Kas ostaksid endale elektriauto?

Siin läheb segi auto kui süsteem tervikuna ja mootor kui selle süsteemi üks komponent. Kui mootor hoiab autot paigal, siis loogiliselt võttes ta ju teeb tööd. Aga jah see töö läheb läbitud km-de mõttes kadude hulka, süsteemi kui terviku jaoks. Nojah, on olemas ka võimalus, et tööd ei tee aga energiat kulutab... Vot krt ma ka ei tea. Ammu pole kooli saand.

Igatahes mootori kasutegurit kui parameetrit keegi ei mõõda, see on puhas aritmeetiline nummer, mis rehkendatakse õpiku järgi ja ei ole kuigi keeruline, kui laagrite ja muude komponentide vastavad parameetrid võtta on. Millegi pärast rehkendati vene ajal iga mootori puhul tema kasutegur ka gen. režiimi jaoks. 

See õli jahutus käib läbi võlli, kindlasti on ka siin takistus olemas, aga see suurusjärk on miniatuurne.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta

Äkki ikka lülitab elektriauto paigal hoidmiseks sisse mehhaanilise pidurisüsteemi. Kindel muidugi pole, aga tunduks loogiline.
Igatahes elektrilisel Roclal on mehaaniline pidur elektrimootori otsas, liikumiseks vabastab juhtplokk piduri ja annab siis veomähistele voolu.
Kuidas on lahendatud üliaeglane täiskoormaga mäest üles liikumine, seda ma ei tea.
Vasta

Rich Rebuildi vanalt võttis Tesla kiirlaadimise ära, kuna onu taastab avariilisi masinaid. Sealhulgas sõidab isegi ühe sellisega.
Uus reaalsus mõjub värskendavalt, s.h. järeltulijaile


P.S.Arusaamatuks jääb loomulikult, miks ta kodus akut täis ei lükka, vaid läheb tühja akuga linnapeale seiklusi otsima.
Vasta

Hiina riiklik elektriautokompanii BYD tegi hiljuti hirmigava tootetutvustuse stiilis meie uus, fantastiline akupatarei.Ju siis nii on.
Lühikokkuvõte on umbes selline.

Uutmoodi kujuga õhukesed akuelemendid - piklikuks venitatud risttahukas, mis kokkupanduna moodustavad tugeva struktuuri. Väidetavalt peaks selline lahendus tavalise ülesehitusega akupakist(nagu näiteks Leaf-i oma) mahutama keemilist materjali kuni 50% rohkem. Päris otsast lõpuni esitlust ei vaadanud, aga kuskilt ei hakanud silma energiatiheduse näitajat. Ega ka võimalikku hinda kWh/usd, mida tootjad aegajalt rõhutada armastavad.
Kasutatakse LiFePO4 keemiat, mis annab sellise kujuga elementidele eeliseks suure tulekindluse ja isesüttimise puudumise.
Väidetavalt on BYD tootnud üle 750000 täiselektrilise sõiduki ja mitte ükski neist pole aku tõttu süttinud. Palju on toodetud ka busse, lisaks sõiduautodele. Build Your Dreams, iseenesest ilus poisslapse nimi ju.

Remargi korras lisan, et hiljuti oli üks endine takso Hollandis müüa(8000€), mis on küllaltki haruldane. Mudelit peast ei mäleta, ehk on E6 või midagi sarnast. Hiinas oli nendega nii, et enamus läksid algul taksodeks, kuna partei andis ülesande taksondus keskkonnasõbralikumaks muuta. Tutikast peast ei saanud kohalikud eraisikud neid osta. Ekspluatatsiooniaja üle elanud eksemplarid ostab tehas tagasi ja utiliseerib. Kuidagi läbi tutvuste on neid vanu nüüd võimalik ka kohalikel osta, aga riigist väljaviimine on tehtud praktiliselt võimatuks. Muidu oleks pool venemaad ja ukrainat neid vanu täis, seda enam et tegu on küllaltki praktilise kuju ja mõistliku läbisõiduga elektrikaga. Mingil põhjusel ei tahtnud nad aga algul neid laiemalt levitada. On siis nüüd kommude peas ses osas mingi nihe toimunud ja moodsam toodang ka eu-sse jõuab, seda näitab aeg.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne