu pidurdades pidi laadima Big Grin
Vasta

(26-01-2014, 23:20 PM)Rokikas Kirjutas:  "Paagitäis" on ~15 kWh. nii et kui sõita saab ~65 km. siis järelikult ~0,23 kW/km. ehk ~0,03 €/km.


Kas 15 kWh juures on akud täis ja tuba sõiduks ette köetud?
Vasta

Olen igapäevane kasutaja, nagu siin teemas varemgi jutuks tulnud. Meil siin -23 olnud suurim külm, kui olen sel talvel elektrikaga (ikka need mitsud) sõitmist alustanud. Trassil nimme erilist ökosõitu ei tee, sest tahaks ikka normaalse ajaga ning normaalseks ajaks punktis A punkti B jõuda, kulgen nii 90- 100-ga. Soojendus on praeguste ilmadega enam-vähem põhjas, ventika kiirus u kolmveerandi peal. Aknad hoiab sellega puhtad, ent kui ainult akendele puhuda, salong soojaks minema ei tiku. Kui salongi puhuda, lähevad aknad tasapisi jäässeSmile. Tuleb leida kompromisse. Riietus on muidugi talvine- kindad, müts ja sall on sõites ikka seljas. Istmesoojendust pole ma kasutanud. Üldiselt sõidan pigem niivõrd-kuivõrd sooja autoga ja paksult riides ja sooja autoga siis muidugi läbitava distantsi arvelt, sest eelmisel talvel sain mitu puhku tatine olla.
Praeguste ilmade ja minu kirjeldatud sõidu/riietumis/soojendamisvõtetega on optimaalne ja reaalne läbitav kilometraaž laadimisest laadimiseni 55-60 kilti.

Puldist regullitava eelsoojenduse osas olen skeptiline. Teeb ta seda laadimise arvelt, st samal ajal mõlemat eriti ei saa. Seega võib masina küll sõidu alustuseks soojaks saada, aga distants on selle võrra lühem. Räägin seda just enda seisukohast, kui laadimisaeg töö tõttu limiteeritud 8 tunniga. Minu kogemus on näidanud, et külmaga enne sõidu alustamist soojendus 7-8 minutiks põhja ja akendele puhuma ning sõitu alustades on auto enam-vähem vastuvõetava sisetemperatuuriga ning ka läbida jääv distants ei kannata eriti. Ja ka aknaid pole vaja jääst kraapida.

Läbi olen tänaseks sõitnud elektrikaga u 22 000 kilti, seda siis viimase pooleteise aasta jooksul. Seega üht-teist kogemust juba nagu oleks.

aeg-ajalt võib üht vana must-valge värvikattega KAVZ-i teedel liikumas nähaSmile

K.G.B.- Keel Gergelt Behme
Vasta

(27-01-2014, 13:53 PM)Coger Kirjutas:  Läbi olen tänaseks sõitnud elektrikaga u 22 000 kilti, seda siis viimase pooleteise aasta jooksul. Seega üht-teist kogemust juba nagu oleks.
Sulle tuleb ikka kaasa tunda sest oled mingi tohutu karmavõla omale kaela saanud et sellise jubedusega liiklema pead.
Huvitav, miks ei maksta toetust neile, kes ei osta omale seda junni? Mina läheks kohe, võtaks selle 18K euri ja ostaks mingi inimesele mõeldud Auto, kasvõi linnapunni kohta überkalli Toyota iQ. Ma tõesti ei saa aru, miks peab l...e toetama...

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta

(27-01-2014, 13:53 PM)Coger Kirjutas:  Olen igapäevane kasutaja, nagu siin teemas varemgi jutuks tulnud.
...

Läbi olen tänaseks sõitnud elektrikaga u 22 000 kilti, seda siis viimase pooleteise aasta jooksul. Seega üht-teist kogemust juba nagu oleks.

päris tuim arvutus ebamääraste algandmetega annab 40 km päevas ja seda iga päev pooleteist aasta jooksul

karm värk.
ning tunnen kaasa.
mina isiklikult loobuks isegi kui see oleks nn.tasuta antud tööandja auto ja sõidaks tööle/koju inimese moodi ilma mütsi/salli/kinnasteta soojas autos kus ei peaks salongis tuuleklaasilt jääd kraapima kui, et kannataks seda jama.

kui tegu on aga mingi võimete taluvuse eksperimendiga (suvel puudub ka jahutus) siis loodan, et kompensatsioon on ikka suurem kui "klaas piima" Big Grin
Vasta

(27-01-2014, 13:53 PM)Coger Kirjutas:  Puldist regullitava eelsoojenduse osas olen skeptiline. Teeb ta seda laadimise arvelt, st samal ajal mõlemat eriti ei saa. Seega võib masina küll sõidu alustuseks soojaks saada, aga distants on selle võrra lühem.
Tekkis küsimus, kas tavalist soojapuhurit ei saa siis pikendusjuhtme otsas ukse vahelt kajutisse pista? 2kW puhur peäss tare lämmäss lüüma küll! Või kargab majal peakaitse välja kui lisaks laadimisele veel puhur ka sisse lülitada? Rolleyes

Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne